Werk & Studie alle pijlers

Entree toets ROC

26-12-2015 09:44 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een uitnodiging gehad voor een kennismakingsgesprek op het ROC. Ik wil de opleiding VIG gaan volgen. Het is best een lange ochtend, 8.15 melden, dan een gesprek, om 10.00 de toets.

Wat kan ik ervan verwachten, de een zegt dat he moeilijk is de ander vindt het piece of cake.

Ik vind het zo spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Het zijn verschillende toetsen, een stukje rekenen, een stukje taal, ruimtelijk inzicht, iets met degene die er niet bij hoort eruit kiezen. Daarmee testen ze allerlei dingen uit en krijgen ze aan het eind een beeld van je sterke en zwakke kanten. Ook zit er een vragenlijst over je persoonlijkheid bij. Op basis van de uitslag bekijken ze of je het niveau aan kan. Meestal in een gesprekje, kan je jezelf ook nog wat beter uitleggen. Het valt heel erg mee, ze staan open voor veel dingen. Stel dat je scoort dat je langzaam bent en chaotisch, dan snappen ze dat dat met elkaar te maken heeft bij scoorde dat ik op het juiste niveau zat, heel creatief was en een rommelkont, daardoor ging mijn score weer naar beneden. Ze proberen gewoon een beeld van je te krijgen, het is niet een bindend iets.

En het lijkt lang, maar je doet het in je eigen tempo, je kan er binnen de helft van de tijd al klaar mee zijn.
Ik volg die opleiding sinds augustus, maar heb geen entreetoets gehad voor ik begon. Wel een instaptoets rekenen en Nederlands, maar toen was de opleiding al begonnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven