bolderman busreizen ?

26-01-2016 13:14 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga alleen met mijn dochter van 11 op vakantie en we overwegen Barcelona en omgeving dit jaar. Zelf zo ver rijden trek ik niet alleen. Vliegen is een optie, maar ik zag ook georganiseerde busreizen. Enerzijds lijkt het me wel lekker dat je gewoon opstapt en verder nergens omkijken naar hebt, maar anderzijds heb ik misschien ook wel een vooroordeel tegenover die "cowboys" van de weg.

Is er al eens iemand met zo'n busreis meegegaan ? Zit je een beetje comfortabel ? Ik had begrepen dat je eens ter plekke ook grotendeels je eigen gang mag gaan, dus je bent niet verplicht om alle excursies mee te doen. Mijn dochter trekt het namelijk niet om elke dag iets cultureels te gaan doen - die wil ook gewoon bij het zwembad hangen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
vreselijk.. dat gehang in die bus .. ik zou vliegen en lekker eigen gang gaan .. barcelona heb je low cost vluchten zat
Ik zou echt lekker gaan vliegen en zelf op pad gaan in Barcelona en omgeving met autohuur of met de trein of bus of je boekt daar een excursie. Of 2 uur in het vliegtuig of dik 20 uur of zo in een bus,ik weet het wel hoor.

Vroeger hebben we wel busreizen gemaakt (naar Spanje maar ook naar Parijs en Londen) en het viel me gewoon altijd tegen. Bij de opstap-punten duurt het gewoon altijd lang. Wij moesten naar Parijs bijvoorbeeld in Breda overstappen (en naar Spanje in Maastricht of weert oid) en daar verzamelen de andere bussen uit het land zich en moet je dus wachten. Uren en uren wachten. Soms zo lang wachten dat als we de auto naar Parijs gepakt hadden we er al lang waren geweest. Dat was dus de laatste keer een busreis.

Als je pech hebt gaat de wc in de bus kapot (2x meegemaakt).

En slapen doe je ook niet echt.

Ik vind het niks zoals je leest.
Geen ervaring met de organisatie die jij noemt, maar wel met busreizen.

Het heeft zijn charme, maar het is een intensieve manier van reizen. Als je geluk hebt dan kan je slapen in de bus, met nooit zo goed als in een normaal bed. Dus je komt vermoeid aan op je bestemming. Daarnaast is het altijd weer afwachten wanneer je stopt, en hoe lang je stopt. Is er een pauze van 45 minuten omdat de chauffeur wil avondeten, maar dat kan net op een tijdstip zijn dat het jou niet uitkomt.

Met volwassenen vind ik het een optie, zeker als het veel goedkoper is, maar ik zou het niet doen met een kind. Zeker naar Barcelona niet, omdat het ook niet zo heel duur is om daarheen te vliegen.
De reden dat wij net vroeger dus wel gedaan hebben was omdat het toen een stuk goedkoper was dan vliegen,vliegen was toch veel meer een luxe die wij ons niet konden veroorloven. Het kost je met de bus ook gewoon flink wat tijd die van de vakantie af gaat.

Wij kwamen in Spanje dus ook na een lange reis s'morgens vroeg aan en dan ben je moe en voel je je niet al te fris en kan je je kamer nog niet in. Dus wachten bij de receptie of snel wat spullen mee en naar het strand/zwembad en die dag ben je dus ook al kwijt want echt iets doen doe je dan ook niet en wij lagen er die avond volgens mij meteen na het eten al in zo moe waren we (en toen was ik begin 20..)

En dan na een week/2 weken de hele ellende als je lekker uitgerust bent weer.
Familie van mij heeft het naar de zin gehad met deze reisorganisatie , maar hadden geen kinderen mee. Ze hebben ook een eigen facebooksite.
Je kunt hetzelfde hotel ook als vliegreis boeken. Voor de meerprijs (150 euro wat ik heb gezien) zou ik gaan vliegen. Bij zo'n busreis zijn de excursies inbegrepen, maar je moet wel overal nog de entree aftikken. Als je ook een iets minder luxe hotel zou willen dan zou je zelfs voor hetzelfde geld kunnen gaan vliegen en dan hoef je ook niet 2 dagen in de bus te zitten. Ter plekke kun je dan ook via Sunweb nog excursies boeken en heb je dus veel meer vrijheid.
Ik had wel gezien dat ze met een tussenstop in Frankrijk werken, dus slapen doe je dan wel tenminste gewoon in een bed - maar ja inderdaad je bent vele uren kwijt aan reizen (rijden). En toilet had ik nog niet aan gedacht

Als er wifi onderweg op de bus zou zijn, zou ik geen kind hebben aan mijn dochter lol

Ik ben zelf niet zo'n held met vliegen eigenlijk - doe het wel, maar niet van harte.

Ben er dus nog niet uit.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik lees even mee ! Heb precies dezelfde plannen met mijn kinderen van 12 en 13,..wij willen ook graag naar Barcelona maar ik had volgens mij een andere reisorganisatie op het oog.

Oudste zoon wil absoluut niet vliegen en wat ook meespeelt is dat het dus inderdaad goedkoper is. En ik heb zelf geen rijbewijs dus zelf rijden gaat ook niet helaas.

Ik vraag mij dus ook af of er wifi in de bus is ! Zou echt schelen voor de kinderen.
Dat soort lange busreizen is volgens mij alleen leuk als je als puber voor 250 euro 10 dagen in Lloret wil zitten. Ik vond dat toen ook wat hebben maar jeetje zeg na de eerste 11 uur ben je echt wel gaar.

Met een overnachting in Frankrijk ben je dus nog extra lang onderweg. Hoeveel echte vakantiedagen hou je dan over? Want de dag na de busreis ben je echt wel behoorlijk gaar is mijn ervaring en de dag van vertrek is natuurlijk ook een dingetje afhankelijk van wanneer je moet opstappen.

Groot nadeel vind ik dat je dus ook weer behoorlijk brak thuis aankomt na je vakantie.
quote:mariatesselschade schreef op 26 januari 2016 @ 20:34:

Dat soort lange busreizen is volgens mij alleen leuk als je als puber voor 250 euro 10 dagen in Lloret wil zitten. Ik vond dat toen ook wat hebben maar jeetje zeg na de eerste 11 uur ben je echt wel gaar.

Als student op reis, zonder geld ;). Voor een 10tje naar Londen of voor 15 euro naar een stad in Oost-europa. Dat je gaar bent, neem je dan voor lief, want het gaat om de ervaring.
Waar je woont in Nederland kan soms ook nogal wat schelen. Woon je dichtbij het wisselpunt (meestal in Noord-Brabant) stap je pas als laatste op. Aangezien deze aanbieders goedkoop zijn, omdat ze economisch denken, worden de aanvoerlijnbussen vakkundig volgepropt. Als je vanuit het Noorden aan moet reizen, heb je vaak voor je op het wisselpunt bent al ruim 5 uur door Nederland getoerd.

Ik zou het voor Londen of Parijs wel een overweging vinden, verder weg zou ik nu niet meer doen. Ik heb het wel gedaan, ook naar Spanje (met een nachtpendel, de gruwel) en Kroatië, maar het zou nu niet meer mijn voorkeur hebben. Je moet het ondergaan, dan wil het best.

Inhoudelijk zijn die reizen prima. Chauffeurs zijn bijna altijd superaardig en heren/dames in het verkeer. Je mag absoluut je eigen plan trekken, al proberen sommige chauffeurs hun eigen excursies er bij te verkopen of je te wijzen op leuke restaurantjes. Dat is vooral bij de goedkoopste aanbieders zo. Als je iets anders doet, vinden ze het ook prima. Ik heb regelmatig een goedkope excursiereis naar een grote stad met de bus gedaan, omdat het (in die tijd) de goedkoopste manier van reizen was. Vliegtuigen waren prijzig, internet was armoedig en de hotels waren duur en met zo'n reis zit je vrijwel altijd in een fatsoenlijk hotel.

Wat ik wel vervelend vond en dat is bij excursiereizen (waar je een groter gebied bereist) een probleem, is dat het publiek vaak wat ouder is. Daardoor ligt het tempo laag en wordt er regelmatig op b-locaties pauze gehouden, omdat de bejaarden om 10.15 uur koffie willen drinken. Daardoor kun je in stadje X niet bekijken wat je wilt, want je hebt minder tijd. Maar als je in een stad zit, kun je gewoon met de bus mee de stad in, een afspraak maken met de chauffeur en weer terug komen naar de ophaalplek óf je regelt je eigen vervoer met het OV.
Ik heb een paar keer lange busreizen gemaakt. Ik vind het niet heel erg vervelend maar het is vermoeiend.

Mocht je een bus kiezen met wifi vertel je dochter dan niet dat er wifi is. Te vaak meegemaakt dat het gewoon niet werkt. Mocht het dan wel werken is het een leuke verassing

En hou inderdaad rekening met opstappunten. Probeer een strategische plaats uit te zoeken zodat je niet ver hoeft te reizen naar dat punt.

Je hebt trouwens ook echte slaapbussen maar die zijn vaak weer duurder want minder passagiers.
@magneta: welke aanbieder overweeg jij ? Dan kan ik eens vergelijken.

Als ja zoon echt persé niet wilt vliegen blijft alleen de bus natuurlijk.
Kun je niet beter gewoon een busreis bij Solmar boeken?

Dan kun je evt terplekke nog excursies regelen en zit je iig fatsoenlijk royal class / first class.

Solmar heeft alles goed geregeld.
quote:belgali schreef op 27 januari 2016 @ 12:46:

@magneta: welke aanbieder overweeg jij ? Dan kan ik eens vergelijken.

Als ja zoon echt persé niet wilt vliegen blijft alleen de bus natuurlijk.

Ik ben van plan om met Slangenreizen te gaan ! Heb ook even bij Bolderman gekeken maar die hebben geen opstapplaats in mijn stad (zuiden van het land). We moeten dan om 16.30 opstappen en dan komen we in de vroege ochtend aan in Barcelona.

Het kost 179 euro per persoon voor 5 dagen,..waarvan je dan 2 nachten en 3 dagen in Barcelona kan zijn. Vind ik eigenlijk ook wel genoeg met twee tieners

Ben alleen nog aan het twijfelen tussen de meivakantie en de zomervakantie.
Bolderman is een goede reisorganisatie ken iemand die daar al mee gereisd heeft en daar tevreden over was. En ze overnachten toch ook nog onderweg. Touringcars zitten tegenwoordig wel comfortabel. Gewoon eens proberen. Vliegen vind ik ook altijd niet alles zeker met die lowcost vluchten met vertrek om 5 uur ' sochtends dan heb je ook een gebroken nacht plus dat als je aankomt nog niet kan inchecken in je hotel.
Ik zou echt niet met slangenreizen gaan. Bolderman, effeweg, Solmar en Boosten zijn betrouwbaar.
quote:magneta schreef op 27 januari 2016 @ 13:56:

[...]

Ik ben van plan om met Slangenreizen te gaan ! Heb ook even bij Bolderman gekeken maar die hebben geen opstapplaats in mijn stad (zuiden van het land). We moeten dan om 16.30 opstappen en dan komen we in de vroege ochtend aan in Barcelona.

Het kost 179 euro per persoon voor 5 dagen,..waarvan je dan 2 nachten en 3 dagen in Barcelona kan zijn. Vind ik eigenlijk ook wel genoeg met twee tieners

Ben alleen nog aan het twijfelen tussen de meivakantie en de zomervakantie.

Ik heb eens een bus hauffeur gesproken die dit soort ritten gereden heeft. Nooit van mijn leven stap ik in zo'n bus! Ze rijden weliswaar met twee chauffeurs, dus kunnen tussendoor 'slapen', maar dat slapen moet dan in een rijdende doodskist, een hok achter de wielen waar hij in moet schuiven. De 'slapende' chauffeur ziet niets, hoort van alles en doet geen oog dicht ....

De volgende ochtend in het hotel ..... Dan moeten ze eerst de bus uitmesten en schoonmaken, en mogen dan ook nog een uurtje slapen in een hotel waar overdag de hele dag mensen en kinderen door de gangen lopen/rennen. Eind van de middag weer vertrek naar NL, met de 'slapende' chauffeur weer in die doodskist. Dat is de gevaarlijkste nacht, ieder jaar hoor je wel weer van een busongeluk in Zuid Frankrijk met een Nederlandse bus op de terugweg.

Dank je, ik ga wel vliegen. Vliegen is sowieso 1000 maal veiliger, en tegenwoordig kost dat ook drie keer niks.
quote:Joyce48 schreef op 28 januari 2016 @ 10:48:

[...]

Ik heb eens een bus hauffeur gesproken die dit soort ritten gereden heeft. Nooit van mijn leven stap ik in zo'n bus! Ze rijden weliswaar met twee chauffeurs, dus kunnen tussendoor 'slapen', maar dat slapen moet dan in een rijdende doodskist, een hok achter de wielen waar hij in moet schuiven. De 'slapende' chauffeur ziet niets, hoort van alles en doet geen oog dicht ....

De volgende ochtend in het hotel ..... Dan moeten ze eerst de bus uitmesten en schoonmaken, en mogen dan ook nog een uurtje slapen in een hotel waar overdag de hele dag mensen en kinderen door de gangen lopen/rennen. Eind van de middag weer vertrek naar NL, met de 'slapende' chauffeur weer in die doodskist. Dat is de gevaarlijkste nacht, ieder jaar hoor je wel weer van een busongeluk in Zuid Frankrijk met een Nederlandse bus op de terugweg.

Dank je, ik ga wel vliegen. Vliegen is sowieso 1000 maal veiliger, en tegenwoordig kost dat ook drie keer niks.Als je een reis boekt waar 'savonds gegeten en overnacht wordt dan heb je daar geen last van. En bij goede organisatie staat kwaliteit en veiligheid voorop. De chauffeur die wij hadden dronk ook 'savonds niet ging op tijd naar bed man moest de volgende dag ook fit zijn. En er zijn ook de nodige piloten die weleens net iets teveel gedronken hebben voordat ze de cockpit instappen.
Een busreis met overnachting is natuurlijk prima, ik las dat TO ook zo'n reis bedoelt. Ik reageerde op een andere forumster die schrijft over een nachtrit naar Barcelona .....
Je bent wel 2 dagen onderweg dan en dan ben je nog 'maar' in Spanje. Ik vind het zonde van de tijd echt.
Ik heb het vroeger drie keer gedaan omdat mijn man toen nog vliegangst had.

Met Solmar en Boosten en was prima en veilig.

Echter het is niet goedkoper ofzo.

Zeker als je naar bijvoorbeeld Griekenland kijkt is Spanje met de bus duurder.
Ik heb het vroeger wel gedaan met een tussenovernachting, maar dat lange zitten 2 dagen heen en 2 dagen terug in de bus vond ik vrij heftig, een kleine 10 uur per dag. Er zijn niet veel pauzes (bij Kras niet) en die zijn vond ik te kort om even goed de benen te strekken omdat je veel tijd kwijt bent aan de rijen bij het toilet en de wegrestaurants (tip koop water en drinken in de bus en niet in die restaurants want die zijn peperduur in vergelijking). De toilet in de bus mag op de reisdagen minimaal gebruikt worden omdat de chauffeur de volle tank niet overal mag legen dus kan het gaan stinken in de bus... Dus alleen in geval van nood. Verder alleen tijdens de pauzes.

Verder zijn de excursieprogramma's vaak vrij volgepropt (bij Kras in ieder geval wel). Ik zou als ik jou was om de eerste dag dat je in Spanje bent gewoon met je dochter een rustdag te houden en niet gelijk op excursie mee te gaan zodat jullie even kunnen acclimatiseren. Ga dan lekker naar de zee of het zwembad. Je bent trouwens niet verplicht om aan alle excursies of (museum)bezoeken, Spaanse avonden en boottochten mee te doen. Ga je die dag niet mee laat het de chauffeur/reisbegeleider wel even weten, dan weet hij hoeveel mensen er mee gaan en hoeveel koppen hij moet tellen bij vertrek.

Vergeet ook de bijkomende kosten ter plaatse niet als kosten voor de reisleider in bijvoorbeeld Barcelona. De chauffeur zelf doet geen rondleidingen, dit word vaak uitbesteed en dien je ter plaatse contant af te rekenen als het niet in de reissom zit. Sowieso is contant geld voor de heen- en terugreis aan te raden voor de wegrestaurants, wel een EU maar nog niet overal kunnen pinnen bij de kassa. (in Zwitserland kon het trouwens wel)

Je kan prima met Bolderman mee, verder heb je ook Maaskant reizen, Peter Langhout, Kras, Pelikaan reizen, Oad, De Jong Intra, allemaal betrouwbare spelers op de markt die aangsloten zijn bij de ANVR/SGR. Het voordeel van de busreis is wel dat je onderweg veel ziet en de reis verder goed verzorgd is en je ook weer nieuwe mensen leert kennen, misschien zijn er nog meer ouders met kinderen bij wat weer leuk is voor je dochter. Veel succes met het uitzoeken van een leuke Spanje reis!
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Bedankt voor de informatie iedereen. De vijfdaagse bij Slangen vind ikzelf niks, want dat is nachtwerk en daar zit ik niet op te wachten. Dan liever langer onderweg maar wel fatsoenlijk 's nachts in een bed slapen.

Ga nog eens rondsurfen bij de andere aanbieders die genoemd zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven