baskenland

15-01-2016 09:44 14 berichten
we zijn eraan het denken om komende zomer naar Baskenland te gaan, 2 weken ongeveer met 2 kinderen (9 en 12).

Ik wil in ieder geval een paar dagen San Sebastian doen. Wat zijn nog meer tips voor die regio. Een soort kleine rondreis is zeker een optie.
Alle reacties Link kopieren
Guggenheim Bilbao
Je kunt het ook combineren met Biarritz dat ligt maar 20-25 km over de grens en ongeveer 35 km vanaf San Sebastian. Transavia vliegt ook op Biarritz.

Misschien kun je een paar dagen strand in plannen en je kids op surfles dan door naar San Sebastiaan en Bilboa en Pamplona in het binnenland.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik lees even mee, Baskenland staat ook al tijden op mijn verlanglijstje.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
we willen er zelf naar toe rijden, misschien 1 of 2 nachten stoppen in zuid frankrijk.
2 jaar geleden in Baskenland geweest. Mooi gebied, lekker groen ook en dat heeft een reden, het weer is er stukken minder stabiel dan in andere delen van Spanje, hou daar dus wel rekening mee.

Wij vonden Bilbao leuk, mooi stadje, prachtig museum. San Sebastian (helaas) overgeslagen, nog spijt van.
waar zijn jullie precies geweest Sassefras en heb je nog hoteltips?
We zijn er alleen doorheen gereden, van Valencia gingen we naar de Franse Atlantische kust, de omgeving is prachtig. Achteraf hadden we spijt dat we niet eerder waren vertrokken, dan hadden we een paar dagen kunnen rondkijken.
verba volant, scripta manent.
Het is alweer wat langer geleden dat ik daar voor het laatst was, maar vroeger kwam ik er heel vaak, als je niet de snelweg pakt is de hele kustweg richting Bilbao de moeite waard eigenlijk: prachtige uitzichten en leuke vissersplaatsjes.

Vlakbij San Sebastian (echt heel leuke stad met volgens mij de beste tapas van heel Spanje, mooie boulevard langs het strand, goede restaurants en authentieke pleinen) ligt Zarauz, dat ken ik niet goed en is dacht ik wat toeristischer). Verder is dit deel van Spanje niet zo toeristisch (en dat vind ik juist een pré daar).

Dé vissershaven daar is in het plaatsje Ondarroa: daar komen al die vissersboten binnen, kun je goed (verse) vis eten ook in de restaurantjes daar, is een strandje, authentiek vissersdorp dus.

Met een riviertje waar je de brug over moet om het dorp in te lopen.

Ik heb daar een schilderij van in mijn slaapkamer hangen :-)

Er zijn 2 strandjes: 1 vóórdat je (vanuit de richting Zarauz) het plaatsje in rijdt, aan je rechterhand (Saturaran), daar wel uitkijken omdat er hoge golven kunnen zijn met soms linke onderstroming, die je omver gooien, dus goed op de vlag letten, er ligt een klein campinkje voor, waar je kunt parkeren.

In het dorp zelf ook een strand.

Als je een adembenemende bochtenweg door de bergen neemt van zo'n 10 km kom je in Leqeitio, daar een mooi breed zandstrand met zicht op een eilandje, zo'n plein waar kinderen touwtje springen en iedereen 's avonds samenkomt, een luxe hotel (wat toch betaalbaar is, tenminste, ik weet niet of dat nu nog zo is, ik geloof een parador), winkeltjes, enz.

Die hele kustweg is dus mooi, uitzichten op zee, en kom je allerlei plaatsjes tegen die allemaal een strandje hebben.

Binnenland in gaan is het hoofdstadje van die provincie, weet zo gauw de naam niet, Guernica (?), worden ook pelotawedstrijden gespeeld.

Bilbao om te winkelen en musea te bezoeken.

Rijd je nog verder door richting Santander (snelweg) dan is Laredo een plaats waar de Spanjaarden zelf graag op vakantie gaan: enorm lang en breed strand, appartmenten en hotels, het oude gedeelte leuk en authentiek, daar heb ik veel fijne vakanties doorgebracht als kind.

Verder weet ik het eigenlijk niet zo goed, maar ik vind het een heel mooie bestemming, afwisselend bergen en toch veel groen, eucalyptusbomen, rots en strand, heel gevarieerd, goede herinneringen aan!

Vroeger was alles in het spaans, bijv straatnamen, nu veel in het Baskisch (of dubbel) en dat is een heel andere taal (niks van te begrijpen).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
zie ook oa www.masspanje.nl voor meer info en hotelletjes
wat ik wel zou willen is twee of drie nachten aan de franse kant tussen biarritz en de spaanse grens in. dan de grens oversteken naar san Sebastian. Daar 4 nachten blijven. dan de kustweg afzakken richting Bilbao. Onderweg misschien nog 1 nachtje doen ergens. Dan twee nachten bilbao. en via het binnenland weer terug naar boven.
Met kinderen zou ik zelf liever kiezen om steden te bezoeken, maar te verblijven in de kleinere plaatsje qua hotels/ appartementen, maar dat is heel persoonlijk.

Ik weet niet hoe het nu is met hotels enzo, maar is ook nog een optie om een appartement of huisje te boeken, een basis van waaruit je (elke dag?) ritjes maakt.

Vroeger was het helemaal niet toeristisch en de weinige hotels vaak volgeboekt, je moest het meer hebben van vooraf een huisje/appartement huren.

Als je van het ene plaatsje doorrijdt naar de andere en daar dan verblijft is idd ook een heel leuke manier omdat je dan meerdere plaatsen wat beter leert kennen dan dagtochtjes.

Biarritz met hoge golven en surfers idd goede Franse stop, mooie oude badplaats.
we hebben graag afwisselend appartementen en pensions. We rijden graag door, we houden allemaal wel van wat afwisseling.
quote:lisbeth schreef op 15 januari 2016 @ 10:53:

waar zijn jullie precies geweest Sassefras en heb je nog hoteltips?

We hebben geslapen in Bilbao, hadden daar een appartementje via AirBnB. Was leuk, mooi in de oude stad, museum is tof. Daarna doorgereden naar Llanes, een kustplaats. Hier ook weer een AirBnB appartement, deze was wat minder, zou ik niet aanraden. Omgeving was wel leuk, Llanes is een aardig plaatsje, leuke stranden in de omgeving en van hieruit is Picos de Europa goed te bereiken. Helaas was het, op de dag dat wij naar de Picos gingen, kletsnat en mistig....

Verder staat me er niet echt heel veel meer van bij, we zijn ook maar 3 nachten in elk appartement geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven