Ticket China

22-01-2016 14:51 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Samen met mijn man wil ik graag rondreizen door Azië. Onze reis begint in oktober in Beijing. Nu ben ik aan het kijken voor vliegtickets en vraag ik me af of het slim is om nu te boeken. Ik heb namelijk een ticket gevonden voor de prijs van ongeveer 250 pp one way naar Beijing. Dit lijkt me een goedkope start. De reden dat ik twijfel is de overstap in Oekraïne die maar 40 minuten is.

Mijn vraag is of deze prijs echt een koopje is zoals ik denk? En wie heeft er ervaring met overstappen in Oekraïne met zo weinig overstaptijd.

Alvast bedankt!
Zo weinig overstap lijkt me echt erg riskant. Vaak is bijvoorbeeld anderhalf uur al aan de krappe kant. Dat is waarschijnlijk de reden voor de lage prijs.
Ik zou me eerst afvragen of ik wel via de Oekraïne zou willen vliegen denk ik... Ukraine International Airlines?

Als de maatschappij zo'n korte overstap aanbied, zal het wel kunnen. Misschien heeft Kiev een klein vliegveld?

Het is zeker een koopje, maar voor 50-75 euro extra kun je waarschijnlijk ook met een andere maatschappij mee.
Wij hadden 60 minuten overstap tijd in Istanbul. We hebben net, net net het vliegtuig gered. Maar we moesten echt rennend het vliegveld over. Ons vliegtuig was 30 minuten vertraagd.

Ik zelf zij al voortaan als ik nog een keer zou moeten overstappen minimaal 1 uur en 30 minuten.
Vlieg je met dezelfde maatschappij voor en na de overstap?

Ik weet niet hoe groot dat vliegveld in de Oekraïnen is eigenlijk. Op Schiphol is 40 min echt veel te weinig.
Het is inderdaad met Ukraine Airlines en de overstap is in Kiev. Ik heb geen idee hoe de luchthaven is. Ik denk dat ik toch mijn gevoel volg en voor wat meer een andere route neem. Thanks voor het advies.
Stelt Ukraine Airlines de verbinding zelf voor als je op hun website zoekt naar een ticket? Volgens mij doen ze hun best om je op de vlucht te krijgen en anders moeten ze je overboeken / hotel aanbieden e.d.
Kiev is geen klein vliegveld, 40 minuten red je echt niet. Weet je zeker dat het overstap is en geen tussenlanding?
De vluchten zijn allebei van Ukraine Airlines. En het is overstappen naar een ander vliegtuig. We reizen met handbagage alleen.

Trouwens dezelfde reis wordt voor dezelfde prijs aangeboden maar met een tussenstop van 24 uur. Dus kunnen we in principe ook mee met de volgende vlucht. Maar om 24 uur in een kleine luchthaven in Kiev te zitten.....

ik heb geen ervaring met tickets naar China maar deze prijs leek me belachelijk goedkoop of laat ik me hier te veel door leiden....
quote:Soka schreef op 22 januari 2016 @ 15:13:

De vluchten zijn allebei van Ukraine Airlines. En het is overstappen naar een ander vliegtuig. We reizen met handbagage alleen.

Trouwens dezelfde reis wordt voor dezelfde prijs aangeboden maar met een tussenstop van 24 uur. Dus kunnen we in principe ook mee met de volgende vlucht. Maar om 24 uur in een kleine luchthaven in Kiev te zitten.....

ik heb geen ervaring met tickets naar China maar deze prijs leek me belachelijk goedkoop of laat ik me hier te veel door leiden....

In dat geval is het layover en kan je gewoon het vliegveld af. Kiev is een prachtige stad. Maar dan zal je ook een hotel overnachting ed moeten regelen, dus ben je daar alsnog geld aan kwijt.

Ik zou een alternatief zoeken
quote:Dragisa schreef op 22 januari 2016 @ 15:13:

Kiev is geen klein vliegveld, 40 minuten red je echt niet. Weet je zeker dat het overstap is en geen tussenlanding?Weet je het zeker? Dat is Borisopol toch? In mijn herinnering is dat echt een vliegveld van niks en red je dat makkelijk.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ik zou denk ik andere maatschappij kiezen, zou me niet helemaal fijn voelen bij deze. Voor 50 tot 100 euro meer heb je misschien gunstigere overstap. Wanneer zoek je iets? Ik wil wel mee helpen zoeken
quote:may_ka schreef op 22 januari 2016 @ 15:28:

[...]

Weet je het zeker? Dat is Borisopol toch? In mij herinnering is dat echt een vliegveld van niks en red je dat makkelijk.

Kyev boryspil is 1 van de grootste en drukste luchthavens van oost europa met 4 terminals, Schiphol heeft er 3. Dat is echt niet klein. Al is boryspil wel kleiner en overzichtelijker opgezet. Het is nog niet zo lang zo hoor, ik geloof dat ze pas in 2012 zijn gaan uitbreiden met nieuwe terminals.

Kyev Zhulainy is wel klein. Hoe dan ook, als je je benen onder je lijf vandaan rent dan kan je het redden, maar dan moet het vliegtuig vanuit amsterdam ook nog geen 10 minuten vertraging hebben. Ik zou het er niet op gokken denk ik.
O, dan heb ik denk ik binnen een terminal (die dan niet zo groot was) overgestapt. Of ik herinner het me verkeerd.

TO, luister niet naar mij!

(Alhoewel - als een luchtvaartmaatschappij het aanbiedt zou ik denken dat het kon - maarvan Oekraïense vliegvelden weet ik dus niet zo veel)
Hier een overstap op Borispol van een uur, een maand of 4 geleden. Ging meer dan makkelijk, we kwamen eerder aan dan verwacht. Hebben wat te eten kunnen halen en even gezeten. Kijk dat na dus, de effectieve reistijd kan afwijken van de indicatie.
En dan moet je ook nog voorin het vliegtuig zitten, zodat je er ook redelijk snel uit bent. Achterin een 737 duurt het algauw 10 minuten voor je eruit bent en achterin een 747 ben je algauw een kwartier kwijt.
O, en wat ik wel zeker weet: de Toblerone was er heel goedkoop. Ook niet onbelangrijk.
DE 250 euro pp is enkele reis? Dus retour is dan 500 euro? Voor dat geldt zijn wij ook naar Hongkong gevlogen, wel met emirates, vind ik persoonlijk fijner dan ukrainian airway....
Bedankt voor alle tips! Ik ga het verder uitpluizen en dan met name de luchthaven...
Maar is de luchtvaartmaatschappij niet verantwoordelijk dat de passagier een redelijke tijd krijgen om over te stappen en indien dit dus niet mogelijk is verantwoordelijk zijn voor een andere vlucht?

Ik zie bijv weleens vaker 50 minuten. 40 minuten heb ik nog nergens gezien.
Ik ben vorig jaar voor 600 euro retour gevlogen. Gewoon rechtstreeks Amsterdam - Beijing, KLM, uitgevoerd door China Southern (of Eastern, ik vergeet dat steeds). Hou de aanbiedingen bij klm in de gaten. Werelddealweken zijn net geweest, maar er komt vast wel weer iets. Ik heb het destijds twee maanden van tevoren geboekt en zat aan data vast.

ik zou never nooit via Oekraine met die maatschappij durven. Vooral als je het nu al boekt. Oekraïne lijkt me nog niet erg stabiel. Het lijkt me niet prettig om daar te moeten overnachten. En vergeet niet, ook daar overnachten kost geld.

Skyscanner is ook een handige site om voordelige vluchten te vinden.
Als ze het aanbieden, moet het lukken (of moeten zij een oplossing voor je zoeken). Dit gezegd zijnde: wij hadden van de zomer een overstap van 1u10 minuten op de luchthaven van New Delhi en we hebben écht als gekken moeten lopen om het te halen. Vliegtuig uit, paspoort-controle (want van binnenlandse vlucht over op buitenlandse), 2x security check en een verre gate. Dat doe ik echt nooit meer 1u30 is voortaan mijn minimum. Overigens kwam de maatschappij op een bepaald moment wel de mensen voor onze vlucht uit de rij bij de douane halen, maar wij moesten maar blijven staan 'omdat er nog maar vijf mensen voor ons waren'. De rest werd met een golfkarretje via security naar de gate gebracht. Die waren dus wel vlotjes op tijd, terwijl wij mochten hollen
quote:may_ka schreef op 22 januari 2016 @ 16:06:

O, en wat ik wel zeker weet: de Toblerone was er heel goedkoop. Ook niet onbelangrijk.Kweenie of je graag rookt of drinkt, maar sloffen sigaretten Marlboro voor 25 en een fles wodka voor 4 euro.
Ik heb gisteren wtc even gebeld aangezien zij de reis ook aanbieden. Antwoord werd ik efht wijs van: als de vliegtuigmaatschappij dit aanbied dan betekent het dat zij dit voldoende tijd vinden en zijn zij verantwoordelijk voor de overstap.

Trouwens dezelfde reis wordt ook door aeroflot aangeboden met een overstap 11u in Moskou. Dit voor 280 euro pp.

Aeroflot of Ukraine Airlines ????
11 uur is dan wel weer erg lang..

Lastig hoor.. maar met alleen handbagage is 40 minuten toch te doen?

Beetje doorlopen of rennen misschien.

Ik had in Frankfurt een keer slechts 15 minuten omdat ik later aankwam met de vlucht. Toch gered. (Mijn bagage niet maar die werd keurig thuis afgeleverd een dag later)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven