bolderman busreizen ?

26-01-2016 13:14 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga alleen met mijn dochter van 11 op vakantie en we overwegen Barcelona en omgeving dit jaar. Zelf zo ver rijden trek ik niet alleen. Vliegen is een optie, maar ik zag ook georganiseerde busreizen. Enerzijds lijkt het me wel lekker dat je gewoon opstapt en verder nergens omkijken naar hebt, maar anderzijds heb ik misschien ook wel een vooroordeel tegenover die "cowboys" van de weg.

Is er al eens iemand met zo'n busreis meegegaan ? Zit je een beetje comfortabel ? Ik had begrepen dat je eens ter plekke ook grotendeels je eigen gang mag gaan, dus je bent niet verplicht om alle excursies mee te doen. Mijn dochter trekt het namelijk niet om elke dag iets cultureels te gaan doen - die wil ook gewoon bij het zwembad hangen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Als je toch met de bus gaat zorg ervoor dat je makkelijke kleding aan hebt en laagjes,ik heb meegemaakt dat het en heel koud was en een uur later echt niet te harden van de warmte.

En makkelijke schoenen die je zo aan en uit trekt,ik zelf vind het niet fijn om een hele dag mijn schoenen aan te houden.

Maar dit geld voor (lange) vliegreizen eigenlijk ook wat mij betreft.
Denk ook aan (opblaasbare) nekkussentjes, heerlijk als je even een hazeslaapje wilt doen en je nek even wilt ondersteunen.

Je kan voor de eerste dag zelf wat (krenten)bolletjes en pakjes/flesjes drinken meenemen, dit meestal niet verboden mits het niet stinkt het heel erg kruimelig is. De reis begint vaak al vroeg en voordat je onderweg bent vanaf het wisselpunt duurt het wel even voor het lunchtijd is en overbrug je de trek tussen ontbijt en lunch.

En wat Dolfje zegt, laagjes aandoen, sowieso een jasje of vestje voor in de bus mee.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ik ga liever in 1x door dan er langer over doen en verplicht slapen in een bed waar ik toch niet in slaap. Ik slaap dan liever niet in een rijdende bus.
In binnen en buitenland met bussen gereisd. Ja, het is vermoeiend, maar het heeft ook voordelen. Zo vind ik het reizen per bus gezelliger dan vliegen. Meer groepsgevoel. Goedkoper. Je ziet meer. Het is makkelijk, geen gedoe met bagage, douane.
Hoezo zie je meer? De leuke route soleil?

En groepsgevoel? Er zijn altijd mensen die bij de stopplaatsen en excursies te laat terug zijn bij de bus. Of gewoon niet op komen dagen omdat ze op eigen gelegenheid terug gaan na een excursie etc.

Allemaal dingen om rekening mee te houden.
Idd altijd dezelfden die telaat zijn.
Als mensen niet deelnemen aan een excursie moet dit vantevoren gemeld worden .Lijt me ook logisch.

En als wij met de auto naar zuid frankrijk rijden doen we er ook 2 dagen over Dat ik vind met die bus wel meevallen overnachting en dan eind van de ochtend ben je in Spanje.
quote:Flashy schreef op 29 januari 2016 @ 22:53:

Idd altijd dezelfden die telaat zijn.Tuurlijk! Wat de een als prettig ervaart, is voor de ander een reden om niet met de bus te gaan. Gelukkig maar! Je moet er toch niet aan denken de ene met de ander bij elkaar te zetten. Ze zullen elkaar als chagrijn zien!
In Barcelona hoef je geen excursie te boeken. Neem een reisgidsje mee, en ga zelf op stap. Eventueel die rode of blauwe bus. Je neemt een dagkaart en kun de hele dag overal in en uitstappen als je lopen te ver vindt, maar de afstanden daar vallen ook best mee.

Het nadeel van Barcelona is het grote aantal zakkenrollers, die alle trucjes kennen om je af te leiden. Tegen je aan botsen en dan ijs of zo over je knoeien, met veel misbaar "helpen" schoonmaken, waarbij ze ook je zakken niet vergeten. Je een brief onder je neus duwen die je moet lezen, zodat zij onder die brief je tas leeghalen. Dat soort geintjes dus. Maar dat kan je ook in een groep gebeuren dus dat is geen reden om de hele dag achter de reisleider aan te sjokken.

Maar goed, het ging over busreizen. heb ik ook meerdere gedaan, de ene keer viel het mee, de andere keer tegen. Het is een lange zit, maar is te doen ( vliegveld moet je ook uren tevoren aanwezig zijn )
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik weet niet waar je woont in Nederland maar de afstand Rotterdam-Barcelona is iets minder dan 1.500 kilometer. Met twee overnachtingen is dat goed te doen als je alleen rijdt. Het is dan wel via de Autoroute en de Autopista.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven