Beginnende stalker?

21-01-2016 17:30 452 berichten
Lang verhaal.

Gisteren zou ik bij een kennis gaan eten. Mijn eigen klaargemaakt en om 17.30 wilde ik vertrekken. Ik pak mijn tas, stola, huissleutels en wilde mijn autosleutel pakken. Geen autosleutel en dat is me nog maar een keer overkomen.

De huissleutel en de autosleutel liggen in hetzelfde open sleutelkastje naast de voordeur. Als ik mijn auto in de garage heb gezet stop ik hem altijd tussen het randje van mijn BH. Dan sleep ik de boodschappen naar boven, hang de huissleutels en de autosleutel weg.

Oke, geen paniek, ik had veel boodschappen gehaald, waarschijnlijk in de tas gedaan en dus even de boodschappentassen nagekeken. Geen sleutel en dus lichtelijke paniek, slaapkamer helemaal doorzocht, huiskamer, badkamer, keuken. Met de plumeau onder de bank, onder het bed en onder de kasten geveegd. Achter bij de garage en in de garage is geen licht. Ik met het lampje van mijn telefoon de hele plaats afgezocht en in de garage gekeken, vuilniszakken die al buiten stonden naar binnen gehaald en minitieus nagekeken. Nou ja, jullie begrijpen, alles goed en grondig doorzocht.

De buurman, ik heb altijd een aardige buurman gehad, een Marokkaan die wel eens mijn boodschappen naar boven sjouwde. Beetje verlegen jongeman. Nu woont er sinds een paar weken een andere man bij in (zegt hij maar ik heb de andere buurman niet meer gezien) ook een Marokkaan. Geen probleem, ik ben zelf half Marokkaans maar geadopteerd door een NL vader.

Ik bel dus bij hem aan met de vraag of hij toevallig mijn autosleutel had gevonden. Nee, maar hij ging gelijk buiten zoeken met een lampje. Ik het hele appartement doorzocht en naar buiten gegaan. Hij kon hem ook niet vinden, maar was wel een beetje handtastelijk. Truitje goed doen want anders zou ik kou vatten enzo.

Onze deuren zitten recht tegenover elkaar en hij zei, ik kom even een sigaret bij je roken. Ik dacht nou ja, hij is zo aardig geweest, een glas cola erbij. Hij begon, ik was mooie vrouw, ik moest man hebben en hij zocht lieve vrouw, allemaal liefde nodig, ik ook. Ik heb hem gelijk gezegd dat hij mij niet moest gaan versieren, heel duidelijk. Volgens hem zou ik nog wel achterkomen hij goede man is en ik goede vrouw en anders sex.

Hij komme helpen andere dag , wij zoeken heel jouw huis door. Nou daar zat ik niet op te wachten. Ik zeg nog tegen hem na een uur of anderhalf dat mijn kennis echt boos was, die had speciaal voor mij Thais gekookt.

Hij kijkt mij lachend aan (voor de beelddenkers, klein, dik mannetje, brede lach) en zegt. Watte ik krijge als ik jouw sleutel vinden en ik zeg , nou dan krijg je een kus. Ik zeg maar jij kan die sleutel niet vinden, jij hebt die sleutel niet. Watte ik krijge waar kus, ik zeg, op je wang, hij zegt neenee mond. Dit spelletje speelde nog een kwartier ofzo en hij haalt zijn hand tussen de bank vandaan met mijn autosleutel. (Ik heb een hoekbank en op die plaats zit ik nooit, loop ik zelfs nooit langs en ik had toch voor de zekerheid daar wel gevoeld. Die vuile klootzak had gewoon de hele tijd mijn sleutel. Waarschijnlijk achter op de plaats gevonden of in het halletje. Hij draait zijn wang naar me toe en ik geef hem maar dat kusje, terwijl hij zo snel zijn hoofd draaide dat het half op zijn mond kwam. Toen hij weg was, werd ik ineens zo ontzettend woest, laaiend was ik. Uiteindelijk bij kennis aangekomen om 20.15 uur (die was strontlazarus, maar dat terzijde).

Nu stond hij vanochtend aan de deur met Marokkaanse pannekoeken, daarnet klopte hij op de deur want hij ging boodschappen doen, of ik nog iets nodig had? Nee zeg ik, hij zegt, ik kijke voor jou wat jij nodig hebt. Vanavond ik kooke voor jou.

Achteraf bezien staat hij heel vaak achter het gordijn van zijn slaapkamer waar hij mij kan zien als ik wegga of terugkom. En nu komt hij vanavond en ik weet niet wat te doen.

Nee ik laat hem niet binnen, ik ga niet samen eten, ik zal het wel aanpakken.

Die onderdanigheid heb ik in me gestampt gekregen als jong meisje van mijn stiefvader en later van mijn ex. Ik ben bang om iemand af te wijzen al ben ik wel zover gekomen dat ik zeg dat ze me niet moeten versieren of aan me moeten zitten.

Ik hoop dat het met een sisser afloopt, maar ik ben bang van niet. De sleutels liggen gelijk bij binnenkomst en dat weet hij nu en hij weet hoe mijn huis er van binnen utziet nu. Sleutels geef ik voorlopig een andere plaats.

Lang verhaal, ik schrijf het dan vooral ook heel gedetailleerd op zodat ik bij een calamiteit het hele verhaal compleet heb.

Mocht je het wel gelezen hebben, thanks.

.
Alle reacties Link kopieren
quote:Heksie schreef op 21 januari 2016 @ 20:24:

[...]

Alleen met wat hij deed heeft hij zeker een stijve gekregen, zo met haar spelen.

Denk je dat het om iets anders gaat?

Als ik naar de politie ga, omdat iemand op straat mijn borst heeft gegrepen, word ik wel serieus genomen en is hij wel gepakt.

Een man krijgt meerdere keren per dag een stijve. Boeiend, zolang hij die stijve niet in het gezicht van TO drukt voor het kusje.

En die vergelijking met die borst slaat helemaal nergens op, het gaat hier over een kus op de wang. Buurman heeft nog geen borst gegrepen.
quote:OldWood schreef op 21 januari 2016 @ 20:27:

[...]

Een man krijgt meerdere keren per dag een stijve. Boeiend, zolang hij die stijve niet in het gezicht van TO drukt voor het kusje.

En die vergelijking met die borst slaat helemaal nergens op, het gaat hier over een kus op de wang. Buurman heeft nog geen borst gegrepen.Een kus op de wang een een mouw goed doen.
quote:theamuts schreef op 21 januari 2016 @ 20:25:

[...]

Iemand van een jaar of 40 á 50 kan toch wel bedenken dat je in een dergelijke situatie geen kusje moet beloven?Inderdaad, dat mag je van iemand verwachten, maar dat praat het gedrag van deze man niet goed. Het was niet slim van haar, ze had anders kunnen zeggen. Maar hij is degene die de situatie misbruikt heeft. Hij zit fout.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
quote:viva-amber schreef op 21 januari 2016 @ 20:23:

Heksie...TO is niet ontoerekeningsvatbaar of wel?Want?
Je roept aanranding maar laat de volgende dag iemand gewoon weer binnen...ja ja ja .....natuurlijk omdat je vergeten was omdat beloofde kusje te geven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:prada schreef op 21 januari 2016 @ 20:27:

[...]

Deze ga ik doen. Maar hopelijk komt hij niet, hij is gelukkig nog niet geweest.

Mooi. Zodra hij wel aan je deur komt, duidelijk zijn en niet om heen draaien.

Zal vast niet makkelijk zijn, maar je moet even doorzetten.

Anders staat hij morgen weer bij je voor de deur.
quote:Heksie schreef op 21 januari 2016 @ 20:28:

[...]

Inderdaad, dat mag je van iemand verwachten, maar dat praat het gedrag van deze man niet goed. Het was niet slim van haar, ze had anders kunnen zeggen. Maar hij is degene die de situatie misbruikt heeft. Hij zit fout.Over welk gedrag heb je het dan precies?
quote:prik schreef op 21 januari 2016 @ 20:26:

[...]

Gemanipuleerd? Hij vroeg wat hij zou krijgen, en ze bood zelf een kus aan. Ze had ook iets anders kunnen antwoorden. En als je een kus al als seksueel genot bestempelt ben je niet zoveel gewend denk ik.Nee, hij tikte op zijn wang als gebaar dat hij een kusje bedoelde.
quote:Heksie schreef op 21 januari 2016 @ 20:28:

[...]

Inderdaad, dat mag je van iemand verwachten, maar dat praat het gedrag van deze man niet goed. Het was niet slim van haar, ze had anders kunnen zeggen. Maar hij is degene die de situatie misbruikt heeft. Hij zit fout.In welke zin heeft hij misbruik gemaakt van de situatie? TO heeft hem zelf binnen gelaten, een cola gegeven en een kus beloofd en gegeven.
quote:viva-amber schreef op 21 januari 2016 @ 20:29:

Je roept aanranding maar laat de volgende dag iemand gewoon weer binnen...ja ja ja .....natuurlijk omdat je vergeten was omdat beloofde kusje te geven.Ik herhaal mezelf nog maar een keer. Ik heb hem niet meer binnengelaten.
quote:prada schreef op 21 januari 2016 @ 20:31:

Nee, hij tikte op zijn wang als gebaar dat hij een kusje bedoelde.En hij had jou gehypnotiseerd, zodat je alleen maar zijn suggestie kon opvolgen?
quote:theamuts schreef op 21 januari 2016 @ 20:28:

[...]

Een kus op de wang een een mouw goed doen.Ja ik had het gelezen. Alsnog kan het voor TO ver gaan, maar heeft niks met seksueel genot te maken.
Mocht je echt voor jezelf willen opkomen praat.schreeuw dan door een dichte deur anders staat hij zo weer binnen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:theamuts schreef op 21 januari 2016 @ 20:32:

[...]

In welke zin heeft hij misbruik gemaakt van de situatie? TO heeft hem zelf binnen gelaten, een cola gegeven en een kus beloofd en gegeven.

Heel goed dat jou dat niet overkomt.

Helaas vinden sommige vrouwen het lastig om een grens te trekken als de situatie onprettig voelt, maar er niet direct een vinger op te leggen is.
Ik ga even heel zachtjes de deur opendoen en in de hal ruiken of hij aan het koken is. Hopelijk niet, dan zit ik een stuk rustiger.
quote:prada schreef op 21 januari 2016 @ 20:34:

Ik ga even heel zachtjes de deur opendoen en in de hal ruiken of hij aan het koken is. Hopelijk niet, dan zit ik een stuk rustiger.
En sommige mannen zijn keien in het creeëren van zo'n situatie.
quote:theamuts schreef op 21 januari 2016 @ 20:32:

[...]

In welke zin heeft hij misbruik gemaakt van de situatie? TO heeft hem zelf binnen gelaten, een cola gegeven en een kus beloofd en gegeven.Hij heeft nogal misbruik gemaakt van de situatie omdat hij TO's sleutel gevonden had en die niet direct teruggaf, maar gebruikte om bij haar binnen te komen en een kus van haar te krijgen. Lijkt me wel misbruik maken van de situatie.
quote:humanista schreef op 21 januari 2016 @ 20:35:

[...]

Hij heeft nogal misbruik gemaakt van de situatie omdat hij TO's sleutel gevonden had en die niet direct teruggaf, maar gebruikte om bij haar binnen te komen en een kus van haar te krijgen. Lijkt me wel misbruik maken van de situatie.Wie zegt dat die sleutel niet echt tussen de bank lag?
Hmm volgens mij niet, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen
TO zegt dat omdat zij daar nooit zit en daar zelf ook al gevoeld had.

MAAR nu meldt ze weer iets anders! To je bent extreem in recht praten wat krom is. Jeezus!
Ik kan begrijpen dat als je vervelende ervaringen in het verleden hebt meegemaakt op seksueel gebied waarin je de aandacht kreeg van mannen op lichamelijk vlak en dat misschien een van de weinige manieren was om gezien te worden dit nog zo in je systeem zit dat je eerste reactie op de vraag ' wat is mijn beloning voor wat ik voor jou doe' lichamelijk gericht is. Omdat je dat geleerd hebt dat het zo werkt.

Dat jouw ervaringen uit het verleden nog zo doorwerken in het heden lijkt me een grote reden om hier iets mee te doen. Bij dit soort gevaar ( in jouw ogen en in jouw systeem) reageer jij op zo.n manier dat vervelende ervaringen zich kunnen herhalen. Gevaarlijk gedrag voor jezelf.

Nog gevaarlijker vind ik dat jij na je hele verhaal, je woede op jezelf en op je buurman, de waarschuwingen die je krijgt toch bij je punt blijft om het eten aan te nemen. Je geeft aan dat je dit niet kan weigeren omdat je het hem beloofd hebt, omdat je bang voor hem bent en omdat je niet weet hoe vanwege triggers uit je verleden.

Je stevent af op een herhaling. Waar erop nieuw misbruik van je gemaakt wordt en jij niet in staat bent om dit te voorkomen.

Je bent het verantwoordelijk naar jezelf om dit aan te pakken omdat je nu zo duidelijk gewezen wordt op dat je dit niet aan kan. Je zit nog veel te veel in het verleden.

Als je er voor kiest om het eten aan te nemen en jezelf hulp om uit deze destructie te komen weigert dan voorspel ik weinig goeds.
Ben je er al klaar voor om Nee te zeggen en de deur dicht te gooien?

Het lijkt mij dat hij maar beter wel kan komen, dan ben je ervan af.

De angst die de mogelijke uitkomsten creëren lijkt me veel vervelender dan daadwerkelijk de actie.
Doubt kills more dreams than failure ever will
quote:theamuts schreef op 21 januari 2016 @ 20:35:

[...]

Wie zegt dat die sleutel niet echt tussen de bank lag?

Omdat het een hoekbank is en ik zelfs niet in de buurt van die hoek kom. Onmogelijk. Buiten dat wist hij niet hoe de sleutel eruitzag en het raar is om op die plaats je hand tussen de bank te doen. Buiten dat kijk je dan eerst wat het is en roep je heel erg blij " is dit hem" En ga je niet met je hand tussen de bank zitten en vragen wat je krijgt als je hem vindt.

Buiten de signalen die ik eerder niet doorhad, zoals gluren achter het slaapkamergordijn als ik wegga of thuiskom, in de deuropening gaan staan als hij mijn deur hoort.
quote:VivaFleur schreef op 21 januari 2016 @ 20:38:

Ben je er al klaar voor om Nee te zeggen en de deur dicht te gooien?

Het lijkt mij dat hij maar beter wel kan komen, dan ben je ervan af.

De angst die de mogelijke uitkomsten creëren lijkt me veel vervelender dan daadwerkelijk de actie.Ik denk dat ie NU voor de deur staat, en haar beloofd haar met rust te laten als ze hem een kusje geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven