Treiteren

30-01-2016 00:45 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb nogal een probleem. Aan het begin van het jaar ben ik gaan studeren. Helaas was de studie te ver weg en moest ik op kamers. Deze kamers staan wel naast school (campus) en er is ook een campus begeleider.

Aan het begin van het jaar was alles nog prima, ik kon goed opschieten met mijn huisgenoten en het was altijd gezellig. Totdat een huisgenoot van mij (laten we zeggen Peter) ging daten. Dat meisje (laten we zeggen Nina) was van het huis boven ons (soort flat) en kon niet opschieten met een andere huisgenoot. Zij wilde graag van kamer wisselen met mij maar ik heb beleefd gezegd dat ik dat niet wilde. Ik denk dat hier het probleem is begonnen. (omdat ze niet met haar eigen huisgenoot kan opschieten 'woont' ze nu min of meer bij ons, ze slaapt ook bij Peter op de kamer)

Het begon klein, een paar rare opmerkingen enzo. En Peter deed een beetje mee maar negeerde het vooral. Uiteindelijk werd Nina goede vriendinnen met een andere huisgenoot van mij (Sara) en samen gingen ze mij steeds meer 'treiteren'. De laatste twee huisgenoten van mij (Koen en Laura) bemoeien zich er verder niet mee. Even een paar voorbeelden.

Ik kwam binnen in het huis en Peter, Nina en Sara tv te kijken in de keuken. Zodra ik binnen kwam riep Nina: 'Aah daar is ze snel niet kijken, misschien gaat ze dan weg'. En alle drie bedekte hun ogen met de handen totdat ik maar weg liep.

Op een ander moment wilde ik even wat uit de koelkast pakken, maar Nina stond ervoor en ik vroeg vriendelijk of ik er even bij mocht, ze ging niet aan de kant dus wurmde ik me langs haar. Op dat moment gilde ze: 'Neee, ze heeft me aangeraakt, ik wil niet ziek worden'.

Ook veranderen de huisregels de hele tijd, in het voordeel van hun natuurlijk. De ene keer moet degene die kookt de keuken schoonmaken en de andere keer degene die afwast.

Op dit moment gaat het zelf zo ver dat ze me post pakken (gemeenschappelijk postvak) en die verstoppen. Zo ben ik een afspraak in het ziekenhuis mis gelopen.

Ik heb al van alles geprobeerd, het uitpraten, maar dan zeggen ze dat ik niet zo moet zeiken. Negeren, maar dan gaan ze gewoon door. Boos worden, maar dan zeggen ze iets gemeens terug en dan weet ik niet zo goed hoe ik moet reageren (ik ben niet zo sociaal snap je, ik weet nooit goed op dat moment wat ik moet zeggen. Later wel, dan sla ik me voor me hoofd dat ik er op dat moment niet op kwam). Ik kan natuurlijk altijd naar de campus begeleider gaan, maar dat is een van die ongeschreven regels. Je mag nooit en te nimmer snitchen (verklikken), dan kotst de hele school je uit. Dat wil ik liever voorkomen.

Het rare is dat Peter en Sara, wanneer Nina er niet bij is, heel aardig tegen mij zijn. Het is dus echt kudde gedrag.

De campus is wel alleen voor de 1e jaars, dus ik hoef nog maar een half jaar met ze samen te wonen. Een kwart jaar eigenlijk, zij gaan alle drie in het laatste blok op stage. Ver weg, thank god. Ik moet dus wel nog 3 maanden met ze samen wonen, en gezien hoe het de laatste maand is geëscaleerd denk ik niet dat nog 3 maanden op deze manier gaat lukken.

Nu ben ik dus ten einde raad en hoop dat jullie mij raad kunnen geven.

Wauw wat een verhaal, ik bedank jullie wel alvast dat jullie dit helemaal gelezen hebben om mij te helpen.
quote:Mama-Emeritus schreef op 30 januari 2016 @ 01:06:

Oh en als jij moet koken zou ik niet eens meer voor haar koken. Gewoon lekker doen alsof ze niet bestaat.

Inderdaad, mooi een potje voor jezelf klaar maken en laat dat secreet en haar kudde schapen lekker voor zichzelf zorgen. Overigend zou ik hier echt wat van gezegd hebben zonder Nina erbij. Tegen je huisgenoten, dat je je buitengesloten voelt en dat je het belachelijk vind dat zij op jullie leeftijd nog zo onzeker zijn dat ze met de pestkop meedoen. Echt hoor, je moet hier wel wat assertiviteit en ballen voor kweken maar mensen die mij zo behandelen zou ik flink toebijten met de harde waarheid.

Dit soort dingen gebeuren op de basisschool, niet op een opleiding.

Sterkte meid, zing die 3 maanden nog even uit en geniet dan heerlijk van je vrijheid.
En je huisgenoten zijn niet ouder dan 12/13 jaar?
Dit is wegpesten. Als ze dit bij mij zouden doen dan zou ik extra accent leggen op mijn kamer. Thuis komen van collega of werk en dan zeggen: Oh ik ben zo moe, ik ga eens vroeg naar bed, slapen in mijn kamer is zó heerlijk!
O je hebt 2 keer hetzelfde topic,nou ja wat een kinderachtig gedoe joh..
Je hebt drie opties:

- De strijd aangaan

- Negeren

- Proberen uit te praten

Optie 1 is voor assertieve mensen die niet bang zijn voor confrontatie. Meer verlegen mensen kunnen hier ook toe gedreven worden. Er is niets mis met de confrontatie aangaan, maar het helpt meestal alleen als jij je zeker kunt voelen (en dat kunt uitstralen). De voorbeelden die patchouli geeft kun je daarbij gebruiken. Rustig blijven, erboven staan, en duidelijk maken dat jij in je kamer blijft, al gaat ze op d'r kop staan. Oefen desnoods een mantra ('hoi-nina-nog steeds-jaloers-op-mijn-kamer?') en ga verder niet in op het gezuig.

Optie 2 is heel effectief, want Nina doet dit om een reactie bij jou uit te lokken. Het nadeel is wel dat het nare gedrag nog even door kan gaan.

Voor optie 3 moet je bij Sara en Peter zijn. Blijkbaar zijn ze meelopers. Kans is dat ze zich daar schuldig over voelen, daarom doen ze wel aardig als Nina weg is. Speel daar op in door met hen het gesprek aan te gaan als Nina er niet is.

Succes!
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:tyche schreef op 30 januari 2016 @ 08:15:

Je hebt drie opties:

- De strijd aangaan

- Negeren

- Proberen uit te praten

Optie 1 is voor assertieve mensen die niet bang zijn voor confrontatie. Meer verlegen mensen kunnen hier ook toe gedreven worden. Er is niets mis met de confrontatie aangaan, maar het helpt meestal alleen als jij je zeker kunt voelen (en dat kunt uitstralen). De voorbeelden die patchouli geeft kun je daarbij gebruiken. Rustig blijven, erboven staan, en duidelijk maken dat jij in je kamer blijft, al gaat ze op d'r kop staan. Oefen desnoods een mantra ('hoi-nina-nog steeds-jaloers-op-mijn-kamer?') en ga verder niet in op het gezuig.

Optie 2 is heel effectief, want Nina doet dit om een reactie bij jou uit te lokken. Het nadeel is wel dat het nare gedrag nog even door kan gaan.

Voor optie 3 moet je bij Sara en Peter zijn. Blijkbaar zijn ze meelopers. Kans is dat ze zich daar schuldig over voelen, daarom doen ze wel aardig als Nina weg is. Speel daar op in door met hen het gesprek aan te gaan als Nina er niet is.

Succes!

Goede reactie.

Alleen bij optie 2 ben ik het niet helemaal met je eens. Nina wil geen reactie uitlokken, zij wil to wegpesten omdat zij niet assertief genoeg is. Aanpak negeren werkt nog steeds goed denk ik.
Gewoon, omdat het kan:
Wat rot voor je.

Ik zou me terugtrekken op mijn kamer als ik zo'n rustig meisje als jou was. En zoveel mogelijk vriendinnen of zus ofzoiets meenemen en me niet meer richten op deze mensen. Ook niet meer samen eten etc. Ze zoeken het maar uit.

Als ik mezelf zou zijn had ik haar als 17 jarige allang van de etage gemept

Nu als veertiger had ik er een oorlog van gemaakt. Op ieder ding dat me niet bevalt een wedervraag of bijdehante opmerking.

Haar de hele tijd 'gezocht' zoals ze jou zoekt. Ik het niet gezellig, kudde en bitch ook niet gezellig.

Mag ik niet eens langskomen ?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-01-2016 10:37
Reden: Ongepast
% gewijzigd
Vruchtgebruik dan ga ik met jou mee
Nou nou pinopak je beschrijft het wel wat beeldend.
Zie al voor me twee volwassenen op zo'n meisje van 18, Viva hit team

Nee brixxie moet doen wat bij haar past en opstoken tot mishandeling is geen goed plan.
quote:Pinopak schreef op 30 januari 2016 @ 08:59:

[...]

Goed idee.

En dan wordt TO hoogstwaarschijnlijk haar kamer uit geknikkerd en kan voor de rest van haar studie een kamer op de campus wel vergeten omdat geweld -terecht- niet getolereerd wordt.

Heeft Nina èn haar zin èn is nog het slachtoffer ook.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-01-2016 10:41
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Nee absoluut niet, het hoeft ook niet hard maar wel heel snel. Pok, even een tikkie tegen het muurtje en gelijk schaakmat op de grond.

Aan de andere kant......

Nina en haar kudde zijn ook met zijn drieën.

Brixxxie moet sowieso doen wat haar het beste lijkt. Wil haar in ieder geval sterkte wensen.
Kun je niet alsnog met haar van kamer ruilen?

Je kunt dit zien als toegeven aan terreur. Je kunt dit ook zien als anticiperen op wraak: als het uit gaat zit Peter dan alsnog met Nina opgescheept.

Maar het belangrijkste: jij bent er dan van af.
Ik moet helemaal niks!
Lijkt mij niet Broedkippetje, verklikken is toch not done daar anders was ze wel naar de beheerder gegaan.
quote:Pinopak schreef op 30 januari 2016 @ 09:11:

Nee absoluut niet, het hoeft ook niet hard maar wel heel snel. Pok, even een tikkie tegen het muurtje en gelijk schaakmat op de grond.

Aan de andere kant......

Nina en haar kudde zijn ook met zijn drieën.

Brixxxie moet sowieso doen wat haar het beste lijkt. Wil haar in ieder geval sterkte wensen. het begon goed met hiërarchie ...... Pok even een tikkie
quote:Broedkippetje schreef op 30 januari 2016 @ 09:08:

[...]

Goed idee.

En dan wordt TO hoogstwaarschijnlijk haar kamer uit geknikkerd en kan voor de rest van haar studie een kamer op de campus wel vergeten omdat geweld -terecht- niet getolereerd wordt.

Heeft Nina èn haar zin èn is nog het slachtoffer ook.Ook dat.
Wat een kinderachtige huisgenoten, blegh. Ik zou een huisvergadering beleggen zonder Nina en daarin aangeven dat jij voor jezelf gaat koken. Dat jij de brievenbus wilt beheren. En dat je verwacht dat volwassen mensen zich normaal gedragen, dat je pestgedrag dus niet meer tolereert.
Ok, zelfs je post dus pakken? Dat is volgens mij niet compleet legaal en een verklaring van oorlog wat mij betreft.

Koelkast, pakje drinken, laxeer middel. Ook niet netjes, maar jezus, wat een idioten!
quote:Pinopak schreef op 30 januari 2016 @ 08:59:

Pak die Nina gelijk van achter bij dr haren vast zodat jij haar goed klem hebt en knal haar met haar kop op de muur. Vasthouden en direct naar de grond toewerken met haar gezicht op de grond gedrukt.Hier past alleen maar een
Ik wil best even langskomen met mijn kettlebells.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 30 januari 2016 @ 10:29:

Ik wil best even langskomen met mijn kettlebells.Ik wil mijn neefjes wel uit lenen aan TO, 2 m lang, kickboxers Die dan gewoon alleen op bezoek komen, niets doen verder.
Ik zou hun post ook pakken, de fik erin steken en de as voor hun deur leggen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik doe ook niets ik laat alleen een paar keer die ballen heel hard vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven