Tips Italië
maandag 28 december 2015 om 19:32
Afgelopen zomer zijn wij voor het eerst in Italië geweest.
We hebben een fantastische vakantie gehad en wat is Italië mooi!
Wij zijn echt verliefd geworden op het land!
We zaten erg toeristisch aan het Gardameer maar veel mooie steden bezocht.
Aankomende zomer willen wij dan ook weer naar Italië, hebben jullie tips welk deel van Italië we echt eens moeten zien?
We zaten nu op een groot vakantie park in een stacaravan met 2 volwassenen en 2 kinderen (nu 3 en 1,5)
We hebben ons oog nu laten vallen op Park Albatros in Toscane, iemand ervaringen met dit park?
De voor pret is natuurlijk zó leuk dus kom maar op!
We hebben een fantastische vakantie gehad en wat is Italië mooi!
Wij zijn echt verliefd geworden op het land!
We zaten erg toeristisch aan het Gardameer maar veel mooie steden bezocht.
Aankomende zomer willen wij dan ook weer naar Italië, hebben jullie tips welk deel van Italië we echt eens moeten zien?
We zaten nu op een groot vakantie park in een stacaravan met 2 volwassenen en 2 kinderen (nu 3 en 1,5)
We hebben ons oog nu laten vallen op Park Albatros in Toscane, iemand ervaringen met dit park?
De voor pret is natuurlijk zó leuk dus kom maar op!
maandag 28 december 2015 om 19:54
De mooiste regio van Italie vind ik Calabrie, met Basilicata en Puglia als nummer twee en drie. Maar dat is meer om rond te reizen ipv vanaf 1 camping te doen.
Umbrie is ook mooi, en de Marken. Daar is het wat makkelijker om een plaats als pleisterplaats te nemen en dan op pad te gaan. Naar bv Perugia, Gubbio, Urbino, Orvieto, Assisi.
Umbrie is ook mooi, en de Marken. Daar is het wat makkelijker om een plaats als pleisterplaats te nemen en dan op pad te gaan. Naar bv Perugia, Gubbio, Urbino, Orvieto, Assisi.
maandag 28 december 2015 om 19:56
Umbrië en de Marken vind ik ook heel mooi.
Umbrië lijkt wat op Toscane qua stadjes maar minder toeristisch.
De Marken heeft vooral heel veel mooie natuur en ook niet veel toeristen.
Toscane (en de Chianti vooral) blijft wel mijn favoriet, maar niet in het hoogseizoen als half Nederland en Duitsland er rond hangt...
Umbrië lijkt wat op Toscane qua stadjes maar minder toeristisch.
De Marken heeft vooral heel veel mooie natuur en ook niet veel toeristen.
Toscane (en de Chianti vooral) blijft wel mijn favoriet, maar niet in het hoogseizoen als half Nederland en Duitsland er rond hangt...
maandag 28 december 2015 om 20:00
Sicilie! Er is zoveel te doen en te zien.
We zijn er met onze eigen auto geweest. In Genua de veerboot op en de volgende dag in Palermo er weer af.
Misschien niet de snelste route, maar wij vinden het leuk om met een boot te gaan.
En vervolgens heel Sicilie rond geweest. Hebben op verschillende plaatsen overnacht.
Heerlijk eten en veel zon.
Maar misschien dat je met kinderen liever op een plek zit. Dat kan daar ook natuurlijk.
Veel plezier met de voorbereidingen!
We zijn er met onze eigen auto geweest. In Genua de veerboot op en de volgende dag in Palermo er weer af.
Misschien niet de snelste route, maar wij vinden het leuk om met een boot te gaan.
En vervolgens heel Sicilie rond geweest. Hebben op verschillende plaatsen overnacht.
Heerlijk eten en veel zon.
Maar misschien dat je met kinderen liever op een plek zit. Dat kan daar ook natuurlijk.
Veel plezier met de voorbereidingen!
maandag 28 december 2015 om 21:42
Ik vind Toscane echt prachtig en Umbrië ook heel fijn! Ik weet niet hoelang je wilt gaan, maar misschien is het een optie om op 2 verschillende campings te staan. En eind juni zit je misschien nog net voor de hele drukte losbarst?
Park Albatros ben ik geweest, ik vond het een grote maar fijne camping (heerlijke, nieuwe stacaravans destijds). Andere voordelen: dichtbij het strand, en een dagje Elba (vanaf Piombino) is ook goed te doen en heel erg leuk! Een heel groot nadeel vond ik dat je elke keer best ver moest rijden om een stadje te bezoeken.
Leuke plaatsen in Toscane en Umbrië: Lucca, San Gimignano, Volterra, Montepulciano, Siena, Firenze, Orvieto, Perugia, Cortona, Todi.
Park Albatros ben ik geweest, ik vond het een grote maar fijne camping (heerlijke, nieuwe stacaravans destijds). Andere voordelen: dichtbij het strand, en een dagje Elba (vanaf Piombino) is ook goed te doen en heel erg leuk! Een heel groot nadeel vond ik dat je elke keer best ver moest rijden om een stadje te bezoeken.
Leuke plaatsen in Toscane en Umbrië: Lucca, San Gimignano, Volterra, Montepulciano, Siena, Firenze, Orvieto, Perugia, Cortona, Todi.
maandag 28 december 2015 om 22:51
Volgens mij is Italië zo vol met mooie dingen dat je beter kunt afvragen wanneer je de mooie dingen het beste kunt zien (zoals dat Rome in augustus met 40 graden geen goed plan is bijvoorbeeld).
Ik heb helaas nog niet alles gezien, wel heb ik Sicilië, veel Noord-Italiaanse meren en Toscane bezocht. Dit allemaal in het hoogseizoen. Op Sicilië had ik geluk denk ik met het weer, was toen goed te doen (er schijnen ook heeeel hete zomers te zijn).
Ik heb helaas nog niet alles gezien, wel heb ik Sicilië, veel Noord-Italiaanse meren en Toscane bezocht. Dit allemaal in het hoogseizoen. Op Sicilië had ik geluk denk ik met het weer, was toen goed te doen (er schijnen ook heeeel hete zomers te zijn).