Rome met pasen

27-12-2015 07:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog nooit in Rome geweest, het staat al lang op mijn verlanglijstje.

We zouden misschien dit jaar met pasen een lang weekend daarheen kunnen (vrijdag heen, dinsdag terug, dus 3 volle dagen daar), maar is pasen wel een leuke periode voor een bezoek aan Rome?

Is het dan heel erg druk overal, of valt het wel mee? Ik neem aan dat Vaticaanstad overvol is, maar geldt dat ook voor de rest van de stad?

Zijn de belangrijkste bezienswaardigheden gewoon open? En kunnen we daar naar binnen zonder uren in de rij te staan?

Is het verder in de stad een beetje gezellig met pasen, zijn de winkels/restaurants open allemaal of is er veel gesloten dan?

Ik hoef niet van 's morgens vroeg tot 's avonds laat alle musea en gebouwen af te lopen, maar aangezien het onze eerste keer in Rome is, zou ik toch wel de echte topattracties willen bezoeken, plus gewoon een keer lekker op een terrasje zitten, winkels kijken, rondslenteren....

Tips voor leuke dingen voor 10-jarige dochter zijn ook welkom!
Zou ik niet doen. Rome is heel christelijk, dus daar viert men pasen, waardoor het overal hartstikke druk zal zijn. Beter ga je juist 'n midweek ergens tussen al die christelijke feestdagen in.
Shoot first, ask questions later!
Als je met kind gaat, kun je toch in de meivakantie? Volgens mij bevat die geen christelijke feestdagen.
Shoot first, ask questions later!
Drie dagen is al best kort voor Rome, en als het dan ook nog Pasen is... Nee, zou ik niet doen. Ik weet niet zeker of alles dicht is, maar verwacht wel dat veel musea etc dicht zijn, en restaurants misschien ook. Meivakantie lijkt mij ook een betere keus.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het dan eht heel druk is in de stad. Als je de mogelijkheid hebt zou ik op een ander moment gaan.

Voor een tienjarige is het park Villa Borghese park sowieso leuk, verder ligt het een beetje aan haar interesse. Lekker struinen op het forum tussen de ruïnes, ijsjes eten, dure winkeletalages kijken, gekke/mooie beelden of schilderijen bekijken in musea enz.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Dit jaar zeker niet doen. De paus heeft een jaar van barmhartigheid uitgeroepen en ze verwachten in dit jaar 30 miljoen pelgrims en daarbij is Pasen de piekperiode.
Vaticaanstad ligt op relatief kleine afstand van de rest van de attracties van Rome. Dus de drukte zal niet alleen in Vaticaanstad zijn. Ik sluit mij daarom aan bij de rest: ik zou niet met Pasen gaan
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Bedankt voor alle reacties! Ik vermoedde al dat het niet zo'n heel briljant plan was om met pasen naar Rome te willen, maar toch jammer dat het nu door iedereen bevestigd wordt (was er al bang voor).

De meivakantie is voor ons dit jaar geen optie ivm werk van man, maar Rome loopt niet weg natuurlijk, dus dan komt dat wel op een ander moment.

Ik ga op zoek naar een rustiger bestemming voor ons paasweekend.
Het is dit jaar een speciale periode en ze verwachten heel veel extra mensen. Het wordt dus waarschijnlijk nog drukker dan normaal en dat is al best druk tijdens Pasen.
Mij lijkt dat hotels etc dan ook veel duurder zijn.

Je zou het ook kunnen combineren met Napels en Pompei en er een langere vakantie van kunnen maken.
Ik zou het niet doen.
Ik ben een paar jaar terug met hemelvaart geweest en toen was het niet extreem druk, in ieder geval niet veel meer dan normaal.

Misschien is dat een optie?
Ohja het is inderdaad Heilig Jaar.

Dan zou ik Pasen helemaal niet doen...
Vorig jaar was ik toevallig in Rome toen er twee mensen zalig/heilig werden verklaard. Het was toen loeidruk, maar ik vond de sfeer wel heel bijzonder. Heel vreedzaam en relaxed.

Maar ik zou toch liever een ander moment kiezen, niet dat Rome ooit rustig is, maar wel wat minder druk. Het is ook een fijne stad om in de herfst(vakantie) te bezoeken, want dan is het daar nog heel lekker weer.

En.........Rome is fantastisch!
Zelfde verhaal hier als wollstonecraft, wat was het toen druk! Wij waren 6 dagen en hebben veel dingen gewoon niet kunnen zien vanwege de vreselijk lange rijen. Ik vond het wel leuk om Pasen in t Vaticaan te zijn maar voor de rest had ik er die week wel spijt van. De sfeer was inderdaad goed, maar het is toch jammer als je veel dingen niet kunt bekijken door de drukte.

Lekker naar Praag of Boedapest? Ook erg mooie steden en rond die tijd met een beetje geluk erg mooi weer!
Heeeeeeeeel druk. Pasen is hoogtij bij de katholieken. Ik zou zeker niet gaan
Ik wist niet dat 2016 een bijzonder jaar was voor de katholieken, maar ik ben overtuigd hoor. Rome gaat voorlopig even van de lijst.

Bedankt voor het meedenken.
Ik wist dat ook niet en was eigenlijk ook van plan dit voorjaar (niet met Pasen maar wel ergens de komende 4 maanden) te gaan maar denk dat ik dat ook maar even uitstel. En niet dat ik me veel aan wil trekken van terreurdreigingen maar zo'n heilig jaar lijkt me dan ook wel weer iets uitlokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven