WhatsApp scam 2

12-11-2015 11:00 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

kan iemand mij helpen met het probleem op mijn telefoon?

Het probleem is dat als ik een link of internet open op mijn mobiel, ik bericht krijg dat mijn whatssapp verlopen is, dat klopt niet. Als ik deze aan zou klikken wat ik niet gedaan heb, dan sluit je iets af waardoor het een hoop geld gaat kosten.

Ik heb het op gezocht op google, opgelicht en androiworld schrijven er over dat je niet moet aanklikken en zeker geen telefoonnummer moet ingeven. Maar er staat niets geschreven over hoe ik het van mijn telefoon afkrijg.

Iemand?? Wat ik lees wordt het probleem steeds groter totdat de telefoon onbruikbaar is geworden.
Sorry zie een typefoutje in het onderwerp, whattsapp moet het natuurlijk zijn☺
Ik had het gisteren ook. Alle tabbladen op mijn telefoon gesloten en toen was het weg.

Oh en ik heb een app CCleaner. Die heb ik ook voor de zekerheid laten draaien.
Probeer ook eens: instellingen --> SD kaart en geheugen --> apps (app data etc.) --> zoeken naar chrome --> data verwijderen. Dan verwijder je alle data van GC, waardoor je een "frisse" GC opstart. Kan helpen.
is het zo'n melding die zegt dat whatsapp vandaag ZOU verlopen? met een link naar whatsapap.downland.com oid (dus inclusief de spelfouten?

die heb ik weggekregen door de internet cache op de telefoon leeg te gooien.. zoek bij instellingen, apps, je internet op, cache (of buffer) legen.. en hij is weg. Bij mij tenminste

het is namelijk een advertentie en die komt via internet, niet via whatsapp zelf
Ah mooi berichten waar ik hoop ik iets mee kan..

Citronella, klopt inclusief de spelfouten daarmee hopen ze dat de zogenaamde hooggeschoolde niet erop klikken omdat deze mensen vaker een melding maken. Maargoed t is een vervelend probleem, ik ga er vanavond mee aan de slag.

Ik kreeg gisterren een melding van amber alert en als ik de link aanklikte kwam die melding.

Ik zal cc cleaner er ook eens opzetten. Ik heb een samsung s6 daar zou mcfee op zitten maar kan m niet vinden.
Ik heb de politie gebeld, het probleem is bekend.

Tip van de politieman(hij had m ook gehad) tab-bladen sluiten en de geschiedenis wissen van internet.

En ben er van af 😀 Hoop dat het zo blijft.

Bedankt voor de hulp
Ik haal het topic even omhoog, want ik heb weer een nieuwe whatsapp verloopt melding. Ik word er gestoord van. Weer als ik internet gebruik, dus weer een valse melding. Weer mijn cache leeggegooid, chrome gaan gebruiken maar daar kwam die melding ook. Ik heb het idee dat het door bepaalde websites wordt veroorzaakt maar ik kom er maar niet achter. Het viva forum of een online krant, daar krijg ik de meeste reclame bij, maar hoe kom ik er nou achter waar die k*t melding vandaan komt en hoe ik eraf kom.
Kan iemand in Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik dit verwijderd krijg?

Het lukt me niet weg te klikken. Op ok gelukkig niet gedrukt.

Het zit gewoon in de internetbrowser en kom niet meer bij de achterliggende sites, grrrr!

Geprobeerd wat hierboven staat te doen maar kom er niet uit.
Ik heb dat probleem.ook al een tijdje maar nog geen oplossing gevonden
Ik heb t zelfde probleem. Bij mij gebeurt t als ik ad.nl open in Chrome.

Andere browser kan helpen. Ik gebruik nu Firefox of addblock browser. Bij firefox kun je een addblocker installeren (via add ons), die blokkeert dit soort spam.
Ik heb het probleem ook bij ad.nl zowel op Chrome als Firefox
Ik had het probleem ook bij het AD en heb het vervolgens opgelost met de tips uit een nieuwsbrief die ik via de mail krijg.

Even zoeken hoor... hier
Deze info en wat te doen is een blog van 5/1/2016

https://blog.t-mobile.nl/whatsapp-verouderd-virus/
Je bent zelf een theepot
Ik heb het steeds als ik het Ad wil lezen.. Dus dat doe ik nu niet meer.
Als hij terug blijft komen kun je het beste de geïnstalleerde browsers verwijderen en opnieuw installeren. En de cache leegmaken zou het ook op moeten lossen, al is het tijdelijk.

Dit soort spam is hot, en alleen met een addblocker heb je er helemaal geen last van.
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
Had het laatst ook en heb toen meteen al mijn cookies enzo weg gegooid. Moet ergens bij de instellingen staan van je browser.
Ik had ook het idee dat ik het van een online krant kreeg, maar lees geen ad, maar denk wel dat het dus van die krant komt die ik lees.
Bij rtvnh en hnl.be heb ik er ook last van. Dus het zit idd bij kranten. Dus die sites bezoek ik ook niet meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven