Is Turijn leuk?

15-01-2016 19:08 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar zijn mijn vriend en ik drie weken in Genua geweest. Dat was geweldig! We wilden naar een Italiaanse stad die niet zo toeristisch is en nog van de mensen zelf. We hebben ons geen moment verveeld, er was zo veel te doen. Nu zijn we ons aan het orienteren op een nieuwe vakantie dit jaar en denken aan Turijn. Zijn hier mensen die Turijn kennen en kunnen zeggen of het een leuke stad is? Is er veel te doen? In Genua wel, ontzettend levendige stad en kleiner dan Turijn, dus ik verwacht eigenlijk dat we ons in Turijn ook niet hoeven vervelen. We willen dan iets huren via Airbnb, hebben we vorig jaar ook gedaan. Ben benieuwd naar de reacties!
't Is al met al een heel gedoe
Geen idee, maar ik zat er pas ook aan te denken omdat je er met Ryanair voor bijna geen geld naar toe kan gaan. Gewoon doen zou ik zeggen.
Ja, Turijn is leuk. Mooie oude stad, prettige sfeer, mooie rivier.

Maar volgens mij is zo'n beetje elke Italiaanse stad 'nog van de mensen zelf' - de enige uitzondering is wat mij betreft Venetië en oo daar geldt: sla twee keer een hoek om en je staat op een leuk pleintje waar een oud mevrouwtje met haar boodschappen schuifelt en verder niemand is.

Ja, in Rome en Florence ben je niet de enige bezoeker, maar dat is niet voor niets: het zijn geweldig mooie steden. Shit happens: je bent honderd jaar te laat geboren (maar aan de andere kant: de kans dat je honderd jaar geleden geboren was in een nest dat de mogelijkheid bood om de wereld te gaan verkennen was ook weer niet zo groot)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Voor op de rest van je lijstje: Triëst, Lucca, Milaan, Napels,
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Turijn is leuk. Omdat het een stad in de Alpen is, is íe echt op de winter en slecht weer gericht, in tegenstelling tot de meeste andere Italiaanse steden. De meeste stoepen in het centrum zijn overdekte promenades. Verder is de lijkwade van Turijn heel erg bekend, die is ook een bezoekje waard. Turijn heeft een vrij zware, rijke keuken. Pasta's, brood, veel vlees. Ik vond het een heel leuke stad.
Het automuseum daar is ook de moeite waard, ook als je geen auto freak bent.
Dank! Klinkt goed, ik had al gelezen over de promenades, ja. Inderdaad zijn weinig Italiaanse steden door toerisme verpest, gelukkig maar. Lucca en Milaan zijn we ook geweest. Ook een aanrader trouwens is Bologna!
Ik denk dat er maar weinig steden zijn die "niet leuk" zijn als je er nog nooit bent geweest. Je ziet toch altijd nieuwe dingen e.d. En zeker als je er maar een paar dagen bent, wat maakt het dan uit? Je bent er tussenuit, je ziet nieuwe dingen en na 3 dagen weer naar huis, ik bedoel, je hoeft er niet te blijven wonen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Turijn is leuk. Heerlijk eten en ronddwalen. Ik vond het automuseum leuk en ook de enorme winkel met Italiaanse specialiteiten (Eatalia). Ik ben door deze stad fan geworden van Italiaanse steden. Ik vond Venetië ook geweldig, je bent zo uit de toeristenmassa. Dit jaar gaan we naar Milaan.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
quote:pejeka schreef op 15 januari 2016 @ 20:05:

En na 3 dagen weer naar huis.Volgens mij willen ze een paar (3) weken gaan.
Ja, 3 weken. We hebben al best veel van Italie gezien en waren een beetje klaar met de agriturismo's. In Genua vonden we het fijn om wat langer van een stad deel uit te maken, net doen of je er woont :-)
In Genua was ook een Eataly, Sun lover! Geweldig was dat.
jahaaa leuke verrassende stad! wij waren dr vorig jaar april.echt genoten.had wel gehoord dat het een ander soort stad is als andere italiaanse steden.en denk dat dat zo is,maar gut wij hebben ons daar prima vermaakt.wij waren dr maar 3 of 4 nachten.en zeker niet alles gezien,dus wil zeker terug!de enige toeristen waren de italianen zelf.heerlijk nog zo een onontdekte stad!
wat wij ontzettend leuk vonden is dat uitkijkpunt over de rivier,uitzicht op de stad en de besneeuwde bergtoppen.we hadden wat lekkers bij de supermarkt gekocht en heerlijk opgegeten op de bankjes aldaar.verder idd het automuseum en eataly en het winkelcentrum ertussen(met boven waar vroeger de autos werden getest),het park met middeleeuwskasteeldorpje,filmmuseum met uitkijkpunt,egyptisch museum.haha hoop museum als ik dta zo lees,onder het mom mocht het slecht weer zijn dan vermaken we ons wel.was overigens heerlijk weer toen.niet te vergeten het paleis,van buiten niet indrukwekkend,maar ga zeker naar binnen!madame was al dicht maar schijnt de moeite waard te zijn net als die paleizen die ze daar hebben.en probeer vooral de bicerin.een koffie,chocoladedrankje,zooo jammie.en gewoon lekker lopen.oh en mocht je onverhoopt trek krijgen in een patatje in de lange winkelstraat verkopen ze echte amsterdamse patat.wij zwaar verbaasd.komt er een italiaan naar ons toe,moet je proeven joh,lekker.wij maar daar komen wij vandaag,haha.das het enige nederlandse wat ik daar heb gezien(en vooral niet verwacht)
Leuk Mikkie!
Genua staat nog op mijn lijstje.was dus echt de moeite waard?zou jij daar wat info over kunnen geven pingu?
Genua is een heerlijke stad, in de woorden van mijn vriend 'niet zo aaibaar als sommige andere Italiaanse steden', maar daarom fascinerend. Het ene moment loop je in een straat voor palazzi en het andere moment, als je per ongeluk een steegje bent ingeslagen, tussen de hoertjes. Maar het is een prachtige stad met enorm veel sfeer. Vooral het oude havengebied is gezellig, dat is helemaal opgeknapt en een plek waar heel Genua 's avonds komt flaneren. Lees vooral La Superba van Ilja Leonard Pfeijffer, die je trouwens ook elke avond op het eveneens sfeervolle Piazza delle Erbe zal aantreffen, want daar woont ie in de buurt. Je kan overal heerlijk eten en het kost bijna niks, het is een heel goedkope stad. Een echte aanrader!
Mijn vriend heeft trouwens ineens een ander plan: Palermo. Zijn er mensen die die stad kennen? Lijkt me natuurlijk een heel andere wereld dan Turijn. Ervaringen?
Klinkt goed pingu!palermo kan ik je niks over vertellen.ga wel naar catania en de eolische eilanden.
Okee, dus je kent Sicilie Mikkie? Hoe is het daar?
Nee nog niet pingu.ga daar van de zomer heen.
Turijn is heel leuk, vond ik. Ik was er vorig jaar voor de Slow Food-beurs, de beurs was ook leuk, maar de stad leuker. Ik had een appartement aan de Via Borgo Dora, mooiste straatje van de stad en vlak bij een gigantische dagelijkse markt, die was echt fantastisch. Eataly zou ik persoonlijk links laten liggen, toeristenbende met slecht eten. Als je gaat, ga dan in elk geval eten bij Il Cortiletto, klein resturantje aan de via Borgo Dora, van een ouder stel. Hij staat in de keuken en zij bedient, te charmant voor woorden en het eten was echt te gek. Heel klassiek, maar waanzinnig. Wel even zoeken, het zit achter een hek, tegenover Bar Ballon, als ik het me goed herinner.

Palermo ben ik zelf nog niet geweest, hoop dit najaar naar Sicilie te gaan, maar van wat ik hoor is Palermo niet perse de leukste plek op Sicilie. Maar dat mensen dat zeggen kan natuurlijk ook best komen doordat het een randje heeft, en als ik jou zo horen vinden jullie steden met een randje juist leuk. Vind ik ook, maar qua Sicilie zit ik toch ook meer aan de kant van Catania/Taormina te denken.
Ik doe even een ordinaire tvp. Wij willen nl deze zomer ook een paar dagen naar Turijn. Leuke tips lees ikmal, maar meer tips zijn natuurlijk welkom.
Turijn is geweldig! Er is heel veel te zien, kan me nog herinneren dat ze belachelijk veel musea hadden. Het Egyptisch museum is wel een aanrader. Daarnaast vond ik de Lingotto ook leuk om te zien. Daar staat de oude fiat-fabriek (prachtige architectuur) en dat hebben ze omgebouwd tot winkelcentrum. Aan de overkant vind je de Eataly. Ook leuk om even doorheen te lopen.

Als je langere tijd gaat, zou ik wel een paar dagen een auto huren. De omgeving van Turijn is namelijk prachtig en de streek staat bekend om de goede wijn. Heel vervelend ;)
Dank voor je reactie Julla, klinkt goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven