depressie

13-01-2016 09:43 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou het hoge woord is eruit. Een depressie.

Nadat het al een tijdje niet echt lekker liep met mijn relatie maar vooral met mezelf hulp gezocht.

En hoewel ik natuurlijk best wel wist dat ik niet zo gelukkig was vind ik de naam nogal confronterend. Mijn moeder kampt een groot gedeelte van haar leven met depressies.

Dus ik weet hoe een depressie eruit ziet. En ik kan mezelf niet zo zien zoals ik haar zag. En zielig hoopje ellende. Dus ook nu vind ik dat ik door moet. Niet piepen. Schouders eronder. Ik heb geen reden om ongelukkig te zijn.

Wat natuurlijk ook weer ontzettend veel druk op me legt.

Op dit moment weet ik niet hoe ik verder moet. Ik zie geen toekomst. Ik kan niet eens beslissen wat ik vandaag moet eten.

Vijf februari kan ik bij een psycholoog terecht.

Tot die tijd? Ik weet het niet. Doormodderen.

Vast een wazig verhaal geworden. Ik weet ook eigenlijk niet wat ik verwacht. Gewoon mijn hart luchten denk ik. Want privé wil ik dat liever niet doen.
Ook al doet de titel iets anders vermoeden je bent altijd welkom om hierDe voordelen van een depressie. mee te schrijven met lotgenoten
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tsja, de naam depressie is eigenlijk niet meer dan een hoop symptomen bij elkaar. Per persoon is er vaak toch veel verschil tussen hoe het zich precies uit. En natuurlijk ook in ernst.

Hoe je moeder ermee omging, hoeft natuurlijk niet dezelfde manier te zijn als hoe jij ermee omgaat.

Jij bent niet je moeder.

Sterkte.
Ik denk dat accepteren al een hele goede therapie is.

En eens met Helena2. Sterkte met je herstel.
Waarom kun je pas 5 februari bij een psycholoog terecht? Ik had binnen anderhalve week mijn eerste afspraak (ik moet er wel bij zeggen dat ik een draaideurdepressie heb en al 2x eerder bij deze praktijk ben geweest in de voorgaande 4 jaar).

Kun je niet eerder terecht bij een andere praktijk?
Tot die tijd kun je het boekje ín de put uit de put' gebruiken. Mijn huisarts raadde me het aan. Natuurlijk heb je er meer aan als je het samen met een P. doet, maar alleen kun je er ook al wat mee.

Ga dingen doen die je vroeger leuk vond, zorg dat je een normaal ritme behoudt, maar neem jezelf in acht. Voel je je rot op een feestje, dan mag je 1 keer tegen jezelf zeggen dat je je niet moet aanstellen, maar de 2e keer ga je gewoon lekker weg.

Is er niemand in je omgeving aan wie je je verhaal kwijt kunt?
Iedereen is anders, jij bent ook weer anders dan jouw moeder. Je hoeft jezelf dus helemaal niet te zien zoals je haar ziet. Kijk gewoon naar jezelf en zie jezelf zoals je op dit moment bent. Wat hetzelfde is, is dat een depressie zwaar is en heel veel van je vraagt. Elke stap die je zet, is er één en dat mag je gerust tegen jezelf zeggen.

Dus als je vandaag je bed bent uitgekomen:

Als je vandaag gezond gegeten hebt:

Lief zijn voor jezelf
Hoi Jinglesingle,

5 feb is n paar dagen geleden.

Wil je er over vertellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven