Postcodeloterij Koffer Easyjet!
woensdag 17 juni 2015 om 09:08
woensdag 17 juni 2015 om 09:24
Easyjet heeft er bewust voor gekozen om hun afmetingen kleiner te zetten dan de Europese standaard.
Je zult dus niet de eerste zijn met een net-te-grote-tas, want de meeste handbagage-koffers zijn te groot voor Easyjet.
Dus òf ze zijn daardoor wel coulant, òf ze zijn juist extra streng.
Ik gok het laatste.
Je zult dus niet de eerste zijn met een net-te-grote-tas, want de meeste handbagage-koffers zijn te groot voor Easyjet.
Dus òf ze zijn daardoor wel coulant, òf ze zijn juist extra streng.
Ik gok het laatste.
woensdag 17 juni 2015 om 09:25
Hier hetzelfde als Kris. Ook ervaring van afgelopen jaar en ze zijn streng. Ik check mijn handbagage meestal in en daardoor geen gezeur. Bij Transavia zijn er bv blij mee als je je handbagage (zonder extra kosten) incheckt. Meestal toch kleine vliegvelden waar je zo je bagage van de band ziet rollen.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
woensdag 17 juni 2015 om 09:27
woensdag 17 juni 2015 om 09:42
Heeft Easyyet tegenwoordig niet twee koffermaten, één voor gegarandeerd aan boord, en één voor wordt eventueel in het ruim geplaatst? Bij die laatste zijn ze waarschijnlijk coulanter. Of was dat nou met Ryanair? Ik vlieg regelmatig (3 a 4 keer per jaar) met beide maatschappijen en ik moet eerlijk zeggen dat mijn koffer de afgelopen 5 jaar niet meer op afmeting is gecontroleerd.
woensdag 17 juni 2015 om 09:48
woensdag 17 juni 2015 om 09:58
Op welk punt wordt die controle gedaan dan? Ik kan me geen punt herinneren waar dat überhaupt gedaan werd. Als ik naar Londen reis, heb ik overigens geen andere bagage, alleen handbagage, dus ik loop meteen door naar de douane. Is dat dan misschien het verschil.
Overigens moest ik vorig jaar inderdaad ook (pas) bij het instappen mijn losse handtasje in mijn handbagage-koffertje proppen van de stewardess.
Overigens moest ik vorig jaar inderdaad ook (pas) bij het instappen mijn losse handtasje in mijn handbagage-koffertje proppen van de stewardess.
woensdag 17 juni 2015 om 10:33
woensdag 17 juni 2015 om 11:31
Ik heb net nog even weer opgemeten. Maten die toegestaan zijn, zijn 56L, 45B en 25H. Mijn koffer is 56L, 36B en 23H, dus ga het gewoon proberen! Die wieltjes even opzij drukken en dan past het hopelijk in zo'n frame
Desperate_Housewive: Zo'n koffertje die je krijgt van de Postcodeloterij, een witte met oranje en groen. Te vergelijken met de kleuren van de fiets. Mijn ouders hebben tweemaal zo'n koffer gekregen bij een lot en door het meedoen aan 1 tegen 100.
Desperate_Housewive: Zo'n koffertje die je krijgt van de Postcodeloterij, een witte met oranje en groen. Te vergelijken met de kleuren van de fiets. Mijn ouders hebben tweemaal zo'n koffer gekregen bij een lot en door het meedoen aan 1 tegen 100.
woensdag 17 juni 2015 om 11:43
Ryanair en Transavia hanteren andere maten, kleiner dan Easyjet. Dit wist ik, met name de wieltjes voor de lengte is dan een probleem. de rest van de afmetingen niet.
Ik dacht, half nederland heeft in de afgelopen twee jaar zo'n koffer van de Postcodeloterij gekregen dus wellicht had iemand al ervaring met die koffer bij Easyjet
Ik dacht, half nederland heeft in de afgelopen twee jaar zo'n koffer van de Postcodeloterij gekregen dus wellicht had iemand al ervaring met die koffer bij Easyjet