Beginnende stalker?

21-01-2016 17:30 452 berichten
Lang verhaal.

Gisteren zou ik bij een kennis gaan eten. Mijn eigen klaargemaakt en om 17.30 wilde ik vertrekken. Ik pak mijn tas, stola, huissleutels en wilde mijn autosleutel pakken. Geen autosleutel en dat is me nog maar een keer overkomen.

De huissleutel en de autosleutel liggen in hetzelfde open sleutelkastje naast de voordeur. Als ik mijn auto in de garage heb gezet stop ik hem altijd tussen het randje van mijn BH. Dan sleep ik de boodschappen naar boven, hang de huissleutels en de autosleutel weg.

Oke, geen paniek, ik had veel boodschappen gehaald, waarschijnlijk in de tas gedaan en dus even de boodschappentassen nagekeken. Geen sleutel en dus lichtelijke paniek, slaapkamer helemaal doorzocht, huiskamer, badkamer, keuken. Met de plumeau onder de bank, onder het bed en onder de kasten geveegd. Achter bij de garage en in de garage is geen licht. Ik met het lampje van mijn telefoon de hele plaats afgezocht en in de garage gekeken, vuilniszakken die al buiten stonden naar binnen gehaald en minitieus nagekeken. Nou ja, jullie begrijpen, alles goed en grondig doorzocht.

De buurman, ik heb altijd een aardige buurman gehad, een Marokkaan die wel eens mijn boodschappen naar boven sjouwde. Beetje verlegen jongeman. Nu woont er sinds een paar weken een andere man bij in (zegt hij maar ik heb de andere buurman niet meer gezien) ook een Marokkaan. Geen probleem, ik ben zelf half Marokkaans maar geadopteerd door een NL vader.

Ik bel dus bij hem aan met de vraag of hij toevallig mijn autosleutel had gevonden. Nee, maar hij ging gelijk buiten zoeken met een lampje. Ik het hele appartement doorzocht en naar buiten gegaan. Hij kon hem ook niet vinden, maar was wel een beetje handtastelijk. Truitje goed doen want anders zou ik kou vatten enzo.

Onze deuren zitten recht tegenover elkaar en hij zei, ik kom even een sigaret bij je roken. Ik dacht nou ja, hij is zo aardig geweest, een glas cola erbij. Hij begon, ik was mooie vrouw, ik moest man hebben en hij zocht lieve vrouw, allemaal liefde nodig, ik ook. Ik heb hem gelijk gezegd dat hij mij niet moest gaan versieren, heel duidelijk. Volgens hem zou ik nog wel achterkomen hij goede man is en ik goede vrouw en anders sex.

Hij komme helpen andere dag , wij zoeken heel jouw huis door. Nou daar zat ik niet op te wachten. Ik zeg nog tegen hem na een uur of anderhalf dat mijn kennis echt boos was, die had speciaal voor mij Thais gekookt.

Hij kijkt mij lachend aan (voor de beelddenkers, klein, dik mannetje, brede lach) en zegt. Watte ik krijge als ik jouw sleutel vinden en ik zeg , nou dan krijg je een kus. Ik zeg maar jij kan die sleutel niet vinden, jij hebt die sleutel niet. Watte ik krijge waar kus, ik zeg, op je wang, hij zegt neenee mond. Dit spelletje speelde nog een kwartier ofzo en hij haalt zijn hand tussen de bank vandaan met mijn autosleutel. (Ik heb een hoekbank en op die plaats zit ik nooit, loop ik zelfs nooit langs en ik had toch voor de zekerheid daar wel gevoeld. Die vuile klootzak had gewoon de hele tijd mijn sleutel. Waarschijnlijk achter op de plaats gevonden of in het halletje. Hij draait zijn wang naar me toe en ik geef hem maar dat kusje, terwijl hij zo snel zijn hoofd draaide dat het half op zijn mond kwam. Toen hij weg was, werd ik ineens zo ontzettend woest, laaiend was ik. Uiteindelijk bij kennis aangekomen om 20.15 uur (die was strontlazarus, maar dat terzijde).

Nu stond hij vanochtend aan de deur met Marokkaanse pannekoeken, daarnet klopte hij op de deur want hij ging boodschappen doen, of ik nog iets nodig had? Nee zeg ik, hij zegt, ik kijke voor jou wat jij nodig hebt. Vanavond ik kooke voor jou.

Achteraf bezien staat hij heel vaak achter het gordijn van zijn slaapkamer waar hij mij kan zien als ik wegga of terugkom. En nu komt hij vanavond en ik weet niet wat te doen.

Nee ik laat hem niet binnen, ik ga niet samen eten, ik zal het wel aanpakken.

Die onderdanigheid heb ik in me gestampt gekregen als jong meisje van mijn stiefvader en later van mijn ex. Ik ben bang om iemand af te wijzen al ben ik wel zover gekomen dat ik zeg dat ze me niet moeten versieren of aan me moeten zitten.

Ik hoop dat het met een sisser afloopt, maar ik ben bang van niet. De sleutels liggen gelijk bij binnenkomst en dat weet hij nu en hij weet hoe mijn huis er van binnen utziet nu. Sleutels geef ik voorlopig een andere plaats.

Lang verhaal, ik schrijf het dan vooral ook heel gedetailleerd op zodat ik bij een calamiteit het hele verhaal compleet heb.

Mocht je het wel gelezen hebben, thanks.

.
quote:viva-amber schreef op 21 januari 2016 @ 20:58:

Ik ben een beetje van de confrontatie-therapie niet iedereen kan er even goed tegen....daarnaast kan ik denken als een man...dus ik kan mij goed inleven in je buurman. Ik ben ook eens gestrekt en gewurgd op mijn eigen drempel geëindigd omdat ik de verkeerde persoon binnen liet. Niemand gaat nee voor jou zeggen... alleen jij kunt zorgen dat jezelf veilig bent, je huis is heilig houd het dicht voor ongewenste figuren.Nog even snel, fijn dat je het duidelijk hebt gemaakt hoe je het bedoelde. kgind er al vanuit dat je het niet zo bedoelde als dat het overkwam.
quote:AmyFarahFowler schreef op 21 januari 2016 @ 20:56:

Even los van het feit of hij nu wel of niet nog langs komt, ik zou dit wel morgen bij je huisbaas melden. Dat steeds naar buiten komen als jij dat doet en dat in de gaten gehouden worden is storend en intimiderend gedrag. En ik zou dit hele gebeuren toch ook melden voor de context.

Als jij het niet aan durft te geven of hij neemt het niet van je aan laat de huisbaas maar eens een bezoekje afleggen bij hem. Wie weet helpt dat beter.Als dit aanhoudt bel ik zeker maandag de huisbaas, mocht het echt nodig zijn nog eerder.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 21 januari 2016 @ 21:02:

Je hebt het nummer van de politie alvast in je telefoon gezet? 112 Is toch niet zo moeilijk te onthouden? En een beetje telefoon heeft tegenwoordig gewoon de optie "noodgeval" meteen in het beginscherm staan. Nog voor je je code moet intikken.

Lieverd, ik woon in het buitenland. Hier is het noodnummer 112 net als in heel Europa en kun je kiezen welke hulpdienst je wilt.

101 is het noodnummer direct voor politie. Ook niet moeilijk maar nu hoe ik maar een knopje in te drukken
quote:prada schreef op 21 januari 2016 @ 21:04:

[...]

Nog even snel, fijn dat je het duidelijk hebt gemaakt hoe je het bedoelde. Ik ging er al vanuit dat je het niet zo bedoelde als dat het overkwam.
Hoe lang is hij nou binnen geweest? Volgens je OP anderhalf uur. Later werd het 25 minuten? Of lees ik dit verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 21 januari 2016 @ 21:05:

[...]

Als dit aanhoudt bel ik zeker maandag de huisbaas, mocht het echt nodig zijn nog eerder.Maandag? :facepalm:!!!
Ik vond mijn oplossing best goed eigenlijk. Prada, misschien is het een les, sommige mannen kun je beter met een boog omheen lopen. Blijkbaar voel jij niet goed aan welke. Dan zou ik wat voorzichtiger worden met wie je in je huis laat. Ik heb ook even alleen gewoond en geen enkele man kwam binnen bij me, tenzij hij zich kon legitimeren, als het een monteur oid was.

Buurmannen liet ik gewoon nooit binnen. Je weet namelijk nooit of iemand te vertrouwen is, iig als iemand niet te vertrouwen is, kun je beter niet alleen met hem zijn in een huis. Dan denken ze maar dat ik een trut ben, maakt me niks uit. Als je een buurman een tijdje kent, dan nog zou ik voorzichtig zijn met binnenlaten. Vooral omdat je radar het niet goed doet, om wat voor reden dan ook, zou ik gewoon het zekere voor het onzekere nemen.

Ik ben gewoon een bangepoeperd maar dat heeft me wel altijd veilig gehouden voor ongure lui. Mijn radar doet het wel maar ik was gewoon extra voorzichtig. Hoef je ook niet iemand op een vervelende manier af te wimpelen namelijk. Ik woonde toen ik 18 was al alleen en heb 1 keer de fout gemaakt om mijn radar te negeren. Niks vervelends gebeurd hoor maar die kwam me ontbijt op bed brengen op een dag. Hij bleek ontzettend verliefd op me te zijn. Vond ik erg genant. Dus zou dat proberen te voorkomen in de toekomst.

Hee, je kunt ook vlak voor je deur op de grond sla-olie gooien en dan door het piepgat kijken. Whoopsekeeee, al het eten in de lucht. Sorry, het is een engerd maar je kunt beter om engerds lachen.
quote:pimpampum schreef op 21 januari 2016 @ 21:10:

Hoe lang is hij nou binnen geweest? Volgens je OP anderhalf uur. Later werd het 25 minuten? Of lees ik dit verkeerd?Nee ik ben eerst anderhalf uur aan het zoeken geweest voordat ik bij hem aanbelde.
quote:Krentebolletje schreef op 21 januari 2016 @ 21:12:

[...]

Maandag? :facepalm:!!!Of eerder als dat nodig is. Staat erbij.
quote:prada schreef op 21 januari 2016 @ 20:58:

[...]

Tja een soort schuldgevoel omdat ik een aantal weken toen ik nog niet doorhad dat dit al speelde zei dat het op de gang zo lekker rook en hij toen zei dat hij een keer wat voor me zou maken. Soort van verplichting die ik mezelf opgelegd had

Wanneer jij zegt dat het lekker ruikt op de gang ben jij echt niet meteen verplicht om eten van die man aan te nemen. Echt idioot dat je jezelf dat aan praat.

En zelfs als hij dat vervolgens voorstelt en jij antwoord daarop, ja dat is goed. Dan nog ben je niets verplicht. Je hebt alle vrijheid om op je beslissingen en toezeggingen terug te komen.

Je voelt je nu ongemakkelijk en geïntimideerd door die man. En toch voel je je naar hem toe verplicht om het aan te nemen. Want ja je hebt het beloofd. Zou niet aardig zijn. Maar walst compleet over je eigen gevoel heen. Want je wilt het eten eigenlijk niet.

Als ik jou was zou ik mij heel rap focussen op aardig voor jezelf zijn. In plaats van sociaal wenselijk voor anderen.
Prada als dat hele ding met je buurman nou opgelost is (doordat je ergens in de komende dagen alsnog een luid en duidelijk 'nee' verkoopt), wat ga je dan doen om beter te leren omgaan met zulke situaties? Met een mes gaan slapen en dat soort ongein lijkt me weinig constructief namelijk. Je brengt op deze manier jezelf telkens in de problemen.
Overigens blijkt uit je verhaal dat je in vriendschappen ook over je heen laat lopen. Want hoezo werd die vriend boos en steeds bozer? Het was toch juist heel vervelend voor jou dat je je sleutels kwijt was? Beter was hij met zijn eten naar jou toegekomen.

Als ik in die situatie had gezeten zou 'steeds bozer' worden echt niet aan de orde zijn geweest. Dat had ik bij het eerste berichtje meteen de kop ingedrukt.
quote:miss_anna schreef op 21 januari 2016 @ 21:55:

[...]

Wanneer jij zegt dat het lekker ruikt op de gang ben jij echt niet meteen verplicht om eten van die man aan te nemen. Echt idioot dat je jezelf dat aan praat.

En zelfs als hij dat vervolgens voorstelt en jij antwoord daarop, ja dat is goed. Dan nog ben je niets verplicht. Je hebt alle vrijheid om op je beslissingen en toezeggingen terug te komen.

Je voelt je nu ongemakkelijk en geïntimideerd door die man. En toch voel je je naar hem toe verplicht om het aan te nemen. Want ja je hebt het beloofd. Zou niet aardig zijn. Maar walst compleet over je eigen gevoel heen. Want je wilt het eten eigenlijk niet.

Als ik jou was zou ik mij heel rap focussen op aardig voor jezelf zijn. In plaats van sociaal wenselijk voor anderen.Mooi gezegd en heel erg waar
quote:Frizz schreef op 21 januari 2016 @ 21:56:

Prada als dat hele ding met je buurman nou opgelost is (doordat je ergens in de komende dagen alsnog een luid en duidelijk 'nee' verkoopt), wat ga je dan doen om beter te leren omgaan met zulke situaties? Met een mes gaan slapen en dat soort ongein lijkt me weinig constructief namelijk. Je brengt op deze manier jezelf telkens in de problemen.Daar moet ik even over nadenken want anders kom ik steeds vaker in zulke situaties. Ik merk en weet inderdaad dat ik mannen heel snel over mijn grenzen laat gaan.
quote:miss_anna schreef op 21 januari 2016 @ 22:09:

Overigens blijkt uit je verhaal dat je in vriendschappen ook over je heen laat lopen. Want hoezo werd die vriend boos en steeds bozer? Het was toch juist heel vervelend voor jou dat je je sleutels kwijt was? Beter was hij met zijn eten naar jou toegekomen.

Als ik in die situatie had gezeten zou 'steeds bozer' worden echt niet aan de orde zijn geweest. Dat had ik bij het eerste berichtje meteen de kop ingedrukt.Het was een vage kennis, via een FB groep leren kennen en had al gemerkt dat ze behoorlijk drinkt. Die avond ook want toen ik daar aankwam was ze strontlazerus.
Wat een engerd. ..
OMFG. Hij stond dus daarnet voor de deur. Hij had niet gekookt maar een soort toetje gemaakt. In een glas, dus ik zeg nee ik mag geen suiker. Neenee, isse komkommer, mais, nog iets en ijs. Hij kon wel ijs af halen. Ik zeg neenee doe maar niet, waarom niet, ik zeg nee daarom niet. Gelijk zijn bord van de pannekoekjes teruggegeven (die had ik al klaargezet bij de voordeur) en hij vroeg 'wasse lekker' ik zeg ja ik zeg maar nu niet meer doen. Ja maar ikke morgen echt koken voor jou. Ik zeg nee echt niet, waarom niet, ik zeg nee niet doen. Hij kwam een stukje dichterbij en ik zeg nog, echt niet doen hoor en heb de deur dichtgedaan.

Zit nu echt te shaken, ik heb duidelijk gezegd (voor mijn doen dan) nee, niet meer doen en echt niet doen. Geen discussie en niets aangepakt.

Ik heb het gewoon gedaan!!! Zou ik er echt zo makkelijk en snel vanaf komen? Ik ben trouwens ook achter mijn deur blijven staan met alleen mijn hoofd om het hoekje zodat ik ook geen lichamelijke signalen kon afgeven.

Ik hoop echt dat het klaar is, echt ik heb zoveel aan jullie tips gehad.
Applaus voor jezelf, prada!
Goed dat je nee hebt gezegd. En volhouden hé.

Eerlijk gezegd denk ik dat je buurman het nog niet helemaal snapt, of niet wil snappen en dat hij het nog wel een paar keer probeert.

Blijven volhouden en anders dat knietje in z'n zak dat ik hier ergens las.

Heeft ie meteen een mooie bestemming voor z'n ijs.
quote:Amand schreef op 21 januari 2016 @ 22:35:

Applaus voor jezelf, prada!

De adrenaline giert nu wel door mijn lijf. Supertrots, wil eigenlijk heel manisch gaan lachen en ook een beetje angstig of het hierblij blijft.
Goed gedaan! Je hebt voet bij stuk gehouden. Als je dit niet gewend bent is het best even een test.

Heb je er nog een beetje irritatie / beslistheid in kunnen gooien? Dus alle vriendelijkheid weggelaten?

Hoop echt dat dit voldoende is geweest.
Doubt kills more dreams than failure ever will
quote:OldWood schreef op 21 januari 2016 @ 22:36:

Goed dat je nee hebt gezegd. En volhouden hé.

Eerlijk gezegd denk ik dat je buurman het nog niet helemaal snapt, of niet wil snappen en dat hij het nog wel een paar keer probeert.

Blijven volhouden en anders dat knietje in z'n zak dat ik hier ergens las.

Heeft ie meteen een mooie bestemming voor z'n ijs.Oef dat is wel heel assertief. Ik denk dat ik de verhuurder dan inschakel want volgens mij woont hij daar illegaal.
quote:VivaFleur schreef op 21 januari 2016 @ 22:38:

Goed gedaan! Je hebt voet bij stuk gehouden. Als je dit niet gewend bent is het best even een test.

Heb je er nog een beetje irritatie / beslistheid in kunnen gooien? Dus alle vriendelijkheid weggelaten?

Hoop echt dat dit voldoende is geweest.Goh, ja ik heb het wel vriendelijk gehouden. Wel heel beslist volgens mij.
quote:prada schreef op 21 januari 2016 @ 22:40:

[...]

Oef dat is wel heel assertief. Ik denk dat ik de verhuurder dan inschakel want volgens mij woont hij daar illegaal.Even goed doen als hij zo aan de gang blijft hoor. Mocht hij daar inderdaad illegaal wonen, dan is het 'dag buurman' en jij hebt geen last meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven