Mijn kat huilt
donderdag 31 december 2015 om 18:52
Jee, ik weet even niet wat te doen. Mijn kat rent in paniek het huis door en hij miauwt erg hard en klagelijk, alsof hij huilt. Hij is doodsbang voor de knallen. Het gaat hier ook al erg tekeer, meer dan vorige jaren. Ik heb alle deuren open zodat hij overal kan verstoppen maar hij blijft nergens zitten, alles is eng lijkt wel. Andere kat ligt op schoot onder de deken. Schrikt af en toe maar verder is hij rustig. Ik heb overal feliway stekkers in gedaan en radio's aan. Zijn er nog dingen die ik kan doen? Ik vind het zo zielig.. Straks blijft hij er nog in.
donderdag 31 december 2015 om 19:23
donderdag 31 december 2015 om 19:33
donderdag 31 december 2015 om 19:43
Hier ook al uren war-zone, ene kat boeit het niet maar mn andere kat ziet er ook de lol niet van in.
Ze is niet in paniek maar ze ligt onder de deken of onder het bed.
Dit doet ze altijd, ik laat haar altijd maar, ga af en toe even bij haar kijken.
Ik had trouwens vanmiddag al alles hermetisch dicht, ook de gordijnen.
Ze is niet in paniek maar ze ligt onder de deken of onder het bed.
Dit doet ze altijd, ik laat haar altijd maar, ga af en toe even bij haar kijken.
Ik had trouwens vanmiddag al alles hermetisch dicht, ook de gordijnen.
donderdag 31 december 2015 om 19:51
Ik heb er 6 en 1 Is ook zo....vond nooit geen rust, ik stel haar gerust en verder negeer ik het. Nu na 10 jaar zit ze in mijn slaapkamerkast, begint te spinnen als ik kroel maar daar hebben we het mee gehad. Ze eet vandaag ook niet, maar vannacht rond een uur of 1a2 komt dat wel weer goed. Haar 2 zusjes hebben nergens last van....slapen zoals gewoonlijk, een andere kat zit naar het siervuurwerk te kijken.
Hoe oud is jou kat....hier dus 10 jaren ook met pilletjes niks mee te beginnen. Ze zit dan liever achter de wc pot, maar het drama begint als wij naar de toilet moeten. Nu geeft de normaal verboden klerenkast echt rust, gordijnen dicht, muziekje en licht aan en ik ga er ieder uur heen. Meer kun je niet doen. Maar nu dus voor het eerst dat ze niet gillend rondrent.
Sterkte, probeer toch zelf te genieten want je kunt er verder niks aan doen dan de klok vooruit kijken.
Hoe oud is jou kat....hier dus 10 jaren ook met pilletjes niks mee te beginnen. Ze zit dan liever achter de wc pot, maar het drama begint als wij naar de toilet moeten. Nu geeft de normaal verboden klerenkast echt rust, gordijnen dicht, muziekje en licht aan en ik ga er ieder uur heen. Meer kun je niet doen. Maar nu dus voor het eerst dat ze niet gillend rondrent.
Sterkte, probeer toch zelf te genieten want je kunt er verder niks aan doen dan de klok vooruit kijken.
donderdag 31 december 2015 om 20:20
donderdag 31 december 2015 om 21:18
Mijn poes is deze zomer overleden. Zij was ook altijd erg van slag rond Oud en Nieuw. Zat de meeste tijd onder mijn bed en sloop af en toe richting etensbak of kattenbak. En als er weer een harde knal kwam dan racete zij terug onder bed... Inderdaad erg sneu.
Vuurwerk is gewoon niet leuk voor de meeste (huis-)dieren en zelf vind ik die harde knallen ook niet fijn.
Siervuurwerk is wel mooi.
Tis bijna voorbij
Vuurwerk is gewoon niet leuk voor de meeste (huis-)dieren en zelf vind ik die harde knallen ook niet fijn.
Siervuurwerk is wel mooi.
Tis bijna voorbij
donderdag 31 december 2015 om 21:24
De ene kat ligt lekker op de bank en trekt zich niks aan van alle knallen.
De andere ligt plat onder het bed en is niet van plan daar onder vandaan te komen, die is blij als het straks weer rustig is en hij weer lekker buiten kan rondlopen.
Morgen maar lekker verwennen met lekkere dingen.
Vervelend voor de beesten altijd, vooral als ze zich er geen raad mee weten.
De andere ligt plat onder het bed en is niet van plan daar onder vandaan te komen, die is blij als het straks weer rustig is en hij weer lekker buiten kan rondlopen.
Morgen maar lekker verwennen met lekkere dingen.
Vervelend voor de beesten altijd, vooral als ze zich er geen raad mee weten.
donderdag 31 december 2015 om 21:44
Wat zielig dat je kat zo bang is to, hopelijk geeft de doos haar genoeg verstopplek en kan haar vriendje haar erdoorheen helpen. Hier merk ik behalve dat ze zo goed als niks eten niks aan ze, mijn kitten van 5 maand reageert er helemaal niet op en mijn diva van 3 kijkt alleen even op met haar oortjes in de nek als er geknald word.
donderdag 31 december 2015 om 21:49
donderdag 31 december 2015 om 22:05
quote:Glinstering schreef op 31 december 2015 @ 21:49:
Doos was goede zet! Af en toe springt hij uit de doos en loopt hij weer een rondje maar gaat wel steeds weer terugliggen. Hij jammert nog steeds maar iets minder hard als toenstraks. Het is gelukkig ook even wat rustiger buiten. Nog even volhouden.Fijn! Wij hebben inmiddels ook een doos neergezet, maar poes voelt zich nog niet geroepen er in te kruipen. Ze vindt dat geknal wel grappig geloof ik . Maar we laten de doos toch maar staan, want dikke kans dat straks om twaalf uur de lol er voor onze poes ook af is.
Doos was goede zet! Af en toe springt hij uit de doos en loopt hij weer een rondje maar gaat wel steeds weer terugliggen. Hij jammert nog steeds maar iets minder hard als toenstraks. Het is gelukkig ook even wat rustiger buiten. Nog even volhouden.Fijn! Wij hebben inmiddels ook een doos neergezet, maar poes voelt zich nog niet geroepen er in te kruipen. Ze vindt dat geknal wel grappig geloof ik . Maar we laten de doos toch maar staan, want dikke kans dat straks om twaalf uur de lol er voor onze poes ook af is.
donderdag 31 december 2015 om 23:09
vrijdag 1 januari 2016 om 09:52
Mei-dag ik hoop dat je kat snel weer terecht is!!! Lijk mij verschrikkelijk.
Hoe is het verder met de diertjes gegaan? Die van mij liep rond met trillende pootjes. Zo sneu. Rond 01.45 wil hij weer naar buiten en loopt sindsdien weer heen en weer. Heeft wel toen ik net lag op bed over mijn kleedje heen gekotst.. zal wel stress zijn....
Hoe is het verder met de diertjes gegaan? Die van mij liep rond met trillende pootjes. Zo sneu. Rond 01.45 wil hij weer naar buiten en loopt sindsdien weer heen en weer. Heeft wel toen ik net lag op bed over mijn kleedje heen gekotst.. zal wel stress zijn....
vrijdag 1 januari 2016 om 09:56
Arme katten die zo bang waren... hoe is het uiteindelijk gegaan? Mei-dag, ik hoop dat je kat weer terecht is!
Die van ons was niet bang, schrok wel af en toe van een harde knal, maar ze is sowieso al wel schrikachtig bij plotselinge geluiden. Verder heeft ze lekker rondgelopen en op schoot gelegen, ze was zelfs erg nieuwsgierig naar het vuurwerk.
Die van ons was niet bang, schrok wel af en toe van een harde knal, maar ze is sowieso al wel schrikachtig bij plotselinge geluiden. Verder heeft ze lekker rondgelopen en op schoot gelegen, ze was zelfs erg nieuwsgierig naar het vuurwerk.
vrijdag 1 januari 2016 om 10:04
Arme beestjes. Gelukkig is die van jou lekker rustig geworden in de doos TO.
De mijne deed het eigenlijk best prima. Hij is altijd in het begin van de avond buiten met oudjaar en komt dan tegen tienen binnen. Toen ik wakker werd om tien voor twaalf zat hij op zijn stoel, er niet helemaal gerust op maar redelijk ontspannen.
Mei-dag, hopelijk komt je vriend gewoon lekker terug naar huis vandaag!
De mijne deed het eigenlijk best prima. Hij is altijd in het begin van de avond buiten met oudjaar en komt dan tegen tienen binnen. Toen ik wakker werd om tien voor twaalf zat hij op zijn stoel, er niet helemaal gerust op maar redelijk ontspannen.
Mei-dag, hopelijk komt je vriend gewoon lekker terug naar huis vandaag!
vrijdag 1 januari 2016 om 11:57
quote:Glinstering schreef op 31 december 2015 @ 21:49:
Doos was goede zet! Af en toe springt hij uit de doos en loopt hij weer een rondje maar gaat wel steeds weer terugliggen. Hij jammert nog steeds maar iets minder hard als toenstraks. Het is gelukkig ook even wat rustiger buiten. Nog even volhouden.Wat goed om te horen dat de doos heeft gewerkt! *schouderklopje*
Doos was goede zet! Af en toe springt hij uit de doos en loopt hij weer een rondje maar gaat wel steeds weer terugliggen. Hij jammert nog steeds maar iets minder hard als toenstraks. Het is gelukkig ook even wat rustiger buiten. Nog even volhouden.Wat goed om te horen dat de doos heeft gewerkt! *schouderklopje*
vrijdag 1 januari 2016 om 12:08
Mijn 3 jarige is om 12 uur onder de bank gekropen en kwam er weer onder weg toen het voorbij was om op bed te gaan liggen slapen en mijn kitten van 5 maand stond op de bank naar het siervuurwerk te kijken waarbij ze bij een knal even de rillingen kreeg en mij aan keek, ik zat naast haar en heb haar gekriebeld en tegen haar gepraat tot het voorbij was. Viel erg mee dus.