Beginnende stalker?

21-01-2016 17:30 452 berichten
Lang verhaal.

Gisteren zou ik bij een kennis gaan eten. Mijn eigen klaargemaakt en om 17.30 wilde ik vertrekken. Ik pak mijn tas, stola, huissleutels en wilde mijn autosleutel pakken. Geen autosleutel en dat is me nog maar een keer overkomen.

De huissleutel en de autosleutel liggen in hetzelfde open sleutelkastje naast de voordeur. Als ik mijn auto in de garage heb gezet stop ik hem altijd tussen het randje van mijn BH. Dan sleep ik de boodschappen naar boven, hang de huissleutels en de autosleutel weg.

Oke, geen paniek, ik had veel boodschappen gehaald, waarschijnlijk in de tas gedaan en dus even de boodschappentassen nagekeken. Geen sleutel en dus lichtelijke paniek, slaapkamer helemaal doorzocht, huiskamer, badkamer, keuken. Met de plumeau onder de bank, onder het bed en onder de kasten geveegd. Achter bij de garage en in de garage is geen licht. Ik met het lampje van mijn telefoon de hele plaats afgezocht en in de garage gekeken, vuilniszakken die al buiten stonden naar binnen gehaald en minitieus nagekeken. Nou ja, jullie begrijpen, alles goed en grondig doorzocht.

De buurman, ik heb altijd een aardige buurman gehad, een Marokkaan die wel eens mijn boodschappen naar boven sjouwde. Beetje verlegen jongeman. Nu woont er sinds een paar weken een andere man bij in (zegt hij maar ik heb de andere buurman niet meer gezien) ook een Marokkaan. Geen probleem, ik ben zelf half Marokkaans maar geadopteerd door een NL vader.

Ik bel dus bij hem aan met de vraag of hij toevallig mijn autosleutel had gevonden. Nee, maar hij ging gelijk buiten zoeken met een lampje. Ik het hele appartement doorzocht en naar buiten gegaan. Hij kon hem ook niet vinden, maar was wel een beetje handtastelijk. Truitje goed doen want anders zou ik kou vatten enzo.

Onze deuren zitten recht tegenover elkaar en hij zei, ik kom even een sigaret bij je roken. Ik dacht nou ja, hij is zo aardig geweest, een glas cola erbij. Hij begon, ik was mooie vrouw, ik moest man hebben en hij zocht lieve vrouw, allemaal liefde nodig, ik ook. Ik heb hem gelijk gezegd dat hij mij niet moest gaan versieren, heel duidelijk. Volgens hem zou ik nog wel achterkomen hij goede man is en ik goede vrouw en anders sex.

Hij komme helpen andere dag , wij zoeken heel jouw huis door. Nou daar zat ik niet op te wachten. Ik zeg nog tegen hem na een uur of anderhalf dat mijn kennis echt boos was, die had speciaal voor mij Thais gekookt.

Hij kijkt mij lachend aan (voor de beelddenkers, klein, dik mannetje, brede lach) en zegt. Watte ik krijge als ik jouw sleutel vinden en ik zeg , nou dan krijg je een kus. Ik zeg maar jij kan die sleutel niet vinden, jij hebt die sleutel niet. Watte ik krijge waar kus, ik zeg, op je wang, hij zegt neenee mond. Dit spelletje speelde nog een kwartier ofzo en hij haalt zijn hand tussen de bank vandaan met mijn autosleutel. (Ik heb een hoekbank en op die plaats zit ik nooit, loop ik zelfs nooit langs en ik had toch voor de zekerheid daar wel gevoeld. Die vuile klootzak had gewoon de hele tijd mijn sleutel. Waarschijnlijk achter op de plaats gevonden of in het halletje. Hij draait zijn wang naar me toe en ik geef hem maar dat kusje, terwijl hij zo snel zijn hoofd draaide dat het half op zijn mond kwam. Toen hij weg was, werd ik ineens zo ontzettend woest, laaiend was ik. Uiteindelijk bij kennis aangekomen om 20.15 uur (die was strontlazarus, maar dat terzijde).

Nu stond hij vanochtend aan de deur met Marokkaanse pannekoeken, daarnet klopte hij op de deur want hij ging boodschappen doen, of ik nog iets nodig had? Nee zeg ik, hij zegt, ik kijke voor jou wat jij nodig hebt. Vanavond ik kooke voor jou.

Achteraf bezien staat hij heel vaak achter het gordijn van zijn slaapkamer waar hij mij kan zien als ik wegga of terugkom. En nu komt hij vanavond en ik weet niet wat te doen.

Nee ik laat hem niet binnen, ik ga niet samen eten, ik zal het wel aanpakken.

Die onderdanigheid heb ik in me gestampt gekregen als jong meisje van mijn stiefvader en later van mijn ex. Ik ben bang om iemand af te wijzen al ben ik wel zover gekomen dat ik zeg dat ze me niet moeten versieren of aan me moeten zitten.

Ik hoop dat het met een sisser afloopt, maar ik ben bang van niet. De sleutels liggen gelijk bij binnenkomst en dat weet hij nu en hij weet hoe mijn huis er van binnen utziet nu. Sleutels geef ik voorlopig een andere plaats.

Lang verhaal, ik schrijf het dan vooral ook heel gedetailleerd op zodat ik bij een calamiteit het hele verhaal compleet heb.

Mocht je het wel gelezen hebben, thanks.

.
Alle reacties Link kopieren
quote:awelmerci schreef op 22 januari 2016 @ 04:31:

[...]

Dat is inderdaad onterecht. Maar waarom wil je haar zo graag helpen? TO bijt hier scherp van zich af als een advies haar niet bevalt dus dat met de buurman komt vast wel goed.

Waarschijnlijk omdat ik het gedrag herken wat ze van zichzelf beschrijft maar goed mijn

bijdrage wordt niet gewaardeerd dus ik zal me verder niet meer mengen in dit topic.
quote:tjengaz schreef op 22 januari 2016 @ 10:45:

[...]

Waarschijnlijk omdat ik het gedrag herken wat ze van zichzelf beschrijft maar goed mijn

bijdrage wordt niet gewaardeerd dus ik zal me verder niet meer mengen in dit topic.Ik denk dat jouw bijdragen aan dit topic precies de spijker op de kop slaan. Dat je gestaft bent voor trollhunten slaat natuurlijk nergens op en gelukkig zijn die posts alleen maar aangepast en niet verwijderd zoals Prada schreef. De kern van wat je bedoelde staat er nog en ik ben het roerend met je eens. Maar ik vrees wel dat het tegen dovemansoren is gezegd.
quote:prada schreef op 21 januari 2016 @ 17:43:

Ja een tijdje geleden stond zijn deur open (schiet me nu te binnen, hij doet vaak snel zijn deur open en gaat dan in de deuropening staan, zodra hij hoort dat ik mijn sleutel omdraai om weg te gaan). Ik zei een keer dat het zo lekker rook. Toen zei hij dat hij wel eens een keer voor me gaat koken. Ik ben nogal naief en zocht er dus ook niets achter, meer van, goh wat heeft de buurman een aardige neef). Nu ik alles zo op een rijtje hebt gezet is het wel bizar ja. Daarom schrijf ik het ook hier, zodat ik nergens steken laat vallen mocht er ooit iets aan de hand zijn.

Maar omdat ik dat aanbod om te koken toen min of meer heb aangeboden kan ik het vanavond niet afslaan. Hij was daar net een week ofzo toen.

Ik wil gewoon mijn lieve andere Marokkaanse buurman terug ik zie hem ook nooit meer terwijl die neef zegt, ja die zit binnen.

O help, dit herken ik wel. Zo was ik vroeger ook. Ik dacht dat ik me altijd aan mijn beloftes moest houden, ook al liet de ander zien een onbetrouwbare klootzak te zijn. En ik had de neiging meer voor anderen te zorgen dan voor mezelf (ook voor onbetrouwbare, opdringerige klootzakken). Dat zat er gewoon ingeslepen bij mij, onder andere ook door mijn opvoeding.

Het heeft me dramatische toestanden opgeleverd (tot en met een verkrachting toe). Als ik beter voor mezelf had gezorgd, had ik nu geen PTSS gehad.

Prada, je maakt een grote denkfout als je denkt dat je je afspraak niet kunt afzeggen, en je brengt jezelf in gevaar. Niet doen, alsjeblieft!
quote:AmyFarahFowler schreef op 22 januari 2016 @ 10:11:

[...]

Dat.

Hoe komt die man er trouwens ook bij om om half 11 (!) nog aan te bellen? Alleen dat al.Dat tijdstip impliceert sterk dat hij hoopte de nacht te kunnen blijven.
wat goed prada! je mag trots op jezelf zijn!

ik denk echter niet dat het hiermee is afgelopen. de man zal wel verbaasd zijn dat hij de deksel op zijn neus heeft gekregen.

maar door de gemixte signalen die hij eerder van je heeft ontvangen zal hij vast denken dat dit iets tijdelijks is. ik zou er vanuit gaan dat je zeker nog één of twee keer voet bij stuk zal moeten houden voordat hij begrepen heeft dat je er echt klaar mee bent.

hou vol! succes!
Hoera, vanochtend geen pannenkoeken Wel de huisbaas gebeld want er moeten toch twee kleine reparaties uitgevoerd worden, die komt woensdag en dan breng ik het gelijk ter sprake.
quote:pimpampum schreef op 22 januari 2016 @ 09:38:

Goed gedaan prada. Een mooie eerste stap. Maar de volgende keer moet het wel gewoon "nee, geen interesse" zijn en niet "nee dat mag ik niet" want dan kun je erop wachten dat hij terug naar huis rent om iets te maken wat je wel mag ;) Maar goed, daar word je vanzelf beter in.

Begin anders vandaag gewoon alvast met oefenen. Nee zeggen tegen je baas, nee zeggen tegen de kassajuffrouw, nee zeggen tegen willekeurige voorbijgangers. Nee zeggen tegen Ron Brandsteder als hij met een miljoen voor je deur staat... NEE NEE NEE!Ga ik doen,althans mijn best voor doen
quote:AmyFarahFowler schreef op 22 januari 2016 @ 10:11:

[...]

Dat.

Hoe komt die man er trouwens ook bij om om half 11 (!) nog aan te bellen? Alleen dat al.Ja inderdaad, maar we zijn dus blijkbaar allebei nachtmensen ofzo.
quote:blijftgewoondametje schreef op 22 januari 2016 @ 10:43:

[...]

Precies, blijven oefenen hoor. Het duurt even om een nieuwe gewoonte op te bouwen. ' wat begrijp je niet aan nee? vind ik trouwens wel een hele goeie.Ik las pas ergens dat een nieuwe gewoonte drie weken nodig heeft om in te slijten.
quote:pink11 schreef op 22 januari 2016 @ 11:03:

[...]

O help, dit herken ik wel. Zo was ik vroeger ook. Ik dacht dat ik me altijd aan mijn beloftes moest houden, ook al liet de ander zien een onbetrouwbare klootzak te zijn. En ik had de neiging meer voor anderen te zorgen dan voor mezelf (ook voor onbetrouwbare, opdringerige klootzakken). Dat zat er gewoon ingeslepen bij mij, onder andere ook door mijn opvoeding.

Het heeft me dramatische toestanden opgeleverd (tot en met een verkrachting toe). Als ik beter voor mezelf had gezorgd, had ik nu geen PTSS gehad.

Wat erg voor je, hoop dat je het in ieder geval een klein beetje kunt handelen

Prada, je maakt een grote denkfout als je denkt dat je je afspraak niet kunt afzeggen, en je brengt jezelf in gevaar. Niet doen, alsjeblieft!
quote:prada schreef op 22 januari 2016 @ 12:31:

[...]

Ja inderdaad, maar we zijn dus blijkbaar allebei nachtmensen ofzo.En hoe denk jij dat hij weet dat jij een nachtmens bent? Daarbuiten, bij iemand aanbellen om 22:30 is absoluut ongehoord.
quote:pitaaya schreef op 22 januari 2016 @ 11:25:

wat goed prada! je mag trots op jezelf zijn!

ik denk echter niet dat het hiermee is afgelopen. de man zal wel verbaasd zijn dat hij de deksel op zijn neus heeft gekregen.

maar door de gemixte signalen die hij eerder van je heeft ontvangen zal hij vast denken dat dit iets tijdelijks is. ik zou er vanuit gaan dat je zeker nog één of twee keer voet bij stuk zal moeten houden voordat hij begrepen heeft dat je er echt klaar mee bent.

hou vol! succes!Ja en goed dat mensen mij daarop blijven wijzen want ik ben dan zo naief dat ik nu denk dat het klaar is
quote:tvp schreef op 22 januari 2016 @ 11:24:

[...]

Dat tijdstip impliceert sterk dat hij hoopte de nacht te kunnen blijven.Iehhhh en dat zou ik dan zelf weer niet denken
quote:AmyFarahFowler schreef op 22 januari 2016 @ 12:33:

[...]

En hoe denk jij dat hij weet dat jij een nachtmens bent? Daarbuiten, bij iemand aanbellen om 22:30 is absoluut ongehoord.

Eigenlijk geen idee, de appartementen zijn vrij nieuw en ontzettend geisoleerd dus elkaar horen is er niet bij. Wel kan ik aan de weerspiegeling in de ruiten tegenover hem zien of er licht brandt, dan zou hij dat ook moeten zien denk ik maar het raam aan de overkant weerspiegelt alleen zijn appartement als er licht brandt.

Vanavond maar eens kijken of ik het licht van mij ook kan zien.
Lieverd, je hebt eerder zelf zitten schrijven dat die man je in de gaten houdt; dat de deur opengaat 2 seconden nadat de jouwe opengaat.

Die vent staat op scherp. Pas op jezelf en word harder.
quote:AmyFarahFowler schreef op 22 januari 2016 @ 12:46:

Lieverd, je hebt eerder zelf zitten schrijven dat die man je in de gaten houdt; dat de deur opengaat 2 seconden nadat de jouwe opengaat.

Die vent staat op scherp. Pas op jezelf en word harder.

Ja inderdaad, maar ik zag daar toen geen kwaad in en ook niet dat hij achter het gordijn staat regelmatig als ik wegga/thuiskom. Hell, ik zwaaide zelfs even naar hem.

Ik moet inderdaad beter oppassen.

Goed dat je het even ter sprake brengt, schiet me ineens te binnen dat het achter pikdonker is en pikdonker omdat de lamp het daar niet meer doet en ik dus in het donker van en naar mijn garage moet lopen. Ik denk dat die ook van de huisbaas is dus gelijk woensdag vragen of hij die zsm kan maken.
Kun je er zelf geen lamp indraaien? Hoe eerder hoe beter.
Hatsjikideee...
quote:prada schreef op 22 januari 2016 @ 13:13:

[...]

Ja inderdaad, maar ik zag daar toen geen kwaad in en ook niet dat hij achter het gordijn staat regelmatig als ik wegga/thuiskom. Hell, ik zwaaide zelfs even naar hem.

Ik moet inderdaad beter oppassen.

Goed dat je het even ter sprake brengt, schiet me ineens te binnen dat het achter pikdonker is en pikdonker omdat de lamp het daar niet meer doet en ik dus in het donker van en naar mijn garage moet lopen. Ik denk dat die ook van de huisbaas is dus gelijk woensdag vragen of hij die zsm kan maken.Die man is niet ineens nu een soort monster die in de bosjes ligt te wachten op jou te bespringen hoor.
quote:thee schreef op 22 januari 2016 @ 02:04:

[...]

Ja, daar moet ik leren 'nee' tegen te zeggen

Mijn huishoudster is 55 ,en kan geen nee zeggen tegen telefonische verkopers of verkopers van goede doelen/kranten in een winkelstraat.

Dus vanmorgen zei ik, ik wil graag de ramen buiten gewassen hebben.

( ik was dat niet echt van plan,maar wilde kijken wat haar reactie was)

Nee, dat is mij te koud zei zij ... .

Tegen mij NEE zeggen dat lukt haar wel, nu nog die lastige verkopers.
Je maakt nu een monster van die man en je gedraagt je als een meisje van 14 wiens ouders op vakantie zijn en nu bang is alleen in huis.

Kom op, zeg, je hebt twee kinderen groot gebracht, je hebt een baan,....je hebt voor hetere vuren gestaan dan een man die op irritante wijze avances maakt, toch?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:cijfernerd schreef op 22 januari 2016 @ 15:03:

[...]

Mijn huishoudster is 55 ,en kan geen nee zeggen tegen telefonische verkopers of verkopers van goede doelen/kranten in een winkelstraat.

Dus vanmorgen zei ik, ik wil graag de ramen buiten gewassen hebben.

( ik was dat niet echt van plan,maar wilde kijken wat haar reactie was)

Nee, dat is mij te koud zei zij ... .

Tegen mij NEE zeggen dat lukt haar wel, nu nog die lastige verkopers.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 januari 2016 @ 16:28:

Je maakt nu een monster van die man en je gedraagt je als een meisje van 14 wiens ouders op vakantie zijn en nu bang is alleen in huis.

Kom op, zeg, je hebt twee kinderen groot gebracht, je hebt een baan,....je hebt voor hetere vuren gestaan dan een man die op irritante wijze avances maakt, toch?Ja, daar hebben Frizz en jij gelijk in. Ik moet ook zorgen dat ik straks niet continu in de stress schiet.
quote:prada schreef op 22 januari 2016 @ 16:32:

[...]

Ja, daar hebben Frizz en jij gelijk in. Ik moet ook zorgen dat ik straks niet continu in de stress schiet.Niet straks, dat doe je al. Met een mes naar bed gegaan van de week toch?
Heb je nou je huisbaas al gebeld dat er een ander in dat huis zit en dat je de echte buurman al weken niet gezien hebt? Wie weet heeft het monster hem wel afgemaakt en ligt ie in stukjes in de vriezer.
quote:Jibba schreef op 22 januari 2016 @ 16:39:

Heb je nou je huisbaas al gebeld dat er een ander in dat huis zit en dat je de echte buurman al weken niet gezien hebt? Wie weet heeft het monster hem wel afgemaakt en ligt ie in stukjes in de vriezer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven