Is het morgen ...
woensdag 30 december 2015 om 22:59
Donderdag dus morgen wil ik graag naar winkel gaan. Nu las ik op hun website dit :
1e kerstdagCLOSED
2e kerstdag*11:00 - 18:00
NieuwjaarsdagCLOSED
Kerstavond*09:00 - 17:00
Oudjaarsdag*
Nu is mijn vraag is het morgen 2e kerstdag, nieuwjaarsdag, kerstavond of oudjaarsdag? Ik vier zelf geen kerstmis daarom dat ik die vraag stel.
1e kerstdagCLOSED
2e kerstdag*11:00 - 18:00
NieuwjaarsdagCLOSED
Kerstavond*09:00 - 17:00
Oudjaarsdag*
Nu is mijn vraag is het morgen 2e kerstdag, nieuwjaarsdag, kerstavond of oudjaarsdag? Ik vier zelf geen kerstmis daarom dat ik die vraag stel.
donderdag 31 december 2015 om 00:53
quote:Syenna schreef op 31 december 2015 @ 00:46:
[...]
Yep, en ze is zelfs van verveling in slaap gevallen, niet wetende wat voor dag het morgen is. Maar haar baas zei wel:"Je mag naar Primark als die is geopend, je hoeft 31 december niet te werken!"Hoe weet ze de dat het morgen (vandaag dus) de 31ste is. Snap dat hele verhaal van die baas ook niet, mijn baas zou me ontslaan. Misschien werkt ze wel in de Toko en is haar pa de eigenaar
[...]
Yep, en ze is zelfs van verveling in slaap gevallen, niet wetende wat voor dag het morgen is. Maar haar baas zei wel:"Je mag naar Primark als die is geopend, je hoeft 31 december niet te werken!"Hoe weet ze de dat het morgen (vandaag dus) de 31ste is. Snap dat hele verhaal van die baas ook niet, mijn baas zou me ontslaan. Misschien werkt ze wel in de Toko en is haar pa de eigenaar
donderdag 31 december 2015 om 01:17
donderdag 31 december 2015 om 01:26
Even in de serieuze modus en terug naar het probleem van TO want we willen haar best helpen.
Lieve TO,
Kun je even wakker worden? Het is inmiddels al de ALLERLAATSTE dag van het jaar, 31 december 2015.
Wij noemen dit in Nederland 'oudejaarsdag' en dan eten we heulll veul oliebollen en appelflappen (leg later op verzoek wel uit wat dat is). Deze avond loopt over naar een compleet nieuw jaar, in dit geval van 2015 naar 2016, ook wel 'jaarwisseling' genoemd.
Zodra het 12 uur 's nachts is, ontkurken we de champagne (of bubbeltjes wijn/nep champagne omdat echte te duur is). We verwensen elkaar dan van alles en feesten erop los en zijn 'van god los'. Ondertussen knalt er vuurwerk en na een paar uur denk je stiekem, was dit alles maar voorbij want ik heb teveel gedronken en wil slapen. Maar wel blijven lachen hoor, want dat hoort zo.
Die oudejaarsavond loopt over in nieuwjaarsdag - zo'n dag waarop je baas (mits je beroep dit toelaat en het niet ten koste van zijn omzet gaat) je nogmaals een vrije dag geeft. JIPPIE!
Ná nieuwjaarsdag moet je wel rekening houden met maanden trouw werken tot het koningsdag is want de Hollandse (december)feestmaand met extra vrije dagen, bonussen, kerstpakketten en hopelijk een salarisverhoging voor het nieuwe jaar, is dan voorbij tot (tromgeroffel) december 2016.
Lieve TO,
Kun je even wakker worden? Het is inmiddels al de ALLERLAATSTE dag van het jaar, 31 december 2015.
Wij noemen dit in Nederland 'oudejaarsdag' en dan eten we heulll veul oliebollen en appelflappen (leg later op verzoek wel uit wat dat is). Deze avond loopt over naar een compleet nieuw jaar, in dit geval van 2015 naar 2016, ook wel 'jaarwisseling' genoemd.
Zodra het 12 uur 's nachts is, ontkurken we de champagne (of bubbeltjes wijn/nep champagne omdat echte te duur is). We verwensen elkaar dan van alles en feesten erop los en zijn 'van god los'. Ondertussen knalt er vuurwerk en na een paar uur denk je stiekem, was dit alles maar voorbij want ik heb teveel gedronken en wil slapen. Maar wel blijven lachen hoor, want dat hoort zo.
Die oudejaarsavond loopt over in nieuwjaarsdag - zo'n dag waarop je baas (mits je beroep dit toelaat en het niet ten koste van zijn omzet gaat) je nogmaals een vrije dag geeft. JIPPIE!
Ná nieuwjaarsdag moet je wel rekening houden met maanden trouw werken tot het koningsdag is want de Hollandse (december)feestmaand met extra vrije dagen, bonussen, kerstpakketten en hopelijk een salarisverhoging voor het nieuwe jaar, is dan voorbij tot (tromgeroffel) december 2016.
donderdag 31 december 2015 om 01:39
quote:Syenna schreef op 31 december 2015 @ 01:26:
Even in de serieuze modus en terug naar het probleem van TO want we willen haar best helpen.
Lieve TO,
Lieve TO,
donderdag 31 december 2015 om 07:48
quote:daphne152 schreef op 31 december 2015 @ 00:40:
[...]
In sommige culturen valt hun nieuwjaar op een andere dag/maand. Zoals de Chinezen hun eigen nieuw jaar hebben.
Niet alleen de chinezen hoor, in de Arabische wereld houden ze ook een andere jaartelling aan en vieren ze oud en nieuw op een ander moment. En het Hindoestaanse nieuwjaar (holi) valt ook op een ander moment.
Als je bedenkt dat moslims, Hindoestanen en Chinezen samen een ruime meerderheid van de wereldbevolking vertegenwoordigen, wordt oud en nieuw dus zeker niet overal ter wereld op 31/12 gevierd. Juist niet.
On topic: hilarisch topic dit! Trol of niet, ik heb weer lekker gelachen.
[...]
In sommige culturen valt hun nieuwjaar op een andere dag/maand. Zoals de Chinezen hun eigen nieuw jaar hebben.
Niet alleen de chinezen hoor, in de Arabische wereld houden ze ook een andere jaartelling aan en vieren ze oud en nieuw op een ander moment. En het Hindoestaanse nieuwjaar (holi) valt ook op een ander moment.
Als je bedenkt dat moslims, Hindoestanen en Chinezen samen een ruime meerderheid van de wereldbevolking vertegenwoordigen, wordt oud en nieuw dus zeker niet overal ter wereld op 31/12 gevierd. Juist niet.
On topic: hilarisch topic dit! Trol of niet, ik heb weer lekker gelachen.
donderdag 31 december 2015 om 08:01
TO, raak nou niet in de war als je vandaag je topic leest. Vandaag is het morgen en morgen is het weer een andere dag dan het gisteren was. Gisteren was morgen oudjaarsdag en nu is het opeens vandaag. Morgen is weer een andere dag dan gisteren. En volgend jaar valt alles weer op een andere dag.
Fijne dag vandaag.
Fijne dag vandaag.
donderdag 31 december 2015 om 08:08
Ik vind de site waarop het lijstje van de OP staat ook wel onduidelijk. Als bedrijf noem je beter gewoon de data, voor alle mensen die dingen niet vierenen dus ook niet weten.
24 december van x tot
25 december gesloten
26 december gesloten
27 december van x tot y
28 tm 30 december van x tot y
31 december van x tot y
1 januari van x tot y
Dat snapt iedereen!
24 december van x tot
25 december gesloten
26 december gesloten
27 december van x tot y
28 tm 30 december van x tot y
31 december van x tot y
1 januari van x tot y
Dat snapt iedereen!
donderdag 31 december 2015 om 08:11
24 december: kerstavond, de avond vóór Kerstmis.
25 december: eerste kerstdag
26 december: tweede kerstdag
27 t/m 30 december: gewone dagen als altijd
31 december: oudjaarsdag
1 januari: nieuwjaarsdag
En vandaag is het donderdag 31 december 2015, oudjaarsdag dus. Niet schrikken van het vuurwerk vanavond als je het zelf niet viert!
25 december: eerste kerstdag
26 december: tweede kerstdag
27 t/m 30 december: gewone dagen als altijd
31 december: oudjaarsdag
1 januari: nieuwjaarsdag
En vandaag is het donderdag 31 december 2015, oudjaarsdag dus. Niet schrikken van het vuurwerk vanavond als je het zelf niet viert!
donderdag 31 december 2015 om 08:21
quote:nerdopviva schreef op 31 december 2015 @ 08:01:
TO, raak nou niet in de war als je vandaag je topic leest. Vandaag is het morgen en morgen is het weer een andere dag dan het gisteren was. Gisteren was morgen oudjaarsdag en nu is het opeens vandaag. Morgen is weer een andere dag dan gisteren. En volgend jaar valt alles weer op een andere dag.
Fijne dag vandaag.
Fijne dag vandaag.
donderdag 31 december 2015 om 09:53
donderdag 31 december 2015 om 09:55
quote:nerdopviva schreef op 31 december 2015 @ 08:01:
Fijne dag vandaag.Nou raak ik in de war.
Fijne dag vandaag.Nou raak ik in de war.
verba volant, scripta manent.
donderdag 31 december 2015 om 16:05
quote:streepjessokken schreef op 31 december 2015 @ 09:53:
Denk niet dat TO dit nog leest, die zit in de Primark. De hele dag. Tot een uur of 12. En dan vraagt ze zich af of de tent belegerd wordt met al dat geknal.
*stemmetje van Jochem Myjer: "snapperniksvàààn" *Denk ook niet dat we nog wat horen van haar. Ik had graag willen weten wat voor werk ze doet namelijk
Denk niet dat TO dit nog leest, die zit in de Primark. De hele dag. Tot een uur of 12. En dan vraagt ze zich af of de tent belegerd wordt met al dat geknal.
*stemmetje van Jochem Myjer: "snapperniksvàààn" *Denk ook niet dat we nog wat horen van haar. Ik had graag willen weten wat voor werk ze doet namelijk
donderdag 31 december 2015 om 16:15
donderdag 31 december 2015 om 16:23
quote:daphne152 schreef op 31 december 2015 @ 16:19:
[...]
Bestaan die dan?
Jazeker.
http://www.ctaste.nl/menu/?gclid=CKCt9a ... wgodCIANzg
http://www.derestaurantkr ... erdam-eten-in-het-donker/
https://www.bartimeus.nl/ ... teiten/dineren-het-donker
[...]
Bestaan die dan?
Jazeker.
http://www.ctaste.nl/menu/?gclid=CKCt9a ... wgodCIANzg
http://www.derestaurantkr ... erdam-eten-in-het-donker/
https://www.bartimeus.nl/ ... teiten/dineren-het-donker
donderdag 31 december 2015 om 17:01
quote:daphne152 schreef op 31 december 2015 @ 16:05:
[...]
Denk ook niet dat we nog wat horen van haar. Ik had graag willen weten wat voor werk ze doet namelijk
+ 1
Heel misschien reageert ze vanavond nog want ze viert toch geen oudejaarsavond.
Als ze hier niet meer heeft meegelezen, weet ze nog steeds niet dat het oudejaarsdag is.
Hoort ze overal in de winkels: "Een prettige jaarwisseling, mevrouw!"
Ik hoor TO bijna denken: Huh? Wat voor wisseling, welk jaar, maar wanneer dan?
Of zou ze dan vragen wannéér dat is?
[...]
Denk ook niet dat we nog wat horen van haar. Ik had graag willen weten wat voor werk ze doet namelijk
+ 1
Heel misschien reageert ze vanavond nog want ze viert toch geen oudejaarsavond.
Als ze hier niet meer heeft meegelezen, weet ze nog steeds niet dat het oudejaarsdag is.
Hoort ze overal in de winkels: "Een prettige jaarwisseling, mevrouw!"
Ik hoor TO bijna denken: Huh? Wat voor wisseling, welk jaar, maar wanneer dan?
Of zou ze dan vragen wannéér dat is?
donderdag 31 december 2015 om 17:13
Misschien komt TO nog terug rond 25 maart, goede vrijdag en daarna Pasen, zo niet misschien op 27 april (waarom hangt de vlag uit?) of op 5 mei wanneer hemelvaartsdag samenvalt met bevrijdingsdag. Dan hebben we nog 15 en 16 mei (pinksteren) en een hele tijd later verwachten we Sinterklaas.
donderdag 31 december 2015 om 17:54