Postcodeloterij Koffer Easyjet!

17-06-2015 09:04 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Weet iemand ook of je bij Easyjet de Postcodeloterij koffer als handbagage mee kan nemen?

Volgens mij is het qua formaat iets groter dan aangegeven wordt als maximum maten..
Je kan het proberen. Op het vliegveld krijg je dan een label dat het niet gegarandeerd wordt. Mochten de bakken te vol zitten dan bestaat het risico dat hij nog alsnog wordt ingecheckt als ruimbagage.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Als hij iets groter is dan het max formaat, mag het dus niet hè meten is weten.
Ik heb trouwens geen idee wat een postcode loterij koffer is. Ik denk dan aan zo'n gouden koffertje, maar dat bedoel je vast niet
Jaren geleden ben ik met EasyJet gevlogen met een te grote koffer. Dat was geen probleem, heeft niemand iets van gezegd. Mijn zus was daarvoor met dezelfde te grote koffer gevlogen en dat was ook geen probleem.
Ik vond Easyjet de laatste keren heel erg streng qua toelaten van koffers. Alles moestvin een bak, van de maximale afmeting. Pastte het niet, dan alsnog inchecken tegen betaling! Ervaringen van de laatste 1,5 jaar.
Easyjet heeft er bewust voor gekozen om hun afmetingen kleiner te zetten dan de Europese standaard.

Je zult dus niet de eerste zijn met een net-te-grote-tas, want de meeste handbagage-koffers zijn te groot voor Easyjet.

Dus òf ze zijn daardoor wel coulant, òf ze zijn juist extra streng.

Ik gok het laatste.
Hier hetzelfde als Kris. Ook ervaring van afgelopen jaar en ze zijn streng. Ik check mijn handbagage meestal in en daardoor geen gezeur. Bij Transavia zijn er bv blij mee als je je handbagage (zonder extra kosten) incheckt. Meestal toch kleine vliegvelden waar je zo je bagage van de band ziet rollen.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Dat strenge zie je ook bij dat tv-programma van ze. Er staat zo'n rekje waar hij in moet en anders gaat hij in het ruim. Dat is iig wat je op tv altijd ziet. En ik neem aan dat ze die max maten niet voor niks hebben. Ik zou gewoon het risico niet lopen. Zit je ook niet met het probleem.
Heeft Easyyet tegenwoordig niet twee koffermaten, één voor gegarandeerd aan boord, en één voor wordt eventueel in het ruim geplaatst? Bij die laatste zijn ze waarschijnlijk coulanter. Of was dat nou met Ryanair? Ik vlieg regelmatig (3 a 4 keer per jaar) met beide maatschappijen en ik moet eerlijk zeggen dat mijn koffer de afgelopen 5 jaar niet meer op afmeting is gecontroleerd.
Misschien heeft het al dan niet streng zijn met de bestemming/afstand te maken? Ik ben vorige maand heen en weer gevlogen naar Londen met EasyJet en niemand heeft iets gevraagd/gezegd over mijn handbagage, noch deze gemeten/gewogen.
Ze zijn heel streng. Ik heb een losse kleine handtas mee en ik moet altijd laten zien of die wel in mn koffertje past, anders heb ik 2 stuks.

Ik heb ook wel eens iemand gezien die kleding uit haar tas stond aan te trekken, omdat de tas niet in het rek paste. Ging met 3 truien aan het vliegtuig in.
Op welk punt wordt die controle gedaan dan? Ik kan me geen punt herinneren waar dat überhaupt gedaan werd. Als ik naar Londen reis, heb ik overigens geen andere bagage, alleen handbagage, dus ik loop meteen door naar de douane. Is dat dan misschien het verschil.

Overigens moest ik vorig jaar inderdaad ook (pas) bij het instappen mijn losse handtasje in mijn handbagage-koffertje proppen van de stewardess.
Bij de gate.
Recent (begin deze maand) nog met easyjet naar de UK gevlogen. Bagage waar aan getwijfeld werd moest allemaal in een bak (bij de gate). Niet passen was bijbetalen.

Wat dan wel weer opviel, vrijwel iedereen had een losse handtas extra mee en daar werd helemaal niet moeilijk over gedaan.
Nou er is geen pijl op te trekken dus!
Ik heb net nog even weer opgemeten. Maten die toegestaan zijn, zijn 56L, 45B en 25H. Mijn koffer is 56L, 36B en 23H, dus ga het gewoon proberen! Die wieltjes even opzij drukken en dan past het hopelijk in zo'n frame

Desperate_Housewive: Zo'n koffertje die je krijgt van de Postcodeloterij, een witte met oranje en groen. Te vergelijken met de kleuren van de fiets. Mijn ouders hebben tweemaal zo'n koffer gekregen bij een lot en door het meedoen aan 1 tegen 100.
Jouw koffer is toch overal kleiner dan de toegestane maten? Dan zou het geen probleem moeten zijn lijkt me.
Ryanair en Transavia hanteren andere maten, kleiner dan Easyjet. Dit wist ik, met name de wieltjes voor de lengte is dan een probleem. de rest van de afmetingen niet.

Ik dacht, half nederland heeft in de afgelopen twee jaar zo'n koffer van de Postcodeloterij gekregen dus wellicht had iemand al ervaring met die koffer bij Easyjet
De maten die ze aangeven zijn inclusief wieltjes en handvat. Dat beetje indrukken gaat denk ik niet lukken dan (zoals ik het zie is het een harde koffer), als de lengte zonder wieltjes al 56 is en dat de maximale lengte (dus inclusief wieltjes) is.
Hoi Bissie87,

Ik heb even een vraag. Is het gelukt om met easyjet te vliegen met het postcodeloterij koffertje?

Ik ga namelijk in december vliegen met easyjet en wil dat koffertje graag meenemen!

Ik hoor graag van je!
Is het gelukt om je koffer mee te nemen aanboort van het easyJet toestel? Ik zit namelijk met het zelfde probleem!
Ik ben ook erg benieuwd of het gelukt is met de koffer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven