hond alleen
donderdag 31 december 2015 om 21:43
donderdag 31 december 2015 om 21:44
quote:redbuIIetje schreef op 31 december 2015 @ 21:40:
Stom dat ze 'm geen kalmeringspilletje hebben gegeven op deze avond.
Dat is zo ongeveer het slechtste wat je voor een hond met angst kan doen
Als je hond bang is, ook als hij niet bang is trouwens, gewoon niet weggaan op 31 december
Mijn hond heeft er niets mee, gaat straks om 00.00 voor het raam zitten kijken
Maar no way dat ik hem alleen laat met dat geknal
Stom dat ze 'm geen kalmeringspilletje hebben gegeven op deze avond.
Dat is zo ongeveer het slechtste wat je voor een hond met angst kan doen
Als je hond bang is, ook als hij niet bang is trouwens, gewoon niet weggaan op 31 december
Mijn hond heeft er niets mee, gaat straks om 00.00 voor het raam zitten kijken
Maar no way dat ik hem alleen laat met dat geknal
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 31 december 2015 om 21:45
quote:redbuIIetje schreef op 31 december 2015 @ 21:43:
[...]
Wat is daar zielig aan?
Zelf kruip je toch ook met 'n slaappil in bed als je geen last van de herrie wil hebben?Omdat je bij een hond dat de angst niet wegneemt, maar wel zijn spieren verslapt waardoor hij als het ware opgesloten zit in zijn eigen lijf met zijn angst
[...]
Wat is daar zielig aan?
Zelf kruip je toch ook met 'n slaappil in bed als je geen last van de herrie wil hebben?Omdat je bij een hond dat de angst niet wegneemt, maar wel zijn spieren verslapt waardoor hij als het ware opgesloten zit in zijn eigen lijf met zijn angst
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 31 december 2015 om 21:49
donderdag 31 december 2015 om 21:50
quote:redbuIIetje schreef op 31 december 2015 @ 21:43:
[...]
Wat is daar zielig aan?
Zelf kruip je toch ook met 'n slaappil in bed als je geen last van de herrie wil hebben?
de kalmeringstabletjes die veel mensen hun hond daarvoor geven (en zo te bestellen zijn ipv via de da) verslappen wel de spieren maar werken niet kalmerend in op de gemoedstoestand. De angstprikkel wordt zo juist vergroot, en het dier kan niet meer goed bewegen.
je kan wel 'goede' kalmeringstabletjes halen via de da hoor. Die werken meer als slaappil inderdaad. Maar dan zou ik alsnog niet de hond drogeren en zelf de hort op gaan.
[...]
Wat is daar zielig aan?
Zelf kruip je toch ook met 'n slaappil in bed als je geen last van de herrie wil hebben?
de kalmeringstabletjes die veel mensen hun hond daarvoor geven (en zo te bestellen zijn ipv via de da) verslappen wel de spieren maar werken niet kalmerend in op de gemoedstoestand. De angstprikkel wordt zo juist vergroot, en het dier kan niet meer goed bewegen.
je kan wel 'goede' kalmeringstabletjes halen via de da hoor. Die werken meer als slaappil inderdaad. Maar dan zou ik alsnog niet de hond drogeren en zelf de hort op gaan.
donderdag 31 december 2015 om 21:59
Wat afschuwelijk om te lezen hoe dat voor zo'n beestje is met pilletjes. Gelukkig hebben wij dat dan nog nooit gegeven.. Meestal doen we de tv/muziek aan en proberen we verder thuis zo normaal mogelijk te doen. Maar goed, daar gaat het topic niet over.
Lastig en zielig voor de hond van de buren. Ik zou inderdaad ook kijken of iemand anders het telefoonnummer heeft, maar dan nog hoeft het niet te betekenen dat de buren thuis komen natuurlijk.. Hopelijk komt het snel goed.
Lastig en zielig voor de hond van de buren. Ik zou inderdaad ook kijken of iemand anders het telefoonnummer heeft, maar dan nog hoeft het niet te betekenen dat de buren thuis komen natuurlijk.. Hopelijk komt het snel goed.
donderdag 31 december 2015 om 22:01
Zou je voor zoiets de dierenpolitie mogen bellen? Als de buren ook geen telefoonnummer hebben/eigenaars weigeren terug te komen?
Hier een kat die gewoon boven in haar pluchen iglo ligt te slapen en een hond die wel erg bang is en al de hele dag tegen mij aangeplakt zit. Ik zal blij zijn als het weer over is met het geknal. Moet er niet aan denken dat mijn huisdieren alleen zouden zijn met die herrie.
Hier een kat die gewoon boven in haar pluchen iglo ligt te slapen en een hond die wel erg bang is en al de hele dag tegen mij aangeplakt zit. Ik zal blij zijn als het weer over is met het geknal. Moet er niet aan denken dat mijn huisdieren alleen zouden zijn met die herrie.
donderdag 31 december 2015 om 22:27
donderdag 31 december 2015 om 22:36
Ik had begin vd avond oppas voor de hond en vanaf vanochtend alle beesten veilig binnen, kattenluik dicht.
Nu ben ik zelf thuis, ze knallen er hier allang op los en hond is daar panisch voor, maar nu opvallend rustig voor haar doen.
En katertje ligt rustig in coma naast me in de mand, poes is in de (inpandige) berging gaan schuilen.
Zou niet in me opkomen om ze aan hun lot over te laten, ook niet met eoa pilletje.
Nu ben ik zelf thuis, ze knallen er hier allang op los en hond is daar panisch voor, maar nu opvallend rustig voor haar doen.
En katertje ligt rustig in coma naast me in de mand, poes is in de (inpandige) berging gaan schuilen.
Zou niet in me opkomen om ze aan hun lot over te laten, ook niet met eoa pilletje.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
donderdag 31 december 2015 om 22:44
Hier zitten zelfs de konijntjes binnen, met licht en muziek.
Poezen liggen allemaal op één oor. Hier is het nog relatief rustig, we wonen in een klein dorpje, dat scheelt. Maar als het straks losbarst duiken er wel een paar weg. Met name de dames.
Poezen liggen allemaal op één oor. Hier is het nog relatief rustig, we wonen in een klein dorpje, dat scheelt. Maar als het straks losbarst duiken er wel een paar weg. Met name de dames.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.