Iets ervan zeggen?

15-01-2016 19:29 57 berichten
Hallo viva-dames,

ik wil graag het volgende aan jullie voorleggen;

Iedere dinsdagavond volg ik een groepsles. Ik vind het heerlijk om 1 keer per week te sporten en het is ook eigenlijk wel een vaste groep. We kennen elkaar allemaal oppervlakkig, van de meeste dames weet ik ook de namen. Iedereen staat ook bijna elke week op dezelfde plek in de groep.

Afgelopen dinsdag kon ik niet gaan sporten, maar de week ervoor is er iets gebeurd waar ik een vervelend gevoel aan over heb gehouden. De 2 dames die links van mij stonden tijdens het sporten, waren de hele tijd tussen de dansjes door aan het smiespelen. Ik had de indruk dat ze het over me hadden, maar toen ik ze de hele tijd ook nog zag kijken wist ik het bijna zeker. De dames in kwestie zijn van mijn leeftijd, rond de 30.

Halverwege de les viel me op dat ik wel een beetje naar zweet rook. Ik douche iedere dag, maar had die dag een nylon shirtje aangehad, en met haast van huis vertrokken voor het sporten en daardoor deo tussendoor vergeten. Niet handig, maar het was niet zo extreem. Niet fris, en ik schaamde me toen ik het zelf rook. Maar goed... ik had geen deo bij (het is niet in een sportschool, dus neem altijd alleen een handdoek en bidon mee). Douchen doet iedereen na de les thuis. Bovendien hadden we toen al meer dan een half uur volop staan sporten.

Toen de les was afgelopen liep 1 van de dames naar haar tas, pakte de deo eruit, spoot in de lucht en zwiepte de deo-wolk met haar handdoek mijn kant op. Echt overduidelijk. Ik voelde me meteen al rot, en wist niet waar ik moest kijken. Heb er op dat moment niets mee gedaan, omdat ik me super onzeker voelde.

Afgelopen dinsdag kon ik niet, maar ik voel me er wel nog steeds rot over. Niet zo erg dat ik daardoor overweeg om niet meer te gaan, maar ik vraag me wel af; moet ik er komende week nog wat over zeggen? Iets van "Ik vind het niet zo leuk dat jullie zo over me stonden te praten, als er wat is, zou je dat dan in het vervolg tegen me willen zeggen?"

Natuurlijk begrijp ik dat ik zelf naar zweet rook, en dat dat niet prettig is voor je buurvrouw. Maar... ik kom er elke week, en ik heb nog nooit eerder naar zweet geroken. Ze weten dus wel dat ik geen natural stinkerd ben, of iemand die altijd onfris voor de dag komt.

Misschien helpt het wel al om het hier gewoon even van me af te schrijven. :-)
Dit zijn zeker van die tuthola's die lippenstift op hebben tijdens het sporten.
wat een stomme vrouwen . Iedereen stinkt naar zweet tijdens en na het sporten anders heb je niet goed je best gedaan.

Gewoon negeren. Geen aandacht aan besteden. Boven staan.
Je bent aan het sporten je doet niet mee aan een schoonheids prijs. Hoe vaak mensen wel naar mij kijken dat ik met mijn vette lichaam aan het zweten ben op de loopband so what ik sport voor mijzelf kijk voor je. Ik had mijn bek niet gehouden ik had gezegd is er iets dames? Volgens mij staan we in de sportschool en dan kom je zwetende mensen tegen...

Wat je niet raakt kan je niet breken lekker laten lullen en volgende keer met de armen omhoog gaan in hun buurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze er zeker ( 1 op 1 ( " heb je straks een momentje? " , niet 2 tegelijk ) over aanspreken. Dat een en ander ook wat tactischer had gekund en dat je deze vorm niet echt waardeert.

Nou is het ook echt vervelend om in andermans oude zweetlucht te staan, hoor. Vers zweet stinkt niet of amper.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
haha ttass28 ja dat zou een leuk idee zijn geweest, was ik daar maar op dat moment opgekomen

Ze zijn wel dames die zich beter voelen dan anderen. Als iemand een keer per ongeluk de verkeerde kant op staat te dansen (accidental solo noem ik dat maar :-) ) doen ze van die rollende ogen alsof ze willen zeggen "kan je dat niet eens?! pfff"

Het is inderdaad wel behoorlijk kinderachtig dat ze zo gedaan hebben...
quote:Wishlist schreef op 15 januari 2016 @ 19:40:

Helemaal met boarn eens. En jij bent niet degene die zich rot moet voelen, ik vind het gedrag van die 'dames' bijzonder kinderachtig! Allejezus zeg, het zijn net een stel pubers in plaats van volwassenen. Niks van zeggen, je staat hierboven! Dit zegt echt wat over hen en niet over jou!Dit. Wat een kleuters. Dat zulke wijven bestaan!
Vroeger hoorde zweten bij sporten.
Ditquote:Boarn schreef op 15 januari 2016 @ 19:35:

En zij roken naar viooltjes? Niks van aantrekken joh, je was aan het sporten, logisch dat je zweet.en dit:quote:-NummerZoveel- schreef op 15 januari 2016 @ 19:45:

Het is echt zonde van je energie om hun nu nog op te gaan voeden, ze lopen al minstens 20 jaar achter in hun ontwikkeling! Normaal ontwikkelde 30-jarige vrouwen tikken je even op je schouder, wijzen je er tactvol op en lenen je vervolgens hun deo uit, ipv zo idioot kinderachtig te doen.

Helemaal eens.

Logisch dat je zweet en zij zouden zich moeten schamen zo kinderachtig te doen en jou je nog ongemakkelijker te laten voelen.
Wat een kinderachtig gedrag.

Ik vind dat eerder van hen genant dan van jou. Iemand die tijdens het sporten naar zweet ruikt een keer, als dat zo spannend is heb je verder ook geen leven.

Niks meer mee doen maar ik zou er voorlopig ook geen gezellig praatje mee maken.

Je moet mij eens zien als ik sport. A ik kan het niet maar om de 1 of andere reden zie ik er heel sportief uit dus mensen vinden dat heel raar.

B ik heb longklachten dus hijg en piep als een idioot.

Of ik al dan niet er ook nog bij stink, ik ben al blij dat ik überhaupt meekom. Wellicht kan ik eens mee om de aandacht af te leiden
quote:ponny schreef op 15 januari 2016 @ 21:20:

haha ttass28 ja dat zou een leuk idee zijn geweest, was ik daar maar op dat moment opgekomen

Ze zijn wel dames die zich beter voelen dan anderen. Als iemand een keer per ongeluk de verkeerde kant op staat te dansen (accidental solo noem ik dat maar :-) ) doen ze van die rollende ogen alsof ze willen zeggen "kan je dat niet eens?! pfff"

Het is inderdaad wel behoorlijk kinderachtig dat ze zo gedaan hebben...Ze klinken niet de moeite waard. Dat zelfde geldt voor hun mening over jouw geur/hygiëne. Hun mening is ook niet de moeite waard.
Ik zou daar echt boven staan. Wat een sneue types.
quote:Negenuur schreef op 15 januari 2016 @ 19:33:

Niks mee doen. Je stonk, shit happens.

+1.

Een beetje eelt op je ego kweken. Iedereen hindert een ander weleens zonder dat dit zo bedoeld was.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat je aandacht geeft...

Niks zeggen en flink met deo zwaaien en ms een extra in de auto/tas etc
Ik zou tijdens de les op een andere plek gaan staan. Niet bij die K..Wijfen in de buurt.

Verder geen energie in steken.
Ik zou ze waarschijnlijk uiteindelijk een klap geven. Bitches deserve to die.
Ik vind dat iedereen hier wel erg snel conclusies trekt zeg. Mijn ervaring is dat je zelf veel meer spoken ziet dan dat er daadwerkelijk zijn. Ik heb regelmatig wel eens gehad dat je bijvoorbeeld net iets onhandigs doet in de bus en vervolgens zie je een paar meiden iets verderop lachen. Ik heb dan snel de neiging om te denken dat ze om mij lachen. Terwijl de kans dat ze ook daadwerkelijk om mij lachen is echt nihil, want zich nou zelf; ben jij in de bus echt bezig met de mensen om je heen? Zo kan het ook heel goed in deze situatie zijn. De ene vrouw zegt iets tegen de ander, en daar lachen ze om. Jij weet helemaal niet of het over jou gaat.

Verder; let it go. Het voelt misschien een beetje rot, maar ik zou je van dit soort dingen echt niks aantrekken. Waarom zo'n groot probleem maken van zoiets onbenulligs?

quote:tjengaz schreef op 16 januari 2016 @ 00:11:

Ik zou ze waarschijnlijk uiteindelijk een klap geven. Bitches deserve to die.Dit meen je toch niet serieus? Ben je echt zo triest ingesteld? Een beetje dreigen op het anonieme internet, nee dat getuigt echt van volwassen gedrag zeg.
Als je nou samen op kantoor had gezeten dan hadden ze een punt. Al hadden ze je dan discreet moeten aanspreken in plaats van te smiespelen als een stel kleuters.

Maar bij het sporten lijkt het mij toch vrij normaal dat je zweet.

Hopelijk wisten ze niet dat je afgelopen week niet kon en voelen ze zich nu schuldig dat ze je hebben weggejaagd.

ik zou er zeker niet op terug komen. Zij hebben zich kinderachtig en onbeleefd gedragen maar jij bent hun moeder niet. Dus is het niet jouw taak om ze op te voeden.

Op het moment zef toen je er last van had had je wel wat kunnen zeggen,

willen jullie je niet zo smiespdl e n het lijdt af van de les.

Of ik kom op te sporten niet om te kletsen. Daarom zweet ik wel e n jullie niet.

2 weken later kan echt niet meer. Bovendien als het van die kinderachtige v r ouwen zijn vinden ze het waarschijnlijk nog vermakelijk ook dat jij da a r nu nog steeds mee zit. Vokr je het weet gaan ze daar weer over smiespel e n.
quote:sugarmiss schreef op 16 januari 2016 @ 15:28:

Als je nou samen op kantoor had gezeten dan hadden ze een punt. Al hadden ze je dan discreet moeten aanspreken in plaats van te smiespelen als een stel kleuters.

Maar bij het sporten lijkt het mij toch vrij normaal dat je zweet.

Precies dit!
Niks meer van zeggen want als je dat soort huppeltrutjes op hun nummer wil zetten moet je direct en voluit reageren en daar is het nu te laat voor.

Bovendien sta jij daar te sporten, lijkt mij meer dan logisch dat je dan gaat stinken. Zou me er totaal niet druk over maken maar zo te lezen doe je dat wel dan kan ik je misschien rexona cottondry stick aanbevelen. Die smeer je er vlak voor het sporten op en gaan met die banaaaaaan.
@sugarmiss; als een collega een enkele keer naar zweet ruikt zou ik diegene daar niet op aanspreken, als het constant is wel. Zeker als je zelf in die lucht moet werken.

@Faranya; daar heb je gelijk in, ik twijfelde ook of het over mij ging. Toen het zwiepen met die handdoek begon, vond ik het echter wel heel gênant. Of ze nou wel of niet daarvoor over mij stonden te smiespelen...

@Mikadoos: dankjewel voor de tip, zal het eens proberen! Heb er nog nooit zo'n last van gehad met sporten dus hoop niet dat het nu wekelijks gaat voorkomen.
En nog even over klap geven; dat ga ik natuurlijk niet doen.

Ik denk dat ik niks doe, alleen als ze een volgende keer weer wat doen (smiespelen, deo, handdoek wapperen). En ik weet nog niet of ik ergens anders ga staan... misschien wel gewoon lekker niet...
Nee hoor, gewoon blijven staan waar je staat. Je neemt wat voorzorgsmaatregelen want voor jezelf is het natuurlijk ook niet fijn en als ze dan nog last van je hebben gaan zij maar verkassen. Dan heb je je punt ook gemaakt
Nou... afgelopen dinsdag was het weer zover, wilde jullie toch even laten weten hoe het gegaan was :-)

Ik kwam binnen en toen knikte de een naar de ander zo van "kijk dan, daar is ze" dacht echt oh nee daar gaan we weer. Ben gewoon op mijn gebruikelijke plek gaan staan, en demonstratief stapte een van hen een meter van me af.

Ben blijven staan en heb er geen aandacht aan besteed. Het kletsen was wel minder dan normaal.

Ik stonk niet meer.
Goed zo ponny, gewoon boven staan, zij zijn degene die kinderachtig doen! Wat een stelletje pubers!
En het feit of je nu wel of niet stonk doet er niet toe, het is hun gedrag wat niet kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven