Campingtips - iets anders dan Frankrijk

16-01-2016 22:31 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de afgelopen jaren iedere zomer in Frankrijk te hebben gecampeerd zijn wij op zoek naar een camping op een andere leuke bestemming (dus ander land). We zitten o.a. te denken aan Zuid-Duitsland of Tsjechië maar andere opties zijn ook mogelijk.

Onze voorkeur gaat uit naar:

- rustige camping, liever geen drukke familiecamping bomvol met gezinnen en krijsende kinderen

- animatie avonden op de camping zijn dus absoluut niet noodzakelijk (sterker nog, liever niet, we maken er toch geen gebruik van)

- mooie omgeving, liefst veel bos/natuur om te wandelen/fietsen

- een schone camping!

- grote kans op mooi weer

Wie oh wie heeft leuke tips?
Italië
Silence is golden. Duct tape is silver.
Zwarte woud? Mooie natuur, lekker wandelen. Als je voorbij Freiburg gaat, richting Lörrach vind je wel campings. Je zit dan ook vlak bij de Zwitserse grens en ook niet al te ver van Frankrijk.
verba volant, scripta manent.
Ik ga al jaren het liefste met de tent naar Oostenrijk, steeds een andere regio. Hoe hoger de bergen hoe beter.
Zwarte Woud zaten wij ook al aan te denken. Maar steeds als je een leuke camping denkt te vinden zie je op zoover toch weer veel hele negatieve reacties.

Hebben jullie namen van aanraders?

Italie trekt mij op de een of andere manier niet zo, beetje bang voor maffioso's..
quote:Zwarteblouse schreef op 16 januari 2016 @ 23:03:

Zwarte Woud zaten wij ook al aan te denken. Maar steeds als je een leuke camping denkt te vinden zie je op zoover toch weer veel hele negatieve reacties.

Italie trekt mij op de een of andere manier niet zo, beetje bang voor maffioso's.. We hebben er nooit gekampeerd maar sommige mensen hebben nou eenmaal meteen een negatieve indruk als ze het brood niet lekker vinden.
Wij zoeken al een jaar of zestien campings uit via de ANWB campinggids die heeft ook een online variant. Tot nu toe pakte dat voor ons altijd goed uit qua beschrijving en sanitaircijfer. Een jaar of achttien geleden zochten wij een camping uit via de Asci. We wilden een rustig en mooi gelegen camping in Belgie of Luxemburg. Tegenover de camping lag een spoorweg waarover vier treinen per uur denderden en aan de andere kant een drukke autoweg. Verder was het een prima camping, maar rustig en mooi gelegen was hij niet.

Italie trekt mij op de een of andere manier niet zo, beetje bang voor maffioso's.. Nou, dat valt wel mee, die maffiosi zitten niet op een Nederlanse vakantieganger te wachten, die hebben een grotere prooi op het oog.
http://nl.camping-direct.eu/camping-baden-wurttemberg

Misschien heb je hier iets aan?
Wat dacht je hiervan campingcijfer 9,2, sanitair 4,5 ster.

https://www.anwbcamping.n ... emberg/camping-munstertal
Zwitserland. Daar zijn de campings schoon.
quote:PattyJupiter schreef op 16 januari 2016 @ 23:23:

Die wilde ik ook noemen! Hier zijn mijn schoonouders, schoonzus en zwager allemaal heen geweest en was super! Ik denk dat wij hem voor volgend jaar op de planning zetten. Ze hebben ook privé-sanitair te huur, zelfs met jacuzzi dat sprak mij wel aan!

Verder geen tips, wij zijn erg van het vakantiedorp in Frankrijk. Tenminste, nu nog. Nu we buiten het hoogseizoen kunnen nog. In het hoogseizoen wil ik er niet dood gevonden worden.
quote:MarianneDavids schreef op 16 januari 2016 @ 23:14:

[...]

We hebben er nooit gekampeerd maar sommige mensen hebben nou eenmaal meteen een negatieve indruk als ze het brood niet lekker vinden.Ja snap ik hoor, normaal keek ik daar ook snel overheen maar na vorig jaar een hele negatieve ervaring te hebben opgedaan (echt een onveilige situatie meegemaakt) ben ik toch wat huiveriger geworden voor negatieve recensies. Als het over brood gaat ofzo kijk ik er natuurlijk alsnog overheen.
quote:PattyJupiter schreef op 16 januari 2016 @ 23:23:

Ik ga eens een kijkje nemen!

Oeh en Zwitserland schoon, dat klinkt goed haha. Frankrijk daarentegen..

Italie trekt mij op de een of andere manier niet zo, beetje bang voor maffioso's.. Die zitten in Palermo, no worries.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:missmisery schreef op 16 januari 2016 @ 22:38:

Italië +100

Italie trekt mij op de een of andere manier niet zo, beetje bang voor maffioso's..

Hey pap!! Ook hier! ;)

Zó zonde; Italië is zooo prachtig en je merkt daar echt hélemaal niets van.
Slovenië, bij het meer van Bled bijvoorbeeld.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:parbleumondieu schreef op 16 januari 2016 @ 23:32:

Zwitserland. Daar zijn de campings schoon.We hebben één keer een paar dagen op een camping in Zwitserland gestaan, waar precies weet ik niet meer, een eindje voorbij de grens met Italië, maar wel dat alles inderdaad brandschoon was.
Kroatie, omgeving van de Plitvice meren. Autocamp Borje is een prima camping.
En Italië afserveren is zo zonde. Vooral het zuidelijke deel is prachtig: Calabrië, Basilicata en Puglia. En maffia? Daar heb je hier net zo veel last van als daar: niet dus.

Mensen zijn supervriendelijk, wij zijn tijdens het struinen door piepkleine dorpjes een paar keer uitgenodigd voor de lunch, heel erg leuk.
quote:Miss-Pippilotta schreef op 17 januari 2016 @ 02:05:

[...]

Hey pap!! Ook hier! ;)

Dat het Zuiden van Italie prachtig is geloof ik graag.. Toch gaat de voorkeur uit naar dit jaar íets minder ver rijden.
Het noorden is ook mooi hoor, ik vind alleen het zuiden het mooist

Kijk eens naar Valle d'Aosta.
Wij hebben goede ervaring met http://www.camping-hochschwarzwald.de/ Wij hadden toevallig slecht weer at jaar. Maar heel mooi wandelen en leuke dingen in de omgeving.
Bij beoordelingen altijd even goed lezen waar het nou over gaat. Ik ben weleens op vakantie geweest in een hotel waar het eten gewoon prima was, veel lokale gerechten en keus zat. Maar er liepen ook mensen rond die normaal naar Spanje gaan en daar bij broodje van kootje eten of een schnitzeltent, die "lusten" al dat exotische (viel erg mee) eten niet dus vonden ze het eten heel slecht. Ze waren wel in de gloria op de dagen dat er patat was maar er was geen mayo..

Verder kan ik Noorwegen en Zweden aanraden qua rust en mooie omgeving. Italië is ook helemaal niets mis mee hoor, de onderwereld is daar net zo min zichtbaar als hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven