Ontroerend

28-12-2015 17:05 71 berichten
Vandaag was het weer dat typische weer dat je alleen aan begin en einde van de winter hebt: fris, zonnig, heldere lucht. Met je jas aan is het heerlijk behaaglijk, en intussen waait een zachte koude lucht in je gezicht. Ik kan daar enorm van genieten, tot onroerens toe.

Waarop ik me afvroeg, wat voor idiote dingen vinden andere mensen ontroerend?
Mooie muziek kan mij erg ontroeren.
Alle reacties Link kopieren
Lieve, mooie, onschuldige filmpjes met dieren.
Mooie luchten, met van die prachtige kleuren.
De geur vlak na een flinke regenbui, als de tegels nog nat zijn en er bijna niemand op straat is
Een berglandschap.
Wanneer ik vreemden in het echt of in een film (echt dan wel productie) anderen zie helpen bij een ramp. Dat tijdens een crisis ras, geloof, leeftijd wegvalt en mensen instinctief anderen helpen. Soms met gevaar voor eigen leven. Dan moet ik wel even huilen ja.
Heel gek maar wanneer er een ambulance of dergelijke voorbij komt en iedereen hiervoor aan de kant gaat.
quote:ikeaverslaafde schreef op 28 december 2015 @ 17:14:

Een berglandschap.

En dit ook. Indrukwekkend en ontroerend. Stil word ik er van als ik in de bergen ben.

Majestueus, stil, indrukwekkend en rustig tegelijk.
En overweldigend mooi landschap kan mij tot tranen roeren.
quote:caspy schreef op 28 december 2015 @ 17:13:

De geur vlak na een flinke regenbui, als de tegels nog nat zijn en er bijna niemand op straat isDat vind ik juist stinken net zoals de geur van pas gemaaid gras. Dat vinden ook veel mensen lekker ruiken.
Filmpjes waarin je dieren een kind of een bejaarde ziet oppeppen.

Dieren die tot in het oneindige trouw zijn aan hun baasje.

Oftewel, veel van die feel good filmpje.
quote:Enora schreef op 28 december 2015 @ 17:22:

En overweldigend mooi landschap kan mij tot tranen roeren.

En dit ook.

( toch een emotioneel nijlpaard dus)
Dat is toch allemaal niet zo idioot? Ik ben snel ontroerd, zeker ook door de natuur.

In de kraamtijd heb ik gehuild omdat ik vond dat m'n zoontje zulke kleine lieve voetjes had. Maar dat zijn ook nog de hormonen.

Het meest idiote van mezelf vond ik denk ik de keer in Frankrijk dat ik een eerste hap nam van zó'n lekkere tarte tatin dat de tranen in m'n ogen sprongen.
Een mooie zonsopgang terwijl ik naar het werk ga, een mooi einde van een film en de Grand Canyon deed het ook voor mij. Oh, en mooie muziek die precies bij mijn stemming past.
quote:Sorende schreef op 28 december 2015 @ 17:26:

Het meest idiote van mezelf vond ik denk ik de keer in Frankrijk dat ik een eerste hap nam van zó'n lekkere tarte tatin dat de tranen in m'n ogen sprongen.Ik heb een keer een vriendin aan het huilen gemaakt met chocoladetaart . Een van mijn grootste prestaties vinnik !
quote:Sorende schreef op 28 december 2015 @ 17:26:

Dat is toch allemaal niet zo idioot? Ik ben snel ontroerd, zeker ook door de natuur.

In de kraamtijd heb ik gehuild omdat ik vond dat m'n zoontje zulke kleine lieve voetjes had. Maar dat zijn ook nog de hormonen.

Het meest idiote van mezelf vond ik denk ik de keer in Frankrijk dat ik een eerste hap nam van zó'n lekkere tarte tatin dat de tranen in m'n ogen sprongen.

Ik was bij de bevalling mijn zus en toen haar dochtertje geboren werd...tranen van ontroering. Of zijn hormonen besmettelijk?

En in de categorie idioot: de tranen sprongen in mijn ogen van blijdschap een paar maanden geleden nadat de kapper mijn haar

P R E C I E S zo had geknipt als ik al jaaaren wilde, maar met andere kappers nooit voor elkaar kreeg.
Bij Gay Parades krijg ik ook tranen in m'n ogen. Gewoon dat het kan en mag terwijl dat in zoveel delen van de wereld niet vanzelfsprekend is.
Die hond die aan kwam rennen in de All You Need Is Love kerstspecial laatst
het spelen van het volkslied, maakt niet uit welk land
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Dat de narcissen nu al massaal in bloei staan.

Als over 'n paar maanden het gevaar van 'n winter echt geweken is en er weer fris groene blaadjes aan struiken en bomen komen, bloesems bloeien, geurige voorjaarsbloemen en gras wat weer gemaaid wordt. En dat alles uiteraard bij voorkeur met 'n blauwe lucht en heerlijk zonnetje.
Shoot first, ask questions later!
quote:rosanna08 schreef op 28 december 2015 @ 17:33:

het spelen van het volkslied, maakt niet uit welk land Hahaha! Echt? Dat vind ik nou net weer iets te allemaal.
quote:Grobbekuiken schreef op 28 december 2015 @ 17:36:

[...]

Hahaha! Echt? Dat vind ik nou net weer iets te allemaal. vind ik ook hoor, maar toch, iedere keer weer even iets wegslikken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Volkslied kan ik me wel voorstellen, brengt toch een gevoel van saamhorigheid teweeg en dat vind ik altijd ontroerend. Niet te verwarren met nationalisme, daar heb ik weer helemaal niks mee.
quote:ikeaverslaafde schreef op 28 december 2015 @ 17:32:

Bij Gay Parades krijg ik ook tranen in m'n ogen. Gewoon dat het kan en mag terwijl dat in zoveel delen van de wereld niet vanzelfsprekend is.Hier idem. Niet dat ik gelijk begin te huilen, maar het ontroert me zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven