Campingtips rustige camping jonge kinderen

24-01-2016 22:44 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal

Deze zomervakantie willen wij gaan kamperen (vouwwagen) in het buitenland. Onze kinderen zijn dan 6 en 8 jaar. We zijn op zoek naar een rustige, gezellige camping. Liefst met een binnen- en buitenzwembad en richting Frankrijk/midden Frankrijk. Net als iedereen hopen we op mooi weer. Afgelopen jaar zaten we net over de grens in België, echt prachtig, maar het weer was er minder. Dus vandaar.

Heeft iemand suggesties of tips?? Dank!!
Ik zou in zo'n geval zoeken op zoover.nl en dan kijken bij 2 of 3 sterren campings. Die zijn veel minder massaal dan de grote campings.

Duitsland vind ik ook heel erg leuk, als je toch de drukte niet opzoekt met kinderen. Het moezelgebied heeft veel te bieden vind ik. Maar dat is een stuk minder zonzeker dan Frankrijk. Wil je persé boeken van te voren of sta je er ook voor open om op de bonnefooi te gaan? Want dan kun je op het laatste moment nog bekijken wat het weer doet.

de Ardeche vond ik ook heel erg mooi.
Een rustige camping met binnen- en buitenzwembad gaan volgens mij niet samen! Een camping die dat soort faciliteiten heeft zijn volgens mij groot en druk!

Kijk dan eerder naar een boerencamping in de buurt van een zwembad/meertje/zee. Die mogen meestal maar een bepaald aantal campeerplekken aanbieden. Sommige boerenbedrijven zijn ook nog in bedrijf en mogen de kinderen mee helpen met het verzorgen van de dieren. Die van mij vonden dat ontzettend leuk! Een zwembad hebben ze niet. Maar een opblaasbadje deed al wonderen en ik zorgde altijd dat de boerencamping die ik uitkoos vlakbij een bosbad, een binnenzwembad of een meertje zat.
Een zwembad aanleggen is een behoorlijke investering voor een camping. Om dat er uit te halen hebben ze veel gasten nodig. Weg, dus kleine rustige camping. Binnenzwembad kom je in Noord Frankrijk nog wel tegen, zuidelijker niet meer. Maar ja, het is natuurlijk niet voor niets dat ze investeren in een binnenzwembad, dan heb je waarschijnlijk grote kans op slecht weer.

Het is dus keuzes maken. Kleine camping , maar geen zwembad (of klein zwembad) . Wel zwembad, maar grotere camping of binnenzwembad met grote kans op minder weer.

Sommige campings hebben zo'n opzetbad. Kan je toch even afkoelen, maar toch een kleine camping. Voel je daar iets voor?

Ik heb overigens hele goede ervaringen met de gemeente zwembaden in Zuid Duitsland. Echt perfect onderhouden en niet duur. Maar niet bij de camping.
Ja, die gemeente zwembaden in Zuid-Duitsland, hilarisch! Gaan ze zwemmen moet dat in badpak, komen ze uit het water om te zonnen dan gaat de bikini weer aan. Dat gebeurd met een gordijn met bovenin elastiek zodat die op de schouders blijft hangen tijdens het omkleden, tenminste....dat hopen ze! Sorry was ff off topic maar moest gelijk aan dat zwembad in Zuid-Duitsland denken waar ik ooit op vakantie ben geweest! O, wat heb ik gelachen!

Helemaal eens met de post van bubbelwijn!
Wij zijn 2 keer naar Chateau de Boisson geweest in de Gard, op de grens met de Ardèche. Dit is een kasteelcamping. Geen hele kleine rustige camping maar wij konden de camping erg goed waarderen (terwijl wij meestal op erg kleinschalige rustige (kasteel)campings staan) Deze camping bestaat uit een boven- en een benedenterrein waardoor het relatief rustig voelt, niet enorm massaal. We hebben 1 x beneden gestaan, heel relaxed en rustig, vooral stacaravans en tenten, en een keer boven. Daar heb je wel meer "overlast" van de animatie en het restaurant, niet storend overigens. Wel een binnenzwembad! Machtig mooie omgeving en grote kans op goed weer. Google maar eens, wellicht interessant voor jullie. Niet heel dichtbij overigens maar (afhankelijk van waar je in NL woont) het is in een dag te rijden...
In de Gard en de Perigord zijn genoeg van dat soort campings te vinden. Niet te dicht bij de stranden en grote attracties zoeken en je vindt er genoeg op Zoover. Les Pastourels is er bijvoorbeeld zo één. Geen binnenzwembad en alles is een stukje rijden, maar de ligging is prima.
Camping le clou in de Dordogne. Heerlijke camping. Geen binnenbad maar wel een heel fijn buitenbad en erg leuke animatie voor de kinderen. Nederlandse eigenaren
Camping Les Saules, lees de recensies op Zilver maar.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Dames, ontzettend bedankt. Krijg helemaal zin in de vakantie door jullie berichten. Ik ga direct de websites bekijken.
Zien er inderdaad mooi uit, maar wij zoeken iets dichterbij. Wonen in Gelderland, willen maximaal 1000 km rijden.

Goede tip ook om te kijken bij iets met een plaatselijk zwembad erbij. Ik zoek verder
Sorry breek even in, wij willen naar België! Waar zaten jullie vorig jaar?
Turnhout. Een mega rustige camping (trekkerscamping), heel goedkoop. Maar we hebben enorm genoten! De camping heet 'Baalse Hei'.

Op de fiets was het 15-20 minuten fietsen naar Turnhout Centrum. Vlakbij de camping een heerlijke ijsboerderij :-) En in de buurt (met de auto) genoeg leuke dingen te doen. De camping had een meertje, bij mooi weer zelfs met 'redders'. Er was ook animatie: knutselclub en soms spelletjes, maar daar zijn wij nooit geweest. Oh ja, heb je kinderen, vraag dan om het veldje met het speeltoestel.
quote:Milla1981 schreef op 25 januari 2016 @ 21:43:

Turnhout. Een mega rustige camping (trekkerscamping), heel goedkoop. Maar we hebben enorm genoten! De camping heet 'Baalse Hei'.

Op de fiets was het 15-20 minuten fietsen naar Turnhout Centrum. Vlakbij de camping een heerlijke ijsboerderij :-) En in de buurt (met de auto) genoeg leuke dingen te doen. De camping had een meertje, bij mooi weer zelfs met 'redders'. Er was ook animatie: knutselclub en soms spelletjes, maar daar zijn wij nooit geweest. Oh ja, heb je kinderen, vraag dan om het veldje met het speeltoestel.Leuk! Ik ga kijken!
Kijk eens bij Les Peneyrals in de Dordogne.

Of Les Alicourts in de Loire, die is maar ca 650 km rijden. Ideaal!

Beide campings erg de moeite waard.
Deze in Bretagne heeft ook een mooi binnenbad met glijbanen: camping Le Cenic.

http://www.lecenic.com/camping-frankrijk-morbihan.html
Dank mamaonbekend ziet er mooi uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven