Belvilla

28-12-2015 13:58 12 berichten
Recent heb ik een vakantie geboekt bij Belvilla voor maart 2016.

Dat lukte niet via de website en toen ik daarover mailde kreeg ik een telefoontje*. Het bleek dat de laatste dag dat we daar zouden zijn het betreffende huis niet beschikbaar was. Ben akkoord gegaan met één dag eerder naar huis.

Nu heb ik al diverse berichtjes gestuurd en ook telefoontjes gevoerd, want op de bevestiging blijft nog steeds een verkeerde datum staan. Ook de huurprijs is niet aangepast.

Ook een andere afgesproken extra was op de bevestiging niet terug te vinden...

Op mailtjes wordt pas na 12 dagen geantwoord (!!) met de mededeling dat mijn mailtje 'in behandeling is genomen'. !

Bij telefonisch contact blijkt dat het eerste telefoongesprek* niet in mijn gegevens terecht is gekomen en dus niemand weet waarom de laatste dag niet beschikbaar is.

Tien dagen geleden zou de persoon die ik zaterdag aan de telefoon had het maandag voorleggen aan haar supervisor en dan zou ik maandag bericht krijgen - op mijn verzoek via de mail.

En wat denk je? Nóg nix gehoord!

De boeking staat, de aanbetaling is gedaan, dus we kunnen in ieder geval een week weg.

Maar het valt me enorm tegen dat deze organisatie zó slecht communiceert.

Zijn er meer mensen met deze ervaring bij Belvilla?

Nee ik heb 2x bij ze gehuurd en ging prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een paar keer bij hen iets gehuurd. Op zich gaat het prima als je boeking goed gaat. Ik heb echter één keer vooraf aan het boeken vragen gehad over het huisje en heb daarvoor gebeld. Diegene ging het uitzoeken, maar het duurde allemaal erg lang en de antwoordmail was ook onduidelijk. Weer gebeld, kunnen ze niets terugvinden. Ze werken daar volgens mij erg langs elkaar heen.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Ik vraag me af óf er wel een teammanager is momenteel want er staan vacatures online voor deze functie bij Belvilla. Zo niet dan zou er toch een vervanger moeten zijn.

Het beste kun je een brief richten aan de klachtenafdeling met een overzicht van de problemen die je al vóór aanvang van de vakantie tegen bent gekomen. Vermeld erbij dat je vertrouwen in hen hierdoor is afgenomen en vraag op welke datum (uiterlijk) de boeking correct is verwerkt en aan jou wordt gestuurd.

Veel succes
We vertrekken vandaag naar een vakantiehuis via Belvilla.

Maar we gaan wel naar een ander huis dan we geboekt hadden. Het eerste huis kon niet verhuurd worden.

We konden het bedrag terug krijgen of kiezen uit een ander huis. Als voorstel kwam Belvilla met 3 huizen.

Echter bij het bekijken van de recensies op internet kwamen die huizen heel slecht ervanaf (dikke onvoldoendes). En dat is nou net niet de service die je denk ik als bedrijf wilt verlenen.

Maar ik mocht ook een ander huis uitzoeken en dat heb ik gedaan. Alleen ik ging er vanuit (dom ik weet het) dat de verplichte voorwaarden en kosten voor elk huis hetzelfde zijn. Dat is niet zo. Nu zijn we ruim 100,- meer kwijt door hogere schoonmaakkosten, huisdieren, verplicht lakenpakket.

Overigens was de bereikbaarheid van hun wel goed. Binnen 24 uur en werd ik netjes geholpen.

Als ze niet hun afspraken nakomen en jou niet goed (op tijd) informeren, dan zou ik het bedrag terug vragen. En ergens anders boeken.
Het is rond kerst hè, veel mensen vrij.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nou, rond de Kerst, de boeking dateert al van 13 december hoor....
Misschien moet je een andere nick nemen 😁. Ik heb goede ervaringen. Eens een huisje geboekt waar vlak voor onze aankomst enorme waterschade was. We zijn snel geholpen naar een ander prima huisje.

Ervaring leert wel dat als je het op twitter gooit, met hun naam erin, je snel geholpen wordt.
quote:valentina82 schreef op 28 december 2015 @ 15:13:

Ervaring leert wel dat als je het op twitter gooit, met hun naam erin, je snel geholpen wordt.

Dat wou ik net zeggen. Het is flauw om te doen en ik probeer het altijd eerst via mail en telefoon. Maar als me dat te lang duurt of een bedrijf stuurt me met een kluitje het riet in (zoals DHL, AAAARGGGHH breek me de bek niet open...), dan gooi ik het op Twitter, openbaar met hun naam of Twitter-account erin. Meestal krijg je dan opeens heel snel toch antwoord en zelfs een oplossing. (Behalve bij DHL dan, alleen antwoord, wat neerkwam op 'vette pech voor u mevrouw, dat u last heeft van onze fout, maar zoek het lekker zelf uit'. Ik bestel nooit meer iets bij een website die DHL als bezorger hebben!)

Misschien krijg je dan sneller respons omdat ze bang zijn voor openbare negatieve berichten. Of omdat webcare-mensen meestal een ander slag mensen zijn, klantgerichter, en die lijken gewoon beter te snappen 'waar het allemaal om draait'. Van die mutsen/eikels achter een telefoon of die een algemene mailbox moeten legen, zijn daar toch niet altijd zo klantgericht in.

Hoe dan ook, ik zou het op Twitter gooien. Eerst zo iets van 'kan iemand me alsjeblieft helpen?' (nog niet meteen 'aan de schandpaal').

Daarna kun je het eventueel via privéberichtjes (Direct Messages / DM's) oplossen. Dan moet je wel hun account volgen en zij de jouwe, anders kun je geen DM's sturen.

Overigens heb ik ooit 1x iets geboekt bij Belvilla en dat ging allemaal prima. Maarja de service van een bedrijf ontdek je natuurlijk pas als er iets mis gaat.

Succes! En fijne vakantie.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik zit niet op Twitter, maar dank voor de reacties.
Ik heb een keer een huis geboekt dat na aankomst helemaal niet beschikbaar was voor verhuur die weken. De eigenaar heeft toen alles in het werk gesteld om ons toch in het huis te kunnen onderbrengen dus niets dan lof voor de eigenaar en haar schoonmaakster/ buurvrouw. De eigenaar gaf toen wel aan dat communicatie met Belvilla erg slecht verliep want ze had doorgegeven dat ze aan het verbouwen waren en dus niet wilden verhuren. Gelukkig was de verbouwing eerder gereed dan ze had verwacht.

Belvilla was daarna verantwoordelijk voor de financiele afwikkeling mbt de borg. Dat verliep niet erg soepel (ze waren het vergeten) maar is wel erg netjes opgelost.
Zo te lezen kan Belvilla beter wat geld stoppen in goed personeel, dan in al die tv-spotjes.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven