Weekend Ameland

09-01-2016 20:09 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan komend weekend een weekendje naar Ameland.

We gaan dan met veerboot Holwerd. Is het veilig om daar een weekend onbewaakt je auto te parkeren (of heeft iemand een tip waar je 'm ook/beter kunt parkeren?).

Heeft iemand nog tips voor op Ameland met kinderen?

Ik ben benieuwd!
Gewoon parkeren bij de veerboot, prima beveiligd. Hier nog een link naar de januari-agenda: https://www.vvvameland.nl/uploads/besta ... ri2016.pdf
Wij hebben daar ook wel eens de auto geparkeerd voor een week, geen probleem. Er is toen niks gebeurd. Tussen Holwerd en de pier heb je ook een parkeergarage met haal en breng service. Is ook niet eens heel erg duur. Misschien kan je dat overwegen. Het is zo'n 1,5 tot 2 km vanaf de pier. Ik weet alleen niet precies hoe dat in z'n werk gaat.

Het natuurmuseum is leuk voor kinderen. Je hebt ook nog een leuke manege waar ze heel veel shetlandertjes hebben die je kan huren. Is misschien ook leuk om daarmee te wandelen terwijl de kinderen er op zitten.

Er is op Nes ook een speelhal, maar dat ligt aan de leeftijd van de kinderen of het leuk is of niet.
Geweldig! Bedankt voor jullie reacties! Daar kan ik wel wat mee!
Wij hebben de robbentocht vanaf de haven op Ameland gedaan. En de vuurtoren beklommen, dat was ook erg leuk! Naast de vuurtoren zit een redelijk goed pannenkoeken restaurant, dus dat is evt te combineren. Veel plezier!
Parkeren kan dichtbij de boot. Het terrein wordt afgesloten en is veilig.

Die parkeerplek wat verder van de boot af is ook goed te doen. Die mensen brengen je met een busje naar de boot en halen je ook weer op.

Naast het Natuurmuseum, is de vuurtoren erg leuk. Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar er is in Ballum een speelboerderij (ballenbak)

Op de camping in buren (klein vaarwater) is een klein zwembad dat ook toegankelijk is voor mensen die niet op de camping zitten. In Hollum zit een goede Mexicaan met speeltuin. Ze zijn daar erg kindvriendelijk. (Cantina Dolores)

En inderdaad een robbentocht is ook leuk!
Als je op de pier parkeert is het grootste gevaar hoog water: http://www.lc.nl/archief/ ... weggesleept-20888012.html
quote:nimbus schreef op 09 januari 2016 @ 21:59:

Als je op de pier parkeert is het grootste gevaar hoog water: http://www.lc.nl/archief/ ... weggesleept-20888012.htmlAls er hoogwater verwacht wordt sluiten ze de lager gelegen gedeelten van het parkeerterrein. (in de winter en herfst zijn deze standaard dicht) En je kunt ook op het boven dek parkeren. Dan blijft je auto zeker droog.
quote:mango82 schreef op 09 januari 2016 @ 21:56:

Parkeren kan dichtbij de boot. Het terrein wordt afgesloten en is veilig.

Die parkeerplek wat verder van de boot af is ook goed te doen. Die mensen brengen je met een busje naar de boot en halen je ook weer op.

Naast het Natuurmuseum, is de vuurtoren erg leuk. Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar er is in Ballum een speelboerderij (ballenbak)

Op de camping in buren (klein vaarwater) is een klein zwembad dat ook toegankelijk is voor mensen die niet op de camping zitten. In Hollum zit een goede Mexicaan met speeltuin. Ze zijn daar erg kindvriendelijk. (Cantina Dolores)

En inderdaad een robbentocht is ook leuk!De speeltuin is dicht in de winter.. Maar inderdaad een prima restaurant!
Ja, inderdaad de Robbentocht! Heel erg leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven