Reis Amerika

31-12-2015 14:01 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Aankomende zomer (in augustus) ben ik van plan om met een vriendin naar New York te gaan. We willen graag 10 dagen naar de VS, waarvan 4 dagen naar New York. Verder zouden we graag een auto huren en Philadelphia en Washington bezoeken en eventueel nog naar Atlantic City. Nu is mijn vraag of dit allemaal een beetje te doen is of dat we echt iets anders nog zouden moeten bezoeken. In de steden die we willen bezoeken zijn we van plan om in ieder geval alle toeristische hoogtepunten te doen.

Verder zijn we op zoek naar betaalbare vluchten. De werelddealweken zijn er op dit moment bij KLM maar dan betaal je alsnog 1100 euro, ook als je bijvoorbeeld naar Philadelphia zou vliegen in plaats van naar NY. Heeft iemand een goede tip? Vliegen vanaf Düsseldorf is voor ons ook een optie maar ook daar zijn nu de vluchten erg duur. Zijn we misschien iets te vroeg met boeken en gaan de prijzen nog zakken? Ik heb wel veel ervaring met reizen binnen Europa maar Amerika is nieuw. Alle goede tips zijn welkom!
Als je alleen maar naar steden gaat zou ik geen auto huren. Vanaf NY kun je met de trein naar Washington.

Wil je helemaal niet naar natuurparken? Yellowstone is geweldig!!
Shoot first, ask questions later!
Pff, druk programma hoor. Ik zou 2 steden doen en vanaf NY zijn Washington en Philadelphia erg goed met de trein te doen.
Tien dagen is volgens mij wel kort voor deze drie steden. Ik ben afgelopen zomer naar New York geweest, en je hebt er echt minimaal 5 hele dagen nodig in de stad.

Twee stede lijkt mij beter, bv New York en Washington. Prima te bereiken met de trein.
10 dagen voor 3 steden is echt te veel. Wat ik persoonlijk zou doen. 6 dagen NY en van daaruit met de trein naar DC.

Onderschat DC niet, ook daar is veel te doen en te zien, prachtige stad. Philly zou ik in dit geval echt overslaan.

Wat betreft vluchten. Daar is eigenlijk niets zinnigs op te zeggen. Als de tickets nu 1100 euro zijn, zou ik absoluut wachten met boeken.

Overigens zou ik geen auto huren, heb je absoluut niet nodig in beide steden. Sterker nog in NY is het een crime om te rijden en erg kostbaar om je auto te parkeren. Het metro netwerk van beiden steden is meer dan uitstekend.
Is vliegen vanaf Brussel een optie? Dat scheelde me afgelopen zomer 500 euro pp!

Bedenk je ook dat het gewoon echt heet is in de zomer, dus dat je tempo een stuk lager ligt.
Als je nog naar school moet en maar 10 dagen wil, zou ik in de meivakantie gaan trouwens. Veel te heet om zo'n stad midden in de zomer te bezoeken. En erg druk ook.
quote:redbuIIetje schreef op 31 december 2015 @ 14:13:

Als je nog naar school moet en maar 10 dagen wil, zou ik in de meivakantie gaan trouwens. Veel te heet om zo'n stad midden in de zomer te bezoeken. En erg druk ook.Het is te doen, maar al sik de keuze had, had ik idd ook voor de meivakantie gekozen.
Mei is idd een betere periode dan augustus. Ook de vluchten zijn dan een stuk goedkoper.

Als je met de trein besluit te gaan, dan zou ik ver op voorhand al de tickets reserveren. Hoe dichter datum hoe duurder de kaartjes worden. Dit kan je gewoon via de site van Amtrak boeken.
Bedankt voor de tips al! Ik denk dat het een goed idee is om ons programma te herzien en inderdaad alleen New York en Washington te bezoeken en geen auto te huren. Ik ben zelf niet afhankelijk van de zomervakantie maar de vriendin met wie ik ga kan alleen in de zomer langer vakantie krijgen. Bedankt ook voor de tip om de vluchten vanaf Brussel te bekijken, dat ga ik in de gaten houden!
Maar als jullie maar 10 dagen gaan, hoeft ze toch niet lang vakantie op te nemen, of mag ze zelfs geen 10 dagen opnemen buiten 't hoogseizoen? Het scheelt je vast 500-1000 euro de man als je buiten het hoogseizoen reist.
quote:redbuIIetje schreef op 31 december 2015 @ 14:18:

Maar als jullie maar 10 dagen gaan, hoeft ze toch niet lang vakantie op te nemen, of mag ze zelfs geen 10 dagen opnemen buiten 't hoogseizoen? Het scheelt je vast 500-1000 euro de man als je buiten het hoogseizoen reist.Ik geloof niet dat dat gaat, ze werkt in een sector waar het in mei heel druk is en ze alleen in de zomer langer aaneengesloten vakantie mag opnemen :( Heb het haar nu wel gevraagd of er misschien toch iets anders mogelijk is.
quote:spookygirl schreef op 31 december 2015 @ 14:23:

[...]

Ik geloof niet dat dat gaat, ze werkt in een sector waar het in mei heel druk is en ze alleen in de zomer langer aaneengesloten vakantie mag opnemen :( Heb het haar nu wel gevraagd of er misschien toch iets anders mogelijk is.NY is in oktober ook prettig.
Of september, niet al te druk meer en nog vaak heel mooi weer.
quote:spookygirl schreef op 31 december 2015 @ 14:23:

[...]

Ik geloof niet dat dat gaat, ze werkt in een sector waar het in mei heel druk is en ze alleen in de zomer langer aaneengesloten vakantie mag opnemen :( Heb het haar nu wel gevraagd of er misschien toch iets anders mogelijk is.

september/oktober 'n optie? of eind april?

lastig als je door 'n werkgever zo op kosten gejaagd wordt door zulke slechte vakantieregelingen
quote:redbuIIetje schreef op 31 december 2015 @ 14:26:

[...]

september/oktober 'n optie? of eind april?

lastig als je door 'n werkgever zo op kosten gejaagd wordt door zulke slechte vakantieregelingenIk ben bang van niet... ja het is inderdaad erg lastig. We zijn gebonden aan de laatste 3 weken van augustus. Zelf ben ik wat flexibeler maar aangezien we graag met z'n 2en willen gaan hebben we daar niks aan haha
Hoe dan ook, het zal een prachtige reis worden. Het zijn 2 steden die zo van elkaar verschillen maar allebei geweldig zijn.
Tip: je kunt ook even een kijkje nemen op www.allesamerika.com Daar staat ook een heleboel informatie op over Amerika.
Heb zelf met een groepsreis de oostkust gedaan. Reis lag in een hoog tempo, maar hebben in die 9 dagen echt wel veel gezien.

New York > Philadelphia > Washington > Niagara Watervallen.

Philadelphia hebben we niet geslapen, alleen tour door de stad gedaan.

Hotels en vervoer waren helemaal verzorgd, reis lag in hoog tempo dus we hebben grote afstanden afgelegd en veel gezien.

Misschien kun je 1 nachtje in Philadephia blijven. Zeker wel een aanrader.

Hopelijk kom je eruit met je planning, wordt in ieder geval zeker een mooie reis.
Philadelphia zou ik overslaan. Best een leuke stad hoor, ik heb er een keer een stopover gemaakt van 3 dagen, maar NY is véél leuker. Alleen daar kun je je makkelijk 10 dagen vermaken. Ik zou zelfs alleen in NY blijven en ook DC skippen. Maar dan wel in 3 verschillende hotels in verschillende wijken. Of een paar dagen ergens aan zee, in de zomer. (The Hamptons ofzo )
.
NY gecombineerd met zee lijkt mij ook 'n betere optie dan alleen maar in steden hangen midden in de zomer. Eventueel Niagara erbij pakken. En wat langer dan 10 dagen gaan als je vriendin 3 weken heeft.
quote:impala schreef op 31 december 2015 @ 18:01:

Philadelphia zou ik overslaan. Best een leuke stad hoor, ik heb er een keer een stopover gemaakt van 3 dagen, maar NY is véél leuker. Alleen daar kun je je makkelijk 10 dagen vermaken. Ik zou zelfs alleen in NY blijven en ook DC skippen. Maar dan wel in 3 verschillende hotels in verschillende wijken. Of een paar dagen ergens aan zee, in de zomer. (The Hamptons ofzo )Met Impala eensch
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 31 december 2015 @ 19:09:

[...]

Met Impala eensch Ik ook!
Nogmaals bedankt voor alle tips! We hebben besloten ons reisprogramma aan te passen en in ieder geval meer tijd in NY en Washington door te brengen. Misschien dat we nog 2 dagen strand doen maar Philadelphia slaan we over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven