Rome met pasen
zondag 27 december 2015 om 07:36
Ik ben nog nooit in Rome geweest, het staat al lang op mijn verlanglijstje.
We zouden misschien dit jaar met pasen een lang weekend daarheen kunnen (vrijdag heen, dinsdag terug, dus 3 volle dagen daar), maar is pasen wel een leuke periode voor een bezoek aan Rome?
Is het dan heel erg druk overal, of valt het wel mee? Ik neem aan dat Vaticaanstad overvol is, maar geldt dat ook voor de rest van de stad?
Zijn de belangrijkste bezienswaardigheden gewoon open? En kunnen we daar naar binnen zonder uren in de rij te staan?
Is het verder in de stad een beetje gezellig met pasen, zijn de winkels/restaurants open allemaal of is er veel gesloten dan?
Ik hoef niet van 's morgens vroeg tot 's avonds laat alle musea en gebouwen af te lopen, maar aangezien het onze eerste keer in Rome is, zou ik toch wel de echte topattracties willen bezoeken, plus gewoon een keer lekker op een terrasje zitten, winkels kijken, rondslenteren....
Tips voor leuke dingen voor 10-jarige dochter zijn ook welkom!
We zouden misschien dit jaar met pasen een lang weekend daarheen kunnen (vrijdag heen, dinsdag terug, dus 3 volle dagen daar), maar is pasen wel een leuke periode voor een bezoek aan Rome?
Is het dan heel erg druk overal, of valt het wel mee? Ik neem aan dat Vaticaanstad overvol is, maar geldt dat ook voor de rest van de stad?
Zijn de belangrijkste bezienswaardigheden gewoon open? En kunnen we daar naar binnen zonder uren in de rij te staan?
Is het verder in de stad een beetje gezellig met pasen, zijn de winkels/restaurants open allemaal of is er veel gesloten dan?
Ik hoef niet van 's morgens vroeg tot 's avonds laat alle musea en gebouwen af te lopen, maar aangezien het onze eerste keer in Rome is, zou ik toch wel de echte topattracties willen bezoeken, plus gewoon een keer lekker op een terrasje zitten, winkels kijken, rondslenteren....
Tips voor leuke dingen voor 10-jarige dochter zijn ook welkom!
zondag 27 december 2015 om 08:10
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het dan eht heel druk is in de stad. Als je de mogelijkheid hebt zou ik op een ander moment gaan.
Voor een tienjarige is het park Villa Borghese park sowieso leuk, verder ligt het een beetje aan haar interesse. Lekker struinen op het forum tussen de ruïnes, ijsjes eten, dure winkeletalages kijken, gekke/mooie beelden of schilderijen bekijken in musea enz.
Voor een tienjarige is het park Villa Borghese park sowieso leuk, verder ligt het een beetje aan haar interesse. Lekker struinen op het forum tussen de ruïnes, ijsjes eten, dure winkeletalages kijken, gekke/mooie beelden of schilderijen bekijken in musea enz.
Everytime you make a typo, the errorists win.
zondag 27 december 2015 om 08:48
zondag 27 december 2015 om 09:05
Bedankt voor alle reacties! Ik vermoedde al dat het niet zo'n heel briljant plan was om met pasen naar Rome te willen, maar toch jammer dat het nu door iedereen bevestigd wordt (was er al bang voor).
De meivakantie is voor ons dit jaar geen optie ivm werk van man, maar Rome loopt niet weg natuurlijk, dus dan komt dat wel op een ander moment.
Ik ga op zoek naar een rustiger bestemming voor ons paasweekend.
De meivakantie is voor ons dit jaar geen optie ivm werk van man, maar Rome loopt niet weg natuurlijk, dus dan komt dat wel op een ander moment.
Ik ga op zoek naar een rustiger bestemming voor ons paasweekend.
zondag 27 december 2015 om 11:58
Vorig jaar was ik toevallig in Rome toen er twee mensen zalig/heilig werden verklaard. Het was toen loeidruk, maar ik vond de sfeer wel heel bijzonder. Heel vreedzaam en relaxed.
Maar ik zou toch liever een ander moment kiezen, niet dat Rome ooit rustig is, maar wel wat minder druk. Het is ook een fijne stad om in de herfst(vakantie) te bezoeken, want dan is het daar nog heel lekker weer.
En.........Rome is fantastisch!
Maar ik zou toch liever een ander moment kiezen, niet dat Rome ooit rustig is, maar wel wat minder druk. Het is ook een fijne stad om in de herfst(vakantie) te bezoeken, want dan is het daar nog heel lekker weer.
En.........Rome is fantastisch!
zondag 27 december 2015 om 12:38
Zelfde verhaal hier als wollstonecraft, wat was het toen druk! Wij waren 6 dagen en hebben veel dingen gewoon niet kunnen zien vanwege de vreselijk lange rijen. Ik vond het wel leuk om Pasen in t Vaticaan te zijn maar voor de rest had ik er die week wel spijt van. De sfeer was inderdaad goed, maar het is toch jammer als je veel dingen niet kunt bekijken door de drukte.
Lekker naar Praag of Boedapest? Ook erg mooie steden en rond die tijd met een beetje geluk erg mooi weer!
Lekker naar Praag of Boedapest? Ook erg mooie steden en rond die tijd met een beetje geluk erg mooi weer!
maandag 28 december 2015 om 12:29