watt vraag
dinsdag 12 januari 2016 om 12:35
Ik moet eraan geloven, mijn stofzuiger staat op het punt van *doe het maar lekker zelf*, dus op zoek naar een andere, nu heb ik deze stofzuiger al 10 + jaar en deze heeft een vermogen van 2200 watt.Op zoek naar een ander valt mij op dat het watt vermogen zeer laag is, zelfs de duurdere hebben soms een vermogen van 750 watt, betekent dit nu echt dat hij zoveel minder zuigkracht heeft, als ik kijk naar 2200 stofzuigers, ben ik echt een vermogen kwijt, mijn oude kostte +- 200 euro, maar dat was 10 jaar geleden,kan ik een huidige 1000 watt vergelijken met een 2200 van 10 jaar geleden?
dinsdag 12 januari 2016 om 12:41
Je moet letten op de reinigingsklasse tegenwoordig. Dat geeft aan hoe effectief een stofzuiger is.
http://www.kijkshop.nl/energielabel-stofzuigers
http://www.kijkshop.nl/energielabel-stofzuigers
dinsdag 12 januari 2016 om 13:10
Zuigkracht meet je niet in vermogen. Fabrikanten gingen steeds onzuiniger stofzuigers maken, omdat mensen alleen naar de hoeveelheid Watt keken. Maar er waren stofzuigers van 700 Watt die beter zogen dan stofzuigers van 2500 Watt (maar die niemand wilde hebben), en er waren zelfs stofzuigers die gewoon een verwarmingselement ingebouwd hadden om maar 2500 Watt te gebruiken.
Toen maakte europa er een einde aan. Gelukkig kunnen ze nog wel iets goed doen daar.
Toen maakte europa er een einde aan. Gelukkig kunnen ze nog wel iets goed doen daar.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
dinsdag 12 januari 2016 om 13:15
dinsdag 12 januari 2016 om 13:25
quote:retrostar schreef op 12 januari 2016 @ 13:17:
Ze zeggen van wel maar ik heb er meerdere malen eentje retourgestuurd en besloten bij mijn oude Miele te blijven, omdat hij zó vies tegenviel ondanks alle verheerlijkende advertenties..Advertenties beloven altijd gouden bergen. Maar de nieuwe Mieles (800 Watt max) zuigen stukken beter dan de oude 1200 Watt modellen. En echt veel hoger dan dat is Miele nooit geweest, en een Miele van 1200 Watt was altijd stukken beter dan een willekeurige Daewoo of Bestron van 2500 Watt.
Ze zeggen van wel maar ik heb er meerdere malen eentje retourgestuurd en besloten bij mijn oude Miele te blijven, omdat hij zó vies tegenviel ondanks alle verheerlijkende advertenties..Advertenties beloven altijd gouden bergen. Maar de nieuwe Mieles (800 Watt max) zuigen stukken beter dan de oude 1200 Watt modellen. En echt veel hoger dan dat is Miele nooit geweest, en een Miele van 1200 Watt was altijd stukken beter dan een willekeurige Daewoo of Bestron van 2500 Watt.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
dinsdag 12 januari 2016 om 13:43
Ja? Moet zeggen dat ik me nooit erg verdiept heb in de stofzuigkunde. Maar als je hem op vol vermogen zet is het al zwaar schrobben omdat hij zich zo stevig vastzuigt op het tapijt dus ik zet hem in het begin van een nieuwe stofzak al een stuk lager. Misschien zijn er foefjes in de nieuwe modellen (misschien het mondstuk) waardoor die zich minder vastzuigen maar toch beter opzuigen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 12 januari 2016 om 13:51
quote:handigmetgeld schreef op 12 januari 2016 @ 13:25:
[...]
Advertenties beloven altijd gouden bergen. Maar de nieuwe Mieles (800 Watt max) zuigen stukken beter dan de oude 1200 Watt modellen. En echt veel hoger dan dat is Miele nooit geweest, en een Miele van 1200 Watt was altijd stukken beter dan een willekeurige Daewoo of Bestron van 2500 Watt.
Ik heb een Miele van 2200 watt!
Deze heb ik gekocht in het nieuwe jaar met de nieuwe regels.
Sommige winkels hadden/hebben echter nog wat oude voorraad liggen.
Ik heb gauw mijn slag geslagen, want ik geloof niet in die nieuwe stofzuigers.
[...]
Advertenties beloven altijd gouden bergen. Maar de nieuwe Mieles (800 Watt max) zuigen stukken beter dan de oude 1200 Watt modellen. En echt veel hoger dan dat is Miele nooit geweest, en een Miele van 1200 Watt was altijd stukken beter dan een willekeurige Daewoo of Bestron van 2500 Watt.
Ik heb een Miele van 2200 watt!
Deze heb ik gekocht in het nieuwe jaar met de nieuwe regels.
Sommige winkels hadden/hebben echter nog wat oude voorraad liggen.
Ik heb gauw mijn slag geslagen, want ik geloof niet in die nieuwe stofzuigers.
dinsdag 12 januari 2016 om 16:32
dinsdag 12 januari 2016 om 16:38
quote:retrostar schreef op 12 januari 2016 @ 13:43:
Ja? Moet zeggen dat ik me nooit erg verdiept heb in de stofzuigkunde. Maar als je hem op vol vermogen zet is het al zwaar schrobben omdat hij zich zo stevig vastzuigt op het tapijt dus ik zet hem in het begin van een nieuwe stofzak al een stuk lager. Misschien zijn er foefjes in de nieuwe modellen (misschien het mondstuk) waardoor die zich minder vastzuigen maar toch beter opzuigen.Motorvermogen zegt niet over zuigkracht er zijn genoeg stofzuigers die met 600 Watt al voldoende zuigkracht leveren. Ook mondstuk is veel bepalend en worden steeds beter. En bijvoorbeeld tapijt heb je normaal zeker bij wat hoogpolig veel zuigkracht nodig maar dit kun je beter oplossen door een elektrische rolborstel die tapijt grondig reinigt. En er is altijd wel verschil in zuigkracht bij diverse modellen bv een ketel van 1000 Watt zuigt vaak beter dan een slede variant.
Ja? Moet zeggen dat ik me nooit erg verdiept heb in de stofzuigkunde. Maar als je hem op vol vermogen zet is het al zwaar schrobben omdat hij zich zo stevig vastzuigt op het tapijt dus ik zet hem in het begin van een nieuwe stofzak al een stuk lager. Misschien zijn er foefjes in de nieuwe modellen (misschien het mondstuk) waardoor die zich minder vastzuigen maar toch beter opzuigen.Motorvermogen zegt niet over zuigkracht er zijn genoeg stofzuigers die met 600 Watt al voldoende zuigkracht leveren. Ook mondstuk is veel bepalend en worden steeds beter. En bijvoorbeeld tapijt heb je normaal zeker bij wat hoogpolig veel zuigkracht nodig maar dit kun je beter oplossen door een elektrische rolborstel die tapijt grondig reinigt. En er is altijd wel verschil in zuigkracht bij diverse modellen bv een ketel van 1000 Watt zuigt vaak beter dan een slede variant.
dinsdag 12 januari 2016 om 16:41
quote:nimbus schreef op 12 januari 2016 @ 13:15:
[...]
En Europa gebiedt dat er nu op een stofzuiger moet staan hoe effectief hij zuigt. Daar heb je een stuk meer aan als consument.Niet helemaal want hier geld wel het verhaal van wij van WC-eend. En niet alle fabrikanten nemen dit serieus en waren erg scheutig met de A-labels.
[...]
En Europa gebiedt dat er nu op een stofzuiger moet staan hoe effectief hij zuigt. Daar heb je een stuk meer aan als consument.Niet helemaal want hier geld wel het verhaal van wij van WC-eend. En niet alle fabrikanten nemen dit serieus en waren erg scheutig met de A-labels.
dinsdag 12 januari 2016 om 17:02
quote:slobberbone schreef op 12 januari 2016 @ 16:32:
Nou doe dit maar eens na met jouw Miele :
https://www.youtube.com/watch?v=p7DVOoeJxGI
Slobberbone ik heb het geprobeerd en het werkt!
haha , ik geloofde je filmpje niet eens, maar het werkt bij mij ook
Nou doe dit maar eens na met jouw Miele :
https://www.youtube.com/watch?v=p7DVOoeJxGI
Slobberbone ik heb het geprobeerd en het werkt!
haha , ik geloofde je filmpje niet eens, maar het werkt bij mij ook
dinsdag 12 januari 2016 om 17:32
dinsdag 12 januari 2016 om 18:19
Vorig jaar is er door de Europese Commissie besloten dat stofzuigers een eigen energielabel krijgen en veel energiezuiniger moeten worden. Vanaf 1 september 2014 gaat de nieuwe wetgeving daadwerkelijk van start. Maar wat betekent dit nu precies?
Bij nieuwe stofzuigers wordt het maximale vermogen verlaagd naar 1600 Watt. Nu zie je dat er veel stofzuigers een vermogen hebben rond de 2000 Watt. In september 2017 wordt deze wattage nog verder verlaagd naar 900 Watt.
bron : Kieskeurig.nl
Niet geschoten is altijd mis
dinsdag 12 januari 2016 om 19:05
quote:[message=21348931,noline]
Zo'n beetje alle Europese richtlijnen zijn beter dan wat onze eigen overheid er van maakt.... Consumentenbescherming in het algemeen is veel beter, maar de NL regering heeft er een slap aftreksel van gemaakt. Dankzij Europa worden roamingtarieven volgend jaar afgeschaft (onze regering heeft daar totaal niets aan gedaan). Europa treedt op tegen bedrijven die kartels vormen of hun monopolie positie misbruiken, onze regering heeft daar nog nooit iets tegen gedaan.
Verder zijn alle zaken waar wij het meest over klagen het gevolg van landelijk beleid: ziektekostenverzekering (die overigens veel goedkoper is dan in veel andere Europese landen waar ze het ook lokaal regelen), studieleningen, AOW leeftijd, hypotheekrenteaftrek, etc, etc.
Als burger heb je meer een Europa dan aan onze eigen regering.
Zo'n beetje alle Europese richtlijnen zijn beter dan wat onze eigen overheid er van maakt.... Consumentenbescherming in het algemeen is veel beter, maar de NL regering heeft er een slap aftreksel van gemaakt. Dankzij Europa worden roamingtarieven volgend jaar afgeschaft (onze regering heeft daar totaal niets aan gedaan). Europa treedt op tegen bedrijven die kartels vormen of hun monopolie positie misbruiken, onze regering heeft daar nog nooit iets tegen gedaan.
Verder zijn alle zaken waar wij het meest over klagen het gevolg van landelijk beleid: ziektekostenverzekering (die overigens veel goedkoper is dan in veel andere Europese landen waar ze het ook lokaal regelen), studieleningen, AOW leeftijd, hypotheekrenteaftrek, etc, etc.
Als burger heb je meer een Europa dan aan onze eigen regering.