Beginnende stalker?

21-01-2016 17:30 452 berichten
Lang verhaal.

Gisteren zou ik bij een kennis gaan eten. Mijn eigen klaargemaakt en om 17.30 wilde ik vertrekken. Ik pak mijn tas, stola, huissleutels en wilde mijn autosleutel pakken. Geen autosleutel en dat is me nog maar een keer overkomen.

De huissleutel en de autosleutel liggen in hetzelfde open sleutelkastje naast de voordeur. Als ik mijn auto in de garage heb gezet stop ik hem altijd tussen het randje van mijn BH. Dan sleep ik de boodschappen naar boven, hang de huissleutels en de autosleutel weg.

Oke, geen paniek, ik had veel boodschappen gehaald, waarschijnlijk in de tas gedaan en dus even de boodschappentassen nagekeken. Geen sleutel en dus lichtelijke paniek, slaapkamer helemaal doorzocht, huiskamer, badkamer, keuken. Met de plumeau onder de bank, onder het bed en onder de kasten geveegd. Achter bij de garage en in de garage is geen licht. Ik met het lampje van mijn telefoon de hele plaats afgezocht en in de garage gekeken, vuilniszakken die al buiten stonden naar binnen gehaald en minitieus nagekeken. Nou ja, jullie begrijpen, alles goed en grondig doorzocht.

De buurman, ik heb altijd een aardige buurman gehad, een Marokkaan die wel eens mijn boodschappen naar boven sjouwde. Beetje verlegen jongeman. Nu woont er sinds een paar weken een andere man bij in (zegt hij maar ik heb de andere buurman niet meer gezien) ook een Marokkaan. Geen probleem, ik ben zelf half Marokkaans maar geadopteerd door een NL vader.

Ik bel dus bij hem aan met de vraag of hij toevallig mijn autosleutel had gevonden. Nee, maar hij ging gelijk buiten zoeken met een lampje. Ik het hele appartement doorzocht en naar buiten gegaan. Hij kon hem ook niet vinden, maar was wel een beetje handtastelijk. Truitje goed doen want anders zou ik kou vatten enzo.

Onze deuren zitten recht tegenover elkaar en hij zei, ik kom even een sigaret bij je roken. Ik dacht nou ja, hij is zo aardig geweest, een glas cola erbij. Hij begon, ik was mooie vrouw, ik moest man hebben en hij zocht lieve vrouw, allemaal liefde nodig, ik ook. Ik heb hem gelijk gezegd dat hij mij niet moest gaan versieren, heel duidelijk. Volgens hem zou ik nog wel achterkomen hij goede man is en ik goede vrouw en anders sex.

Hij komme helpen andere dag , wij zoeken heel jouw huis door. Nou daar zat ik niet op te wachten. Ik zeg nog tegen hem na een uur of anderhalf dat mijn kennis echt boos was, die had speciaal voor mij Thais gekookt.

Hij kijkt mij lachend aan (voor de beelddenkers, klein, dik mannetje, brede lach) en zegt. Watte ik krijge als ik jouw sleutel vinden en ik zeg , nou dan krijg je een kus. Ik zeg maar jij kan die sleutel niet vinden, jij hebt die sleutel niet. Watte ik krijge waar kus, ik zeg, op je wang, hij zegt neenee mond. Dit spelletje speelde nog een kwartier ofzo en hij haalt zijn hand tussen de bank vandaan met mijn autosleutel. (Ik heb een hoekbank en op die plaats zit ik nooit, loop ik zelfs nooit langs en ik had toch voor de zekerheid daar wel gevoeld. Die vuile klootzak had gewoon de hele tijd mijn sleutel. Waarschijnlijk achter op de plaats gevonden of in het halletje. Hij draait zijn wang naar me toe en ik geef hem maar dat kusje, terwijl hij zo snel zijn hoofd draaide dat het half op zijn mond kwam. Toen hij weg was, werd ik ineens zo ontzettend woest, laaiend was ik. Uiteindelijk bij kennis aangekomen om 20.15 uur (die was strontlazarus, maar dat terzijde).

Nu stond hij vanochtend aan de deur met Marokkaanse pannekoeken, daarnet klopte hij op de deur want hij ging boodschappen doen, of ik nog iets nodig had? Nee zeg ik, hij zegt, ik kijke voor jou wat jij nodig hebt. Vanavond ik kooke voor jou.

Achteraf bezien staat hij heel vaak achter het gordijn van zijn slaapkamer waar hij mij kan zien als ik wegga of terugkom. En nu komt hij vanavond en ik weet niet wat te doen.

Nee ik laat hem niet binnen, ik ga niet samen eten, ik zal het wel aanpakken.

Die onderdanigheid heb ik in me gestampt gekregen als jong meisje van mijn stiefvader en later van mijn ex. Ik ben bang om iemand af te wijzen al ben ik wel zover gekomen dat ik zeg dat ze me niet moeten versieren of aan me moeten zitten.

Ik hoop dat het met een sisser afloopt, maar ik ben bang van niet. De sleutels liggen gelijk bij binnenkomst en dat weet hij nu en hij weet hoe mijn huis er van binnen utziet nu. Sleutels geef ik voorlopig een andere plaats.

Lang verhaal, ik schrijf het dan vooral ook heel gedetailleerd op zodat ik bij een calamiteit het hele verhaal compleet heb.

Mocht je het wel gelezen hebben, thanks.

.
quote:ciambella schreef op 21 januari 2016 @ 18:06:

Gewoon de pannenkoeken aanpakken en de deur dicht doen.Heb ik vanochtend gedaan, maar vanavond gaat hij uitgebreider koken zei hij.
Ho wacht even, je hoeft ook niet meteen de beste man in de scrum te laten gooien hoor! :D
quote:prada schreef op 21 januari 2016 @ 18:12:

[...]

Heb ik vanochtend gedaan, maar vanavond gaat hij uitgebreider koken zei hij.Niet meer open doen. Desnoods als hij aan de deur komt zeggen: Laat mij met rust! Nee is nee. Dag buurman. En dicht die deur. Grenzen stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 21 januari 2016 @ 18:08:

[...]

+1

Scheelt toch weer een halfuur koken.
quote:viva-amber schreef op 21 januari 2016 @ 18:11:

Je hebt hem gekust (kusje) dus het is je eigen schuld dat hij blijft aandringen. Je zegt niet duidelijk genoeg nee en je doet half mee. Beetje dom.

Is dat net zoiets als, ze droeg een kort rokje dus ze vroeg erom. Of tegen je stiefvader niet zeggen dat het moet stoppen.

Nee ik begrijp wat je bedoelt en echt, voor mij zat er ook echt niets achter, maar ja isse Koeltoer. En ik heb echt gezegd heel duidelijk dat hij een sigaretje mocht roken maar me niet moest gaan versieren of aan me zitten. Daar ben ik bij een eerste ontmoeting heel strikt in en heb me zelf ook aan moeten leren om dat zo te doen anders dan gaan ze zeker weten over mijn grenzen heen. Dat is een soort openingszin geworden. Maar hij is echt ervan overtuigd dat ik hem wil en hij mij. Hij zoeke vrouw als ik en iki moet man als hij en ik heb er echt geen doekjes omgewonden toen ik zei dat ik hem of wie dan ook niet wil.
NIET dat eten aannemen. Als je dat wel doet en je hem daarna negeert heeft hij reden om boos te zijn en dat wil je niet. Plus hij heeft weer een aanknopingspunt om je aan te spreken.

Ik zou gewoon door de deur heen zeggen dat je zijn eten niet wilt omdat hij je in de maling heeft genomen. Daarna ga je weg bij de voordeur en laat je hem lekker staan.
quote:pimpampum schreef op 21 januari 2016 @ 18:12:

Ho wacht even, je hoeft ook niet meteen de beste man in de scrum te laten gooien hoor! :DIk moest lachen
quote:prada schreef op 21 januari 2016 @ 18:12:

[...]

Heb ik vanochtend gedaan, maar vanavond gaat hij uitgebreider koken zei hij.

Je weet dat hij dan seks verwacht he?

Ga vanavond logeren bij een vriendin of familielid. Je bent misschien er nog niet klaar voor om direct nee te zeggen, dus vermijd het probleem voor deze keer. En het idee dat hier genoemd is, van regel een stoere sterke man die een keer voor jou de deur open doet als hij aan belt.
Assertiviteitscursus lijkt me broodnodig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:SoMiDi schreef op 21 januari 2016 @ 18:11:

Herken het een beetje. Mijn onderbuurman kwam ook met praatjes als jij mooie vrouw en jij word mijn vrouw. Vriendelijk afgewezen. Daarna begon het met ben je lesbische? ik nee, maar ik ben niet in je geïnteresseerd. Daarna begon hij van 1 keertje maar je zult geen spijt krijgen, ook dat wees ik af. Toen begon de agressie omdat ik niet deed wat hij wilde, ik ben voor alles en nog wat uitgemaakt, bonken op mijn deur en ook dreigen dat hij mij wel kreeg! Dit alles is in ongeveer 2,5 jaar aan de gang geweest. Ik was doodsbang. Uiteindelijk heb ik de woningbouw en de politie ingeschakeld en toen werd hij zelf bang. Bij mij is het uiteindelijk goed afgelopen.

Wat ik dus in jouw geval zou doen; is duidelijk tegen hem zijn, niet vriendelijk maar gewoon dag en hallo en verder kort en afstandelijk houden. Als dat niet werkt zou ik de woningbouw inschakelen en vervolgens als hij echt heel erg word de politie.

Sterkte, kan echt heel vervelend zijn!

Ohhh wat vreselijk! En daar ga ik weer de fout in, geen moment eraan gedacht dat hij ook wel eens agressief kan worden na verloop van tijd.

Ik huur particulier in een apaartementencomplex van 5 appartementen.

Als het niet stopt bel ik maandag de huisbaas.
Je hoeft je zoons niet op dat kleine mannetje af te sturen. Je buurman ziet vanachter de gordijnen precies wanneer jij weggaat en wie er bij jou op bezoek komen. Als je dan regelt dat iemand van jouw eigen leeftijd (neef, broer, vriend) een paar dagen achter elkaar bij jou op bezoek komt, wordt dat door de stalker echt wel gezien.

Je durft geen nee te zeggen omdat je bang bent om iemand te kwetsen? Maar lieverd, wat wil je dan? Als je geen nee zegt, ben JIJ degene die weer gebruikt/misbruikt wordt. Dat kan toch echt niet de bedoeling zijn. Zorg goed voor jezelf!

En bedenk dat het vaak niet om jou als persoon gaat, om wie jij bent, om hoe je eruit ziet. Geef zulke types een vinger en je bent je hele hand kwijt. Als jij geen grenzen aangeeft, gaan zij door met hun gedrag. Als je bang bent om nee tegen zulke types te zeggen, moet je bedenken: wie denkt hij gvd wel niet dat hij is, dat hij denkt dat hij mij in mijn eigen huis kan lastigvallen. Hell, no!! Ik laat me door zo'n engerd niet angstig maken in mijn eigen huis.

Zijn gedrag moet nu stoppen. Nu.
quote:prada schreef op 21 januari 2016 @ 18:17:

[...]

Is dat net zoiets als, ze droeg een kort rokje dus ze vroeg erom. Of tegen je stiefvader niet zeggen dat het moet stoppen.

Nee ik begrijp wat je bedoelt en echt, voor mij zat er ook echt niets achter, maar ja isse Koeltoer. En ik heb echt gezegd heel duidelijk dat hij een sigaretje mocht roken maar me niet moest gaan versieren of aan me zitten. Daar ben ik bij een eerste ontmoeting heel strikt in en heb me zelf ook aan moeten leren om dat zo te doen anders dan gaan ze zeker weten over mijn grenzen heen. Dat is een soort openingszin geworden. Maar hij is echt ervan overtuigd dat ik hem wil en hij mij. Hij zoeke vrouw als ik en iki moet man als hij en ik heb er echt geen doekjes omgewonden toen ik zei dat ik hem of wie dan ook niet wil.In jouw geval zijn het alleen woorden zonder betekenis. Je hebt hem al te veel grenzen over heen laten gaan, waardoor dit zinnetje niet meer werkt. Je liet hem binnen een sigaretje roken, dat had je al niet moeten doen bijvoorbeeld. Je laat nog steeds over je grenzen heen gaan ookal geef je ze aan. Zoek professionele hulp hiervoor, echt.
quote:prada schreef op 21 januari 2016 @ 18:11:

[...] Hem direct zeggen in zijn gezicht dat hij mij voor de gek gehouden heeft heb ik gisteren al tegen hem gezegd, maar nee nee isse niet waar hoor. En dan met zo'n stralende glimlach.

Je hoeft hem niet te overtuigen he. Hij zal het niet met je eens zijn maar de kunst is om dan toch bij jezelf te blijven en voet bij stuk te houden. Jij bent er niet van gediend en jij vind dat je voor de gek bent gehouden. Of dat nu waar of niet waar is doet er niet toe. Jij wil het niet. Heeft hij gewoon niets tegenin te brengen en dan vind hij je maar een zeur of iets dergelijks.

Deur dichtgooien is een mooie afsluiter.
Doubt kills more dreams than failure ever will
quote:retrostar schreef op 21 januari 2016 @ 18:20:

Assertiviteitscursus lijkt me broodnodig.

Eerlijk gezegd ben ik heel erg assertief, maar zulke mannen brengen het gevoel van mijn jeugd terug. Niet de ervaring van toen, daar ben ik allang klaar mee. Maar meer het paniekgevoel, wat moet ik nu.

En ik weet heel goed wat ik een vriendin zou adviseren.
quote:ciambella schreef op 21 januari 2016 @ 18:22:

[...]

In jouw geval zijn het alleen woorden zonder betekenis. Je hebt hem al te veel grenzen over heen laten gaan, waardoor dit zinnetje niet meer werkt. Je liet hem binnen een sigaretje roken, dat had je al niet moeten doen bijvoorbeeld. Je laat nog steeds over je grenzen heen gaan ookal geef je ze aan. Zoek professionele hulp hiervoor, echt.Ja dat sigaretje pakte hij ook heel slim aan, onze voordeuren zijn twee stappen verwijderd van elkaar en recht tegenover elkaar. Hij stapt een stap naar binnen bij hem en een stap binnen bij mij. Ikke kom even sigaretje roken bij jou. (toen was de sleutel nog niet terecht want toen ik die in handen had ben ik gelijk weggegaan naar die kennis)
quote:prada schreef op 21 januari 2016 @ 18:20:

[...]

Ohhh wat vreselijk! En daar ga ik weer de fout in, geen moment eraan gedacht dat hij ook wel eens agressief kan worden na verloop van tijd.

Ik huur particulier in een apaartementencomplex van 5 appartementen.

Als het niet stopt bel ik maandag de huisbaas.Goed van je, denk echt aan je eigen veiligheid! Huisbaas en als hij niets doet dan politie.
quote:prada schreef op 21 januari 2016 @ 18:22:

[...]

En ik weet heel goed wat ik een vriendin zou adviseren.Wat zou je dan adviseren?
Als je het niet alleen kan dan zou ik toch hulp inschakelen.

Dan kan iemand het voor je doen. Laat je zoon of een ander mannelijk familie lid open doen.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Nee zeggen en als dat niet helpt, deur dichtgooien. Nu geef je dubbele signalen af.
quote:Fog schreef op 21 januari 2016 @ 18:10:

Een goede buur is beter dan een verre vriend

Maar even serieus. Ik had ook eens zo'n buurman maar dan de Hollandse vieze Freddy versie. Dat was opgelost toen ik mijn broer had gevraagd of hij niet bij mij wilde logeren in het weekend als hij vrij af was van de mariniers. Dan deed ik zijn was wel en hij was dichter bij de stad om te gaan stappen.

Niks schrikt een vieze buurman af, als een balkon vol drogende legerkleding en mijn formaat klerenkast broer die zijn kistjes voor op de deurmat poetste.

Dus regel een vent.Sorry, had over jouw berichtje heen gelezen. Het punt is, ik ben liever alleen dan dat ik mannen/zoons in huis heb die op me moeten passen, maar jongste woont vlakbij en die kan ik wel vragen wat vaker langs te komen.
Nee zeggen Door een dichte deur en verder negeren aan geven dat je de politie belt wanneer hij Door gaat. Niet open doen en beetje schaapachtig blijven giechelen wanneer hij aan je gaat zitten. Die ander snapt niet wat jij denkt en wilt wanneer je niet heel duidelijk bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Met het truitje goed doen ging hij natuurlijk al over een grens heen. Of zie/voel jij dat niet zo? Anders moet je je wel afvragen hoe het daarna in godsnaam nog zo ver heeft kunnen komen. Volgens mij schoot je in een "als ik maar lief ben dan gaat de engerd wel weer weg" modus of zo?

Bescherm jezelf wat beter vrouw, alsjeblieft. Engnekken heb je overal en dat is jouw schuld niet, maar ga ze vooral niet voeden.
Het maakt jou buur helemaal niet uit dat jij een vriend hebt. Zolang jezelf geen nee zegt is het nog steeds misschien ja
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Okee, je bent dus niet goed in mannen assertief wegsturen. Ik wel. Effe denken... de griep heerst, je kunt zeggen dat je niet lekker bent en dat je hem niet aan wil steken. En terwijl je dat vertelt, pak je het eten aan. Dan ruik je even en trekt dan een vies gezicht en zegt: 'ik word misselijk, sorry, mijn maag doet raar, ik sla maar over vandaag en kruip onder de wol.' En geeft het eten weer terug en gaat naar binnen. En net voordat je de deur dichtdoet, zeg je snel: 'o ja buurman, wil je niet meer aan de deur komen' met een stalen gezicht en 'ik vind je eigenlijk nogal een zeur maar ja, je blijft beleefd he'. En gooit de deur snel dicht. Zoiets?
Het is toch te gek, ik hoor net zijn sleutel omdraaien en mijn hart slaat al een slag over. Volgens mij is hij terug van boodschappen doen. Dit is niet te doen, ik ga handelen. Ik wil niet mijn eigen huis insluipen, een buurman die achter de gordijnen naar me gluurt. Die vindt dat ik boodschappen nodig heb.

Ik ga niet weer laten gebeuren dat ik in die angst zit. Ik verdom het, verdomme ik word gewoon kwaad op mezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven