Reële droom?

05-01-2016 12:26 22 berichten
Pff.. vannacht alweer een nare (reële?) droom gehad..

Over de IS, een invasie in Nederland. Er reed een tank schietend voorbij, nieuwsploegen overal, ik vluchtte met mijn kinderen. We werden gepakt en mijn kinderen werden meegenomen door een, op het eerste oog, aardige man van IS, maar met slechte bedoelingen. Het gevoel van "zie ik mijn kinderen ooit nog?" overheerste samen met hartverscheurend verdriet.. Zo voelt men zich dus in oorlogsgebieden..

En nu? Nu blijft deze nachtmerrie al de hele dag me bij..

Wat wil ik met dit topic? Weet ik niet, ik moest het even kwijt.

Zou het echt ooit zover komen in Nederland? Een herhaling van WOII?
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk kijk je te veel naar de gruwelijkheden van IS en lees je er te veel over oorlogsverhalen. Je verwerkt dit nu in je dromen.

Bestaat de kans? Ja, maar ik vind de kans dat IS met tanks Nederland komt binnen vallen niet erg groot.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Nachtmerries zijn naar!

En verder:

Maak je geen zorgen voor de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt wel voor zichzelf. Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen last.
Volgens mij gaat het niet zo goed met IS.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dromen nooit letterlijk nemen. Ieder stukje uit jouw droom bevat een associatie naar iets specifieks voor jouw situatie.

Jouw vraag daarentegen mbt een oorlog, vroeger gingen die zuiver tussen landen onderling.

Tegenwoordig zit daar een militair/industrieel complex achter dat zit verweven door alle landen over de wereld. Wij zullen als burger niet in staat zijn om dit ooit in te schatten, omdat dit allemaal onder het oppervlak zit. Wij denken nog in de vorm van landen maar andere structuren zijn aan het werk.
Lees wat minder de kranten (vooral sensatiekranten als de Telegraaf), en kijk wat minder het nieuws. Steek je kop in het zand en leef lekker verder.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Volg het nieuws voor een tijdje niet, zul je ook geen last krijgen van nachtmerries.
quote:hamerhaai schreef op 05 januari 2016 @ 12:30:

Waarschijnlijk kijk je te veel naar de gruwelijkheden van IS en lees je er te veel over oorlogsverhalen. Je verwerkt dit nu in je dromen.

Bestaat de kans? Ja, maar ik vind de kans dat IS met tanks Nederland komt binnen vallen niet erg groot.Ik volg juist niet het nieuws over IS. Voor deze droom nachtmerrie vond ik het nog een ver-van-mijn-bed show. Zou niet weten waarom ik nu ineens zo'n ander gevoel erover heb..
quote:groenebroek schreef op 05 januari 2016 @ 12:30:

Nachtmerries zijn naar!

En verder:

Maak je geen zorgen voor de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt wel voor zichzelf. Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen last.Mooi gezegd dank
quote:Monatala schreef op 05 januari 2016 @ 12:40:

Lees wat minder de kranten (vooral sensatiekranten als de Telegraaf), en kijk wat minder het nieuws. Steek je kop in het zand en leef lekker verder.En de Televaag lees ik al helemaal niet
Zei mijn oma altijd :-)

Kwam er zojuist achter dat het letterlijk uit de bijbel komt, Matteus 6 vers 34.
quote:Zerow schreef op 05 januari 2016 @ 12:39:

Dromen nooit letterlijk nemen. Ieder stukje uit jouw droom bevat een associatie naar iets specifieks voor jouw situatie.

Jouw vraag daarentegen mbt een oorlog, vroeger gingen die zuiver tussen landen onderling.

Tegenwoordig zit daar een militair/industrieel complex achter dat zit verweven door alle landen over de wereld. Wij zullen als burger niet in staat zijn om dit ooit in te schatten, omdat dit allemaal onder het oppervlak zit. Wij denken nog in de vorm van landen maar andere structuren zijn aan het werk.

Ik sta er bekend om om rare, onsamenhangende dromen te hebben. Mijn moeder stond elke ochtend te wachten om te horen met welk verhaal ik die ochtend naar beneden kwam

Ook snap ik goed dat er tegenwoordig heel wat voor nodig is om een land binnen te vallen, mocht het überhaupt lukken.
Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is dat het gedoe in Parijs me toch (onbewust) meer heeft gedaan dan ik in eerste instantie dacht. Ik heb het toen niet op de voet gevolgd, maar je kon er destijds niet omheen.
Ik droom ook geregeld over oorlog en dat is niet fijn wakker worden. Maar hecht er niet te veel waarde aan, dromen voorspellen niks.
Met kinderen heb je nooit echt rust in je hoofd geloof ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 05 januari 2016 @ 13:17:

Met kinderen heb je nooit echt rust in je hoofd geloof ik.Dat ook zeker niet.. Je denkt vooral over hun toekomst na..
quote:mystic24 schreef op 05 januari 2016 @ 13:22:

[...]

Dat ook zeker niet.. Je denkt vooral over hun toekomst na..En je kan ze als ze ouder worden ook niet meer beschermen omdat ze hun eigen weg kiezen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nee inderdaad Retrostar, ze zeggen niet voor niets : Kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen.
Je dromen zijn een mengsel van alles wat je nu meemaakt, leest, op tv ziet, en je herinneringen, je gevoelens en ervaringen. Het is een manier van je brein om alle informatie te verwerken, een soort soft reset noem ik het zelf.

Soms kan het erg echt lijken. Dat komt gewoon omdat sommige mensen zich erg goed in kunnen leven in anderen. Als je naar het nieuws zit te kijken, komen vanzelf de gedachtes, wat nu als ik daar moest overleven?

Ik droom heel vaak over oorlog, ik heb cptss en kan boeken schrijven over mijn dromen. Misschien zou ik daar nog geld aan kunnen verdienen ook, zo spectaculair als mijn brein alle informatie rangschikt. Gister nog gedroomd over helikopters die over de stad scheerden, waarin ik mijn weg moest vinden tussen de brokstukken. Net een speelfilm. Ik ben dan ook flink van streek soms van dat soort dromen. Soms zit ik letterlijk een uur met tremor over mijn hele lijf. Maar ik weet dat het allemaal niet echt is, ik ben erg goed in het bedenken van doemscenario's namelijk. Da's gedaignosticeerd. Dus ik schud die dromen letterlijk van me af, doe erg mijn best om ze niet te onthouden.

Ik heb ook wel eens een droom gehad die uitkwam. Dat is toch iets mysterieus, ik kan er zelf met mijn pet ook niet bij. Maar dat is een heel enkele keer gebeurd. Dat zie ik zo. Ik was heel erg geconcentreerd bezig met het onderwerp waar ik over droomde, las er heel veel over in de krant. Mijn droom ging over een ontvoering, waar heel Nederland in meeleefde. Het liep helaas slecht af. Maar dat wist iedereen eigenlijk al. Ik denk dat het mogelijk is dat je dingen oppikt zonder te weten dat je ze oppikt en dat je daar een droom van kunt fabriceren, die nog met de werkelijkheid overeen komt ook. Toeval? Kan. Maar misschien is er zoiets als een universeel bewustzijn waar je dingen van door krijgt. Ik weet het niet precies, ik weet wel dat die droom voorspellend was en dat ie klopte.

Maar mijn oorlogsdromen kloppen niet hoor, ik heb een aandoening die ervoor zorgt dat ik heel vaak zo droom dus dat zou nooit allemaal uit kunnen komen. Ik heb wel 1 keer gedroomd dat er hier vlakbij een vliegtuig neerstortte, mijn vriend zegt nog steeds wel eens, als er een vliegtuig laag vliegt, oooo, zou je droom alsnog uitkomen? Nee. Dat denk ik niet. Dromen zijn gewoon erg mysterieus, net als ons brein. We hebben ons brein nog steeds niet helemaal in kaart dus wie het weet, mag het zeggen.
quote:Jareth schreef op 05 januari 2016 @ 13:31:

Je dromen zijn een mengsel van alles wat je nu meemaakt, leest, op tv ziet, en je herinneringen, je gevoelens en ervaringen. Het is een manier van je brein om alle informatie te verwerken, een soort soft reset noem ik het zelf.

Soms kan het erg echt lijken. Dat komt gewoon omdat sommige mensen zich erg goed in kunnen leven in anderen. Als je naar het nieuws zit te kijken, komen vanzelf de gedachtes, wat nu als ik daar moest overleven?

Ik droom heel vaak over oorlog, ik heb cptss en kan boeken schrijven over mijn dromen. Misschien zou ik daar nog geld aan kunnen verdienen ook, zo spectaculair als mijn brein alle informatie rangschikt. Gister nog gedroomd over helikopters die over de stad scheerden, waarin ik mijn weg moest vinden tussen de brokstukken. Net een speelfilm. Ik ben dan ook flink van streek soms van dat soort dromen. Soms zit ik letterlijk een uur met tremor over mijn hele lijf. Maar ik weet dat het allemaal niet echt is, ik ben erg goed in het bedenken van doemscenario's namelijk. Da's gedaignosticeerd. Dus ik schud die dromen letterlijk van me af, doe erg mijn best om ze niet te onthouden.

Ik heb ook wel eens een droom gehad die uitkwam. Dat is toch iets mysterieus, ik kan er zelf met mijn pet ook niet bij. Maar dat is een heel enkele keer gebeurd. Dat zie ik zo. Ik was heel erg geconcentreerd bezig met het onderwerp waar ik over droomde, las er heel veel over in de krant. Mijn droom ging over een ontvoering, waar heel Nederland in meeleefde. Het liep helaas slecht af. Maar dat wist iedereen eigenlijk al. Ik denk dat het mogelijk is dat je dingen oppikt zonder te weten dat je ze oppikt en dat je daar een droom van kunt fabriceren, die nog met de werkelijkheid overeen komt ook. Toeval? Kan. Maar misschien is er zoiets als een universeel bewustzijn waar je dingen van door krijgt. Ik weet het niet precies, ik weet wel dat die droom voorspellend was en dat ie klopte.

Maar mijn oorlogsdromen kloppen niet hoor, ik heb een aandoening die ervoor zorgt dat ik heel vaak zo droom dus dat zou nooit allemaal uit kunnen komen. Ik heb wel 1 keer gedroomd dat er hier vlakbij een vliegtuig neerstortte, mijn vriend zegt nog steeds wel eens, als er een vliegtuig laag vliegt, oooo, zou je droom alsnog uitkomen? Nee. Dat denk ik niet. Dromen zijn gewoon erg mysterieus, net als ons brein. We hebben ons brein nog steeds niet helemaal in kaart dus wie het weet, mag het zeggen.Ik heb 1 keer een voorspellende droom gehad, over iets kleins dat wel. Het was het cijfer voor mijn eindexamen Economie. In eerste instantie gedroomd dat ik een onvoldoende had, maar er was een fout gemaakt en ik had een 5,7 dus toch een voldoende. (werd afgerond naar boven). Toen ik daadwerkelijk mijn cijferlijst kreeg, stond daar een 5,7 voor Economie op. Goed uit te leggen waarom ik dit droomde, Economie was mijn zwakste vak. Dus geen wonder dat ik me daarover druk maakte. Maar het dromen van specifiek het juiste cijfer vond ik eng..
Verder heb ik ook vaak een déjà vu gevoel.
Misschien is het toch een angstdroom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven