Tabel - Zwanger worden in 2016!

28-12-2015 19:48 2256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil je graag zwanger worden in 2016 en op dit forum lief en leed met elkaar delen? Praat dan gezellig mee in dit topic! De tabel is gesloten.

NaamLeeftijdStartRondeN.O.D.ZwangerUitgerekend?Bijzonderheden88kiki28januari 2016xxEerste kindjesalacia28januari 2016424 meiEerste kindjeSade778332zsm0xEerste kindjeJaim201623februari/maart 2016111 maartEerste kindjeHakunamatata9026januari 2016619 juniEerste kindjeMevrouw_X30maart 20160Eerste kindjebelle8828maart 201656 juliEerste kindjeUilenkopje27november 2015627 aprilEerste kindjeNanny9421november 2015428 juniEerste kindjeTeja29201615 mei1e kindje via IUIBloempje18729maart 2016230 aprilEerste kindjeCarmen8828januari 201639 maartEerste kindjeProfessor8629november 2015415 maartnovember 2016Eerste kindjevalkgezicht27januari 2016120 maartEerste kindjeWomen198926november 2015411 januari22 september 2016Eerste kindjeineke120227november 201529 januari19 september 2016Tweede kindje-elle-30december 20151x 1 november 2016Eerste kindje
Gefeliciteerd Teja!! Wat fijn voor jullie.

De verhalen van vanmiddag verschenen niet op mijn telefoon dus heb ik dus volledig gemist. Dan had ik dus al gelezen dat je ms er nog niet was Kiki. Stom van me. Hoop idd dat je niet zo lang hoeft te wachten als mij maar dat denk ik niet. Ik had 13 jaar de pil geslikt waarvan 10 jaar de zwaarste: de Diana pil. Ik duim voor je dat het snel komt.

Mevrouw x je vriendje is dus eigenlijk gewoon heel erg bezorgd dat ik wel heel erg lief en dan zal hij tijdens de zwangerschap vast heel goed voor je zorgen. Je weet nooit vooraf hoe een zwangerschap loopt dus hopelijk zet hij snel zijn zorgen opzij.
Wat fijn teja, gefeliciteerd

@kiki: stom dat je nog steeds geen ms hebt, na die bloedtest heb je helemaal niet meer getest toch? Voelt het wel of er een ms aankomt of rust in je buik? Toch gek hè dat lichaam.. Gelukkig (voor ons allemaal) hebben we wel wat duidelijkheid gekregen van je oom.

@ woman en mevrouwX: mannen toch stiekem wel lief hè? Bij mij zit meneer als ik in bed lig zijn celletjes toe te roepen dat ze de goede kant op moeten zwemmen

Laten we het er maar op houden dat hij laten een goede voetbalcoach-papa zal worden Haha

@ bloempje: nog een beetje het gesprek met je lief kunnen aangaan?

@ valkgezicht: ik heb precies hetzelfde! Lijkt me heel erg leuk om naar de 9 maanden beurs te gaan, maar vind het dan ook zo gek als ik nog niet zwanger ben.. om met vind lief te gaan misschien wat overweldigend voor hem, maar alleen vind ik ook niets. Lastig lastig

Hier gister sinds het hardlopen al flinke kramp in mijn buik en is vandaag ook de hele dag gebleven. Heb vandaag ovulatie volgens de app en ook een dikke streep op de test, maar vind het toch gek dat ik er opeens zoveel kramp van heb.. dames ervaring? Ondanks de kramp maar wel wat liefde opzoeken zo

Slaap lekker straks.
@Uilenkopje: Bij mijn eisprong ook 2 dagen lang kramp! Wel afwisselend, dus niet de hele dag door, maar op sommige momenten echt wel pijnlijk! Op de fiets over een betegeld fietspad.... Kon ik elk hobbeltje voelen :(

Hahaha het toejuichen van de zaadcellen! Ik vroeg me ook al af op welke zij ik nu toch zou gaan liggen :'-)

@Teja: Goed nieuws! Fijn!! En dan nu maar weer wachten... Gelukkig doen we dat hier gezellig met elkaar.

@ 9 maandenbeurs.. Ik heb precies hetzelfde. Lijkt me erg leuk om erheen te gaan, maar ook een beetje 'de goden verzoeken' als het nog niet zo ver is... Hopen dat het deze maand lukt, dan is dit dilemmaatje weer van de baan

@boek over vaderschap heet: Dat doen ze normaal gesproken nooit! Van Pieter Roodenburg. Dit zijn columns uit een tijdschrift... Niet echt informatief, maar wel op een grappige manier geschreven, en vanuit de man! Dit boek heeft niet de doorslag hier gegeven, maar het is mss wel een luchtige manier om er af en toe over te kletsen..

Hier is het weer wachten op m'n eisprong... Blijft spannend allemaal!
Teja wat een super nieuws!!! Dat wachten Is heel rot! Maar voor een goed doel, hou dat maar voor ogen. En het Is niet alsof we niets doen, we kunnen hier kletsen, ons klaar maken voor de negen maanden en nog even genieten van de momenten dat je geen huilende baby in de kamer hebt maar gewoon in het weekend tot 10 uur kunt slapen

We bekijken het van de positieve kant! (maar klagen mag dat kun je hier heel goed!! Ik wil je alleen een hart onder de riem steken! Succes meid!

Ja uilenkopje ik had ook al ergens gezien dat ik gratis kaartjes kon regelen, dus misschien toch maar even met mijn vriend overleggen.
Goedemorgen dames!

Allemaal bedankt voor de lieve en opbeurende woorden. Ik probeer dat wachten als iets positiefs te zien: hét moment om andere dingen te doen, te genieten van een zorgeloos bestaan en inderdaad, van alles wat je niet kan als er een kind is. Zoals een hele nacht doorslapen bijvoorbeeld, helaas is me dat deze nacht ook niet gelukt.

Maar wachten is tegelijkertijd ook de hel. Dat weten jullie allemaal. Maar... Met z'n allen komen we er wel door!
Zooo dames ik heb wel weer meegelezen de afgelopen dagen, maar heb het mega druk op het werk deze weken dus weinig gereageerd. Moet nu eigenlijk ook als de wiedeweerga aan het werk, maar wil toch even op iedereen reageren (als ik iemand ben vergeten sorry)

@ Sade: welkom terug! Ik kan mij voorstellen dat je er even de balen van hebt. Zeker als iemand in je directe omgeving dan ook nog eens een soortgelijke naam geeft aan haar kind...

@ Valkgezicht: goed om te lezen dat er al een dikke streep te zien was op de ovulatietest, voelt toch ook net even iets spannender dan he vind je niet?

@ Professor: hopelijk geen hele vervelende prive omstandigheden? Als we een luisterend oor (of oog in dit geval) kunnen zijn, let us know!

@ Women: Haha kan me voorstellen dat je het idee hebt dat je collega's je door krijgen, maar jij ziet zelf alles beter omdat je het weet, denk dat zij vooralsnog gewoon denken dat je inderdaad slecht hebt geslapen ofzo. Wel spannend van je contract! In principe mag het geen reden zijn om het niet te verlengen natuurlijk, maargoed dat weet je toch nooit. Gewoon vanuit gaan dat je manager in hetzelfde schuitje zit en daardoor meer begrip heeft.

@ Mevrouw X: Die mannen altijd met hun koudwatervrees! Wij hebben het er eigenlijk ook helemaal niet over verder, omdat ik ook weet dat mijn vriend dan heel nerveus wordt, koudwatervrees krijgt etc. Als het straks eenmaal zo ver zou zijn, dan weet ik ook zeker dat hij eerst even moet slikken, voordat hij heel blij is. Zo gaat het namelijk met de meeste nieuwe dingen in zijn leven eerst altijd even wennen aan het idee haha.

@ Valkgezicht: Winkels durf ik ook niet in hoor. Ik houd het bij online kijken

@ Teja; Fijn om de bevestiging nu te hebben van wat we stiekem allemaal al hoopten voor jullie. Nu nog meer geduld opbrengen, maar het is voor iets positiefs! We wachten met je mee.

Verder wilde ik nog even laten weten dat vandaag mijn eerste MS is gekomen na het stoppen met de pil. Paar dagen eerder dan verwacht, dus korte cyclus lijkt het... maargoed in ieder geval fijn om te merken dat het nog lijkt te werken Dus ik ben blij!!
Gisterenavond hebben wij hier thuis samen gesproken over wat we eng vinden, maar vooral ook de leuke dingen waar we naar uit kijken rondom de zwangerschap en het worden van een gezinnetje. Was super om het samen te delen dus dat gaan we nu vaker doen nu, nu de eerste angsten zijn gedeeld en we iets relaxter erin zijn. Ik las op Viva iets over de NIPT-test. Wij hebben besloten dat wel te willen doen als het zo ver is. Al moet je er wel voor naar België en het zelf betalen. Hoe staan jullie hierin?

@Haku: inderdaad zo dat ieder verhaal anders loopt. Niks zo persoonlijk als samen een kind proberen te krijgen. Dus...we zien wel wat dit avontuur ons gaat brengen. Can't wait

@valk: ik zit ook te dubben om naar de beurs te gaan eerlijk gezegd, maar twijfel nog omdat ik niet weet wat ik moet zeggen als ze vragen of ik zwanger ben (akward) en vrees voor super truttige toestanden en daar ben ik niet zo van. Vooral die foto's van die dansende zwangere vrouwen vond ik echt lame.

@women: wat is het toch een lieve en attente man die van jou. Als hij zo door gaat wordt het echt 9 maanden genieten voor jou op de misselijkheid na dan, maar dat zou (van horen zeggen) na de eerste 10 al 12 weken over moeten zijn.

@Teja: wat een goed nieuws! Het traject gaat nu echt beginnen. Heel leuk. En dat wachten is het eindresultaat meer dan waard toch. Al is het inderdaad klote :(

@Uil: ik heb zo gelachen om jouw verhaal over je vriend en zijn zaadcellen. Heel herkenbaar hahaha. Mijn vriend is ze nu ook al aan het oppeppen terwijl de pas over 6 weken ' ten strijde moeten' hahahaha

Ik heb ook krampen rondom mijn eisprong en mn onderbuik is dan dag of 2 a 3 gevoelig. Voordeel....je weet tenminste wel wanneer je extra vroeg naar bed moet hihi

@Carmen: Fijn dat je eerste ms op gang is gekomen. Ik zie het ook altijd als een teken dat 'alles werkt'
Doe eens gek...Wees jezelf!
@teja: proficiat!! nu weer opnieuw wachten.. Maar inderdaad. Geniet van de dingen die nu nog kunnen !

@salacia: fijn dat je ms doorgekomen is! Dan ben je toch blij om te weten dat het allemaal functioneert. Ik ben ook benieuwd wanneer het hier gaat komen.

@mevrouw x: ik heb het even nagelezen met de nipt test. Ik kon het helemaal niet ? Dat zou wel iets zijn om over na te denken ja. Dus dmv bloed af te nemen kunnen ze eventuele afwijkingen zien. Aan de hand daarvan kan je een vlokkentest of vruchtwaterpunctie laten doen. Dat is het toch he?

Ben benieuwd of de andere dames dit zouden doen?
De NIPT-test is iets "typisch Belgisch" dat wordt uitgevoerd áls er een vermoeden is van het syndroom van Down. Het is dus geen standaard test. Én het kost in de 300 euro.
Ik ben heel zenuwachtig over mijn lichaam! Volgens mijn berekeningen zou ik vandaag ongeveer mijn eisprong hebben, maar ik heb eigenlijk niets gevoeld. Aangezien ik hier veel lees dat mensen echt iets voelen. Maar ik merk helemaal niets aan mijn lichaam. Maar soms heb ik ook echt het idee dat ik mijn lichaam helaas niet ken. Zeker omdat ik nogal regelmatig krampen heb in verband met mijn darmen, weet ik dus nooit of dat nou 'gewoon' voor mij Is of iets nieuws. Wat ervaren jullie echt, want ik weet niet waar ik allemaal op moet Letten. Want als ik op Google ga zoeken denk ik alleen maar oohjee ik ga nooit zwanger worden!

Over de nipt test, Is inderdaad een bloed test om na te gaan of je baby een van de 3 syndromen heeft. Ik ben normaal heel erg van de zekerheid, alles tien keer controleren enzo. Maar bij zoiets zou ik het ook wel heel eng vinden, ga ik daar niet in doorslaan, snappen jullie? Ik ben altijd bang dat als daar dan een 97 % zekerheid uit zou komen dat er niets is, dat ik me daar dan grote zorgen over die 3% zou maken.

Maar het liefst heb ik altijd alles helemaal uit gezocht. Maarja ik denk ook meestal meestal meteen het ergste (niet openlijk, maar in mijn hoofd). Maar ik denk ook dat het ermee te maken heeft met de vraag wat je zou doen als je het antwoord hebt. Ga je dan door of niet... Moeilijke kwestie hoor!

@ salacia fijn dat je ms Is doorgekomen! Bijna weer een nieuwe kans!
NIPT-test is niet iets dat je zomaar kan laten doen hoor. Er zijn voorwaarden:

- U bent 36 jaar of ouder, waardoor u een verhoogd risico op een baby met trisomie 21 hebt.

- Combinatietest toonde verhoogd risico op trisomie 21 risico (>1/300)

- Eerdere zwangerschap met trisomie 21

Dus: alleen als één van die drie voorwaarden van toepassing zijn wordt deze test gedaan.

Valkgezicht, heel wat vrouwen voelen hun eisprong niet hoor, daar moet je je geen zorgen om maken.
@Haku: de test wordt in NL alleen aangeboden aan vrouwen van 36 jaar en ouder of wanneer de combinatietest reden geeft tot zorg. Voordeel is in vergelijking met de combinatietest dat je niet een kansberekening te horen krijgt, maar ze met een garantie van in de 93% zekerheid kunnen aangeven of bepaalde syndromen aanwezig zijn. In België behoort het al wel tot de standaardtests en kost het circa ¤600. Prijzig, maar je weet dan wel hoe of wat.

@Valk: tjah....ik ben ook erg van de zekerheid. Dus daarom vond ik het wel heel interessant. Vraag me wel af waarom de Nederlandse overheid hier nog terughoudend in is. En ja...stel dat de uitkomst is dat je baby niet gezond is wat dan he....lastig hor. Wij hebben besloten het wel graag te willen weten.

Ohja...en wat betreft je eisprong....niet veel vrouwen merken dat hor, dus probeer je daar niet te ongerust over te maken
Oh...ik had niet gezien dat jij al had gereageerd over de NIPT @ Teja. Zit soort van vertraging op de site soms
Sorry maar ik kom me nog eens moeien, de NIPT-test is géén standaard test in België.
Salcicia Fijn dat je ms is doorgebroken, is een fijn idee dat je lichaam nog functioneert.

Over de nipt test als je geen verhoogd risico hebt waarom willen jullie die dan persé doen? Stel er komt uit dat je wel een risico hebt blijf je je de rest van je zwangerschap daar dan niet zorgen over maken? Terwijl het niet hoeft te betekenen dat het gebeurd? Ze kunnen nooit zeggen 100% zeker dat het bij jou niet voorkomt. Op zich mooi als je iets meer weet maar je moet denk ik ook goed nadenken over wat als....
Wat al weer een verhalen! Lukt me niet om op iedereen te reageren ☺

Over de nipt test die ga ik niet doen, vind ik niet nodig, wanneer je jong en gezond bent en er tijdens de eerste echo s niet iets bijzonders te zien is vind ik er geen reden toe.

Teja! Vraagje, hoe zit dat in België, stel dat je vriendin ook straks moeder wik worden kunnen jullie gebruik maken van dezelfde donor als bij jou is gebeurt?

Vriendin van mij zit in zelfde situatie en die wachtlijst hier is een jaar voor donorzaad, maar als ze besluiten dat haar vriendin over 2 jaar ook een kindje zou willen dan kunnen ze hier niet met zekerheid zeggen dat ze de zelfde vader hebben.

Hier in nl mag donor zaad voor 25x nageslacht zorgen. Maar je mag het niet achteruit leggen voor een evt volgende.

Was benieuwd hoe dat bij jullie ging.

Hier gaat alles goed trouwens! 😁

Misselijkheid begint te komen en m'n buik is echt opgezet nu, moet ik echt verbergen 🙈
Ik denk inderdaad ook niet dat ik de nipttest zou doen. Heb net nog het een en ander eover gelezen. Het is niet dat er een verhoogd risico is bij ons, gelukkig.

@valkgezicht. Ik heb ook nog niet echt wat gevoeld mbt de eisprong. Ik zit ook veel te rommelen met de darmen en dan heb je inderdaad ook die krampen in de buik. Dus moeilijk te zeggen of dit dan een eisprong is.

Je kan het ook zien aan het slijm? Cervixslijm? Merken jullie dit ook? Heb dit ook nog niet gezien maar ben pas gestopt dus alles is nog nieuw.
Dames, druk druk geweest, dus ik heb ook voornamelijk meegelezen en niet gereageerd. Sorry! Vanaf vandaag probeer ik het weer wat beter bij te houden.

Allereerst gefeliciteerd aan Teja! Ook al hadden jullie het verwacht, nu zijn jullie toch weer een stukje dichter bij jullie wens. Ik hoop van harte dat het meteen de eerste keer raak is in maart!

Valkgezicht, maak je niet druk. Voordat ik stopte met de pil, had ik ook allerlei doemscenario's in mijn hoofd; ik zou niet meer ongesteld worden, ik was onvruchtbaar, bla bla bla. Waarom we dat doen, geen idee, maar denk dat meer vrouwen hier last van hebben.

Mijn vriend stuurde gisteren uit het niets een appje, met: dikke kus voor mama Belle. Ik smolt helemaal! Hoe minder ik push, hoe meer hij het wilt. Vandaag voor het eerst gedacht aan het kopen van kleertjes, lijkt me zo leuk. Ik ben nu al helemaal verliefd, alhoewel ik nog niet zwanger ben. Wel wil ik niet meer wachten tot maart, ik denk dat we er in februari gewoon voor gaan.. Kan niet wachten!

Weten jullie of er nog meer van die 9 maanden beurzen worden georganiseerd in het land? Als die in Amsterdam is, zijn we met vakantie..

Fijne avond x
Ineke, hier is het dezelfde situatie. Vroeger kon je wel donorzaad reserveren, maar nu kunnen ze niet meer zekerheid zeggen dat het nog beschikbaar zal zijn. En dit omdat er echt wel een serieus tekort is aan donorzaad.

Voor ons vormt dat geen probleem, wij hebben al besloten het bij één kindje te houden. (Al zeg ik nooit nooit.) Maar voor andere koppels die meerdere kinderen willen is dit wel lastig. De meesten willen toch graag dat er een bloedband is tussen de broertjes en zusjes.
Oef...gaat soms zo snel hier

@Teja: goed om te weten dat het niet standaard is. Zo werd het op bepaalde mediabronnen wel gebracht.

@Women en Valk: ik las laatst twee artikelen over vrouwen die voor een dergelijke keuze hebben gestaan. Lijkt me zo verschrikkelijk! Zou me geen raad weten denk ik....brr...maar niet meer aan denken.

@Ineke: wat fijn dat je zwangerschap tot nu goed verloopt.
Hoi Dames,

Bedankt voor al jullie begroetingen en knuffels. Erg lief en weer een fijn welkomsgevoel!

Het gaat de laatste week weer heel goed bij mij. Ik verlies nu al 6 dagen geen bloed meer.

Heb besloten om toch met ovulatietesten te beginnen ook omdat ik graag weer mijn cyclus wil weten.

Het is zo vreemd, maar ik blijf het positieve gevoel houden dat het bij mij heel snel raak gaat zijn.

@kiki, wat naar voor je dat je menstruatie zo lang uitblijft.

@mevrouwX, Ik kan mij jouw vriend/man wel voorstellen. Ik moet eerlijk zeggen dat het slaapgebrek mij ook wel eens zorgen baart, maar weet zeker dat als ik echt op mijn tandvlees zou lopen mijn vriend het graag even overneemt en andersom.

@valkgezicht, ik snap je helemaal met die zwangerschapsbeurs. Ik wil ook gaan ondanks dat ik nog niet zwanger ben. Het is toch een soort van extreme hobby aan het worden . En die winkels; gewoon doen! Mocht je een bekende tegen komen dan kun je toch zeggen dat je voor een cadeautje aan het kijken bent van een kennis/collega die zwanger is?

@Woman, ter geruststelling; twee hoogzwangere collega's van mij hebben ook allebei onlangs een vast contract gekregen op ons werk. Ik hoop voor jou dat dit ook het geval mag zijn.

@Teja, wellicht heb ik het gemist en heb je deze vraag al beantwoord en het is ook vrij persoonlijk dus voel je vrij om hier niet op te antwoorden, maar ga jij of je vriendin het kindje dragen? Wel spannend dat het zaad onderweg is!
Sade, om eventjes op je vraag te antwoorden: ik draag het kindje.

PS: Dat is absoluut niet te persoonlijk hoor. Mij kan je véél vragen.
Hoi allemaal, sorry dat ik weer even niet meegeschreven heb. Het is nu lastig om overal op te reageren, maar ik ga proberen om weer vaker mee te schrijven.

Welkom bailcork

Teja gefeliciteerd, super goed nieuws!

women wat een mooie reactie van je schoonmoeder toen je vertelde dat je zwanger bent

Mevrouw_X wat fijn dat je vriend een vast contract heeft gekregen.

Valkgezicht wat een goed nieuws van je schoonzus.

Sade wat balen zeg allemaal, maar fijn dat je weer meeschrijft.

Salacia fijn dat je menstruatie doorgezet heeft, je lichaam werkt.
Wat is het hier stilletjes vandaag...

Alles oke met de dames?
Hihi vond het ook erg stil hier.

Teja is het nieuws al geland? Al samen geproost op het idee dat jullie binnenkort een kindje krijgen?

Bij mij is de misselijkheid volop aanwezig. Zelfs wat eten hielp niet. Op mijn werk zeiden ze je moet de dokter bellen want je bent al 3 dagen niet lekker. Heb het maar gehouden op beginnend griepje, ook omdat ik het maar niet warm krijg. En die vermoeidheid....ben benieuwd Hoelang ze mijn smoesjes nog geloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven