de buren

29-12-2015 21:30 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben benieuwd hoe jullie relatie is met jullie buren?

en daar naast wil ik natuurlijk heel graag jullie mening over die van mij met mijn buren.. of eigenlijk de relatie van mijn ouders met de buren.

Oke, mijn buren zijn ong 4,5 jaar geleden naast ons komen wonen. Zijn jonge mensen met nu 2 kinderen. mijn ouders zijn al wat op leeftijd. Daar ligt niet het probleem hoor. De buren hebben in overleg met mijn ouders geregeld dat mijn ouders 2x in de week op hun jongste passen.

dit is ong 1,5 jaar geleden. Vanaf toen werd het blijkbaar normaal dat de buren op elk moment van de dag, elke dag van de week, zomaar binnen kwamen lopen. Ze eten nu bijna elke dag mee, zitten de hele avond met hun laptop of telefoon maar een beetje op de bank... en zo kan ik nog wel even door gaan.

ik vind het leuk voor m'n ouders hoor, dat ze het zo goed met elkaar kunnen vinden, maar ik en de rest van mijn familie vinden het wel een beetje doorslaan.

Zo was zij pas ziek en dan ligt ze bij ons de hele dag op de bang, wat resulteerde in dat iedereen bij mij thuis ook ziek werd.

Mijn buurman loopt ook iedereen te commanderen bij ons in huis, doe dit, doe dat, en kan zelf niet de moeite nemen om hallo te zeggen, wanneer er iemand van mijn familie thuis komt... Ook houden we altijd alleen rekening met hun voor het eten. Zo eten we bijna elke dag (als ze mee eten) pas om half 8/8 uur, omdat de buren eerst hun kinderen naar bed willen brengen.

Misschien lijkt het allemaal wel mee te vallen als ik het zo type en ik wil ook echt niet zeuren(jaja ik doe het nu wel) maar ik ben gewoon heel benieuwd of iemand anders ook zo'n soort gelijke situatie heeft, of wat jullie er van vinden.
quote:yasmijn schreef op 29 december 2015 @ 22:43:

[...]

Je moet eens weten wat ik als kind eind jaren zestig/begin 70 heb meegemaakt.Het sleutelspel?
quote:khemam schreef op 29 december 2015 @ 22:41:

[...]

Nee, groeten en een praatje sta ik bijna altijd voor open. Nee deze mevrouw stond te pas en te onpas voor mijn deur. Wilde maar afspreken en leuke dingen gaan doen. Wist na een half uur haar hele levensverhaal inclusief diepe geheimen en alles over iedereen in de rest van de straat. Als ik aangaf geen tijd te hebben dan vroeg ze gewoon wanneer ik wel tijd had want we moesten en zouden echt een keer een lekkere meidendag hebben.

Oh ok.

Fijn dat je de gave hebt om heel helder tegen een ander te zijn.

Beter ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:pamelacourson schreef op 29 december 2015 @ 21:33:

Ik kan bijna niet geloven dat dit echt is. Waarom zouden de buren de hele dag bij jullie willen zijn in plaats van in hun eigen huis?

+1, erg apart van jullie buren. Ik had er wat van gezegd als bewoner van het huis.

En op je 1e vraag: wij hebben heel goed contact met de buren. Mijn buur"meisjes" waren vanaf dat ik kon lopen al mijn beste maatjes, mijn ouders en hen ouders kunnen ook goed met elkaar overweg. We gaan nu niet meer met elkaar om, maar met nieuwjaar en verjaardagen wippen we altijd even bij elkaar langs en dat is heel gezellig.

Onze andere buurman is al oud, maar nog heel goed bij (95). Kunnen we ook erg goed mee overweg, maar dat is meer een "Hallo!"-relatie zegmaar. En af en toe een praatje of wat hulp vragen, hij is erg technisch. Je zou echt zeggen dat hij net 70 is.

Maar goed, als jouw ouders het leuk vinden is er niets aan de hand toch? Maar als jij ook nog thuis woont mag je daar echt wel wat van zeggen hoor. Jij woont daar ook.
quote:dolfje schreef op 29 december 2015 @ 22:46:

[...]

Het sleutelspel?Zoiets....
Misschien is het een strategie om jou het huis uit te krijgen? Zodra je op jezelf woont zijn de buren en je ouders ook blij dat ze elkaar niet meer dagelijks hoeven te zien. 😜

Maar goed, nu zonder gekkigheid: wat een bijzondere situatie. Ik snap je irritatie, maar snap ook dat je er weinig aan kan doen. Je ouders mogen dit immers zelf bepalen.
Ik heb trouwens een aparte buurvrouw. Woon in een flat en zij hoort er niet echt bij. Heel excentriek en lang leve de lol. Is in de 70 maar leeft alsof ze 25 is. Er wordt veel over haar geroddeld (de rest is heel degelijk) maar ik vind haar geweldig.

Ik maak de meest maffe dingen mee met haar. Soms moet ik haar negeren, dan staat ze ineens om 1 uur 's nachts voor de deur, dan doe ik gewoon niet open.

Op tweede kerstdag had ik een kaartje met een bruidje er op van haar gekregen. Had ze er in geschreven dat ze hoopt dat ik nog ooit trouw. Gewoon vanuit het niks. Heb er weer even helemaal van in een deuk gelegen.
quote:Yavanna schreef op 29 december 2015 @ 22:55:

Ik heb trouwens een aparte buurvrouw. Woon in een flat en zij hoort er niet echt bij. Heel excentriek en lang leve de lol. Is in de 70 maar leeft alsof ze 25 is. Er wordt veel over haar geroddeld (de rest is heel degelijk) maar ik vind haar geweldig.

Ik maak de meest maffe dingen mee met haar. Soms moet ik haar negeren, dan staat ze ineens om 1 uur 's nachts voor de deur, dan doe ik gewoon niet open.

Op tweede kerstdag had ik een kaartje met een bruidje er op van haar gekregen. Had ze er in geschreven dat ze hoopt dat ik nog ooit trouw. Gewoon vanuit het niks. Heb er weer even helemaal van in een deuk gelegen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Sjors007 schreef op 29 december 2015 @ 22:54:

wat een bijzondere situatie. Ik snap je irritatie, maar snap ook dat je er weinig aan kan doen. Je ouders mogen dit immers zelf bepalen.Eens.
quote:Enn schreef op 29 december 2015 @ 22:49:

[...]

Oh ok.

Fijn dat je de gave hebt om heel helder tegen een ander te zijn.

Beter ook. Nou helder? Meer erg bot en bijna onbeschoft maar het hielp wel.
Ik vind het absurd.

En ik vind het niet leuk van je ouders dat zij niet ook naar jou luisteren, nu heeft je buurman meer te vertellen dan hun eigen kind? Goed van je dat je het huis uitgaat en je eigen ding blijft doen.

En tja, dat het hun huis is snap ik. Maar zelfs mijn allerbeste vrienden zou ik niet dagelijks over de vloer willen hebben. Ik zou er helemaal jeukerig van worden, heb echt wat personal space nodig zegmaar. Erg balen dat jij dat nu niet hebt in je eigen huis. Kan je het nog eens goed met je ouders hierover hebben? Niet over een bepaald incident, maar aangeven dat je je niet meer thuis voelt?

Wat ik ook vreemd vind, is dat die buren blijkbaar niet met hun eigen kinderen eten. Eten die eerst 'alleen' en dan hop in bed (als in: opgeruimd staat netjes)? Vind ik echt een heel rare manier van omgaan met je kinderen.

Ik hoop dat je snel iets voor jezelf vind TO!
Bah wat een overheersende indringers zeg. Maar zoiets kan kort of lang duren meestal loopt het toch uit op ruzie. Hopelijk zien je ouders snel het licht!
quote:khemam schreef op 29 december 2015 @ 23:04:

[...]

Nou helder? Meer erg bot en bijna onbeschoft maar het hielp wel.

Ik dacht: ik schrijf het zacht.
Tijd voor familieberaad en een gezamenlijke confrontatie, grof geschut!
Wat een geflipte shit dit, zou haast een film script kunnen zijn.
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven