hoe heurt t eigenlijk?

29-01-2016 16:20 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
iedereen heeft van die dingetjes die je op een bepaalde manier doet.. dat doe je omdat het van huis uit zo is meegegeven of omdat je vindt/denkt dat het zo hoort, maar hoe heurt het nou eigenlijk echt?

bijvoorbeeld:

ik hang de wc-rol altijd met het losse stukje aan de voorkant. Zo zie je de print recht en kijk je niet in de rol. Een vriendin zei me: nee dat moet andersom, waarop ik zei: echt niet, in hotels hangt het ook altijd zo....

Onderzoek naar de juiste wijze: http://www.froot.nl/postt ... k-hebben-we-het-antwoord/

Mijn man kleedt bijna altijd mijn zoon om van kleding naar pyjama en ik mijn dochter. Toen we de rollen een keer omdraaide werd mijn zoon boos want hij had zijn onderbroek naar aan.. uhh ja? Nee dat hoorde niet, want papa deed dat ook nooit. Nu blijkt dat mijn zoon, totaal naar het voorbeeld van huis uit, altijd zonder ondergoed in zijn pyjama gaat. Mijn schoonmoeder zei; ja, ik heb dat ook van mijn moeder en die deed dat altijd volgens de regels dus waarom, geen idee, maar t hoort.

Wat voor dingen heb jij ? En.... hoe heurt t nou echt?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wc rol is heel herkenbaar.. Voor de rest ben ik het meest slechte voorbeeld die je maar kan hebben op huishoudelijk gebied.
Wc rol hang ik net zo op als jij want ja, zo heurt het nou eenmaal!

Wij sliepen vroeger ook zonder onderbroek in de pyjama. . Vind ik ergens wel iets goeds hebben kan het tog een beetje luchten zeg maar ughum. .....
Be your best self.
Als de WC rol naar de muur hangt met het eventuele patroontje heeft een man hem opgehangen, als het patroon aan de buitenkant zit de vrouw. Of dit wetenschappelijk bewezen is weet ik niet maar het is mijn ervaring. Mijn echtgenoot heeft na al die jaren wel geleerd hoe je een WC rol ophangt.
verba volant, scripta manent.
Ik slaap in mijn ondergoed, heurt ook niet maar anders smelt ik, zelfs onder een zomerdeken als het tien graden vriest.
verba volant, scripta manent.
Eens met de wc-rol Hetzelfde heb ik met de flap van het dekbed aan het voeteneind haha. Die moet altijd boven hangen en niet onder, zodat je het dekbed niet van binnen ziet. Vriend heeft daar maling aan.

Oh en ik ben ook debiel met bestek. Mijn moeder is links en mijn vader rechts en op één of andere manier heb ik van beiden afgekeken vroeger. Ik ben zelf rechts maar wissel steeds met bestek als ik 'prik' of 'schep'.
En wat ik ook afzichtelijk ongemanierd vind om te zien; mensen die hun wijnglas niet bij het steeltje vasthouden maar aan de bol! Erg dom gezicht, verraad je milieu
Be your best self.
Ik geloof niet dat voor het ondergoed beleefdheidsregels zijn. Die zijn er doorgaans om sociaal verkeer tussen mensen te vergemakkelijken, zodat niemand zich naar hoeft te voelen. Zolang je zoon niet in een publieke setting slaapt mag hij aan wat hij wil volgens de etiquette
quote:Maartje060814 schreef op 29 januari 2016 @ 16:29:

En wat ik ook afzichtelijk ongemanierd vind om te zien; mensen die hun wijnglas niet bij het steeltje vasthouden maar aan de bol! Erg dom gezicht, verraad je milieu dus.....

En wat ik ook afzichtelijk ongemanierd vind om te zien; mensen die hun wijnglas niet bij het steeltje vasthouden maar aan de bol! Erg dom gezicht, verraad je milieuHet is juist belangrijk dat mensen zich niet ongemakkelijk voelen in het samenzijn met anderen. Ook al houden ze hun wijnglas bij het glas vast in plaats van de steel, dan nog is het niet 'afzichtelijk ongemanierd', het is hooguit onwetend. Belangrijker dan waar mensen een wijnglas vast hebben, is mensen het gevoel geven dat ze welkom en gewenst zijn.
En wat ik ook altijd erg dom vind staan is rommel in de vensterbanken, je kent het wel speelgoed, kopjes etc.
Be your best self.
Toen ik mijn allereerste horloge kreeg wilde ik hem om mijn rechterpols doen. Maar NEEEEEEEEEEEE, die hoort links (want de meeste mensen zijn rechtshandig en zo kun je hem weer opwinden, logisch). Maar mijn gevoel riep altijd dat het ding rechts hoort.

Sinds een jaar of vier draag ik hem, heel tegendraads, inderdaad rechts. Het opwindverhaal is inmiddels achterhaald en ik vind het fijner. Maar het hoort dus niet.

We trouwden. Trouwring aan de linkerringvinger. Daar hoort ie. Komen we in Oostenrijk aan; he, zijn jullie verloofd, wat leuk. Eh.. nee, we zijn getrouwd. Ow, maar dan hoor je die ring rechts te dragen. Dus daar verschillen de meningen ook nog over .

Mijn moeder vond de deksel op de wcpot maar flauwekul, bij mijn schoonmoeder is ie altijd dicht. Hoe het hoort? Geen idee, hier is ie beneden open en op de badkamer gesloten. Als er iets achterblijft is dat hoe dan ook niet fris voor de volgende .

En verder ben ik allang blij dat de hoe-hoort-het-in-het-huishouden-regels voor een groot deel zijn afgeschaft. Mijn moeder deed op maandag de was, op vrijdag werden de ramen gelapt, want dat hoorde zo.

Mijn was wordt gedaan als de mand vol is en de ramen worden gelapt als ze vies genoeg zijn. En geen zandkorrel eerder hoor, heb wel wat anders te doen dan schone ramen lappen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
De gevouwen handdoeken moeten met de dichte kant naar voor in de kast. Anders kijk ik tegen teveel randjes aan. Mijn man ziet het verschil niet eens.

En wat ik ook afzichtelijk ongemanierd vind om te zien; mensen die hun wijnglas niet bij het steeltje vasthouden maar aan de bol! Erg dom gezicht, verraad je milieuOch heden, dan ben ik vreselijk ongemanierd... Ik kom dan ook uit een bouwvakkersmilieu.
Remember me with smiles and laughter, for that is how I will remember you all. If you can only remember me with tears, then don't remember me at all
quote:Maartje060814 schreef op 29 januari 2016 @ 16:36:

En wat ik ook altijd erg dom vind staan is rommel in de vensterbanken, je kent het wel speelgoed, kopjes etc.

'Dom' ?? Waar een mens zich al druk om kan maken.

Ik voel me thuis bij mensen waar wat rommel ligt, vind ik wat huiselijker dan zo'n museum-huiskamer.

En wat ik ook afzichtelijk ongemanierd vind om te zien; mensen die hun wijnglas niet bij het steeltje vasthouden maar aan de bol! Erg dom gezicht, verraad je milieu

Klopt, verraadt inderdaad het milieu van iemand

Koninklijke adel!
quote:parbleumondieu schreef op 29 januari 2016 @ 16:37:

De gevouwen handdoeken moeten met de dichte kant naar voor in de kast. Anders kijk ik tegen teveel randjes aan. Mijn man ziet het verschil niet eens.Ik vouw geen handdoeken. De doorlooptijd is zo kort dat ik er niet aan begin
Dubbel
Maar de wc-rol doe ik ook met het papiertje naar voren. Verder eten wij wél netjes met mes en vork omdat het heurt(ja, ja zeer goed gemanierd). Verder doe ik nooit zoveel hoe het heurt. Al is het maar omdat het kan en het vroegah thuis zover werd doorgedreven dat ik er een gigantische hekel aan heb gekregen om dingen te doen omdat het zo heurt.
Remember me with smiles and laughter, for that is how I will remember you all. If you can only remember me with tears, then don't remember me at all

En wat ik ook afzichtelijk ongemanierd vind om te zien; mensen die hun wijnglas niet bij het steeltje vasthouden maar aan de bol! Erg dom gezicht, verraad je milieuhaha jezus!
very metal

Juist de afschuw over mensen die het "fout" doen verraadt je milieu.

Ik kan me trouwens nog een foto herinneren van Maxima die haar glas vasthoudt bij de bol.
quote:TheLittleHouse schreef op 29 januari 2016 @ 16:40:

[...]

Och heden, dan ben ik vreselijk ongemanierd... Ik kom dan ook uit een bouwvakkersmilieu.Ik ben van adel (echt), en houd mijn wijnglas aan de onderkant van de bol vast. Het zegt dus echt helemaal geen ruk.
quote:Pantax schreef op 29 januari 2016 @ 16:35:

[...]

Het is juist belangrijk dat mensen zich niet ongemakkelijk voelen in het samenzijn met anderen. Ook al houden ze hun wijnglas bij het glas vast in plaats van de steel, dan nog is het niet 'afzichtelijk ongemanierd', het is hooguit onwetend. Belangrijker dan waar mensen een wijnglas vast hebben, is mensen het gevoel geven dat ze welkom en gewenst zijn.

Dit dus.. En los daarvan, rode wijn die op kamertemperatuur gedronken wordt, mag prima in de hand vast gehouden worden. Heb even gegoogled op 'maxima rode wijn' en dan kom je een foto tegen waarop maxima haar glas rode wijn in de hand vast houdt en Willem Alexander zijn glas wit aan het steeltje.

Hoop toch niet dat je dan heel boos zou kijken😃
En ik vind eigenlijk mensen die moeilijk doen met zo'n smal steeltje er vaak nog dommer uitzien XD
quote:Maartje060814 schreef op 29 januari 2016 @ 16:36:

heel dom inderdaad.

beter leg je een in leder gebonden versie neer van Copernicus: De revolutionibus orbium coelestium

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven