Verf bewaren

08-01-2016 15:46 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk om latex ( muurverf) te bewaren in iets anders dan de plastic potten waarin het zit? Zo ja, waarin?

Ik houd nl wat restjes over en de potten waarin het zit zijn me te groot eigenlijk. Natuurlijk blijft het niet jaren goed maar een jaartje zou wel fijn zijn.
Je bent zelf een theepot
bij praxis ed kun je lege verfblikken kopen om het in over te gieten.
Je kunt het ook bewaren in een goed afsluitbare pot of bak. Bewaar het vorstvrij, dan kan het echt jaren bewaard worden.
Ik zou het gewoon bewaren in 1 originele pot. Die goed afsluiten en dan kan is het nog een tijd goed hoor.
quote:anonymiss schreef op 08 januari 2016 @ 16:01:

Ik zou het gewoon bewaren in 1 originele pot. Die goed afsluiten en dan kan is het nog een tijd goed hoor.

Ik schreef dat de potten me te groot zijn, mijn bergruimte is minimaal.

Maar hoor net dat glas ook kan, dat sluit waarschijnlijk nog beter af
Je bent zelf een theepot
Bij kleine beetjes in een appelmoespot o.i.d. Anders zijn er emmertjes in de handel met een deksel. Tupperware kan natuurlijk.
Iedere bak/pot die goed afsluit kan je gebruiken. Zeef de verf wel even tijdens het overgieten, anders gaat de aangekoekte/opgedroogde verf van de zijkant van de originele pot mee de nieuwe pot in en daar wordt je verf niet mooier van.
Oude panty kun je gebruiken als zeef voor gewone verf. Kan wellicht ook voor latex.
Zet de pot(ten) op zijn kop, daardoor zorgt de verf zelf voor een luchtdichte afsluiting.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven