Mallorca GR221

24-12-2015 15:02 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga samen met mijn vriend 17 dagen naar Mallorca (28 juni - 14 juli).

We gaan eerst de GR221 stappen. Dat willen we op zo een 9 dagen doen.

Nadien zouden we nog graag ergens 4 dagen willen verblijven op een rustig plekje op het eiland. (nadien naar Palma)

We zijn absoluut geen fans van massatoerisme, dus we zoeken een camping, appartementje, agriturisme op een plek waar het niet vergeven is van de toeristen. Maar het moet wel te bereiken zijn met de bus, want we kunnen geen auto huren.

Iemand tips voor ons?

Dankjewel!
Bij de nonnen: http://www.mallorcavandaag.com/klooster-van-lluc/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Leuk! Maar wel een enorme rottijd om daar te gaan wandelen...

Kijk eens ergens midden op het eiland, Llubi ofzo... geen toerist te bekennen en wel mooi.
Dankjewel! Waarom een rottijd? Omwille van de warmte?
quote:tinedeman schreef op 24 december 2015 @ 15:32:

Dankjewel! Waarom een rottijd? Omwille van de warmte?Ja, je loopt daar ook alleen maar vol in de zon.
Ik heb de laatste helft gelopen, ik kom later terug voor tips. Op de route is weinig schaduw.
Oh dankjewel! Ik heb al vrienden gehoord die het ook deden tijdens dezelfde periode. Zij vonden de warmte wel oké.

In de namiddag wel nood aan siesta zeiden ze, maar dat is niet zo erg
Deia is prachtig, alsmede de hele westkust en het binnenland. Noorden is okay. Vermijd oostkust en (meeste van) het zuiden.
Deia, heb ik nog al gehoord! Dank je wel!
De GR221 in hartje zomer; da's warm en droog. Het voorjaar of de herfst is een beter moment. Maar goed dat is niet je vraag.
Weet ik, maar wel willen de uitdaging aan gaan :-)
quote:tinedeman schreef op 29 december 2015 @ 16:16:

Weet ik, maar wel willen de uitdaging aan gaan :-)

Een uitdaging is wat anders dan leuk.... serieus, het is niet grappig om in hartje zomer daar te gaan wandelen. Je verbrandt ook levend als je de hele dag in de volle zon wandelt.

Onze wandelvakanties in Europa planden we altijd in voor of najaar. Vaak nog steeds aangenaam warm, maar geen grote kans op 30/35+ graden.
Ik ken enkele mensen die het deden en die vonden het best te doen! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven