Auto kapot?
zaterdag 16 januari 2016 om 00:10
Ik ben helemaal in de stress.. ik heb in september een tweede hands auto gekocht. Ging iemand mee kijken wat met auto's werkt en alles zag er goed uit, ook van binnen. Tot nu toe helemaal geen problemen gehad, hij rijd heel goed. Gisteren wilde ik ergens naar toe en hij starte wel maar ik kon niet sturen, alsof er geen stuurbekrachtiging op zat en nog zwaarder dan dat. Ook ging mijn auto niet voor of achteruit maar ik kon hem wel in de versnelling zetten. Later weer geprobeerd en weer het zelfde. Mijn buurman er bij gehaald en bij hem deed hij het meteen. Later heb ik mijn auto verzet naar een andere plek. Wou ik vandaag om 4 uur dus naar mijn werk gaan, weer hetzelfde probleem. Niet vooruit en achteruit maar de motor start wel gewoon. Ook het stuur is super zwaar alsof hij op slot zit. Wel gaf hij aan bij het olie teken dat ik moest controleren, maar als je je olie op hebt kun je toch wel rijden? Nu weet ik niet wat ik moet doen. De familie van mijn vriend heeft altijd mijn auto nagekeken want ze hebben een autogarage. Helaas zijn die morgen dicht en wil mijn vriend zelf kijken maar hij heeft er ook totaal geen verstand van. Ik kan wel een andere autogarage bellen maar dan betaal ik wss heel veel terwijl ik het bij mijn vriend zn familie vaak gratis of met veel korting krijg. Ik heb ook geen idee wat er kan zijn.. ik hoop niks ergs want ik heb geen zin in een dure vervanging van iets. De auto was zelf 2700 euro dus
zaterdag 16 januari 2016 om 00:18
Wel gaf hij aan bij het olie teken dat ik moest controleren, maar als je je olie op hebt kun je toch wel rijden?
Als een auto geen olie meer heeft kan je er niet meer mee rijden hoor! Dan is de motor vastgelopen. Dat lijkt mij niet omdat je hem later ook nog verplaatst hebt. Wat het wel is weet ik niet.
Als een auto geen olie meer heeft kan je er niet meer mee rijden hoor! Dan is de motor vastgelopen. Dat lijkt mij niet omdat je hem later ook nog verplaatst hebt. Wat het wel is weet ik niet.
zaterdag 16 januari 2016 om 01:17
Eerst je oliepeil checken en evt. bijvullen alvorens de motor weer te starten. Beter nog, sleep je auto naar de garage en laat ze de motor spoelen en controleren op slijpsel. Als ze slijpsel vinden is het binnen niet al te korte tijd einde oefening. Zwaar sturen kan duiden op een kapotte compressor of stuurbekrachtiging. Niet voor of achteruit willen kan duiden op kapotte koppelingsplaten of drukgroep. Ook kan het betekenen dat je versnellingsbak of automaat kapot is. Het is allemaal gissen, dus je kunt beter naar een goede garage gaan en e.e.a. laten uitzoeken. De kennis die is mee geweest bij de aanschaf van de auto had dit niet kunnen voorzien door alleen een beetje te kijken en te luisteren naar de auto. Ik denk niet dat je hem iets kunt verwijten. Succes en sterkte!
zaterdag 16 januari 2016 om 07:59
Het kan van alles zijn, maar al breng je hem vandaag naar de garage, dat wil echt niet zeggen dat je hem vanavond op kan halen en hij het weer doet.
Daarnaast: ja dit kan een duur grapje worden: maar dat is het risico van een auto hebben. Ze kunnen kapot gaan en dat kan veel geld kosten. En die kosten lopen op als jij hem niet goed onderhoud. (Olie en dergelijke hoor je zeer regelmatig te controleren)
Daarnaast: ja dit kan een duur grapje worden: maar dat is het risico van een auto hebben. Ze kunnen kapot gaan en dat kan veel geld kosten. En die kosten lopen op als jij hem niet goed onderhoud. (Olie en dergelijke hoor je zeer regelmatig te controleren)
zaterdag 16 januari 2016 om 08:30
Nee geen garantie. Ik heb overlegd dat ik straks zijn familie ga bellen! Maar zou ik hem voor de tijd nog wel controleren? Toen de buurman hem probeerde aan te krijgen deed hij meteen laatst en toen wou hij ook wel weer sturen, en toen ik hem daarna verzette deed hij ook wel normaal. Ik heb eerder nooit een melding gehad van de olie. Deze is ook sws 4 maand geleden nog bijgevuld
zaterdag 16 januari 2016 om 08:50
Ik kan mij wel anders verplaatsen maar ik moet de hele week vanaf maandag naar school en ik heb toetsen. Dus vandaag wil ik het regelen, dat hij iig bij de garage komt! En ik weet wat het is want ik zit helemaal in spanning.. Het olielampje begon met branden maar toen de motor even liep ging hij ook weer uit
zaterdag 16 januari 2016 om 08:56
4 maanden geleden bijgevuld en daarna niet meer naar omgekeken? Dat is zelfs bij een bijna nieuwe auto vragen om problemen. Jij weet nl helemaal niet of auto olie verbruikt, hoe veel en of hij misschien een klein beetje lekt ergens???
Daarnaast APK is geen garantie: bepaalde dingen moeten op dat moment werken om er doorheen te komen. Je zegt toch ook niet 4 maanden geleden bij de APK deed mijn koplamp het nog en nu is hij ineens stuk, dat kan toch helemaal niet?
Daarnaast APK is geen garantie: bepaalde dingen moeten op dat moment werken om er doorheen te komen. Je zegt toch ook niet 4 maanden geleden bij de APK deed mijn koplamp het nog en nu is hij ineens stuk, dat kan toch helemaal niet?
zaterdag 16 januari 2016 om 09:05