honden vechten
zaterdag 2 januari 2016 om 13:19
Hallo allemaal
De beste wensen voor 2016
Nu het probleem:
Ik logeer met hond bij mijn ouders. Nu bijna 2 weken. Dit ivm verbouwen en verhuizen dus afstandtechnisch was dit makkelijker. Ook is mijn hond dan overdag daar zodat ze niet in de schilder en klusperikelen zit. Prima oplossing.
Tot vanochtend de derde keer was dat de honden in gevecht kwamen. We zijn dteeda net te laat met zien wie er als eerst snapt. Het gaat zo snel en het lijkt uit het niets te zijn.
De zwarte hond is nu bang. Wil even niks van die blonde weten en heeft zich teruggetrokken tot de gang. Heb haar net opgehaald bij mijn ouders.
De beste wensen voor 2016
Nu het probleem:
Ik logeer met hond bij mijn ouders. Nu bijna 2 weken. Dit ivm verbouwen en verhuizen dus afstandtechnisch was dit makkelijker. Ook is mijn hond dan overdag daar zodat ze niet in de schilder en klusperikelen zit. Prima oplossing.
Tot vanochtend de derde keer was dat de honden in gevecht kwamen. We zijn dteeda net te laat met zien wie er als eerst snapt. Het gaat zo snel en het lijkt uit het niets te zijn.
De zwarte hond is nu bang. Wil even niks van die blonde weten en heeft zich teruggetrokken tot de gang. Heb haar net opgehaald bij mijn ouders.
zaterdag 2 januari 2016 om 13:30
De schuldige is niet altijd de eerste die hapt. Honden hebben een subtiele non-verbale communicatie die wij lang niet altijd begrijpen. Degene die als eerste hapt kan best reageren op de agressieve non-verbale communicatie van de ander.
Uit je verhaal proef ik dat jij vindt dat de hond van je ouders schuld heeft, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
En wat Summerdance zegt. Ik zou ze voorlopig niet meer bij elkaar zetten.
Uit je verhaal proef ik dat jij vindt dat de hond van je ouders schuld heeft, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
En wat Summerdance zegt. Ik zou ze voorlopig niet meer bij elkaar zetten.
zaterdag 2 januari 2016 om 13:35
Ik begrijp overigens niet dat jullie ruzie krijgen om iets wat honden doen.
Blijkbaar vinden ze elkaar ineens niet meer aardig.
Dat kan, ik vind ook niet mijn hele leven dezelfde mensen aardig.
Dan pak je je hond op, zeg je tegen je ouders, sorry voor de overlast, ik sla mijn kampement ergens anders op want dit is geen houdbare situatie
Maar ruzie?
Blijkbaar vinden ze elkaar ineens niet meer aardig.
Dat kan, ik vind ook niet mijn hele leven dezelfde mensen aardig.
Dan pak je je hond op, zeg je tegen je ouders, sorry voor de overlast, ik sla mijn kampement ergens anders op want dit is geen houdbare situatie
Maar ruzie?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zaterdag 2 januari 2016 om 13:44
Dat het aan medicatie ligt zou kunnen. Ik weet het niet. Weet ookniet meer precies wanneer de eerst knok geweest is. Ik vermoed voor de medicatie maar kan me dat niet zuiver terug halen.
Medicatie heeft ze eind vd middag op de 30ste gekregen en de 31ste. Niks aan de hand gehad de 31ste. Zijn toen nog even een vuurwerkvrij gebied in gegaan waar ze heerlijk geravot hebben.
Nee ik sluit niks uit. Omdat ik die eerste keer niet zeker meer weet. Maar vreemd is het zeker.
Tot voorheen was het waar de een was, daar is de ander.
En ruzie ja omdat ik mijn idee gaf over hoe en wat. En daar werd heel heftig op gereageerd. Vervolgens is daar vanalles bijgehaald en heb ik mijn spullen maar gepakt en ben weggegaan met hond.
Medicatie heeft ze eind vd middag op de 30ste gekregen en de 31ste. Niks aan de hand gehad de 31ste. Zijn toen nog even een vuurwerkvrij gebied in gegaan waar ze heerlijk geravot hebben.
Nee ik sluit niks uit. Omdat ik die eerste keer niet zeker meer weet. Maar vreemd is het zeker.
Tot voorheen was het waar de een was, daar is de ander.
En ruzie ja omdat ik mijn idee gaf over hoe en wat. En daar werd heel heftig op gereageerd. Vervolgens is daar vanalles bijgehaald en heb ik mijn spullen maar gepakt en ben weggegaan met hond.
zaterdag 2 januari 2016 om 13:46
Ik had het fijn gevonden als je je OP even na had gelezen voordat je hem plaatste.
De hond van jou zorgt duidelijk voor onrust.
Gewoon een ander plekje zoeken, hoe moeilijk is dat?
De hond van jou zorgt duidelijk voor onrust.
Gewoon een ander plekje zoeken, hoe moeilijk is dat?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
zaterdag 2 januari 2016 om 13:52
Nou dan hebben we bij deze de "schuld" vraag voor je opgelost
Jij hebt de meeste "schuld"
Jij had moeten bedenken dat een hond met oorpijn, en een hond die dwangmatig rustig wordt gehouden met vuurwerkmedicatie beter rustig alleen had kunnen zitten
In plaats van ravotten, en aan andere stressfactoren te onderwerpen
Als ik jou was zou ik een bod bloemen voor mijn ouders kopen en mijn excuses maken
Jij hebt de meeste "schuld"
Jij had moeten bedenken dat een hond met oorpijn, en een hond die dwangmatig rustig wordt gehouden met vuurwerkmedicatie beter rustig alleen had kunnen zitten
In plaats van ravotten, en aan andere stressfactoren te onderwerpen
Als ik jou was zou ik een bod bloemen voor mijn ouders kopen en mijn excuses maken
zaterdag 2 januari 2016 om 14:32
zaterdag 2 januari 2016 om 14:39
Is het echt vechten of wordt één van de twee door de ander even op zijn plek gezet met een snauw?
Als het echt vechten is dan zou ik er niet meer aan beginnen, probeer een andere oplossing voor je hond te vinden.
Als het even snauwen naar elkaar is zou ik nog niet opgeven. Honden communiceren ook zo, zeker nu ze langere tijd bij elkaar zijn moeten ze aftasten wat ze aan elkaar hebben.
Als het echt vechten is dan zou ik er niet meer aan beginnen, probeer een andere oplossing voor je hond te vinden.
Als het even snauwen naar elkaar is zou ik nog niet opgeven. Honden communiceren ook zo, zeker nu ze langere tijd bij elkaar zijn moeten ze aftasten wat ze aan elkaar hebben.
zaterdag 2 januari 2016 om 16:38
de blonde hond is het "kind", het troetelobject van je ouders. Je ouders willen hem zo zien omdat ze behoefte hebben aan een kind en niet aan een hond. Ze zullen het beest daarom niet onder appèl willen brengen. Daarom doet hij maar wat bij gebrek aan leiding, nerveus, omdat hij geen leiderscapaciteiten heeft, inclusief jouw hond aanvallen.
Dit is niet op te lossen zolang je ouders hem geen manieren bijbrengen waardoor hij rustiger en braver zou worden.
Dit is niet op te lossen zolang je ouders hem geen manieren bijbrengen waardoor hij rustiger en braver zou worden.
it's a big club and you ain't in it
zaterdag 2 januari 2016 om 17:15
quote:RionyRiony schreef op 02 januari 2016 @ 16:38:
de blonde hond is het "kind", het troetelobject van je ouders. Je ouders willen hem zo zien omdat ze behoefte hebben aan een kind en niet aan een hond. Ze zullen het beest daarom niet onder appèl willen brengen. Daarom doet hij maar wat bij gebrek aan leiding, nerveus, omdat hij geen leiderscapaciteiten heeft, inclusief jouw hond aanvallen.
Dit is niet op te lossen zolang je ouders hem geen manieren bijbrengen waardoor hij rustiger en braver zou worden.En deze conclusie trek je naar aanleiding van één bericht van een niet-eigenaar over een hond die je niet kent. Dat vind ik best knap.
Dit is niet op te lossen zolang je ouders hem geen manieren bijbrengen waardoor hij rustiger en braver zou worden.En deze conclusie trek je naar aanleiding van één bericht van een niet-eigenaar over een hond die je niet kent. Dat vind ik best knap.
zondag 3 januari 2016 om 10:50
Het oor is ontstoken? Wat vervelend. Maar die medicatie is ook niet goed hoor, echt, ik heb het dit jaar zelf geprobeerd en wat er gebeurt is dat hun reactievermogen wordt vertraagd. Dat kunnen veel honden niet goed hebben. Dan denken ze, volgens mij hoor, dat ze verzwakt zijn en gaan zich daardoor negatiever gedragen naar andere honden toe. Of waar ze bang voor zijn. Want ze kunnen niet reageren zoals normaal, bv door te waarschuwen of grommen, omdat hun reactievermogen vertraagd is. Daarom gaan ze maar meteen over op de snap. Doen mijn honden ook en die zijn heel rustig en stabiel. Ik gebruik het nooit meer want ik vond ze twee dagen niet zichzelf. Schrikkerig, grote ogen opzetten steeds. Nee hoor, niks voor mijn honden. De enige honden die het niet erg zouden vinden, zijn ontzettend sullige honden en die hebben het waarschijnlijk niet nodig. Ik wist wel dat medicatie dat zou kunnen doen met ze, maar ik wilde weten wat het met ze zou doen dus heb ik het weken voor de feestdagen getest. En ik vond ze echt eng suf, persoonlijk. Het schijnt ze niet suf te maken, nou, ik vind van wel. Verschilt misschien per middel maar echt uitkijken met dat spul. Er staat ook nog op dat het geen medicatie is, maar ze kunnen er dood aan gaan als je er teveel van geeft, echt waar. Dan stoppen ze met ademhalen.
Dus ja, voor volgend jaar iets anders bedenken. Onze teef zit meestal de hele avond gezellig op de wc, daar hoor je het vuurwerk het minst. En ik ga er dan af en toe bij zitten en breng haar stukjes oliebol. Heeft ook wel wat gezelligs hoor, ik leg dan kleedjes neer en de katten komen bij haar zitten. Elk jaar weet ze al dat het nieuwjaar is en gaat dan zelf in de loop van de middag bivakkeren op het toilet.
Maar zij heeft nu ook een vies oor, meestal heeft dat met stress te maken bij haar. Maar zou zeker langs de dierenarts gaan hoor, een ontstoken oor geneest niet vanzelf en daar kunnen ze doof van worden, als je pech hebt. Beterschap iig!
O ja en als onze honden mot hebben, hebben ze nooit hoor, maar dan spring ik ertussen. Vechten is een no-no hier dus dan ben ik even de baas hoor. Ze zeggen wel dat je je er niet mee moet bemoeien maar da's niet waar hoor. Ik ben gewoon de opperteef hier en ze hebben maar te luisteren. Cesar Milan, ik heb alle afleveringen gezien, moet je zeker doen, heel leerzaam. En dan doe je het gewoon zoals je zelf wilt, een scheutje van Cesar en een scheutje van mezelf. Ik doe niet aan fysieke correcties bv, geen goed idee bij licht nerveuze honden. Die springen een meter de lucht in als je dat doet, vind ik niet nodig.
Dus ja, voor volgend jaar iets anders bedenken. Onze teef zit meestal de hele avond gezellig op de wc, daar hoor je het vuurwerk het minst. En ik ga er dan af en toe bij zitten en breng haar stukjes oliebol. Heeft ook wel wat gezelligs hoor, ik leg dan kleedjes neer en de katten komen bij haar zitten. Elk jaar weet ze al dat het nieuwjaar is en gaat dan zelf in de loop van de middag bivakkeren op het toilet.
Maar zij heeft nu ook een vies oor, meestal heeft dat met stress te maken bij haar. Maar zou zeker langs de dierenarts gaan hoor, een ontstoken oor geneest niet vanzelf en daar kunnen ze doof van worden, als je pech hebt. Beterschap iig!
O ja en als onze honden mot hebben, hebben ze nooit hoor, maar dan spring ik ertussen. Vechten is een no-no hier dus dan ben ik even de baas hoor. Ze zeggen wel dat je je er niet mee moet bemoeien maar da's niet waar hoor. Ik ben gewoon de opperteef hier en ze hebben maar te luisteren. Cesar Milan, ik heb alle afleveringen gezien, moet je zeker doen, heel leerzaam. En dan doe je het gewoon zoals je zelf wilt, een scheutje van Cesar en een scheutje van mezelf. Ik doe niet aan fysieke correcties bv, geen goed idee bij licht nerveuze honden. Die springen een meter de lucht in als je dat doet, vind ik niet nodig.
zondag 3 januari 2016 om 11:28
Hond heeft echt ontstoken oor. Is afgelopen maandag vastgesteld door de dierenarts. Ze heeft daar behandeling voor en daar moeten we maandag de laatste dosis van geven. In ieder geval dinsdag ben ik weer bij de dierenarts. Maandag wordt wat alstiger ivm werk en afstand en dus de 2 honden.
De medicatie voor vuurwerk is mij juist goed bevallen. Ze was nu iets te stoned dus volgende keer krijgt ze minder. Ze is de dag goed doorgekomen. Niet bevroren zoals ze anders doet bij angst.
De medicatie voor vuurwerk is mij juist goed bevallen. Ze was nu iets te stoned dus volgende keer krijgt ze minder. Ze is de dag goed doorgekomen. Niet bevroren zoals ze anders doet bij angst.
zondag 3 januari 2016 om 11:41
quote:little_angel89 schreef op 03 januari 2016 @ 11:28:
Hond heeft echt ontstoken oor. Is afgelopen maandag vastgesteld door de dierenarts. Ze heeft daar behandeling voor en daar moeten we maandag de laatste dosis van geven. In ieder geval dinsdag ben ik weer bij de dierenarts. Maandag wordt wat alstiger ivm werk en afstand en dus de 2 honden.
Heb je enig idee wat die medicatie doet met een hond?
En ja, ik kan me voorstellen dat het voor JOU goed is bevallen
Zal lekker rustig geweest zijn, een hond die zijn angst niet kwijt kan
Maar eigenlijk is het gewoon dierenmishandeling
Maar drogeer jij lekker je hond weer hoor
Alles voor een gezellige oudjaarsavond nietwaar
Wat je je zou moeten afvragen, is het de HOND goed bevallen
Jij ben in deze erg van ondergeschikt belang
Heb je enig idee wat die medicatie doet met een hond?
En ja, ik kan me voorstellen dat het voor JOU goed is bevallen
Zal lekker rustig geweest zijn, een hond die zijn angst niet kwijt kan
Maar eigenlijk is het gewoon dierenmishandeling
Maar drogeer jij lekker je hond weer hoor
Alles voor een gezellige oudjaarsavond nietwaar
Wat je je zou moeten afvragen, is het de HOND goed bevallen
Jij ben in deze erg van ondergeschikt belang
zondag 3 januari 2016 om 11:56