Straf oplichting
dinsdag 29 december 2015 om 21:15
Mijn moeder is voor ongeveer een ton opgelicht. Ze weet waar persoon woont en heeft hem ook vaak in het echt gezien. Ik sta erop dat ze aangifte moet doen, maar daar wilt ze niks van weten. Ze is bang voor de straf die hij kan krijgen en ondanks dat ze nu financieel aan de grond zit wilt ze het eigenlijk hierbij laten. Hij was er vaak voor haar, vooral in de tijd dat ze het erg moeilijk had met het overleden van mijn stiefvader. Hij heeft mijn moeder gewoon belazert en daar moer hij voor boeten. Nu mijn vraag, welke straf kan hij verwachten als moeder toch aangifte doet? Misschien dat ik haar hiermee kan overtuigen dat aangifte doen toch echt het beste is!
dinsdag 29 december 2015 om 21:21
quote:Doreia schreef op 29 december 2015 @ 21:18:
Als het een bekende is, waarom dan niet zorgen dat de 1000 euro weer terugkomt, op straffe van dreiging aangifte? Als het iemand is die werkzaam is in de financiele sector bijvoorbeeld, kan die persoon daar wel eens gevoelig voor zijn.Een TON. Niet 1000 euro. Denk niet dat-ie dat heeft liggen.
Als het een bekende is, waarom dan niet zorgen dat de 1000 euro weer terugkomt, op straffe van dreiging aangifte? Als het iemand is die werkzaam is in de financiele sector bijvoorbeeld, kan die persoon daar wel eens gevoelig voor zijn.Een TON. Niet 1000 euro. Denk niet dat-ie dat heeft liggen.
dinsdag 29 december 2015 om 21:21
Als het een bekende is, waarom dan niet zorgen dat de 1000 euro weer terugkomt, op straffe van dreiging aangifte? Als het iemand is die werkzaam is in de financiele sector bijvoorbeeld, kan die persoon daar wel eens gevoelig voor zijn.Het gaat om een ton toch?
Als het een bekende is, waarom dan niet zorgen dat de 1000 euro weer terugkomt, op straffe van dreiging aangifte? Als het iemand is die werkzaam is in de financiele sector bijvoorbeeld, kan die persoon daar wel eens gevoelig voor zijn.Het gaat om een ton toch?
dinsdag 29 december 2015 om 21:23
Als het een bekende is, waarom dan niet zorgen dat de 1000 euro weer terugkomt, op straffe van dreiging aangifte? Als het iemand is die werkzaam is in de financiele sector bijvoorbeeld, kan die persoon daar wel eens gevoelig voor zijn.Volgens mij heeft ze het over een ton, dat zal niet maar zo meer voor handen zijn ben ik bang
Als het een bekende is, waarom dan niet zorgen dat de 1000 euro weer terugkomt, op straffe van dreiging aangifte? Als het iemand is die werkzaam is in de financiele sector bijvoorbeeld, kan die persoon daar wel eens gevoelig voor zijn.Volgens mij heeft ze het over een ton, dat zal niet maar zo meer voor handen zijn ben ik bang
dinsdag 29 december 2015 om 21:24
dinsdag 29 december 2015 om 21:27
dinsdag 29 december 2015 om 21:31
Ik heb zelf iets meegemaakt waarbij aangifte heel belangrijk was. Ik durfde niet... Sprak met politie waarbij ik aangaf wat er speelde. Zij hebben mij toen ervan overtuigd waarom het van belang was dit officieel aan te geven. Heb ik spijt gehad? Nee.... NOOIT. Achteraf bleek dat ik het beste advies 'ever' had gekregen. Soms heb je een zetje in de goede richting nodig.
Help je moeder om dat te doen wat het beste is, voor haar en eventuele volgende slachtoffers.
Help je moeder om dat te doen wat het beste is, voor haar en eventuele volgende slachtoffers.
dinsdag 29 december 2015 om 21:36
Oplichting? Als ze er werk van maken, niet veel. Het is erg lucratief. Tenzij hij er ook een moord bij gepleegd heeft, moet je denken aan een paar maanden brommen of een taakstraf.
Ik zou wél aangifte doen en medegedupeerden zoeken. Dat is beter voor je zelfgevoel.
Ik zou wél aangifte doen en medegedupeerden zoeken. Dat is beter voor je zelfgevoel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 29 december 2015 om 21:37
Kom voor je moeder op als ze dat niet voor zichzelf kán...
Je schrijft dat hij er vaak voor háár was....
Ik vermoed dat hij er niet voor haar was maar voor zichzelf.
De straf die hem boven het hoofd hangt, is niet jouw moeders probleem.
Dat is de reactie op zijn actie - op dat wat hij haar heeft aangedaan.
Je schrijft dat hij er vaak voor háár was....
Ik vermoed dat hij er niet voor haar was maar voor zichzelf.
De straf die hem boven het hoofd hangt, is niet jouw moeders probleem.
Dat is de reactie op zijn actie - op dat wat hij haar heeft aangedaan.