spijt van verhuizing, terug ?

08-01-2016 00:32 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik (man, 46) ben in april 2015 vanuit Den Haag naar Friesland verhuisd (heb hier 1 stel goede vrienden 10 km verderop), ik dacht samen met zoon (16) "opnieuw" te beginnen.....

Was toch al langdurig ziek/werkloos door omstandigheden ...3jaar...en dat zoeken werd ik depressief van. Voelde me in een sociaal isolement zitten waar ik achteraf gezien mezelf in geplaatst heb uit schaamte ..

Ik dacht in Friesland woon je mét uitkering nog beter dan mét baan van plm 2-2500 bruto (als ik dat al ooit haal) in Den Haag.

En dat is ook echt zo !

Ik moest toch opnieuw beginnen ...en wilde een risico nemen ..

Ik vind Friesland na 8 maanden steeds saaier worden !! verschrikkelijk hier !, moet grapjes 3x uitleggen, vind amper aansluiting en wordt triest tussen al die weilanden en van die afstanden !! Woon in een prachtig huis en mooie woonomgeving, maar een suffe vinex wijk ...van een klein stadje en ik vind het zooooo saai en depressing !! Er loopt NOOIT iemand nergens buiten, overal water en niemand nergens te zien. Voel me stikalleen en eenzaam !!

Positieve is sinds ik hier zit heb ik ineens de geest weer te pakken, heb een busrijbewijs gehaald (alleen geen banen ! slechts seizoenswerk ..) en ben een lerarenopleiding begonnen die ik 20 jaar geleden afgebroken heb. Kortom ik WIL weer zsm aan t werk.

In de randstad kan ik op de bus zo aan t werk ..verdiend plm 1800-2000 bruto, hier kan ik op zijn best op een callcenter of ING/Nuon/belastingdienst klantenservice werken voor 30u en 10 euro bruto dwz 1300 bruto (hetzelfde als mijn uitkering en dan verlies ik nog toeslagen ook ...) met uitzicht op amper iets meer totdat ik op de bus (amper mogelijk) iets vind of kan lesgeven en voldoende uren heb.

Ik mis Den Haag verschrikkelijk, had dat niet gedacht !! was de aso's, ladingen gekken en drukte zat en was hem gesmeerd omdat ik slecht (erg gehorig en tochtig huis) woonde. Kan nu via via leuk huurflatje krijgen !! Zal ik teruggaan en mijn studie even stilzetten en daar gaan werken ?

Er is veel meer werk !! Verder mis ik mijn familie en vrienden !!

Mijn zoon wil niet mee terug ...vond zijn haagse school slecht (maar speciaal onderwijs is overal slecht) maar zit al maanden depressief thuis ivm mislukte schoolkeuze... binnen 1 maand kan hij hier wel op een school naar keuze (speciaal onderwijs) Zal ik maar gewoon teruggaan en hem negeren ? Ik heb hem ook meegesleept ....hij kan overigens ook hier blijven bij goede vrienden !

Tevens heb ik een lieve vriendin in Den Haag die ik mis en waarmee ik hoop dat t contact weer op kan bloeien ..

Teruggaan ? En snel ? Want als ik hier nu een contract aanneem verlies ik mijn WW ...

Uhh ??
Je kind is depressief, zit thuis zonder school en je stelt hem niet voorop?

Kolere.
GAAN
Je weet het antwoord zelf ook wel
Je kind negeren?? Tuurlijk ... Leuk geprobeerd wel.
Het heeft eenmaal tijd nodig ergens opnieuw te settelen, nieuwe contacten te vinden etc. als je daar totaal onbekend bent.

Verder eens met Frizz.
Zoon went in den haag ook wel weer
Tuurlijk want zoon is flexibel, sociaal en gezond?

Nogmaals: kolere.
Walgelijk hoe je even tussendoor "gewoon terug gaan en hem negeren" uitkraamt.

Desalniettemin zou ik je adviseren terug te gaan naar Den Haag. Hoe oud is zoon? Kun je hem naar een andere, fijnere school laten gaan? Teveel verandering is niet goed, maar een gestreste of bijna depressieve vader in Friesland lijkt me ook niet gezond.
Teruggaan vandaag nog.
En, als je weer besluit ineens te verhuizen zonder je te verdiepen in het een en ander, denk dan even aan je zoon. Ik maak uit je OP op dat hij een stabiel figuur nodig heeft, dus wees dat zo goed mogelijk.

Verder vind ik het echt heel goed dat je jezelf zo hebt ontwikkeld daar. Zet die ontwikkeling in in Den Haag en ga daar aan de slag.
quote:Tevens heb ik een lieve vriendin in Den Haag die ik mis en waarmee ik hoop dat t contact weer op kan bloeien ..

Dit is belangrijker dan het welzijn van je kind kennelijk.

Nou, succes ermee!

Echt, en dan zelfs overwegen je kind achter te laten bij vrienden.
Jij moet jezelf echt rotschamen met dat soort uitspraken over je zoon, wat jij voor jezelf kiest moet je zelf weten, dat jij een zooitje hebt gemaakt van je eigen leven is jouw probleem, maar vanaf nu het geluk van je kind en dan ook echt alleen maar het geluk van je kind voorop!
Kind gewoon negeren en compleet in de steek laten.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 08 januari 2016 @ 01:06:

Kind gewoon negeren en compleet in de steek laten.

Ja, dit. Hopelijk voelt kind zich heel kloten. Dat zou echt tof zijn voor het verhaal.
In een ander topic schrijf je trouwens dat je over zes maanden weer in DH woont en de nachten aftelt.

Hoe zit dat dan? Kennelijk is het al in kannen en kruiken. Gaat dit puur over de vraag of je al dan niet je kind meeneemt straks?
Ja dat negeren verhaal is absurd!
Hoe haal je het in je hoofd om vanuit de Randstad in Friesland te gaan wonen?

Wat je daarvan hebt verwacht............
quote:Lovely1987 schreef op 08 januari 2016 @ 00:55:

Teruggaan vandaag nog.

Nee hoor. Wachten tot zoon op eigen benen staat.

Studie afmaken.

En dan verder kijken.
Begrijp ik nu goed dat je zoon het wel naar zijn zin heeft? Heeft hij wel aansluiting? War is het risico als je hem weer mee terugneemt? Komt hij dan weer thuis te zitten? Zonder hem terug gaan lijkt me echt geen optie. Lijkt me rampzalig voor zijn contact met jou. Ik zou me tenminste erg in de steek gelaten voelen door mijn vader.

Acht maanden is best kort om ergens te aarden. Wat heb je allemaal al gedaan om het leuker voor jezelf te maken?

Den Haag Friesland is gewoon een enorme overgang maar je bent niet de enige die de stap gemaakt heeft. Geen lotgenoten in de buurt? Heeft je vriendin geen mogelijkheden regelmatig jullie kant op te komen?
Before you assume, there is this thing called asking.
En het UWV vond het prima dat je als werkeloze ging verhuizen van Den Haag naar een gebied waar de werkeloosheid nog hoger is? Terwijl mensen worden gedwongen tot lange reistijden en er zelfs wordt aangedrongen op verhuizing om je baankansen te vergroten?

En dat er veel water was in Friesland had je niet eerder kunnen bedenken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Mijn zoon wil niet mee terug ...vond zijn haagse school slecht (maar speciaal onderwijs is overal slecht) maar zit al maanden depressief thuis ivm mislukte schoolkeuze... binnen 1 maand kan hij hier wel op een school naar keuze (speciaal onderwijs) Zal ik maar gewoon teruggaan en hem negeren ? Ik heb hem ook meegesleept ....hij kan overigens ook hier blijven bij goede vrienden !

Welja joh,negeer je (puber)zoon die naar speciaal onderwijs moet lekker, verhuis naar 200 km verderop en dump hem bij vrienden.

Het is je zoon maar he?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ben ik de enige die denkt dat dit een troll is?
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 08 januari 2016 @ 06:32:

Ben ik de enige die denkt dat dit een troll is?Nee.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 08 januari 2016 @ 06:32:

Ben ik de enige die denkt dat dit een troll is?Me too

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven