Woningruil
woensdag 20 januari 2016 om 00:16
Hallo
Zijn hier mensen die woningruil gedaan hebben? Is het aan te raden en positief gebleken achteraf?
Andere vraag; Zou iemand het kunnen zien als nieuwe handel onder de burgers? Genoeg alleenstaanden die een gezinswoning betrekken en kleiner willen wonen.
Of is dat oneerlijk?
Wat is jullie mening als het om vergoedingen gaat wb woningruil?
Wanneer wel en wanneer niet?
Zijn hier mensen die woningruil gedaan hebben? Is het aan te raden en positief gebleken achteraf?
Andere vraag; Zou iemand het kunnen zien als nieuwe handel onder de burgers? Genoeg alleenstaanden die een gezinswoning betrekken en kleiner willen wonen.
Of is dat oneerlijk?
Wat is jullie mening als het om vergoedingen gaat wb woningruil?
Wanneer wel en wanneer niet?
woensdag 20 januari 2016 om 00:56
quote:JollyJ schreef op 20 januari 2016 @ 00:45:
Ik heb soms aan een nick al genoeg.
Nicks is wat het lijkt.
Puur vooroordeel op een nick-name. En dat weet ik natuurlijk al te goed. Daarom heb ik hem ook gekozen.
Blijkbaar is hij als aanvaardbaar door de registratie gekomen, dus jullie moeten het hiermee maar mee doen!
En ik ben serieus als ik een topic over woningruil open.
Ik heb soms aan een nick al genoeg.
Nicks is wat het lijkt.
Puur vooroordeel op een nick-name. En dat weet ik natuurlijk al te goed. Daarom heb ik hem ook gekozen.
Blijkbaar is hij als aanvaardbaar door de registratie gekomen, dus jullie moeten het hiermee maar mee doen!
En ik ben serieus als ik een topic over woningruil open.
woensdag 20 januari 2016 om 01:11
woensdag 20 januari 2016 om 02:09
Probeer wel onder andere via woningruil naar een andere woonplaats te komen maar wil nog niet erg lukken. Mensen begrijpen het niet altijd. Dan denken ze dat ik een woning in de aanbieding heb. Bijvoorbeeld iemand die het vroeg voor haar neefje dat nog bij z'n ouders woonde. Of dan vraag ik nog even wat om te checken of diegene voor deze woning in aanmerking kan komen en dan hoor ik niks meer. Weinig mensen die denken aan de mogelijkheid dus ook weinig reacties en zelf reageer ik ook als ik wat zie maar weinig wat me aanspreekt of diegene wil een grotere woning. En het moet van beide kanten klikken. Dan vind de ander jouw woning leuk maar jij die andere weer niet of andersom.
Het kan ook zomaar zijn trouwens dat iemand interesse toont maar uiteindelijk toch niet wil. En je moet wel op één dag verhuizen in principe.
Conclusie, ik denk dat ik wacht op voldoende punten en de juiste woning om op in te kunnen schrijven. Minder gedoe.
Het kan ook zomaar zijn trouwens dat iemand interesse toont maar uiteindelijk toch niet wil. En je moet wel op één dag verhuizen in principe.
Conclusie, ik denk dat ik wacht op voldoende punten en de juiste woning om op in te kunnen schrijven. Minder gedoe.
woensdag 20 januari 2016 om 05:27
woensdag 20 januari 2016 om 07:20
quote:MarindaH schreef op 20 januari 2016 @ 05:27:
Vage op hoor inderdaad. Nieuwe vorm van handel? Geen idee hoe je dat voor je ziet. Alleenstaanden die kleiner willen gaan wonen? Die categorie ken ik niet. Ken het alleen via de woningbouw, en daar moet je gelijksoortige woningen ruilen. Particulier lijkt me het slechtste idee ever.
Nee hoor.
Woningruil is negen vd tien keer gezeik. Je moet eerst iemand zien te vinden met wie je wil ruilen, toestemming krijgen (steeds lastiger met alle regels) dan nog verhuizen.
Onderweg komen er allerlei apen uit de mouw. Om het maar niet te hebben over het frauduleuze deel ervan.
Handel? Vergoeding? Hoe bedoel je dat?
Vage op hoor inderdaad. Nieuwe vorm van handel? Geen idee hoe je dat voor je ziet. Alleenstaanden die kleiner willen gaan wonen? Die categorie ken ik niet. Ken het alleen via de woningbouw, en daar moet je gelijksoortige woningen ruilen. Particulier lijkt me het slechtste idee ever.
Nee hoor.
Woningruil is negen vd tien keer gezeik. Je moet eerst iemand zien te vinden met wie je wil ruilen, toestemming krijgen (steeds lastiger met alle regels) dan nog verhuizen.
Onderweg komen er allerlei apen uit de mouw. Om het maar niet te hebben over het frauduleuze deel ervan.
Handel? Vergoeding? Hoe bedoel je dat?
woensdag 20 januari 2016 om 08:07
quote:MarindaH schreef op 20 januari 2016 @ 07:38:
[...]
In mijn ervaring wel hoor.
Gemiddeld 25 aanvragen per jaar is mijn ervaring, inmiddels al een jaar of vijftien...
Kan best dat een willekeurige woningstichting dat soort eigen extra regels erbij verzint, dat kan. Niet slim, want als dat aangevochten wordt verliezen ze het.
Woningruil is juist om te krijgen waar je anders niet aan komt, gelijkvloers, groter, kleiner. Soms in een andere stad of wijk. Soms ruilt particulier met sociaal, dat is alleen wat lastiger vanaf januari met het passend toewijzen.
[...]
In mijn ervaring wel hoor.
Gemiddeld 25 aanvragen per jaar is mijn ervaring, inmiddels al een jaar of vijftien...
Kan best dat een willekeurige woningstichting dat soort eigen extra regels erbij verzint, dat kan. Niet slim, want als dat aangevochten wordt verliezen ze het.
Woningruil is juist om te krijgen waar je anders niet aan komt, gelijkvloers, groter, kleiner. Soms in een andere stad of wijk. Soms ruilt particulier met sociaal, dat is alleen wat lastiger vanaf januari met het passend toewijzen.
woensdag 20 januari 2016 om 08:25
Het is met vakantiehuizen al een ellende, dus met een permanente woning helemaal, lijkt mij.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
donderdag 21 januari 2016 om 01:18