Help! Speen vergeten

25-12-2015 19:08 36 berichten
Denk niet dat het gaat lukken maar heeft er iemand enig idee of er in (de buurt van) Venlo een (nacht)winkel is die speentjes (fopspenen) verkoopt op dit moment ?

Wij zitten hier met peuter in het hotel en zijn zijn speentje vergeten. Vriend wil eigenlijk terug naar huis rijden zo om m te halen want we willen zooo graag slapen vannacht .

Maar ik hoopte dat heeeeeel misschien iemand hier nog een tip had haha.

Alvast bedankt en fijne kerst!!
Alle reacties Link kopieren
Oh super! Nu vol blijven houden, ben je er meteen vanaf! 😃
Met een speen of zonder? En in het geval van met speen, waar komt de speen vandaan? Ik ben verder niet nieuwsgierig. .................
Ik ben wel nieuwsgierig, hoe gaat het? ;)

Veel plezier nog in je hotel, kun je zo aanschuiven voor een lekker ontbijtje? Fijne tweede kerstdag
Toch met speen en vriend is m toch gaan halen, hij stond er op haha.

Op de site van de noodapotheek stond ook dat je enkel terrecht kon met een recept.

Nouja zoonlief en ik zijn lekker in bad gaan liggen en gelukkig was t rustig op de weg.

Binnenkort toch echt gaan afleren dus dir speen. voor wie nog tips heeft?
Fijn dat je dichtbij huis was en niet helemaal naar een warm oord was gevlogen hahaha. Succes!
Hoe oud is je zoon?

Wij zijn 2x cold turkey gestopt maar dit moment wel voorbereid.

Oudste heeft hem aan zwarte piet gegeven (zou hem eigenlijk in de schoen doen maar wilde hem zelf afgeven, extra briefje in de schoen namens de Sint).

Jongste heeft de speen ingeleverd toen die uit het ledikant jn het grote bed gong. We waren bang ervoor (slechte slaper) maar ging in 1 keer goed (slaapt in grote bed zonder speen beter dan in ledikant met speen).
Alleen mijn oudste had een speen en heeft hem tot ze ruim 3 was gehad, alleen met slapen. Wij hebben hem in een niet spannende tijd, dus geen verjaardag of Sint of vakantie of geboorte zusje, in de container laten gooien op een dag dat de container geleegd werd. Een paar dagen vooraf begonnen met aftellen.

Ging gelijk helemaal goed, zonderhuilen gaan slapen, een paar weken later werd ze ziek en toen is ze er 1 keer over begonnen, dat ze hem toen graag gehad had.
Ben idd van plan om t begin vd zomer te doen. Nu alle heisa met de feestdagen en in maart komt er nog een broertje bij . Hij zal dus net 3 zijn als we gaan stoppen ermee.

Hij heeft m wel al heel lang alleen s'nachts dus dat is dan volgens mij nog niet zo erg
Wij hebben geen bepaald moment uitgekozen (al denk ik dat hoe langer je wacht, hoe meer moeite het kost) en hebben op een gegeven moment 'de speen per ongeluk bij oma laten liggen'.

We hadden m dus nog wel in huis voor het geval het echt niet lukte. Is niet nodig geweest.

Jongste zoog op zijn vingers, dat was lastiger die kun je niet bij oma achter laten.

Pleisters hebben daarbij geholpen plus een duidelijk gesprek, want meneer stapte eerst over naar zijn andere hand, en stopte daarna zijn vingers met pleister en al in zijn mond.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Hier is hij in een envelop naar de spenenfee gegaan. Envelop mooi gekleurde etc. Eigenlijk in een keer zonder gedoe.
Mijn dochter (2 jr 5 mndn) is sinds een paar weken vd speen af. Ze beet 'm de laatste tijd steeds door (difrax 18+, zo'n harde). Toen ie weer eens stuk was, gooiden we 'm samen in de prullenbak en dat was dat. Ze heeft er niet meer naar gevraagd. Zei alleen de 1e dagen ' we hebben geen speen meer he mama'. Niet verwacht dat het zo simpel zou gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven