Tabel - Zwanger worden in 2016!

28-12-2015 19:48 2256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil je graag zwanger worden in 2016 en op dit forum lief en leed met elkaar delen? Praat dan gezellig mee in dit topic! De tabel is gesloten.

NaamLeeftijdStartRondeN.O.D.ZwangerUitgerekend?Bijzonderheden88kiki28januari 2016xxEerste kindjesalacia28januari 2016424 meiEerste kindjeSade778332zsm0xEerste kindjeJaim201623februari/maart 2016111 maartEerste kindjeHakunamatata9026januari 2016619 juniEerste kindjeMevrouw_X30maart 20160Eerste kindjebelle8828maart 201656 juliEerste kindjeUilenkopje27november 2015627 aprilEerste kindjeNanny9421november 2015428 juniEerste kindjeTeja29201615 mei1e kindje via IUIBloempje18729maart 2016230 aprilEerste kindjeCarmen8828januari 201639 maartEerste kindjeProfessor8629november 2015415 maartnovember 2016Eerste kindjevalkgezicht27januari 2016120 maartEerste kindjeWomen198926november 2015411 januari22 september 2016Eerste kindjeineke120227november 201529 januari19 september 2016Tweede kindje-elle-30december 20151x 1 november 2016Eerste kindje
Hehe, de werkdag dit erop. Een dekentje, luchtige tv-programma's en de kat op schoot... Perfect om een beetje te bekomen.

Dank je allemaal voor de lieve woorden. Het zal wat tijd nodig hebben...

Welkom Hakunamatata en Carmen!
Zoo eindelijk even lang uit op de bank!

Welkom nieuwelingen.

Idd gelijk met foliumzuur beginnen. Verkleint de kans op een openruggetje en schisis e.d.

Ik ben gelijk begonnen toen ik m'n spiraal had verwijderd. Had eigenlijk wat eerder moeten doen aangezien ik na 2 weken ongesteld ben geworden en nu al zwanger ben.

Mja haha

Hier gaat alles goed eigenlijk niet ergens last van mss btje moe en wat sneller op teentjes getrapt. Maar ach als t daar bij blijft ;)

Vanavond wezen sporten met een vriendin, nu moest ik even bedenken waarom ik aan t eind van de les geen buikspieren meer kan doen 🙈 Heb maar een btje half mee gedaan en gewoon rustig blijven liggen haha

Als ze ziet dat ik niks doe dan weet ze genoeg, ze heeft zelf 2 kids.

Ciao!!!
Ik had me zaterdag online aangemeld bij de verloskundige maar ik wacht nog ongeduldig op een telefoontje.

Ik ben begin november begonnen met foliumzuur en ik maak nu gewoon mijn potje op. Kan geen kwaad om het nog even te blijven slikken las ik.

Ineke jij hebt nog geen moeite met sporten? Ik merk dat ik wel stapje terug moet doen, maar de intensiteit van de lessen liggen ook wel erg hoog. Ik heb gegoogled hoe het zat met de buikspieren. Na het eerste trimester mag je geen rechte buikspieren meer doen en de schuine buikspieren mogen tot op het eind van je zwangerschap. Ik heb vandaag daarom ook nog 300 sit-ups gedaan
Ohja welkom Carmen.
Zo cursus achter de rug..

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik ben vanaf dec gestopt met de pil, 1ste ms netjes na 28 dagen gehad. Eisprong aan de hand van afscheiding "gevoeld" en ik wacht nu op mijn 2de ms. Ik weet ook niet meer hoe mijn cyclus voor het pil gebruik was.. nooit bijgehouden of bij stil gestaan dat dat handig zou zijn voor nu

Ook ik ben al gestart met foliumzuur vanaf januari, maar ik weet nog niet precies wanneer wij er echt voor gaan. Heb ook gelezen dat het niet erg is als je het lang slikt, kan verder geen kwaad.

Afgelopen vruchtbare dagen waren nu anders kwa afscheiding, 1X meer slijm gehad maar verder niet. Vorige vb dagen was dit meer en een paar dagen met bruin.

Net wel tijdens de cursus hele tijd steken in me buik, vooral links en een opgeblazen gevoel. Ook had ik ineens het gevoel dat ik in me broek had geplast Het was inderdaad wat nattig, maar geen slijm of iets te bekennen, iemand die dit herkent???
Dag lieve meiden!

Sinds gisterenavond 23 uur weer thuis.

Ik heb een hoop bij te lezen zie ik! Want ik deed voornamelijk enkel even verslag over mijn eigen ervaringen omdat ik anders hele verhalen moest neer gaan pennen.

Welkom aan de nieuwe meiden!

@miepy en @gatekeeper, in ieder geval succes in de toekomst en bedankt voor de steun!

@salacia, @bloempje: ontpillen.. Ik neem aan net zoals mijn lichaam, datgene van jullie gekke zaken doet en we kunnen dat niet anders dan laten gebeuren.

Ik maak toch gekke dagen mee. Ik ben normaal een hele nuchtere persoon in alles en ik hoef echt niet perse in ronde 1 zwanger te zijn. Maar ik ben zo ziek! En neen dit is niet schijnzwanger zijn.. Het is echt u zo slecht voelen dat ik nu beneden op de bank lig, 1 van de vele slapeloze nachten na elkaar (Berlijn was het ook zo) en dood ga van de maagpijn!

Ook heb ik iets heel geks gedaan, ik dacht gisterenavond oh ik ga eens een ovulatietest doen, als die positief is dan flip ik helemaal.

Ja hoor knal 2 rode strepen... Pfff hou-toch-op-ey!! Dus als jullie willen weten hoe het met mij gaat, ik kan perfect verwerken niet zwanger te zijn maar mijn lichaam precies niet want ben echt ziekjes.

@teja: ik snap je frustratie en dat wij hetero's voordelen hebben maar eigenlijk is ons verhaal een beetje hetzelfde, je kan dan een eisprong hebben (blijkbaar heb ik die nu rond mijn NOD! 😃) maar toch niet zwanger geraken.. Denk dat we allemaal in het zelfde schuitje zitten en moeten afwachten tot we 1 keer de hoofdprijs winnen.

@ineke, women: alles ok mami's?
Ohhh dus wel rechte buikspieren nog!! Dat zou schelen zeg ;) haha
Goedemorgen

Dame uit mijn trainingsgroep heeft ook tot 12 weken alles mee gedaan (wel iets minder kilo's ivm hartslag) en is daarna gestopt met buispieren. Haar vk gaf aan dat het tot die tijd geen kwaad kan aangezien je buikspieren dan nog aan elkaar zitten. Uiteraard regel nummer 1 wel altijd goed naar je lichaam luisteren. Ik hoop straks nog wel even door te kunnen gaan met buikspieren, deste sneller het daarna misschien weer beetje terug in vorm kan komen (ik heb nog hoop )

Wat naar dat je je niet lekker voelt Kiki, niet echt fijn terug komen van zo'n weekeind.. Beterschap vandaag, xx
@ Uilenkopje: jaaa....dat was echt heel slim not hahaha In bed had hij het er nog over

Oke, ik ga dan ook maar starten. Wist niet of een te hoog gehalte aan foliumzuur in je lijf bij effecten zou kunnen hebben.

Ik ben in dec gestopt met de pil. Eigenlijk niet eens ter voorbereiding op, maar meer omdat ik gewoon wilde ontpillen en al die 'rommel' uit mijn lijf wilde. Ik voel me sindsdien wel stuk beter. Geen hoofdpijn meer wanneer ik ongesteld moet worden en stuk fitter lijkt het. Libido is ook gewijzigd al was die van mij nooit laag.

Een vriendin van me zei dat zij heel veel profijt heeft gehad bij het blijven trainen van de schuine buikspieren. Vooral in de laatste fase toen de buik best zwaar begon te worden. Dus nu op de sportschool pak ik die spieren alvast extra mee. Inderdaad ook in de hoop dat hiermee de schade in de toekomst beperkt kan blijven ;) Ik blijf ook gewoon hardlopen in het begin. Heb gelezen dat dat gewoon kan. Zag een keer in het bos een groepje zwangere vrouwen hardlopen met een speciale band om hun buik. dat was wel...apart....hahaha

@ Kiki: ben je al langs de dokter geweest?
Doe eens gek...Wees jezelf!
@mevrouw_X : Ik ga vanavond naar de dokter.. Denk dat het nodig is. Hopelijk krijg ik een duidelijk antwoord. Want ik hoor jou de voordelen vertellen over dat ontpillen en al die rommel uit het lijf..

Bij mij is het precies alsof die hormonen op hol zijn geslagen. Ik heb thans nooit de pil genomen, ze zeggen dat de nuvaring (vaginale ring) na twee dagen uit je systeem zou zijn omdat het niet in je bloed zit maar rechtstreeks in je vagina waar het hormonaal alles regelt.

We zullen zien wat de dokter zegt vanavond!

Mensen wat zijn jullie sportief! Dat worden allemaal strakke, fitte mama's als ik dat zo hoor ...
@ Kiki: goed dat je naar de dokter gaat. Het hou nu zo lang aan dat het denk ik verstandig is. Hopelijk niks ernstigs en helpen ze je gauw weer op de been. Vraag me inderdaad ook af of het aan die ring ligt, want daarvan wordt altijd gezegd (ik heb er totaal geen verstand van) dat het van alle anticonceptie varianten een van de lichtste is qua "rommel in je lijf". Nou....kijken wat de dokter erover zegt. Succes!
Doe eens gek...Wees jezelf!
@ Kiki: Jeetje wat een gek verhaal. Ik ben benieuwd wat de dokter ervan zegt. Hopelijk is het te verklaren.

@ Uilenkopje: Eisprong lijkt me ook eigenlijk niet van toepassing deze week. Ik heb op verschillende dagen een ovulatietest gedaan namelijk en dit kwam eruit als resultaat:

13 januari: negatief

14 januari: positief (streep was behoorlijk zichtbaar, maar niet donkerder dan de controlestreep)

15 januari: negatief

16 januari: negatief

Daarna gestopt met testen.

Ik vind het maar lastig te begrijpen als ik eerlijk ben

@ alle sportievelingen: respect! Ik zou willen dat ik wat meer discipline had op dat vlak hahaha. Ik doe een teamsport, maar het is nu winterstop. Ik was wel voornemens om te gaan hardlopen in de tussentijd en dat heb ik 3x gedaan. Nu vind ik het veel te koud eerlijk gezegd
Ja die ovulatietesten vind ik heel raar! Begin van januari 1 keer getest en net zoals jou @salacia positief maar niet donkerder dan het teststreepje. Maar ik voelde toen precies een eisprong dagen ervoor dus zou geklopt kunnen hebben..

Dan ergens rond 10 januari nog eens gedaan en dat was negatief. Dus gewoon wit.

Gisteren : positief

Vandaag : positief

Beiden zo goed als even rood als het controlestreepje. Toch waanzin niet....
Gelukkig ben ik niet de enige die er moeite mee heeft om het te begrijpen haha. Ik zal vandaag en/of morgen ook nog eens een keer testen voor de zekerheid.
Ik vind het ook maar raar Kiki. Had je eerder in je cyclus ook ovulatie test gebruikt? Goed dat je naar de dokter gaat.

Ik ben bang dat ik een blaasontsteking heb:( morgen wordt het even gecontroleerd. Vette pijn bij m'n blaas, en nog meer plassen.

01 februari heb ik intake bij de verloskundige. Dan ben ik 7 weken.

Na deze afspraak mag ik bellen voor een echo en die wordt bij 8/9 weken gedaan. Dus nog maximaal 4 weken geduld hebben haha.

Mocht trouwens voorlopig nog door blijven sporten maar moest wel goed naar mijn lichaam luisteren.
Goed dat je vanavond naar de dokter gaat Kiki! Hopelijk brengt die wat verheldering...

Voor alle duidelijkheid, mijn uitspraak over 'als heterokoppel zouden we kunnen proberen, nu is de maand verloren,' klinkt misschien anders dan ik bedoelde. Ik besef dat heterokoppels vaak ook moeten wachten met hun kinderwens omwille van verschillende redenen. Mijn vriendin en ik zeggen soms gewoon al lachend: 'Moesten we kunnen, hadden we al honderd keer geprobeerd!'

Qua sport maak ik me ook wat zorgen. Wij doen elke dansles buikspieroefeningen, het gaat snel opvallen als ik die niet meedoe.

Mag je voor de rest eigenlijk even intensief sporten als je zwanger bent? Ik heb precies weinig zin om me in te houden bij het dansen.
Ik heb dat al helemaal gegoogled hihi. Tot 3 maanden mag je rechte buikspieren doen, Erna niet meer.

Schuine buikspieren mag je tot einde zwangerschap doen. Blijven sporten is gezond maar wel opletten op je hartslag en de intensiteit. Krachttraining wordt wel aangeraden, met cardio moet je meer opletten. Valt dus allemaal best mee ;)
Wat een sportievelingen allemaal hier. Ik sport niet. ik probeerde et vorig jaar vol te houden maar helaas. Verder dan 3x sporten kwam ik niet.. Wel wandel ik veel met de hond. Dan noem ik dat ook maar een beetje sport

@kiki: heel vreemd he hoe je lichaam je zo voor de gek kan houden. Ik ben benieuwd wat de dokter zegt!

@women1989; is dat de eerste echo met 8/9 weken? En dan geduldig blijven wachten he haha!
Dank je voor de info Women, dat maakt alles duidelijker!

Hakuna (je volledige naam is wat lang ), wandelen is ook sport! Beter dat dan niets!
Ja dames dit is mijn cyclus verhaal dus..

23/12 : laatste menstruatie (met anticonceptie)

05/01 : dag met krampen minder hevig dan menstruatiekrampen (dus dacht eisprong :-))

Omdat ik een nieuwsgierig mens ben getest met ovulatietest van predictor

07/01 : positieve ovulatietest, wel lichter streepje dan teststreep ( leek me logisch want kramp was 2 dagen ervoor dus dacht yes vruchtbaarheid is in orde)

09/01: negatieve ovulatietest, gewoon blanco (hoera test werkt.. dacht ik)

11/01 tem 13/01: bloeding zonder pijn, totaal niks gevoeld, heel heel weinig, kleur bruin, lichtbruin zelfs en 1 inlegkruisje waardig (hehe sorry for the dirty details)

14/01 tot heden: vol gevoel, buikpijn, maagpijn, en alles waar ik al paar dagen zo over zaag dus.

17/01: zwangerschapstest met misschien heel licht streepje maar kon ook te laat gezien zijn dus durf het niet te zeggen

18/01: negatieve digitale test maar knallende positieve ovulatietest en vanmorgen ook knallende positieve ovulatietest

Ben nu even op mijn werk maar heb het gevoel dat ik weer moet overgeven..

Iemand tips? :D
Ik vraag mij af of jij niet gewoon te vroeg getest hebt Kiki en je toch gewoon hartstikke zwanger bent? Zou dat kunnen?

Volgens mij las ik ergens bij die ovulatietesten in de handleiding dat je dan namelijk ook positief kan testen op de ovulatietest,
Ik heb even op Internet gezocht en een ovulatietest is vaak positief bij een zwangerschap, dus misschien beter om op zwangerschap te testen ipv ovulatie?

Het is nog maar zo kort dan wellicht daarom cb het er (nog) niet uit heeft gehaald..?
@salacia : ik hoop dat dit een logische verklaring zou kunnen zijn voor dit rot gevoel :-).. Ik ken namelijk niet exact mijn nod. Net zoals bij jou zeker dat het echt ronde 1 is. Ik heb nog niet zonder anticonceptie gemenstrueerd. Dus ik kan niet weten of ik nu te vroeg test of te laat. @uilenkopje : ik deed die test ook maar als grap dus stond versteld van het resultaat.. Net zoals je zegt las ik vanmorgen ook op internet dat het zou kunnen dat je eventueel zwanger bent met een positieve ovulatietest dus vandaar dat ik het vanmorgen gewoon nog eens deed en hij bleef positief..

Ik voel me zo slecht dat ik even eerst naar de dokter ga. Het is mijn nonkel dus dat is wel grappig dat hij als eerste gaat horen dat zijn jonge nichtje zwanger wilt worden maar die heeft beroepsgeheim e.

Ik heb de kruidvattesten in huis gehaald vanmorgen, zal morgenvroeg met ochtendurine eens testen. Even afwachten wat hij zegt.

Ik weet alleen dat ik vroeger altijd regelmatig was, dus een eisprong krijgen op dag 28 lijkt me echt abnormaal :-)

Maar jullie zijn zo lief! Ik heb echt ontzettend veel aan jullie, dankjewel daarvoor
Kiki, wat zou het leuk zijn dat je toch nog zwanger bent! Je hebt althans alle "symptomen." Hopelijk voel je je gauw beter!
Ja wat zou het erg zijn als ik schijnzwanger ben, dan schaam ik me dood

De geest kan veel gekke dingen doen e, maar ik dacht gisteren toen ik daar zo die Duitse test digitaal zag, nicht schwanger van ok hup even niet meer aan denken en gewoon op naar de volgende keer. Maar als je misselijk wordt in zo een metro kan je maar moeilijk doen alsof je niks voelt e.

@teja : vandaag een betere dag voor jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven