IJsland

07-01-2016 14:06 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

IJsland staat al jaren bovenaan mijn lijst van landen die ik ooit nog wil zien en ik vind het nu wel eens tijd om het maar gewoon te doen. Ik ben alleen nog op zoek naar wat tips en hoop hier ook mensen te vinden die antwoord kunnen geven op mijn vragen. (en ja ik heb al flink wat gegoogeld maar ben op zoek naar ervaringen van anderen).

Ik ga alleen en wil daarom meedoen aan een groepsreis, hoe zijn de ervaringen hiermee? Ik ben van nature sociaal niet heel sterk dus ik zie er wel een beetje tegenop maar aan de andere kant is dat wel weer een hele nieuwe belevenis.

Ik wil eigenlijk graag in februari of maart gaan om de volgende reden: Er is een vrij grote kans om het Noorderlicht te kunnen zien en het is buiten het hoogseizoen. Is dit een goede tijd of is het dan gewoon te slecht/koud weer?

Ik heb een aantal groepsreizen gevonden die vanaf zo'n 1500 euro beginnen, is dit reëel? En wat zou ik nog lost aan geld moeten meenemen? Zijn er betrouwbare IJsland aanbieders?
Ga je lopen of hiken?

Dat maakt denk ik wel wat verschil in welke kleding je mee neemt.
Ik denk voornamelijk lopen. We kunnen ook een gletsjer bewandelen naar dan krijgen we speciale ijzers voor onder onze schoenen.
Is het de gletsjer bij Eyjafjallajökull‎? Richting Fimmvörðuháls? In dat geval: ga alsjeblieft niet in een spijkerbroek en met een 'ingesprayde' winterjas. Doe degelijke wandelkleding aan. Ik heb ook een gletsjer beklommen, en een spijkerbroek had me echt enorm in de weg gezeten. Ik ben van het hiken, maar vond de Eyjafjallajökull‎ echt best pittig (om eerlijk te zijn op 1 bepaald stuk gewoon echt zwaar). Wandelen in een spijkerbroek lijkt persoonlijk niet heel comfortabel. Ik zou ook zeker kijken naar een echte regenjas (en niet ingesprayed). In de bergen heeft mijn regenjas het niet gehouden (en dat is balen als je in de kou en sneeuw staat), en mijn schoenen ook niet (klasse B, met Gore-tex, dus toch redelijk weersbestendig zou je zeggen).

Bestudeerd even goed de routes die je gaat afleggen. Niet qua kilometer, maar ook qua hoogte en terrein.
Dat zal hem inderdaad wel zijn, hij heet Solheimajokull. Ze waarschuwen dat het daar rond de -10 graden is dus iets warmers dan een spijkerbroek is inderdaad wel handig. Ik zal een regenjas meenemen maar wil ook niet te veel lagen aan doen dus dan kijk ik gewoon per dag is dat nodig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven