Geen kinderwens

30-12-2015 17:25 31 berichten
Ik ben nog maar 20 maar toch voel ik me er niet fijn over. Vriendinnen hebben het wel is over later dat ze kinderen willen. Mij lijkt het dus echt niet leuk en denk gewoon soms dat ik een van de weinige ben zonder een kinderwens. Zijn er meer vrouwen die dit hebben?
Heb je weer een nieuw onderwerp?
Ja genoeg, maar ik zou me er op jouw leeftijd nog lang niet druk over maken.
Alle reacties Link kopieren
Nee, jij bent de enige.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ik zeg niks
very metal
Waarom plaats je dat onder psyche? Bewust kindvrij blijven is namelijk heel normaal tegenwoordig.
Shoot first, ask questions later!
Waar is viva dan voor? Het is toch een ander onderwerp.
Heerlijk, geniet van alle mogelijkheden die dat geeft! Waarom is de mening van een ander zo belangrijk?
Life is fun. Live it.
quote:-KING- schreef op 30 december 2015 @ 17:28:

ik zeg niks
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Redbulletje wist niet goed onder welk kopje ik dit moest plaatsen
Wees blij. Als je naast je angststoornis en twijfel over je geaardheid ook nog rammelende eierstokken zou hebben dan zou het leed helemaal niet te overzien zijn.
Prima toch. En als je over 10 jaar er opeens anders overdekt is het ook nog prima. Gewoon doen wat jij wil.
Ik zie het probleem niet, leven en laten leven!

Als jij geen kinderen wil, dan wil je ze niet en neem je ze niet.

Kinderen moet je alleen "nemen" als je ze graag wilt en anders niet.
Ik had ook totaal geen kinderwens, heb er zelfs relaties om verbroken, omdat de man in kwestie ze wel wilde. Op mijn 34e kreeg ik een relatie met mijn man en met hem wilde ik het wel. In mijn omgeving zie ik overigens ongeveer 2/3e vrouwen die wel kinderen krijgen en 1/3e niet. Dus met niet ben je bepaald niet afwijkend.
iemand die ik ken had helemaal geen kinderwens. vrouwen om haar heen kregen kinderen zo rond de dertig en zij liep zich alleen maar te ergeren aan die krijsende kinderen van die vriendinnen en vrouwen die met buggies de metro in wilden enzo. ze is heel veel gaan reizen, leuke dingen doen met haar vriend enz. en toen ze 38 werd kwam ineens wel die kinderwens en heeft ze binnen 4 jaar drie kinderen gekregen en is er dol gelukkig mee.

zo zie je maar het kan alle kanten op.
quote:Liefxx schreef op 30 december 2015 @ 17:29:

Waar is viva dan voor? Het is toch een ander onderwerp.

Oh je vorige onderwerp was eindelijk uitgekauwd?

Affijn dan maar even ontopic: op mijn twintigste had ik ook geen kinderwens en ik voelde me daar echt prima bij. Later kreeg ik wel een kinderwens en daar voelde ik me ook prima bij.
Geen kinderwens en dat wist ik al heel jong. Is ook nooit gekomen en ik heb geen kinderen gekregen.
Ik wist ook jong dat ik ze niet wilde, inmiddels ben ik 27 en wil nog steeds niet.
Want als je geen kinderen wilt ben je toch stiekem lesbisch?
Ik ben al 47 en wil ze nog steeds niet (niet dat dat uberhaupt nog mogelijk zou zijn op deze leeftijd, haha )
Shoot first, ask questions later!
quote:Sid-returns schreef op 30 december 2015 @ 18:40:

Want als je geen kinderen wilt ben je toch stiekem lesbisch?Owwwwwww
quote:redbuIIetje schreef op 30 december 2015 @ 18:43:

Ik ben al 47 en wil ze nog steeds niet (niet dat dat uberhaupt nog mogelijk zou zijn op deze leeftijd, haha )Lesbisch dus.
Ik had ook geen kinderwens toen ik twintig was.

Toen ik 34 was nog steeds niet maar ik bleek al vier maanden zwanger.

En nu heb ik al elf jaar een dochter.

Erg gewenst kind. Heel blij mee.

Wie weet komt het nog en zo niet, ook goed. Krijg je geen kinderen. Niet erg hoor.
Ik zou graag kinderen willen, maar zie in dat het niet verstandig is in mijn geval. Ik wil mijn kinderen geen zieke moeder aan doen, en helemaal niet mijn ziekte overdragen op een nieuwe generatie.

Sommige mensen willen geen kinderen, anderen wel. Sommige mensen kiezen er voor ze te krijgen ondanks dat ze ze niet willen, simpelweg omdat de partner/omgeving aandringt. En anderen willen dolgraag maar zijn onvruchtbaar, of maken een bewuste keuze.

Iedereen moet doen wat zij wil in dit geval. De enige keer dat ik kinderen krijgen afkeur is bij ouders bij wie een kind is afgenomen door Jeugdzorg of bij pedofielen.
quote:redbuIIetje schreef op 30 december 2015 @ 18:43:

Ik ben al 47 en wil ze nog steeds niet (niet dat dat uberhaupt nog mogelijk zou zijn op deze leeftijd, haha )Gek misschien maar ik had jou zeker 10 jaar jonger geschat.. Geen idee waarom hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven