spijt van verhuizing, terug ?

08-01-2016 00:32 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik (man, 46) ben in april 2015 vanuit Den Haag naar Friesland verhuisd (heb hier 1 stel goede vrienden 10 km verderop), ik dacht samen met zoon (16) "opnieuw" te beginnen.....

Was toch al langdurig ziek/werkloos door omstandigheden ...3jaar...en dat zoeken werd ik depressief van. Voelde me in een sociaal isolement zitten waar ik achteraf gezien mezelf in geplaatst heb uit schaamte ..

Ik dacht in Friesland woon je mét uitkering nog beter dan mét baan van plm 2-2500 bruto (als ik dat al ooit haal) in Den Haag.

En dat is ook echt zo !

Ik moest toch opnieuw beginnen ...en wilde een risico nemen ..

Ik vind Friesland na 8 maanden steeds saaier worden !! verschrikkelijk hier !, moet grapjes 3x uitleggen, vind amper aansluiting en wordt triest tussen al die weilanden en van die afstanden !! Woon in een prachtig huis en mooie woonomgeving, maar een suffe vinex wijk ...van een klein stadje en ik vind het zooooo saai en depressing !! Er loopt NOOIT iemand nergens buiten, overal water en niemand nergens te zien. Voel me stikalleen en eenzaam !!

Positieve is sinds ik hier zit heb ik ineens de geest weer te pakken, heb een busrijbewijs gehaald (alleen geen banen ! slechts seizoenswerk ..) en ben een lerarenopleiding begonnen die ik 20 jaar geleden afgebroken heb. Kortom ik WIL weer zsm aan t werk.

In de randstad kan ik op de bus zo aan t werk ..verdiend plm 1800-2000 bruto, hier kan ik op zijn best op een callcenter of ING/Nuon/belastingdienst klantenservice werken voor 30u en 10 euro bruto dwz 1300 bruto (hetzelfde als mijn uitkering en dan verlies ik nog toeslagen ook ...) met uitzicht op amper iets meer totdat ik op de bus (amper mogelijk) iets vind of kan lesgeven en voldoende uren heb.

Ik mis Den Haag verschrikkelijk, had dat niet gedacht !! was de aso's, ladingen gekken en drukte zat en was hem gesmeerd omdat ik slecht (erg gehorig en tochtig huis) woonde. Kan nu via via leuk huurflatje krijgen !! Zal ik teruggaan en mijn studie even stilzetten en daar gaan werken ?

Er is veel meer werk !! Verder mis ik mijn familie en vrienden !!

Mijn zoon wil niet mee terug ...vond zijn haagse school slecht (maar speciaal onderwijs is overal slecht) maar zit al maanden depressief thuis ivm mislukte schoolkeuze... binnen 1 maand kan hij hier wel op een school naar keuze (speciaal onderwijs) Zal ik maar gewoon teruggaan en hem negeren ? Ik heb hem ook meegesleept ....hij kan overigens ook hier blijven bij goede vrienden !

Tevens heb ik een lieve vriendin in Den Haag die ik mis en waarmee ik hoop dat t contact weer op kan bloeien ..

Teruggaan ? En snel ? Want als ik hier nu een contract aanneem verlies ik mijn WW ...

Uhh ??
quote:andy69 schreef op 08 januari 2016 @ 15:51:

[...]

Nee, werken is heel fijn !! maar het moet OF iets opleveren, of je moet ervan groeien of zo.

Callcenter werk kun je me wegdragen binnen 3 maanden (jarenlang gedaan ooit) dan wurg ik de 25 jarige teamleider die mijn gesprekken afluistert en me fijntjes wijst dat ik mijn target voor die dag niet gehaald heb !!

Tevens ga ik er dus op achteruit !! als ik werk en heb nog minder tijd om te studeren ook ...maar ik zal eraan moeten geloven.

Wil liever busrijden, dat kost me minder energie dan een tenenkrommende klantenservice of callcenter baan momenteel.

Ik zal eens kijken, er is vast ook wel aardig callcenter werkWerken is meer dan geld of ontplooiing. Het geeft je een dagbesteding en je komt onder de mensen. Ook is het beter voor je cv dan thuis zitten. Mijn man ging er ook op achteruit toen hij tijdens zijn WW ging werken in een functie met een matig salaris. maar hij heeft zijn netwerk wel vergroot en kreeg via dat netwerk een baan die meer in zijn straatje lag.
en ...ik heb nog een dochter (12) ook, die woont bij moeder in Den Haag, daarmee was de band daarginds al verbroken helaas doordat zij niet graag meer kwam doordat ik op 3 hoog woonde (zonder speelgelegenheid toen) en 10km van haar vriendinnetjes af.

Mijn best gedaan met gaan schaatsen, zwemmen, meisjes meenemen, logeren en terugbrengen - taxidienst vaak zijn - maar uiteindelijk worden ze vrijer en willen ze in hun eigen vertrouwde omgeving verder, op zich ook prima. Maar mijn rol was wel erg in de marge daardoor
quote:andy69 schreef op 08 januari 2016 @ 16:33:

Ik wil even benadrukken dat dit afgelopen jaar een van de leukste van de afgelopen 10 jaar was !!

Er is heel veel gebeurd !! ook hele mooie dingen ... in de liefde. ..maar soms twijfel ik me dan gek als ik overal altijd uiteindelijk alleen voor sta.

Geen spijt van genomen beslissingen, anders had ik niet geweten wat ik nu weet, en OOK hier zijn leuke mensen, maar ik VOEL me gewoon eenzaam. Misschien heeft t tijd nodig.

Hey! Een ander geluid! Fijn!

Ik snap heel goed dat het enorm zwaar is om je up voor allerlei ingewikkelde shit te staan en dat je je daardoor soms verdomd eenzaam kan voelen. Maar impuslieve moves lijken me nu niet erg handig.

Ga door met afmaken waar je aan begonnen bent, ook een mooi voorbeeld voor je zoon uiteindelijk toch?
Met een bijstandsuitkering mag je wel degelijk verhuizen.
quote:Nicotientje schreef op 08 januari 2016 @ 16:42:

[...]

Hey! Een ander geluid! Fijn!

Ik snap heel goed dat het enorm zwaar is om je up voor allerlei ingewikkelde shit te staan en dat je je daardoor soms verdomd eenzaam kan voelen. Maar impuslieve moves lijken me nu niet erg handig.

Ga door met afmaken waar je aan begonnen bent, ook een mooi voorbeeld voor je zoon uiteindelijk toch?Mmm...t moet even landen
quote:Pink-Ink schreef op 08 januari 2016 @ 16:37:

[...]

Werken is meer dan geld of ontplooiing. Het geeft je een dagbesteding en je komt onder de mensen. Ook is het beter voor je cv dan thuis zitten. Mijn man ging er ook op achteruit toen hij tijdens zijn WW ging werken in een functie met een matig salaris. maar hij heeft zijn netwerk wel vergroot en kreeg via dat netwerk een baan die meer in zijn straatje lag.

Mee eens, ik ben ook actief op zoek, in ieder geval kan ik in de zomer busrijden (april-september) ook zoek ik nu naar adm banen.

Maar zelfs schoonmaakwerk doe ik liever dan een callcenter. T is beiden t minimumloon vaak. Dan maar minder stress.

Ik heb voorheen interessanter werk gedaan, zorg, onderwijs, jarenlang op kantoor allerlei functies. Tegenwoordig telt alleen minimaal HBO of hele specifieke diploma's veelal in de zorg of techniek.

Ik begrijp wat je bedoeld. Maar dan ga ik voor het minimale aantal uren als het toch niets oplevert. Ben je wel bezig en goed voor je cv (alhoewel ik dat werk al tig jaar geleden gedaan heb en er niets nieuws meer van opsteek ...)
Ik ben van het drukke Nederland naar een gebied in Canada gaan wonen met maar 400 huizen en op 45 minuten auto afstand van een stad. Ik vond het in het begin ook moeilijk, minder contacten, vooral als buitenlander, en dan ook nog zo afgelegen. Maar het ging wennen na een jaar of 2 en leerde ik steeds meer mensen kennen.

We zijn vorig jaar naar de stad verhuist maar ik mis mijn oude, eenzame plekje enorm. Ik dacht dat het gras groener was in de stad, maar het gras is toch fijner op mijn oude plekje.

Het is een aanpassing van een leefomgeving en dat heeft vaak veel tijd nodig. Kijk inderdaad naar de mooie dingen die de verhuizing heeft gebracht en kijk naar het feit dat je het afgelopen jaar gelukkiger was dan voorheen. Dat zegt voor mijn genoeg en moet je lekker nog even blijven waar je bent.
quote:Frizz schreef op 08 januari 2016 @ 00:41:

Je kind is depressief, zit thuis zonder school *insert* en je stelt hem niet voorop?

Kolere.*En geeft aan dat hij wel wil blijven omdat hij naar die ene school wil*
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Sweety2015 schreef op 08 januari 2016 @ 00:44:

Zoon went in den haag ook wel weer

Jah... fijn mee fladderen met fladderige papa in zijn fladderige leven gewoon omdat het nou eenmaal fladderig kan.

En papa zijn ex-lief wil hem misschien nog wel terug, moet je eerst voor verhuizen. Dat gaat voor.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 08 januari 2016 @ 06:32:

Ben ik de enige die denkt dat dit een troll is?Ach het vult de avond, het was toch al saai.
quote:Enn schreef op 08 januari 2016 @ 23:06:

[...]

En papa zijn ex-lief wil hem misschien nog wel terug, moet je eerst voor verhuizen. Dat gaat voor.Voor nu zit die nog bij haar andere ex, ook al iemand die niet weet wat ze nou wil:quote:Vriendin is een "misschien" verhaal, die zit nu half/half in haar vorige relatie terug ...met spijt ..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:andy69 schreef op 08 januari 2016 @ 15:44:

[...]

nou, hij heeft er al wel een jaartje kinderpsychiatrie opzitten in een instelling.

Heel grappig, al die oordelen. Mensen hebben geen idee merk ik alIk heb inderdaad geen idee: weet geen bal van kinderen en zeker niet van kinderpsychiatrie. Maar ik hoor altijd dat stabiliteit en duidelijkheid goed is voor kinderen. (of het was: rust, ruimte, regelmaat, dat weet ik niet meer) Heen en weer verhuizen lijkt me niet het toppunt van stabiliteit.
quote:Enn schreef op 08 januari 2016 @ 23:08:

[...]

Ach het vult de avond, het was toch al saai.

Als je nou echt niks zinnigs te melden hebt en opmerkingen als tijdvulling erin propt zonder goed te lezen uit strontverveling, wie is dan de Troll hier ?

Jouw leventje is perfect zeker
quote:himalaya schreef op 09 januari 2016 @ 07:19:

[...]

Voor nu zit die nog bij haar andere ex, ook al iemand die niet weet wat ze nou wil:

quote:Vriendin is een "misschien" verhaal, die zit nu half/half in haar vorige relatie terug ...met spijt ..Dat klopt, maar jij weet niet WAT zij mankeert waardoor dat nu zo is.
quote:Noujijweer schreef op 08 januari 2016 @ 07:30:

[...]

Me tooGod heeft jullie naar aarde gezonden om te oordelen, gelukkig maar.

[...]

nou, hij heeft er al wel een jaartje kinderpsychiatrie opzitten in een instelling.

Heel grappig, al die oordelen. Mensen hebben geen idee merk ik al

Knap dat jij aan de hand van een smiley kan zien dat ik oordeel. Ik lachte gewoon om de (in mijn ogen) grappige opmerking.

En die reacties werk je zelf in de hand, met de vraag of je je zoon moet negeren. Doe eens effe normaal, gast.
quote:andy69 schreef op 09 januari 2016 @ 11:35:

[...]

Als je nou echt niks zinnigs te melden hebt en opmerkingen als tijdvulling erin propt zonder goed te lezen uit strontverveling, wie is dan de Troll hier ?

Jouw leventje is perfect zekerquote:Enn schreef op 08 januari 2016 @ 23:05:

[...]

*En geeft aan dat hij wel wil blijven omdat hij naar die ene school wil*

Begin hier eens met lezen.

Dat jij misschien mijn mening niet fijn vindt om te lezen, kan en mag.

Maar dat boeit mij dan weer van geen kant.

Jouw zoon geeft aan te willen blijven waarom luister jij niet naar hem?

Hij heeft al lastig genoeg want hij heeft momenteel geen school en hij heeft wel SO school nodig.

Het draait nu even niet om jou.

[...]

Heel grappig, al die oordelen. Mensen hebben geen idee merk ik alDonder dan jouw shit niet online zonder de juiste info te geven. Wat kom jij hier eigenlijk doen? Zeiken tegen mensen die niets anders doen dan enkel en alleen reageren op wat jij geschreven hebt? Welk belang heb jij hier? Wil jij nu tips hoe jij nu het beste kan handelen of wil jij tekeer gaan omdat wat jij leest jou niet bevalt?
Van mij mag het topic sluiten, ik zal proberen dat aan te geven bij een beheerder.

Reacties van knipogie, waarompaktieniet, nicotientje, grootepan had ik iets aan. Dank

Die zijn genuanceerd en daar denk ik over verder.

Velen zitten vol vooroordelen en vullen van alles in uit verveling, als het nu nog echt grappig zou zijn...het zij zo.

Ik blijf voorlopig wel dit schooljaar hier, en beslis in mei/juni verder of ik er nog eentje aan vastplak.

Kan ik gelijk mijn huis wat gezelliger inrichten ...dat blijft nu ook maar een beetje "hangen"

Mijn ex moet inderdaad zelf maar haar keuzes maken, ze mankeert wel eea waardoor ze zorgbehoeftig is en iemand nodig heeft om voor haar te zorgen. Het is complexer dan ik hier kan vertellen ivm privacy.

Ik wil 100% voor haar kiezen en dat kan hier of daar, maar ze moet zelf ook kiezen, dat heeft ze nu gedaan, ik laat de hoop dan maar varen... en merk wel wat de tijd brengt.

Sleutel tot mijn getwijfel is het gevoel van isolement, de druk van het UWV, het studeren ernaast, het weinige werk in de regio, en de afstanden.

Als je al iets vind verdien je amper meer dan je uitkering, sterker nog je levert als je niet uitkijkt in omdat je huurtoeslag deels vervalt en je met reiskosten zit !

Dan zie ik t maar als investering ....voor mijn CV en ga ik niet teveel uren doen. Voorlopig dan maar callcenter en in de zomers fulltime busrijden voor t geld, en tussendoor proberen mijn studie af te maken met op termijn (over 2 jaar) uitzicht op beter.

Heb ook nog zat spaargeld om me uberhaupt niet zo druk te hoeven maken.

Als je kiest voor een afgelegen regio is dat een consequentie inderdaad...hier woon je goed maar heb je amper cash, in de randstad verdien je makkelijker geld maar woon je slecht...tja dilemma's

Dank jullie wel voor t lezen, luisteren en meedenken !
quote:Enn schreef op 09 januari 2016 @ 11:54:

[...]

[...]

Hij heeft al lastig genoeg want hij heeft momenteel geen school en hij heeft wel SO school nodig.

Helemaal mee eens!

Zo te lezen heeft jouw zoon al genoeg problemen, TO. Je schrijft zelf dat je zoon niet terug wil naar Den Haag en wat doet papa? Die verhuist weer in een impulsieve bui naar Den Haag omdat papa van te voren niet bedacht had dat er in Friesland nog veel minder werk is dan in Den Haag en omdat er een vrouwtje woont die misschien wel/misschien niet een relatie met papa wil.

Echt waar hoor. Je bent een VADER! Gedraag je er dan ook naar. Laat zien dat je je zoon serieus neemt en dat je van hem houdt. En stel zijn belang voorop. Je dochter zie je ook al niet meer en nu wil je je zoon ook nog lozen als hij niet terug mee naar Den Haag gaat? Want dan wordt die arme jongen gewoon gedumpt bij 'vrienden van papa'. Ontzettend triest en ik heb heel veel medelijden met je zoon.
quote:andy69 schreef op 09 januari 2016 @ 11:59:

Van mij mag het topic sluiten, ik zal proberen dat aan te geven bij een beheerder.

Ik blijf voorlopig wel dit schooljaar hier, en beslis in mei/juni verder of ik er nog eentje aan vastplak.

Blijf totdat jouw jongen zichzelf kan verzorgen en bedruipen. Niet teveel veranderingen in een leven dat toch al pittig is geweest als je pas 16 jaar bent. Succes met het inrichten van jouw huis.
quote:Enn schreef op 09 januari 2016 @ 11:54:

[...]

[...]

Enn, het draait al 6 jaar fulltime niet meer om mij.

Je hebt gelijk dat hij zsm naar school moet, het getouwtrek tussen allerlei instanties kost me veel tijd

en hem veel frustraties.

Je hebt geen idee, de vraag was te lastig inderdaad, te complex, ik heb hem gesloten dank je wel

Ik blijf inderdaad voorlopig hier en beslis later, dank je voor je bijdrage
Grow up, stel je zoon eens echt op de eerste plaats en zet eens door in plaats van halverwege af te haken.

Je zit nu daar, je hebt daar zelf bewust voor gekozen en er je zoon in megesleept, commiteer je dan ook aan je eigen beslissing.

En doe niet zo dramatisch met je suggestie dat je jezelf zou moeten verliezen als je je zoon op 1 zou zetten.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ah, je was al zo ver met die beslissing zie ik.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:minnimouse schreef op 09 januari 2016 @ 12:00:

[...]

Helemaal mee eens!

Zo te lezen heeft jouw zoon al genoeg problemen, TO. Je schrijft zelf dat je zoon niet terug wil naar Den Haag en wat doet papa? Die verhuist weer in een impulsieve bui naar Den Haag omdat papa van te voren niet bedacht had dat er in Friesland nog veel minder werk is dan in Den Haag en omdat er een vrouwtje woont die misschien wel/misschien niet een relatie met papa wil.

Echt waar hoor. Je bent een VADER! Gedraag je er dan ook naar. Laat zien dat je je zoon serieus neemt en dat je van hem houdt. En stel zijn belang voorop. Je dochter zie je ook al niet meer en nu wil je je zoon ook nog lozen als hij niet terug mee naar Den Haag gaat? Want dan wordt die arme jongen gewoon gedumpt bij 'vrienden van papa'. Ontzettend triest en ik heb heel veel medelijden met je zoon.

Het WAS geen impulsieve bui !! ik heb er erg lang over nagedacht, de familie van mijn ex vrouw woont in deze familie.

Ik heb deels voor HEM gekozen waar HIJ nog contacten met neefjes en nichtjes kan hebben.

Door zijn stoornis dacht ik dat dit op termijn beter voor hem zou zijn (rustiger) maar zelf vind ik t lastiger dan ik ooit gedacht zou hebben.

Natuurlijk wist ik van te voren dat werken hier lastiger zou zijn, maar in Den Haag ging t me ook niet soepeltjes af om genoeg te verdienen altijd.

En met een minimumloon hier woon je beter dan met 2500 bruto in den haag (en dat had ik al niet eens !!), zo redeneerde ik deels.

MIjn familie woont in en rond Den Haag. Het was gewoon een lastige keuze, een risico. Soms moet je iets proberen om uit een impasse te komen. Ik heb er ook geen spijt van, alleen zijn de consequenties echt ontzettend ingrijpend zo voelt t

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven