Goeie stofzuiger?

16-01-2016 14:02 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 katten en een baby onderweg. Ik ben op zoek naar een goede stofzuiger met goede zuigkracht. Ik heb nu een oudje van philips die niet echt goed zuigt meer alles gewoon verspreid. Er zijn er zoveel, wat is nou een goede, fijne?
Ik heb 9 jr een Philips gehad, super ding en nu een Dirt Devil cycloon. Nou cycloon mn peeeeep! Ik moet bijna smeken of hij iets opzuigt en dan maakt het niet uit of je een pluisje of 1 stukje kattengrid opzuigt en ook zit hij zogenaamd vol na 5 min niks opzuigen.

Zwaar agressief van haha wat een irritatieven pijn in mn schouder van het heen en weer gaan.

Ik heb er een mail + filmpje ervan opgestuurd en waarschijnlijk krijg ik een nieuwe en ik hoop zo dat hij dan wel doet wat hij moet doen. Ik ga sparen voor een Miele aangezien de berichten daar goed over zijn.
Ik heb een karcher, zon nat en droog ding. Die kan alles aan
Weet niet wat een goeie is maar er staat vaak bij wat de stofuitstootklasse is en andere factoren. https://www.expert.nl/advies/stofzuiger-energielabel
Hier een Electrolux silencer. 6 jaar oud en doet het perfect. Is door de jaren heen wel minder stil geworden, maar nog steeds goede zuigkracht. Wel vind ik hem zwaar. Hulp is er erg over te spreken. Zelf (heb reuma) heb ik voor tussendoor een steelstofzuiger. Zuigt ook verrassend veel op en geen snoer.
Bedankt voor alle reacties! Zie een paar terugkomen, daar ga ik me eens verder in verdiepen. Dyson wilde ik graag maar vind het toch een tikkie te duur.

Zijn er ook die een kruimeldief hebben? Mijn opa had die vroeger een en lijkt me handig voor de bank, trap en onder de kinderstoel. Is dat nog van deze tijd?
Die steelstofzuiger die ik heb is ook een kruimeldief. Is een nilfisk handy 2 in 1.
Dyson! Ik heb die allergy met blauwe/paarse bovenkant. Met mijn hond die veel haar verliest en een kind op komst is het nu al de beste aankoop in jaren. Overigens kocht ik de mijne in de aanbieding met ruim 100 euro korting.
100 euro korting, dat is de moeite waard! 2 in 1 lijkt me ook wel handig. Keuzes keuzes...
Oooooooooooh!!

Over korting!

Eind januari ofzo is het altijd BTW-korting bij Media Markt. Gaat er iets van 19% af ofzo.

Op een Dyson van 300 euro scheelt dat dus zo 60 euro. Best de moeite zou ik zeggen
668, the neighbour of the Beast
Kijk, goeie tip! Dat soort acties gaan altijd aan mij voorbij. De moeite waard om eens te gaan kijken.
Volgens mij de 3e week of laatste week van januari ofzo.

Maar ze maken altijd pas een paar dagen van tevoren reclame dus goed in de gaten houden

Heeft mij vorig jaar toen ik een tv en een vriezer nodig had aardig wat geld gescheeld
668, the neighbour of the Beast
Bcc en wehkamp gaan in die periode ook vaak mee "stunten" met prijzen. Loont om tzt goed te kijken waar je de beste deal kunt scoren.
Wat fijn dat Miele zo hoog scoort. Die heb ik laatst gekocht toen mijn oude stofzuiger het van het ene op het andere moment begaf. Volgens mij doet hij het prima, wat ik er tot nu toe aan zie, maar ik vind hem wel zwaar. Mijn oude Philips was een stuk handzamer. Volgens de mevrouw van Mediamarkt mag je trouwens van een stofzuiger onder de 200 euro niet veel verwachten. Die van mij was 140 euro, dus we gaan het zien
Bij Dyson mag je echt blij zijn als hij een kwart zo lang meegaat als een Numatic en is ook zo 3x zo duur en zo luidruchtig en heeft minstens zo vaak onderhoud nodig dus de beste stofzuiger :-)
Ik zie dat er verschillende energieklasses zijn. Sommige hebben A anderen C. Wat houdt dat precies in? Scheelt dat veel tussen A en C? Ik zie ook dat sommigen speciaal voor dieren zijn. Zoals bosch ZOO. Die heeft dus C.
quote:Glinstering schreef op 17 januari 2016 @ 20:55:

Ik zie dat er verschillende energieklasses zijn. Sommige hebben A anderen C. Wat houdt dat precies in? Scheelt dat veel tussen A en C? Ik zie ook dat sommigen speciaal voor dieren zijn. Zoals bosch ZOO. Die heeft dus C.

Dat label voor energiezuinig moet je niet naar kijken tussen A en D praat je over een paar euro verschil dat is hem niet. Labels met korrel zout nemen zijn er zelf opgeplakt door fabrikant en vele zijn wel erg scheutig met de A variant.

Ook die speciale stofzuigers voor dieren is meestal een turboborstel de betere fabrikanten komen dan extra filter (om nare luchtjes te voorkomen)

Bosch zal ik laten staan ga dan voor Miele gaan of nog iets beter een Sebo.

Maar wil je voor niet al te veel geld een goede stofzuiger en lekker maanden zuigen zonder omkijken een Numatic voor minder is er niets beter.
Ik heb in December zo ongeveer dezelfde vraag gesteld op dit Forum, en heb nu een Dyson. Ben echt heel tevreden!!!!
quote:dojobo schreef op 18 januari 2016 @ 09:04:

Ik heb in December zo ongeveer dezelfde vraag gesteld op dit Forum, en heb nu een Dyson. Ben echt heel tevreden!!!!Zijn vaker hier die niet luisteren, echt een middelmatige stofzuiger met erg veel onderhoud voor een veel te hoge prijs.
Was net even in de winkel orienteren. De stofzuigerman raadde me dyson af ivm prijs kwaliteitsverhouding. Schijnen niet zo goed te zijn, sneller kapot. Hij was fan van miele of bosch.
quote:Glinstering schreef op 18 januari 2016 @ 14:05:

Was net even in de winkel orienteren. De stofzuigerman raadde me dyson af ivm prijs kwaliteitsverhouding. Schijnen niet zo goed te zijn, sneller kapot. Hij was fan van miele of bosch.

Verkoopt vast geen Numatic of Sebo stofzuiger.
Ik doe niet aan stofzuigen, maar mijn man doet het met Hetty en hij is er blij mee.

Ik weet niet wat je buget is, maar wij hebben onlangs nadat onze philips kapot ging een Dyson V6 gekocht. Echt een super dingetje. Hij is licht, draadloos en zuigt echt heel krachtig. We gebruiken hem nu een paar maanden en zijn er heel tevreden over. Kijk maar eens: http://www.techreviews.nl ... ng-draadloze-stofzuigers/
quote:ainne schreef op 18 januari 2016 @ 16:27:

Ik doe niet aan stofzuigen, maar mijn man doet het met Hetty en hij is er blij mee.

[afbeelding]Mijn man wilde geen Hetty. Dus hij mag elke week met Henry het huis door😀
quote:Rveerde schreef op 05 maart 2016 @ 21:39:

Ik weet niet wat je buget is, maar wij hebben onlangs nadat onze philips kapot ging een Dyson V6 gekocht. Echt een super dingetje. Hij is licht, draadloos en zuigt echt heel krachtig. We gebruiken hem nu een paar maanden en zijn er heel tevreden over. Kijk maar eens: http://www.techreviews.nl ... ng-draadloze-stofzuigers/Zal na paar maand al wel voorzien zijn en dit merk is al afgeraden door haar stofzuigerman. En dit is ook geen stofzuiger maar een veredelde zeer prijzige kruimel blazer. Zou hier mee de gang kunnen doen en dan moet je hem weer legen dus onhandig, duur, onderhoudsonvriendelijk, kortom waardeloos.
Geef het maar op, slobberbone. Dyson rules!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven