camping voor scouts
woensdag 20 januari 2016 om 17:06
woensdag 20 januari 2016 om 17:08
woensdag 20 januari 2016 om 17:19
Ze vraagt naar camping op de Veluwe, beetje vage vraag of niet? Wil je ervaringen met een camping, wil je goedkope of gratis campings, wat is betaalbaar, wil je campings die speciaal geschikt zijn voor scoutingactiviteiten? Een vage vraag krijgt een vaag antwoord.
En nogmaals, Waarom moet je zoon dit? Heeft hij het aangeboden? Kreeg iedereen een opdracht? Waarom is mama dit aan het fixen?
En nogmaals, Waarom moet je zoon dit? Heeft hij het aangeboden? Kreeg iedereen een opdracht? Waarom is mama dit aan het fixen?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
woensdag 20 januari 2016 om 17:26
Kampeerterrein op de Veluwe van scouting zelf: http://www.waterbergarnhem.nl/
Het is wel heel primitief, maar dat moet voor mensen van scouting natuurlijk geen probleem zijn
Het is wel heel primitief, maar dat moet voor mensen van scouting natuurlijk geen probleem zijn
woensdag 20 januari 2016 om 17:30
Als ex-begeleider van een explorergroep zeg ik: laat je zoon samen met zijn mede-scouts een avondje googlen plannen, (google tip: scouting+ kampeerterrein+ veluwe
) en als het dan nog niet lukt hulp vragen aan de begeleiding. Daar zijn ze namelijk voor, die begeleiders, tips geven, en op weg helpen. Een een scoutingkampeerterrein in Nederland is echt niet zo moeilijk, mijn 14 tot 18 jarige scouts konden zelfs terreintjes in Tsjechie, Spanje en Italie vinden en reserveren in google-translate Engels. Als het voor de komende zomer is zijn ze trouwens wel rijkelijk laat, ik vrees dat er een hoop al volgeboekt is.
En die sol-link hierboven is idd een goede, daar staan alle officiele scoutingkampeerterreinen op (labelterreinen). Een gewone camping zou ik echt niet doen. Daar zijn ze niet dol op grote groepen jongeren, je mag er vaak geen kampvuur bouwen, en het moet er stil zijn na 11 uur 's avonds. En het is nog behoorlijk duur ook. Zoek op kampeerterreinen, kampterreinen, groepskamperen, dat sort zoekwoorden.
En die sol-link hierboven is idd een goede, daar staan alle officiele scoutingkampeerterreinen op (labelterreinen). Een gewone camping zou ik echt niet doen. Daar zijn ze niet dol op grote groepen jongeren, je mag er vaak geen kampvuur bouwen, en het moet er stil zijn na 11 uur 's avonds. En het is nog behoorlijk duur ook. Zoek op kampeerterreinen, kampterreinen, groepskamperen, dat sort zoekwoorden.
woensdag 20 januari 2016 om 17:54
Mijn zoon zit op zijn eigen laptop te googlen, maar hij weet uit ervaring dat lang niet alle campings scoutinggroepen toelaten, omdat ze dat als groepen jongeren zien. Ze zoeken een goedkope camping want ze hebben maar een klein budget. Overnachten en douchen is genoeg. Hij vond het moeilijk om zo'n camping te vinden daarom vroeg hij mij of ik met hem mee wilde zoeken. Jammer van je reactie Montala , ik was gewoon met mijn zoon aan het meedenken omdat hij dit vroeg. En als je het een vage vraag vindt kun je toch op een normale manier vragen of ik het kan toelichten. Zo blijft het toch nog gezellig op dit forum. En dat is neem ik aan toch de bedoeling.
woensdag 20 januari 2016 om 18:38
quote:vlokje123 schreef op 20 januari 2016 @ 17:54:
Mijn zoon zit op zijn eigen laptop te googlen, maar hij weet uit ervaring dat lang niet alle campings scoutinggroepen toelaten, omdat ze dat als groepen jongeren zien. Ze zoeken een goedkope camping want ze hebben maar een klein budget. Overnachten en douchen is genoeg. Hij vond het moeilijk om zo'n camping te vinden daarom vroeg hij mij of ik met hem mee wilde zoeken. Jammer van je reactie Montala , ik was gewoon met mijn zoon aan het meedenken omdat hij dit vroeg. En als je het een vage vraag vindt kun je toch op een normale manier vragen of ik het kan toelichten. Zo blijft het toch nog gezellig op dit forum. En dat is neem ik aan toch de bedoeling.Als scout zo je juist als eerst aan andere scoutingterreinen denken. Laat hem daar eens zoeken.
Mijn zoon zit op zijn eigen laptop te googlen, maar hij weet uit ervaring dat lang niet alle campings scoutinggroepen toelaten, omdat ze dat als groepen jongeren zien. Ze zoeken een goedkope camping want ze hebben maar een klein budget. Overnachten en douchen is genoeg. Hij vond het moeilijk om zo'n camping te vinden daarom vroeg hij mij of ik met hem mee wilde zoeken. Jammer van je reactie Montala , ik was gewoon met mijn zoon aan het meedenken omdat hij dit vroeg. En als je het een vage vraag vindt kun je toch op een normale manier vragen of ik het kan toelichten. Zo blijft het toch nog gezellig op dit forum. En dat is neem ik aan toch de bedoeling.Als scout zo je juist als eerst aan andere scoutingterreinen denken. Laat hem daar eens zoeken.
woensdag 20 januari 2016 om 19:05
Ook tof en heel betaalbaar is een labelterrein bij Igls, Oostenrijk. Met een Schones Wochenendeticket reis je met de Rowans voor een paar euro heel Duitsland door per trein.
Mijn oude scoutinggroep (en die van Snoesje haar zoon vermoed ik) gaat ieder jaar naar de omgeving van Haselune in Duitsland en kampeert daar op een weiland van een boer. Dan kun je ook gewoon nog hudo's graven. Het vraagt alleen wel veel organisatie en vervoer aangezien je ook je eigen drinkwater moet regelen.
Mijn oude scoutinggroep (en die van Snoesje haar zoon vermoed ik) gaat ieder jaar naar de omgeving van Haselune in Duitsland en kampeert daar op een weiland van een boer. Dan kun je ook gewoon nog hudo's graven. Het vraagt alleen wel veel organisatie en vervoer aangezien je ook je eigen drinkwater moet regelen.
woensdag 20 januari 2016 om 19:26
Hij is nog niet naar Duitsland geweest, wel naar Havelte, Dwingeloo en Smeerling.
Elke keer een tevreden kind, de ene keer kwijtgeraakt (arme leiding ), de andere keer uit een boom gevallen, een zwaar ontstoken vinger. Genieten, hij wil niet anders.
Elke keer een tevreden kind, de ene keer kwijtgeraakt (arme leiding ), de andere keer uit een boom gevallen, een zwaar ontstoken vinger. Genieten, hij wil niet anders.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 20 januari 2016 om 19:56
vrijdag 22 januari 2016 om 13:51
Ik zou aanraden om echt op een terrein voor scoutinggroep te gaan staan, zoals bijvoorbeeld de labelterreinen of misschien wel bij een scoutinggroep op hun eigen terrein. Hier mag je meestal veel meer dan op een camping.
Verder mocht ze van primitief houden, dan kunnen ze ook altijd nog gaan kamperen op een veld van staatsbosbeheer.
Ik wens je veel succes met je zoektocht! Mocht hij een leuk terrein gevonden hebben, dan mag dat natuurlijk altijd gedeeld worden
Verder mocht ze van primitief houden, dan kunnen ze ook altijd nog gaan kamperen op een veld van staatsbosbeheer.
Ik wens je veel succes met je zoektocht! Mocht hij een leuk terrein gevonden hebben, dan mag dat natuurlijk altijd gedeeld worden