Terechte ergernissen

02-01-2016 14:11 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle terechte ergernissen die niet onbenullig zijn
Dat alles maar om vlees lijkt te draaien wanneer het om 'lekker' eten gaat in de ogen van velen.

Dat ze zo weinig groente serveren in restaurants (ik kan de sperciebonen op een hand tellen).

Dat wanneer ik mijn moeder vroeg wat we gingen eten ze altijd antwoordde, kip of schnitzel (vlees dus) en nooit aangaf welk soort groente.

Dat er bij een gourmet vrijwel enkel vlees gegeten wordt. Ik heb deze kerst echt moeten zoeken naar een visschotel.

Ik begrijp er werkelijk waar helemaal niets van die obsessie voor vlees. Zoveel vlees heeft een mensen lichaam helemaal niet nodig. Groente wel, en groente is veel meer divers dan die paar soorten vlees. Ik kan me hier echt aan ergeren, dat ik bijna raar aangekeken wordt wanneer ik vraag om extra groente. Heb lang gedacht dat ik gek was. Nu denk ik dat de rest gek is
Doubt kills more dreams than failure ever will
Ik heb echt een héle erge. Mijn langverwachte dure autostoel (zie mijn topic erover ) zou volgens het pakketbezorgbedrijf al woensdag bezorgd zijn. Althans, volgens hun site hebben ze dat gepoogd. Er is echter niemand geweest hier, en donderdag het zelfde. Gister natuurlijk geen poging, en op zaterdag doen ze blijkbaar niet aan bezorgen.

IK WIL MIJN STOEL!

En dat het bedrijf gewoon eerlijk aangeeft dat ze geen bezorgpoging hebben gedaan. Oplichters.
dat de droger kapot ging (de deur uit gedaan) dat daarna de wasmachine niet meer werkte, waardoor we toch echt een nieuwe moesten kopen, dat de vaatwasser er toen de brui aangaf (nu met de hand afwassen en dat terwijl de oven al jaren niet meer ronddraait en de kookplaat ook maar een half uur werkt, voordat hij spontaan uitgaat... wat is dat toch met al die apparaten?
quote:VivaFleur schreef op 02 januari 2016 @ 14:46:

Dat alles maar om vlees lijkt te draaien wanneer het om 'lekker' eten gaat in de ogen van velen.

Dat ze zo weinig groente serveren in restaurants (ik kan de sperciebonen op een hand tellen).

Dat wanneer ik mijn moeder vroeg wat we gingen eten ze altijd antwoordde, kip of schnitzel (vlees dus) en nooit aangaf welk soort groente.

Dat er bij een gourmet vrijwel enkel vlees gegeten wordt. Ik heb deze kerst echt moeten zoeken naar een visschotel.

Ik begrijp er werkelijk waar helemaal niets van die obsessie voor vlees. Zoveel vlees heeft een mensen lichaam helemaal niet nodig. Groente wel, en groente is veel meer divers dan die paar soorten vlees. Ik kan me hier echt aan ergeren, dat ik bijna raar aangekeken wordt wanneer ik vraag om extra groente. Heb lang gedacht dat ik gek was. Nu denk ik dat de rest gek is Als wij in een restaurant eten dan gaan de meeste groenten weer onaangeroerd van tafel.
Meer mensen dus zo te zien met dingen/spullen die kapot gaan. Laatst ook nog hier: een broek die ik pas vijf weken in gebruik heb, gewoon KAPOT! En niet door sleutels, lomp toedoen etc.

Ik kan me er echt druk om maken, om kapotte spullen en dan niet eens in de eerste plaats omdat nieuwe dingen geld kosten. Het ligt echt aan de spullen zelf heb ik het idee. En of het nou om theedoeken gaat of om fotocamera's of om designdeuren, tegenwoordig lijkt alles te worden gemaakt om snel kapot te gaan. En dat is serieus zo, is een uitzending voor de VPRO over gemaakt die ik een tijd heb gezien. Want het is technisch gezien gewoon mogelijk om drogers, camera's en theedoeken te maken die gewoon veertig jaar meegaan. Dertig, veertig jaar vind ik ook gewoon een heel realistische "eis" van een goed om mee te moeten kunnen gaan.
quote:Sorcha_ schreef op 02 januari 2016 @ 14:33:

[...]

Mijn man en ik waren naar de stort gegaan vanmorgen en de gft-bak was net een kerstbomenkerkhof.

Ik moet de mijne ook nog aftuigen maar ik heb echt zo geen zin .Hier mochten de kerstbomen niet bij het GFT, vanwege de hars... moest je hem in kleine stukjes bij het restafval aanbieden
Ab imo pectore
quote:Blondie456 schreef op 02 januari 2016 @ 14:59:

[...]

Als wij in een restaurant eten dan gaan de meeste groenten weer onaangeroerd van tafel.omdat het vaak ook niet lekker is. Doodgekookte blikgroente enzo. bah.
Het modereer beleid hiero.

Ik begrijp er werkelijk waar helemaal niets van die obsessie voor vlees. Zoveel vlees heeft een mensen lichaam helemaal niet nodig. Groente wel, en groente is veel meer divers dan die paar soorten vlees. Ik kan me hier echt aan ergeren, dat ik bijna raar aangekeken wordt wanneer ik vraag om extra groente. Heb lang gedacht dat ik gek was. Nu denk ik dat de rest gek is +1000

Ik begrijp er werkelijk waar helemaal niets van die obsessie voor vlees. Zoveel vlees heeft een mensen lichaam helemaal niet nodig. Groente wel, en groente is veel meer divers dan die paar soorten vlees. Ik kan me hier echt aan ergeren, dat ik bijna raar aangekeken wordt wanneer ik vraag om extra groente. Heb lang gedacht dat ik gek was. Nu denk ik dat de rest gek is Eens. Ik begrijp het ook niet. En als je aangeeft dat vlees ongezond en zelfs kankerverwekkend is, zitten ze je glazig aan te kijken of zeggen: ''nou, dat zal wel meevallen hoor''.
quote:NYC schreef op 02 januari 2016 @ 15:02:

Meer mensen dus zo te zien met dingen/spullen die kapot gaan. Laatst ook nog hier: een broek die ik pas vijf weken in gebruik heb, gewoon KAPOT! En niet door sleutels, lomp toedoen etc.

Ik kan me er echt druk om maken, om kapotte spullen en dan niet eens in de eerste plaats omdat nieuwe dingen geld kosten. Het ligt echt aan de spullen zelf heb ik het idee. En of het nou om theedoeken gaat of om fotocamera's of om designdeuren, tegenwoordig lijkt alles te worden gemaakt om snel kapot te gaan. En dat is serieus zo, is een uitzending voor de VPRO over gemaakt die ik een tijd heb gezien. Want het is technisch gezien gewoon mogelijk om drogers, camera's en theedoeken te maken die gewoon veertig jaar meegaan. Dertig, veertig jaar vind ik ook gewoon een heel realistische "eis" van een goed om mee te moeten kunnen gaan.

Die aflevering heb ik ook gezien, en ik werd daar zo boos van. En dat doen ze dan onder het mom van 'mensen kopen graag nieuwe spullen'. Nou, zal best, maar niet iedereen heeft geld liggen voor een nieuwe koelkast of wasmachine.

Er was een woord voor, ik kan er alleen niet opkomen.

Edit; Gegoogeld. Planned obsolescence.

Ik erger me aan de GGZ. Ik heb al drie keer aangegeven dat ik heel graag iemand wil spreken, mijn therapeut heeft al drie keer beloofd 'aan het einde van de week contact op te nemen, want eerst even overleggen in team' en het is al drie keer niet gebeurd. Dus ik moet maandag weer bellen. Ik word er zo moe van en denk erover om te gaan klagen, ik wacht al sinds eind november.
Maar waarom een droger die 40 jaar meegaat als er nieuwe technieken worden uitgevonden om de apparaten milieuvriendelijker te maken? Mijn nieuwe ijskast is zoveel voordeliger in het gebruik dan het oude kreng dat overigens tien jaar is meegegaan en daarna kapot was.
Kunai ik zou die klacht lekker doen.
quote:glitter@spice66 schreef op 02 januari 2016 @ 15:23:

Maar waarom een droger die 40 jaar meegaat als er nieuwe technieken worden uitgevonden om de apparaten milieuvriendelijker te maken? Mijn nieuwe ijskast is zoveel voordeliger in het gebruik dan het oude kreng dat overigens tien jaar is meegegaan en daarna kapot was.

dat is ook zo.

Maar ik hoef ook geen 40 jaar met die vaatwasser te doen; maar twee jaar vind ik te kort.

Ik erger me er trouwens aan dat je veel apparaten niet eens meer zelf kunt repareren. Omdat ze niet open kunnen, of alleen met speciale schroevendraaiers.

Zo wordt je gedwongen om nieuw te kopen terwijl je dat misschien nog niet wil.
Hier ook een kapotte koelkast van Bosch van Nog geen vier jaar oud.... Geen garantie meer natuurlijk, maar ze wilden wel coulant zijn en mij een compensatie bieden in de vorm van 20!!! euro...

Kunai, hier ook slechte ervaringen met ggz. Zeer ergerlijk inderdaad!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik erger me er aan dat t kattegrit wat mij en m'n kat goed bevalt opeens grotere korrels heeft!Er staat ook niet op de verpakking dat t vernieuwd is ofzo.
Kunai: klacht indienen. je belt niet omdat je je kleine teen gestoten hebt!

Ik had vandaag een buitengewoon terechte irritatie in de supermarkt. Alle vakkenvullers hadden hun kar zo onhandig geparkeerd dat je er dus niet meer door kon, schappen niet kon bereiken. Er ontstonden zelfs opstoppingen en files... En het was echt niet heel druk ofzo.
quote:Corona67 schreef op 02 januari 2016 @ 14:27:

En ok... Actueel.. Mensen die vuurwerk afsteken, en de dag erna niet hun eigen zooi opruimen.

(I.h.a. mensen die alles maar overal op straat/in bosjes neerflikkeren)

Zo eens!

Ruim gewoon altijd en overal je t*bende op.
Leef geef en laat gaan.
quote:NYC schreef op 02 januari 2016 @ 15:02:

Oh.... dit is zo herkenbaar! Ritsen van broeken die geen lang leven beschoren zijn, voeringen van jassen die snel stuk gaan, een shirt waar spontaan een rafelrand in komt omdat er een naadje los zit. Vreselijk! Maar ook sokken die snel slijten (vroeger stopte men die dingen, tegenwoordig koop je een nieuw voordeelpak bij de Hema/Hennes of waar dan ook). Ook bij de wat duurdere merken ontkom je er niet aan. Het enige dat bij mij in zeer goede staat blijft is vintage! Een jas uit de sixties, een jurkje uit de sixties. Vreemd! Was de kwaliteit van kleding vroeger dan echt beter? Was men er misschien zuiniger op omdat het minder een wegwerpartikel was?

Dertig jaar vind ik ook een normale levensduur voor een goed. Opa en oma hebben nog wel linnengoed in de kast dat ouder is dan dat.
Ik ga een klacht indienen, ben blij dat jullie het ook zeggen, dan heb ik tenminste niet het idee dat ik me aanstel.

Wiezel, 20 euro? Vier jaar is nog helemaal niet oud.
O, ook een terecht vuurwerk-ergernis: vriendin bracht mij thuis na oud en nieuw. Vuurwerk was redelijk over. Bleek dat mensen dus midden op de straat de restanten van het vuurwerk in de fik aan het steken waren... Als in: we konden er amper langs met de auto.

Afgezien van het feit dat ik het gevaarlijk vind, vind ik het ook nogal asociaal om midden op straat, zodat niemand er nog normaal langs kon (andere routes waren ook niet mogelijk), dingen in de fik te gaan steken.

Ik begrijp er werkelijk waar helemaal niets van die obsessie voor vlees. Zoveel vlees heeft een mensen lichaam helemaal niet nodig. Groente wel, en groente is veel meer divers dan die paar soorten vlees. Ik kan me hier echt aan ergeren, dat ik bijna raar aangekeken wordt wanneer ik vraag om extra groente. Heb lang gedacht dat ik gek was. Nu denk ik dat de rest gek is Yes! Een medestander
Hier draait het ook om vlees als het gaat om lekker eten. Bij de gourmet of BBQ eten wij bijna ook enkel vlees. Het meeste is vlees en wat stokbrood en een verse fruitsalade. Groenten eten wij daar niet bij want dat is zonde van de maagvulling. Hooguit een stukje ui of paprika aan een spies. Het is geen obsessie maar wij vinden vlees heel erg lekker. Groenten niet zo. Ik begrijp werkelijk de ergernis niet. Als het bij jou niet om het vlees draait dan vind ik dat prima. Bij ons is het heel belangrijk. In een restaurant kun je gewoon vragen om wat extra groenten. Ik ben blij dat ze dat niet standaard doen want wat bij ons op tafel heeft gestaan wat groenten betreft kan zo de afvalbak in. Dan zouden ze nog meer weg moeten gooien dan anders.
Blondie, je man is nu zo ziek, hoe kan je dan nu zo 'trots' verkondigen dat jullie graag ongezond eten?
quote:clemance schreef op 02 januari 2016 @ 18:08:

Blondie, je man is nu zo ziek, hoe kan je dan nu zo 'trots' verkondigen dat jullie graag ongezond eten?Wat een misselijke reactie!!!!! Mijn man heeft huidkanker en dat heeft niks met wel of niet gezond eten te maken. Mijn man rookt ook en daar heeft het nog geen enkele arts over gehad. Huidkanker heeft waarschijnlijk te maken met verbranding door de zon als kind zijnde. Mijn man is 57 en toen werd er nog niet zo gewaarschuwd voor de zon als nu en in smeren werd toen ook veel minder gedaan. Mijn man is nu ziek ja maar het was 13 jaar geleden dat hij bij een huisarts was geweest. Hij mankeerde nooit iets. Nogmaals ik vind dit een hele botte opmerking en je hebt mij diep gekwetst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven