Waarom haten mensen windows updates?

27-01-2016 17:28 21 berichten
Windows 7 bv heeft 600 updates dat zijn ongeveer 30GB best veel. Waarom haten mensen windows updates als de pest? Waarom maken ze gewoon niet 1 update voor het hele jaar?
Omdat het je werk onderbreekt wanneer het net weer niet uitkomt... Mijn laptop van het werk presteert het altijd als ik haast heb met opstarten.
Goede vraag zeg.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ze mijn laptop voor een aanzienlijke tijd onbruikbaar maken
Pivot! PIVOT!!!
Wat fleetfox zegt. Áltijd als je de laptop snel nodig hebt of snel wil afsluiten, moeten er updates gedaan worden. Irritant
Omdat mij laptop ineens zo traag als stront is en ik noodgedwongen direct die updates moet doen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
ik kom wel eens bij vrienden en dan hoor je ze vloeken tieren schelden als ze aan het gamen zijn en dan die updates he. traagheid duurt veel te lang dik 100GB schijfruimte weg door die updates. Sta altijd te kijken van huh kijk hem te keer gaan. vandaar deze vraag WAAROM jij de updates haat. ben wel eens benieuwd wat hier en daar als excuus eruit komt
Ik start het update programma pas als ik tijd heb.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Waarom maken ze zo'n programma niet gewoon in 1 keer goed!

Het is net alsof ze je een auto met drie wielen verkocht hebben en dat ze het vierde wiel nog willen gaan monteren terwijl je al lang onderweg bent!
bij mij gaat ie pas updaten als ik dat goedkeur, dus ik heb er geen hekel aan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Om wat hier al eerder is gezegd... het komt altijd op een beroerd moment en duurt soms best lang.

Ik word er nooit 'blij' van. Vaak ga ik erg laat naar bed. Schakel mijn Pc uit en zie weer een aantal updates die niet altijd snel gaan. Best irritant.

Je kunt het inderdaad doen als het jou uitkomt maar soms druk ik bij het afsluiten

de verkeerde knop in en begint'ie al met updaten.

Na de updates laat ik Auslogics BootSpeed nog lopen: disc space, defragmenteren

en een register cleaner. Maar dat bewaar ik dan tot de dag erna als ik de Pc

weer aanzet.

* ik heb ook een hekel aan de updates op de tablet en smartphone van allerlei apps.
Ik haat windows. Punt.

Daarom dus een Mac.
quote:Dj-Branco schreef op 27 januari 2016 @ 17:33:

ik kom wel eens bij vrienden en dan hoor je ze vloeken tieren schelden als ze aan het gamen zijn en dan die updates he. traagheid duurt veel te lang dik 100GB schijfruimte weg door die updates. Sta altijd te kijken van huh kijk hem te keer gaan. vandaar deze vraag WAAROM jij de updates haat. ben wel eens benieuwd wat hier en daar als excuus eruit komtJij noemt zelf allemaal nadelen en vraagt aan anderen wat zij voor een 'excuses' hebben om Windows te haten? Weird.
Updates kunnen irritant zijn.

Maar zijn vooral een goede zaak. Dat houdt in dat je software leverancier altijd up to date wil zijn. Je kunt software niet in één keer goed maken. Technologische ontwikkelingen gaan snel en ook de dreigingen.

Pas wel op met het updaten naar een nieuwe versie, zoals windows 10. De rest van je software zoals je antivirus kan hier nog niet klaar voor zijn.
quote:Dj-Branco schreef op 27 januari 2016 @ 17:33:

ik kom wel eens bij vrienden en dan hoor je ze vloeken tieren schelden als ze aan het gamen zijn en dan die updates he. traagheid duurt veel te lang dik 100GB schijfruimte weg door die updates. Sta altijd te kijken van huh kijk hem te keer gaan. vandaar deze vraag WAAROM jij de updates haat. ben wel eens benieuwd wat hier en daar als excuus eruit komtHaat en excuses? Wat een rare vage vraagstelling. Verder als je niet begrijpt waarom mensen dat vervelend vind ben je niet zo heel snugger?
Omdat ze irritant zijn. Ik gebruik mijn laptop bijna dagelijks. Iedere dag als ik hem netjes op tijd uitzet is er niks aan de hand. Zet ik hem een keer net voor het slapen uit dan zijn er ineens 35 updaten. Duurt superlang en ik wil hem graag wel een beetje in de gaten houden alsnog bezig is. Daarnaast alsook hem opstart gaat hij weer verder met al die onzin. Updaten configureren, weet ik veel. Zit ik weer een half uur naar zo'n nietszeggend scherm te kijken
Of als je 'm net opstart. "Zet je computer niet uit". Eh.. Ik zet hem net áán en ik wil graag snel aan het werk.
Mind the gap
Waarom maken ze gewoon niet 1 update voor het hele jaar?

De rest van het jaar wil jij dan met een slecht werkend systeem zitten? Toch prima dat wanneer er een probleem zich voordoet er direct een oplossing voor komt. Zodat jij niet maanden hoeft te wachten op een update met een oplossing die al bekend is, maar die jij maar eens per jaar wilt hebben?

Waarom maken ze zo'n programma niet gewoon in 1 keer goed!

Heb je enig idee hoe onwijs complex het maken van een programma is? En dat op het moment dat een programma is gemaakt, getest en in productie wordt genomen ze al weer ingehaald worden door andere producten die moeten worden geïntegreerd, virussen die ontwikkeld zijn waar nog geen firewall voor is, updates van andere leveranciers voorbij komen waar zij ook op moeten inspringen?

Wees blij dat softwareleveranciers er van alles aan doen om jou pc virusvrij en bugvrij te laten werken. Wanneer je de updates wilt doen kun je zelf uitkiezen, dus dat het ongewenst komt heb je zelf de hand in.

Ik haat windows. Punt. Daarom dus een Mac.

Ook bij een Mac moet je regelmatig updaten hoor.
quote:Orangetree schreef op 27 januari 2016 @ 17:50:

Ik haat windows. Punt.

Daarom dus een Mac.
Ik haat de updates van Windows niet. Die draaien netjes in een virtuele machine onder OSX terwijl ik gewoon door werk
quote:Goede-Fee schreef op 27 januari 2016 @ 18:01:

[...]

Haat en excuses? Wat een rare vage vraagstelling. Verder als je niet begrijpt waarom mensen dat vervelend vind ben je niet zo heel snugger?heeft niks met snugger te maken, ik ben gewoon benieuwd waarom mensen de updates doen haten, en wat voor antwoorden er van komen. heb deze vraag al gezocht bij goeievraag.nl daar stond die niet tussen. Ben alleen benieuwd waarom. ik zelf ben er ook echter geen fan van die updates

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven