Geld & Recht alle pijlers

Eerste loonstrook 2016

22-01-2016 21:30 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mijn eerste salaris strook ontvangen van 2016 en dat was een aangename verrassing.

Ik werk 26 uur en had bijna 100 euro extra vanwege alle nieuwe overheidsregels.

Nog meer mensen blij verrast?
Neen. Die euro's halen ze aan een andere kant gewoon weer bij je weg hoor
Voor zover ik weet heeft het iets met zuur en zoet te maken .. Maar is het gewoon zoetzure saus..
Ik zit in de ziektewet via het uwv en heb er ook 100 euro bij per maand. Toch een maandsalaris erbij per jaar. Maar door deze regeling ontvangen heel veel mensen ook weer minder toeslagen. En ze hebben het ons trouwens eerst afgepakt en nu geven ze een beetje terug. Ze blijven slim natuurlijk.
Ik was vooral blij verrast door de verhoogde kinderopvangtoeslag. Dat kan flink lonen als je veel opvangkosten hebt!
Hier in Vlaanderen zouden we in principe ook een extraatje moeten zien verschijnen, nog een week wachten voor mij. Maar ik ga ervan uit dat dat extraatje gewoon weer wordt afgehouden van de belastingteruggave die ik anders heb.
quote:theinvasion schreef op 22 januari 2016 @ 21:38:

Ik zit in de ziektewet via het uwv en heb er ook 100 euro bij per maand. Toch een maandsalaris erbij per jaar. Maar door deze regeling ontvangen heel veel mensen ook weer minder toeslagen. En ze hebben het ons trouwens eerst afgepakt en nu geven ze een beetje terug. Ze blijven slim natuurlijk.Het is toch alleen maar mooi als je je eigen broek op kan houden ipv door de Staat overeind gehouden te worden?
quote:GateKeeper schreef op 22 januari 2016 @ 21:53:

[...]

Het is toch alleen maar mooi als je je eigen broek op kan houden ipv door de Staat overeind gehouden te worden?Per saldo levert het dus niets op en dat is gewoon jammer. Wij hebben er toch niet voor gekozen dat die zorgverzekeringen nu opeens zo ontzettend duur zijn? Toeslagen zouden gewoon voor iedereen moeten zijn.
Waarom zouden er voor iedereen toeslagen moeten zijn?? Wat is er mis met je broek ophouden???
quote:theinvasion schreef op 22 januari 2016 @ 21:56:

[...]

Per saldo levert het dus niets op en dat is gewoon jammer. Wij hebben er toch niet voor gekozen dat die zorgverzekeringen nu opeens zo ontzettend duur zijn? Toeslagen zouden gewoon voor iedereen moeten zijn.Of de premie vd zorgverzekering omlaag. Ik stem voor :-)
quote:GateKeeper schreef op 22 januari 2016 @ 21:58:

[...]

Of de premie vd zorgverzekering omlaag. Ik stem voor :-)Haha, ja dat mag natuurlijk ook
De verkiezingen naderen duidelijk
quote:hebbes-1 schreef op 22 januari 2016 @ 21:58:

Waarom zouden er voor iedereen toeslagen moeten zijn?? Wat is er mis met je broek ophouden???Als toeslagen voor iedereen zijn, zijn het geen toeslagen
quote:JollyJ schreef op 22 januari 2016 @ 22:23:

De verkiezingen naderen duidelijkZijn mensen echt zo dom?
quote:JollyJ schreef op 22 januari 2016 @ 22:23:

De verkiezingen naderen duidelijk
quote:theinvasion schreef op 22 januari 2016 @ 21:56:

[...]

Per saldo levert het dus niets op en dat is gewoon jammer. Wij hebben er toch niet voor gekozen dat die zorgverzekeringen nu opeens zo ontzettend duur zijn? Toeslagen zouden gewoon voor iedereen moeten zijn.Ik vind het zo'n rompslomp, al dat heen en weer gegooi met geld. Ik bedoel, je verdient geld, daarvan pikt de belastingdienst een deel in en als je dan te weinig over houdt krijg je het van diezelfde belastingdienst weer in stukjes terug. Het zal ongetwijfeld goed zijn voor de werkgelegenheid, want er zijn duizenden mensen elke dag druk mee. Maar wat een nodeloze onzin zeg.
quote:matroesjka_ schreef op 22 januari 2016 @ 22:24:

[...]

Zijn mensen echt zo dom?Ja. Iedere keer opnieuw.
Ik was ook `` zeer blij`` verrast

Wel 7 euro extra.
quote:andante36 schreef op 22 januari 2016 @ 22:29:

Wel 7 euro extra.Ik krijg mijn eerste loon over 2016 pas over anderhalve week. Mocht ik ineens stinkend rijk zijn zal ik het hier laten weten.

Wel 7 euro extra.

Wel 7 euro extra.Nou, das toch mooi weer een pakje shag
quote:Lady_Voldemort schreef op 22 januari 2016 @ 22:33:

[...]

Nou, das toch mooi weer een pakje shag Gelukkig rook ik niet.
quote:Lady_Voldemort schreef op 22 januari 2016 @ 22:28:

[...]

Ik vind het zo'n rompslomp, al dat heen en weer gegooi met geld. Ik bedoel, je verdient geld, daarvan pikt de belastingdienst een deel in en als je dan te weinig over houdt krijg je het van diezelfde belastingdienst weer in stukjes terug. Het zal ongetwijfeld goed zijn voor de werkgelegenheid, want er zijn duizenden mensen elke dag druk mee. Maar wat een nodeloze onzin zeg.Het zou inderdaad allemaal een stuk makkelijker kunnen. Snap niet dat ze hun slagon nog durven te gebruiken.
Ja. 100 euro er bij. :-)
We don't see things as they are we see things as we are
ik krijg wia en netto had ik ongeveer 11 euro meer

jammer dat het van de huurtoeslag weer afgaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven