Beginnende stalker?

21-01-2016 17:30 452 berichten
Lang verhaal.

Gisteren zou ik bij een kennis gaan eten. Mijn eigen klaargemaakt en om 17.30 wilde ik vertrekken. Ik pak mijn tas, stola, huissleutels en wilde mijn autosleutel pakken. Geen autosleutel en dat is me nog maar een keer overkomen.

De huissleutel en de autosleutel liggen in hetzelfde open sleutelkastje naast de voordeur. Als ik mijn auto in de garage heb gezet stop ik hem altijd tussen het randje van mijn BH. Dan sleep ik de boodschappen naar boven, hang de huissleutels en de autosleutel weg.

Oke, geen paniek, ik had veel boodschappen gehaald, waarschijnlijk in de tas gedaan en dus even de boodschappentassen nagekeken. Geen sleutel en dus lichtelijke paniek, slaapkamer helemaal doorzocht, huiskamer, badkamer, keuken. Met de plumeau onder de bank, onder het bed en onder de kasten geveegd. Achter bij de garage en in de garage is geen licht. Ik met het lampje van mijn telefoon de hele plaats afgezocht en in de garage gekeken, vuilniszakken die al buiten stonden naar binnen gehaald en minitieus nagekeken. Nou ja, jullie begrijpen, alles goed en grondig doorzocht.

De buurman, ik heb altijd een aardige buurman gehad, een Marokkaan die wel eens mijn boodschappen naar boven sjouwde. Beetje verlegen jongeman. Nu woont er sinds een paar weken een andere man bij in (zegt hij maar ik heb de andere buurman niet meer gezien) ook een Marokkaan. Geen probleem, ik ben zelf half Marokkaans maar geadopteerd door een NL vader.

Ik bel dus bij hem aan met de vraag of hij toevallig mijn autosleutel had gevonden. Nee, maar hij ging gelijk buiten zoeken met een lampje. Ik het hele appartement doorzocht en naar buiten gegaan. Hij kon hem ook niet vinden, maar was wel een beetje handtastelijk. Truitje goed doen want anders zou ik kou vatten enzo.

Onze deuren zitten recht tegenover elkaar en hij zei, ik kom even een sigaret bij je roken. Ik dacht nou ja, hij is zo aardig geweest, een glas cola erbij. Hij begon, ik was mooie vrouw, ik moest man hebben en hij zocht lieve vrouw, allemaal liefde nodig, ik ook. Ik heb hem gelijk gezegd dat hij mij niet moest gaan versieren, heel duidelijk. Volgens hem zou ik nog wel achterkomen hij goede man is en ik goede vrouw en anders sex.

Hij komme helpen andere dag , wij zoeken heel jouw huis door. Nou daar zat ik niet op te wachten. Ik zeg nog tegen hem na een uur of anderhalf dat mijn kennis echt boos was, die had speciaal voor mij Thais gekookt.

Hij kijkt mij lachend aan (voor de beelddenkers, klein, dik mannetje, brede lach) en zegt. Watte ik krijge als ik jouw sleutel vinden en ik zeg , nou dan krijg je een kus. Ik zeg maar jij kan die sleutel niet vinden, jij hebt die sleutel niet. Watte ik krijge waar kus, ik zeg, op je wang, hij zegt neenee mond. Dit spelletje speelde nog een kwartier ofzo en hij haalt zijn hand tussen de bank vandaan met mijn autosleutel. (Ik heb een hoekbank en op die plaats zit ik nooit, loop ik zelfs nooit langs en ik had toch voor de zekerheid daar wel gevoeld. Die vuile klootzak had gewoon de hele tijd mijn sleutel. Waarschijnlijk achter op de plaats gevonden of in het halletje. Hij draait zijn wang naar me toe en ik geef hem maar dat kusje, terwijl hij zo snel zijn hoofd draaide dat het half op zijn mond kwam. Toen hij weg was, werd ik ineens zo ontzettend woest, laaiend was ik. Uiteindelijk bij kennis aangekomen om 20.15 uur (die was strontlazarus, maar dat terzijde).

Nu stond hij vanochtend aan de deur met Marokkaanse pannekoeken, daarnet klopte hij op de deur want hij ging boodschappen doen, of ik nog iets nodig had? Nee zeg ik, hij zegt, ik kijke voor jou wat jij nodig hebt. Vanavond ik kooke voor jou.

Achteraf bezien staat hij heel vaak achter het gordijn van zijn slaapkamer waar hij mij kan zien als ik wegga of terugkom. En nu komt hij vanavond en ik weet niet wat te doen.

Nee ik laat hem niet binnen, ik ga niet samen eten, ik zal het wel aanpakken.

Die onderdanigheid heb ik in me gestampt gekregen als jong meisje van mijn stiefvader en later van mijn ex. Ik ben bang om iemand af te wijzen al ben ik wel zover gekomen dat ik zeg dat ze me niet moeten versieren of aan me moeten zitten.

Ik hoop dat het met een sisser afloopt, maar ik ben bang van niet. De sleutels liggen gelijk bij binnenkomst en dat weet hij nu en hij weet hoe mijn huis er van binnen utziet nu. Sleutels geef ik voorlopig een andere plaats.

Lang verhaal, ik schrijf het dan vooral ook heel gedetailleerd op zodat ik bij een calamiteit het hele verhaal compleet heb.

Mocht je het wel gelezen hebben, thanks.

.
Alle reacties Link kopieren
Geef hem een pan eten, met laxeermiddel er in.
quote:prada schreef op 21 januari 2016 @ 20:03:

[...]

Tja, ik zeg toch dat ik daar niets kwaads in zag, ook omdat ik ervan overtuigd was dat hij de sleutel niet had.

En het gaat steeds over een kus, maar maak het niet groter als ik bedoelde. Een bedankt kusje, meer niet. En ja, nu zie ik hoe stom dat was.

ook als hij de sleutel niet had gehad en jij hem geen kus had gegeven, is dit een verkeerd signaal.

als je in het dagelijks leven vaker last hebt van mannen die jouw persoonlijke grenzen overschrijden, dan zou ik je aanraden om daar mee aan de slag te gaan dmv een cursus of een gesprek met een therapeut. dat lijkt mij namelijk erg onprettig!

overigens zeg ik tegen buurmannen altijd gewoon dat ik een relatie heb, en ook tegen mannen die dat zomaar op straat eens komen vragen, dat is niet waar maar voorkomt een heleboel gedoe.
Waarom doe je zo lelijk viva-amber, er zijn vrouwen die zich geïntimideerd kunnen voelen waar anderen daadkrachtig zijn. Prada geeft aan dat dit herinneringen oproept en Nee zeggen niet iets is wat haar makkelijk afgaat.
Hatsjikideee...
[quote]Dubbs schreef op 21 januari 2016 @ 20:07:

[...]

Eens, TO is hierin gemanipuleerd, want hij had de sleutel wel.

En bedenk je goed dat dit soort types exact weten bij wie ze hun vuile spelletjes kunnen spelen. Ze kiezen de vrouwen erop uit.

Dat neemt niet weg dat het totaal niet handig is van Prada, en zelfs erg dom. Maar als je niey goed weet hoe om te gaan met dit gedrag, trap je erin, en weet je je niet goed houding te geven.[/quote]

Ach, alsjeblieft zeg! Waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven????
quote:Moiren_ schreef op 21 januari 2016 @ 20:04:

[...]

Hij heeft 1x haar arm aangeraakt en die kus heeft ze hem zelf toegezegd.

Kom op zeg, niet alles is aanranding en verkrachting.Dat is je mening, maar het is wel strafbaar. Ze is gemanipuleerd voor zijn seksuele genot.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Er zijn vrouwen die niet staan voor hun eigen veiligheid en die nooit nee zeggen en wanneer het mis gaat mag een ander het opknappen. Je eigen veiligheid begint bij jezelf....sorry dat ik niet mee huil en mee pamper....maar als TO steeds maar half-lachend-ja/misschien blijft zeggen dat zal zij in dit soort situaties terecht blijven komen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ach wat een onzin...ze heeft vrijwillige gezoend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:theamuts schreef op 21 januari 2016 @ 20:11:

[quote]Dubbs schreef op 21 januari 2016 @ 20:07:

[...]

Eens, TO is hierin gemanipuleerd, want hij had de sleutel wel.

En bedenk je goed dat dit soort types exact weten bij wie ze hun vuile spelletjes kunnen spelen. Ze kiezen de vrouwen erop uit.

Dat neemt niet weg dat het totaal niet handig is van Prada, en zelfs erg dom. Maar als je niey goed weet hoe om te gaan met dit gedrag, trap je erin, en weet je je niet goed houding te geven.[/quote]

Ach, alsjeblieft zeg! Waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven????Dus, zoals een rechter in Spanje een keer zei: als je niet laat in de avond in een kort rokje rond had gelopen, was dit niet gebeurd; en zo werd de verkrachter vrij gelaten. Of wat iemand anders zei: advies aan alle vrouwen "blijf binnen, ga niet in de avond naar buiten om verkrachtingen te voorkomen".
quote:viva-amber schreef op 21 januari 2016 @ 20:14:

Ach wat een onzin...ze heeft vrijwillige gezoend.Was vast geen lekkere
Hatsjikideee...
Prada je moet niet zo happen bij die beschuldigende posts.

Je hebt de verantwoordelijkheid om voor jezelf op te komen en jezelf te beschermen maar het is niet jouw schuld dat die man jouw grenzen over gaat.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Viva, ik zie geen onderbouwende reacties van jou. Ik zeg dat in de wet staat dat iemand manipuleren, of onder druk zetten, om seksueel genot te krijgen, strafbaar is.
quote:Heksie schreef op 21 januari 2016 @ 20:13:

[...]

Dat is je mening, maar het is wel strafbaar. Ze is gemanipuleerd voor zijn seksuele genot.Seksueel genot? Door een kusje op de wang? En er is niemand opgepakt die een kus op de wang heeft gekregen.
Prada, ik denk dat Viva zit alleen uit te lokken. Let niet op haar.
Hoe moet hij jouw grenzen weten wanneer je geen grenzen aangeeft en wanneer je ja zegt wanneer hij wil zoenen?
Prada kom voor jezelf op als hij aan de deur komt.

'Nee ik wil je eten niet, nee ik wil jou niet, en flik het niet nog een vinger naar me uit te steken'.

De deur niet meer voor hem openen en bij het tegenkomen buiten, een 'dag buurman' eruit persen en door lopen.

Heeft hij dat eten nog steeds niet klaar?
Je draaft een beetje door, Heksie.
Heksie...TO is niet ontoerekeningsvatbaar of wel?
quote:viva-amber schreef op 21 januari 2016 @ 20:06:

Je begrijpt het echt niet hé...ik heb het niet overig je vorige topic, die heb ik niet eens bekeken...ik heb het over de buurman die gister volgens jou al stalkergedrag vertoonde maar die je vandaag weer binnen liet. Het gedonder begon pas vandaag na 10 min volgens jou? Het gedonder met de buurman begon toch al gister.

maar goed verslaafd aan spanning....en theater...je hoopt natuurlijk dat iemand je komt redden zodat je zelf geen nee hoeft te zeggen en je nog meer aandacht genereert.Nee hoor, dat heb je verkeerd begrepen, hij is twee keer aan de deur geweest en ik heb hem niet binnengelaten.
quote:OldWood schreef op 21 januari 2016 @ 20:19:

[...]

Seksueel genot? Door een kusje op de wang? En er is niemand opgepakt die een kus op de wang heeft gekregen.

Alleen met wat hij deed heeft hij zeker een stijve gekregen, zo met haar spelen.

Denk je dat het om iets anders gaat?

Als ik naar de politie ga, omdat iemand op straat mijn borst heeft gegrepen, word ik wel serieus genomen en is hij wel gepakt.
Geen opsomming van de feiten van meneer stalker maar een liefdevolle bloemrijke omschrijving van het koeterwaals van iemand uit een andere sociale klasse zo goed omschreven in de OP bijna zout mijn huid...

Ik weet het zeker TO ziet de buurman helemaal zitten.
quote:viva-amber schreef op 21 januari 2016 @ 20:23:

Heksie...TO is niet ontoerekeningsvatbaar of wel?Dus, alleen ontoerekeningsvatbare mensen kunnen gemanipuleerd worden? Is dat je redenering? Kijk, ik heb sterk het gevoel dat je zit uit te lokken. Ik heb geen zin in rellen. Dus... Fijne avond. Dit is mijn laatste reactie aan jou.
quote:Heksie schreef op 21 januari 2016 @ 20:15:

[...]

Dus, zoals een rechter in Spanje een keer zei: als je niet laat in de avond in een kort rokje rond had gelopen, was dit niet gebeurd; en zo werd de verkrachter vrij gelaten. Of wat iemand anders zei: advies aan alle vrouwen "blijf binnen, ga niet in de avond naar buiten om verkrachtingen te voorkomen".Iemand van een jaar of 40 á 50 kan toch wel bedenken dat je in een dergelijke situatie geen kusje moet beloven?
quote:Heksie schreef op 21 januari 2016 @ 20:13:

Ze is gemanipuleerd voor zijn seksuele genot.Gemanipuleerd? Hij vroeg wat hij zou krijgen, en ze bood zelf een kus aan. Ze had ook iets anders kunnen antwoorden. En als je een kus al als seksueel genot bestempelt ben je niet zoveel gewend denk ik.
quote:OldWood schreef op 21 januari 2016 @ 20:22:

Prada kom voor jezelf op als hij aan de deur komt.

'Nee ik wil je eten niet, nee ik wil jou niet, en flik het niet nog een vinger naar me uit te steken'.

De deur niet meer voor hem openen en bij het tegenkomen buiten, een 'dag buurman' eruit persen en door lopen.

Heeft hij dat eten nog steeds niet klaar?Deze ga ik doen. Maar hopelijk komt hij niet, hij is gelukkig nog niet geweest.
Prada, hij heeft toch een sigaret gerookt bij je, en jij hebt hem een cola gegeven? En hij heeft 25 minuten meegezocht naar je sleutel, in jouw huis? Toen vond hij de sleutel ineens tussen de bank. toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven