Achternaam vliegticket.

16-01-2016 03:06 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week een reis geboekt via vliegtickets.nl.

Bij het invullen van de naam van mijn reisgenote (mijn moeder) ging het alleen mis.

Op haar paspoort staat de naam : elvira vanessa Torres

Ik heb tijdens het boeken echter vermeld : elvira vanessa Torres Aguilar, omdat dat haar tweede achternaam is en vermeld staat in al haar andere documenten (id rijbewijs etc.)

Mijn vraag is nu of die extra achternaam problemen gaat veroorzaken op het vliegveld.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Dank!
Hoi

Ik heb er zelf geen ervaring mee dus kan je niet helpen.

maar ik zou geen risico nemen en zoiezo even contact opnemen met de vliegmaatschappij.
Zijn de documenten niet allemaal Nederlands? Omdat er verschil zit in de naam, dat zou normaal gesproken toch uit 1 systeem moeten komen.

Je zegt dat op haar id wel de dubbele achternaam staat, kan ze die niet gebruiken dan als reisdocument? Of bedoel je niet een officiële id-kaart?

Anders zou ik toch ook zeker even informeren of je de naam nog kan laten wijzigen, de naam op het vliegticket moet wel degelijk gelijk zijn aan de naam op het reisdocument. Misschien kom je ermee weg, maar ik zou het risico niet durven nemen (plus alle bijkomende stress).
Ik zou hier geen echte namen noemen, en al helemaal niet van iemand anders dan jezelf.
Krijg de rambam. Allemaal.
Ik zou even contact opnemen met de vliegmaatschappij ik heb een keer de achternaam van mijn man in gevuld omdat we getrouwd zijn.. maar moest mijn meisjesnaam zijn.

Koste me 47,50 om het te laten omzetten.

Maar daardoor geen problemen op het vliegveld.
sowieso om laten zetten. Nu wordt ze geweigerd bij de check in. De naam moet hetzelfde zijn als in het paspoort. (dus eerste officiele voornaam en (meisjes) achternaam
Waar vlieg je naar toe? (Maakt uit omdat ze binnen Europa die id kaart kan gebruiken waar haar naam op staat zoals jij hem nu hebt ingevuld).
Ik zou fictieve namen gebruiken om je verhaal te vertellen.
quote:itismee schreef op 16 januari 2016 @ 08:32:

sowieso om laten zetten. Nu wordt ze geweigerd bij de check in. De naam moet hetzelfde zijn als in het paspoort. (dus eerste officiele voornaam en (meisjes) achternaamDit, en geen getrouwde achternaam.
Never give up hope.
Als ze Spaans is, dan is de dubbele achternaam gewoon haar meisjesnaam, dus het heeft niks met getrouwd zijn te maken.

De achternaam op de ticket moet gelijk zijn aan de achternaam in het paspoort.
Als ik je moeder was m, had je nu een probleem. En niet omdat je mijn naam verkeerd hebt ingevoerd op een vliegticket.
quote:itismee schreef op 16 januari 2016 @ 08:32:

sowieso om laten zetten. Nu wordt ze geweigerd bij de check in. De naam moet hetzelfde zijn als in het paspoort. (dus eerste officiele voornaam en (meisjes) achternaam

Nog nooit meegemaakt dat weigeren.

TO, haal naam van je moeder weg als dir haar echte naam is
quote:Star schreef op 16 januari 2016 @ 09:59:

[...]

Nog nooit meegemaakt dat weigeren.

TO, haal naam van je moeder weg als dir haar echte naam is Heb al diverse verhalen gehoord van mensen die een nieuw ticket hebben moeten kopen op de luchthaven, omdat ze dit verkeerd hadden gedaan. Uiteindelijk kun je dus wel mee, maar gaat je een hoop geld kosten....
quote:Noah_ schreef op 16 januari 2016 @ 09:37:

Als ik je moeder was m, had je nu een probleem. En niet omdat je mijn naam verkeerd hebt ingevoerd op een vliegticket.Dit. Waarom gooi je de privacy van je moeder zo te grabbel?
Je moet de naam aanhouden in het paspoort en volgens mij vragen ze altijd om 1 voornaam en achternaam. Dan gebruik je de achternaam die in het paspoort staat. Als dit niet overeenkomt wordt ze geweigerd bij de check-in en kan je flink betalen om het om te laten zetten. Ik zou er gelijk achteraan gaan nu. En haal de namen weg uit je OP i.v.m. herkenbaarheid.
Check het met de vliegtuigmaatschappij. Het verschilt namelijk per vliegtuigmaatschappij hoe "moeilijk" ze erover kunnen doen.

Transavia is bijvoorbeeld een stuk coulanter op dit gebied dan bijvoorbeeld Ryanair.

Een dame voor me in de rij van Ryanair had haar roepnaam in gevuld i.p.v. haar doopnamen die op haar documenten stonden. Ze mocht mee, ware he niet dat ze E250,- ter plekke CASH moest aftikken..
Kijk oo je paspoort..

Als er staat Truus Miep Jansen - de jong

Is het op ticket Truus Jansen
quote:poldervrouw schreef op 17 januari 2016 @ 10:41:

Kijk oo je paspoort..

Als er staat Truus Miep Jansen - de jong

Is het op ticket Truus JansenZo staat het niet in je paspoort hoor, daar staat altijd je eigen naam. En dan eventueel met de toevoeging e.v. (echtgeno(o)t(e) van).
Maar hoe kan het dan dat op haar paspoort een andere naam staat dan op haar id en rijbewijs, die komen toch allemaal van de gemeente op basis van de gba? Als het binnen Europa is kan ze gewoon vliegen met alleen haar id, dus dan is het probleem opgelost, maar buiten dat zou ik toch maar eens langs de gemeente gaan om te vragen hoe dit nu precies zit en hoe ze ingeschreven staat.
Ik heb meisjes naam op paspoort en ev staat op achterzijde ik vul dus in Poldervrouw Jansen. Minn getrouwde naam komt nooit meer ergens terug
quote:prik schreef op 17 januari 2016 @ 10:53:

[...]

Zo staat het niet in je paspoort hoor, daar staat altijd je eigen naam. En dan eventueel met de toevoeging e.v. (echtgeno(o)t(e) van).Bedoel ik ook ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven